Tere, head õhtut, džässi kuulajad. Tänase saate külaline on Brian Melvin, löökpillimängija arranžeerija, ansambli juht, maailma muusika fänn, õppejõud, mida kõike veel. Ja Braien on täna siin stuudios ja me mängime hästi palju piiblit ja muusikat sellepärast et ees seisma kontserdid, kus üks keskne tegelane on ansambel Piitelt jääs. Aga esialgu ehk Brien lubab Ashenki loomitusei samba pautju. Nii vrajan Luvas noogutades, ehk on siis sündinud esimesel novembril 1958. aastal San Franciscos ja see esimene november on siis kõigi pühakute päev. Seda toonitas, et nähtavasti on see tema elu kuidagi mõjutanud. Aga tal on palju vahvaid eeskujusid olnud trummarid, kelle juures on ta kas siis saanud tundi või koos mänginud ansamblis nagu elling Jon sõjalifesters katma, aris keri granil aga peale tavaliste trummide löökpillide anda õppinud ka india löökpille nagu alla raga ja seal kir Husseini juures või siis aafrika trumme Kvaku tädi juures ja rääkimata siis ka Lõuna-Ameerika trummidest ja nii edasi, nii edasi. Ja ta on ennast täiendanud New Yorgis mitmel pool ja pikemat aega on ta New Yorgis ka elanud 80.-te lõpus, 90.-te lõpus ning siin musitseerinud paljude tuntud muusikutega näiteks lausa mitu aastat kohe on ta mänginud koos makesterniga 55. tänava baaris siis ja neid sõpru-tuttavaid, kellega ta koos musitseerinud on tõepoolest palju. Jo Henderson, Ivana mainitud Mike Stern, John Scofield, Mikeleb Recerendi Becker, Cheulovana vabastensson tootsid hiljem Ants, Richard moona ja nii edasi, nii edasi ja kindlasti üks väga tähtis tegelane on seal Kaitžakopas toorius. Ehk siis kellega ta on koos puuda, soola ära söönud ja, ja keda kelle plaatidel ka mänginud. Aga nüüd on siis prajani teine kodu, Eestimaa ja sedasi 2000.-te aastate esimestest aastatest oli see 2003 või 2004. Ei, see vist ei olegi nii tähtis. Aga kuidas siis Bryan tuli muusika juurde? How You found Dreams varju? Niisiis, prajan oli kuueaastane, kui ta koos oma venna Räädiga nägi biitleid mängimas televisioonis ja ta sai ka selleks nendeks jõuludeks ostsin endale esimese väikese trummi, nii et juba kuueaastaselt hakkas ta trumme mängima. Ja ka ma arvan, et siin on nüüd koht, kus peaks lausa biitlite muusikat mängima. Teeme väikese vahetuse ja kuulame biitleid ja kuidas nemad löökpilli mängivad. Biitlite muusika nii meloodiline, et tahaks teada Braieni käest, et mis võimalusi see tegelikult trummarile pakub. Niisiis, teda köitis biitlite juures just see Ringo Starr nagu nautis seda mängimist ja see oli alati heas tujus, naerata ja leiab, et ega ühtegi head ansamblit ei saa ilma hea trummarit alla, nii et see teda köitis selle trummimängu juures. Riigid on kirjutanud niivõrd palju head muusikat ja muidugi on Kerge ja ühtaegu ka raske teha nende seast valikut. Need, kus ma rajan, on välja andnud koosteekikoskiga neli heliplaati biitlite muusikast. Tahan küsida, millised on tema lemmikviisid biitlite muusika seas. Et igal ajal on siis olnud erinevad lemmikud. Biitlite laulud on olnud nagu sõbrad, et ühel eluetapil on üks lugu ja diiseleluetapil on võib-olla teine lugu ja ja nad nagu ravivad hinge ja neid on tõepoolest väga palju. So meili realismingmann, ramm, Chess. Niisiis kuulame lugu Julia, mida, mis on siis pühendatud John Lennoni emale ja tema pojale ja mis on selline melanhoolne? Maailmamees Brian Melvin oli siis esmakordselt siin Tallinnas aasta oli 1993. See oli nõndamoodi, et ma kuulsin pori jazzil mängimas suurepärast saksofonist, ideni Wolfi ütles, et ta võtab kaasa ühe väga hea trummari ja mul ei olnud selle vastu midagi. Nii need siin siis mängisid koos Taavo Remmeli, Tõnu Naissoo kajarajani kohe esimesel korral siia Eestisse kauemaks, ütles, et talle meeldib siin ja mitmed muusikud käisid tema käest siis nii-öelda tungi võtmas ja nõu saamas. Et praegu juba siis nagu isakene, kelle käest sai ühte koma teist teada. Aga siis pikemalt jäi ta siia peatuma pärast 2000 kolmandat aastat, siis ta käis esmakordselt siin esinemas koos videl džässi koosseisuga. Bänd oli seal veel üsna uus ja noor, aga siis, kui ta siia nagu Eestisse pikemalt jäi siis hakkasid kõik tahtma temaga mängida. Üks esimesi oli kindlasti Raivo Tafenau, mäletan, et Sossi klubis oli selline kontsert, kus mängiti ka prajani lugusid ja ja kõik sosistasid, milline trummar metsa oskab, nii vaiksel, geni pehmelt mängida. Džässmuusikat selliseid trummarid meil ei ole nagu ammu olnud. Aga siin nende viimaste aastate jooksul on Brian tõesti ei andnud väga-väga palju eesti muusikale juurde ja mänginud väga paljude tuntud meie muusikutega. Juba Raivo Tafenau, et ma nimetasin siis Tõnu Naissoo on teinud heliplaadi koos prämmelvini Johvegragforsiga siin jätskaarel on ta esinenud koos vabastensoniga ja Vox Clamantis Villu Veskiga siis on ka selline, koos seisneb kohatav Treia koos Riia Kawasaki, Toivo mondiga. Siis on Vjatšeslav Novikov, Toivo Unt ja Brian Melvin, salvestanud heliplaadi ja siis on veel sellised maailma muusikaprojektid nagu Rambrana geograaf yks ist vees, et kindlasti on üks olulisemaid projekte ka Ameerika legendi Cheulavanaga siin, kus oli Eesti ja Ameerika ansambel ja selline suur kontsert Vene kultuurikeskuses. Just siirded saris, väri veri, Langlist jaurtraczyects vat wanna säästvansvas Raivo Tafenau soom, jupleid, tööre, nende. Ja siin lugu, mida me kuuleme, on tegelikult salvestatud siis 2003. aasta jätskaarel ja Sakala keskuse väikeses saalis siin kuskil peaks tulema ka rajani soola. Vaatame ära. Rään tajutsenging Vanõue apling, soolos, Raus õie divelakeing, Milvi sodwansa lamba Hans. Et mis mõtted on soolasid mängides? Prään, härrased, eriti ei mõtle sellele, mida ta nüüd tegema hakkab, et pigem saab ta selle energia oma partneritelt muusikutelt ja püüab siis sulanduda ansamblisse ja, ja see energia on nagu sünergia, et tuleb nagu mitmelt poolt ja, ja olenevalt olukorrast siis kujuneb, kujuneb välja soola aju Klaing salain siis siili või jätkas Novikov, Toivo Unt. Q Juusay Jerstituulisson samm liigeti. Siis Ligeti on kaasaegsetest heliloojatest üks tema lemmikuid ja ka see Vaaremastet klaveritrio, et see endale Me lähedane ja kuulame seda lugu, kus siis mängivaid Vjatšeslav Novikov, Toivo Unt ja Melvin Selles loos tõepoolest Brien, sa oled väga maitsekalt lisanud natukene trummisahinaid ja see on selline vaba nagu vaba rütmiga. Aga kellega sa oled koos töötanud eesti klaverimängijatest, Tanistidest? Niisiis rida pianisti, kellega Ryanile meeldib mängida, on päris palju ja meie omadest siis firma eespere Raun Juurikas, Tõnu Naissoo aga ka Skandinaavia pianistid nagu vabastants, kellega ta on siin esinenud 2005. aastal ja põhjamaine mõtteviis millegipärast talle väga hästi sobib. Ja me võiksime siis kuulata Tõnu Naissoo heliplaadi Step tauto riim lugu Engel siniHendrixi lugu, mis on siis ka vana tähenduseks. Imeilus muusika ja kuuldavasti on see heliplaat joodnud ka Jaapanisse, nii et Brian Melvin, mitte ainult selle heliplaadi või paljude teiste kaudu tuntakse kogu maailmas. Aga tahtsin sinu käest küsida, et kus on pärit sinu huvi maailma muusika vastu ja millised maailmamuusikaansamblit sule. Niisiis räien ütles, et üks põhjus selleks on kahtlemata biitlite muusika. Sa tõid ju India meloodiad, rütmid Citari siia Euroopa muusikasse ja olid tihedalt seotud ehk Harrissoni Strawišankari ajal, aga aga ka San Francisco s võis kuulda sellist maailmamuusikat nagu kratholdeedi siis Santana ansamblites tulid väga selgelt esile igasugused löökpillid, olid need siis kangad, pangatin, valed ja mida kõike veel, niiet sealt on pärit siis see huvi maailma muusika vastu. Pat, Photopaation proovitšeks, switch on juhev. Milliseid projekte seal on nendel? Niisiis, siin on rajanil ka mitmeid projekte. Ist vest, on üks selline projekt, muusika, mida me praegu kuuleme, on plaadilt geograafiks, ehk selles ansamblis mängivad rajani veel Mart soodava Remmel tiitšei julm ja ja loodetavalt saame seda ansamblit kuulata ka viiendal detsembril, siis rajani suuremal kontserdil Salme kultuurikeskuses ja ja see on esinemas muidugi ka Tartus, siis neljandal novembril vabandust, novembrikuus on see kõik toimub, sest et prääni sünnipäev on ju esimesel novembril. Kõiges on sisse viidi biitlid nii trummi mängimisest kui ka selles, et Brian hakkas maailma muusikaga tegelema. Aga üks keskne projekt ikkagi tema elus praegu tähtsal kohal on Piiteri jääs. Prajan, kuidas said kokku teenikovskiga, kes on teine väga oluline osapool selles ansamblis ja, ja kuidas see juhtus, et teie mõlema suur armastus on tiitel käes? Biitlite muusika. No nii siis tutvus terviklik Oskiga sai alguse 87. aastal ühes New Yorgi Brasiilia stiilis ööklubis ja vaheajal hakkas rajan rääkimagi koskiga, sest et pianist oli talle tohutut muljet avaldanud. Ja nad said väga hästi jutule, mõistsid teineteist teekikoski, kutsus teda oma poole ja ta nägi, et evidki kaski kodus oli väga palju biitlite pilte ja kuidagi tulin nõnda loomulikult, et räägiti biitlid, testija otsustatigi hakata siis nende muusikat džässi iilikult esitama ja ja praeguseks on siis heliplaate neli, viies on kohe peagi tulekul ja salvestatud lugusid 45 ja kui see viiese ja järgmine tuleb, siis saab neid olema 55, aga neid, mida tahaks teha mist kokku küll 100. Aga nüüd me võiksime jälle muusikat kuulata. Kõik need biitlite lugude arranžeeringuid on teinud Brian Melvin ja levikikoski kahekesi. Kuna prajan elab nüüd enamus aega siin Tallinnas, siis polegi see sidepidamine nii lihtne, aga nad helistavad sageli või võimeilivad võim, raien läheb oma kolmeks päevaks New Yorki, ennad arutavad täpselt läbi, et kuidas peaksid need arranžeeringus kõlama nii et enam-vähem on kõik selge, kui stuudiosse minnakse. Ja kaks esimest heliplaati ongi salvestatud ainult klaveritrio, aga aga kolmas, neljas heliplaate seal päris palju sõpru, tuttavaid ja häid muusikuid kaasa tegemas. Keda sa Vraien kutsusid mängima koos biitlite viise ja miks just need muusikud? Pärast teist heliplaati, siis oli mõte tõepoolest kutsuda sõpru ja kõige parem võimalus oligi selleks siis kolmandal heliplaadil või häb Frama Frens. See pealkiri juba nagu ise tingib seda, et sõpru oleks omajagu ja prion nimetas siin juba sõbrad ära, nii et need väga tuntud muusikud, keda siis kellega koos on kastavidki, koski mänginud või võib raien mänginud ja nad tulid kõik hea meelega stuudiosse. Ja lugu, mida me praegu kuulame, on siis siin on külaline John Scofield. Ja nende trios on bassimängijat sellel heliplaadil läri, Krinandieria variskaslow. Viimase biitlite heliplaadid on välja antud Jaapanis ehk Dmitri heliplaadid ja need on väga kõrgetel kohtadel olnud Ameerika raadiote edetabelites kogunisti top 10.. Ja noh, kui nii edukas projektis nähtavasti sellega ka jätkatakse, Vutškland, juhe või tiitel käes. Niisiis, plaanid on sellised, et kõigepealt Eesti kontserdid, mis on ühtlasi ka rajani viiekümnendat sünnipäevakontserdid, kus siis jazzi esineb ja kus esinevad ka sooladest solistidena Eesti muusikud ja kahtlemata ka mõned teised ansamblid, projektid, aga siis uus bittel, džässiplaat tuleb välja Brasiilias ja seal juba osalevad paljud Brasiilia muusikud, näiteks nagu Tanja harta, kes ju on ka siin Eestimaal esinemas käinud. Niisiis soovin edu Brianile ja viitel Tšassile. Juventus seisamsing, do oriens. Nii Vik kiidukõne oli siin siis Eesti muusikutele, et kõigile alates Peeter Vähit lõpetades ütleme Martsooga, Raivo Tafenau, Villu Veskiga ja kõigi kõigi teistega, nii et ei ole lihtne olla siin teisel maal nagu omade keskel, aga aga rajanev, tundnud mõnusalt koosi ja muusikutega ja meie tänast saadet jääb lõpetama lugu kus solistan Richard Bona ja loo nimi on hoolioneeris laavasse sama kontserdi nimi. Sest et selline südamlikus on väga oluline marajanile ja tulge kontserdile.