Kust ja kuidas teie lapsepõlv, kas tegelesite passis muusikaga ja kelleks on mitasite saada? Sündisin Tallinnas maneeži tänaval, maja juures oli väike aiake nõguskassasid viljapuud ning meie tänavapoiss oli päris palju. Armastasime palju mängida, mitmesuguseid mängusid üks nendest marssimine, kusjuures me siis ise tegime muusikat küll kaasa Rimisenes lauldes ja trummi põhjustades. Muusikaga hakkasin tegelema kuueaastaselt, hakkasin õppima klaverit, kud ammu õde ja vend, kes mu vanemad olid. Nemad olid juba varem õppinud ning eks see väike kalduvus muusika vastalil põhjustas ka seda, et mind pandi klaverit õppima, kuigi ma seda alguses ei tahtnud, sugugi mitte. Aga mis unistustesse puutub, siis nagu lastel ikka oli, siis tahtsin vedeli seal. Kus te olete leidnud ideid oma muusika loomiseks, kas lastele on kergem muusikat luua, kas olete ka rahvamuusikat oma loomingus kasutanud? Ideid oma muusika loomiseks on vast kõige rohkem leidnud loodusest. Looduses on jalutada harrastades kalapüüki jõe veerel. Tegime vahe, on niisugused muusikalised mõtted siis asjale nad kirja pannud ning hiljem kujundanud nendest juba vastavat baland. Lastele muusikat kirjutades, seda muidugi kõige rohkem on mulle inspiratsiooni andmine oma lapsed, kui nad väiksed olid, teie kasvasid suuremaks. Siis pärast muusikapalade kirjutamist mängisid nad tavaliselt ikka oma lastele ette ja küsisin, kas kõlbab, kui nad ütlesid, et võib teistele ka mängida, siis jätsid nad niisugusteks. Mis puutub rahvamuusika kasutamisesse oma loomingus, siis ma olen seda teinud päris palju, kuid mitte nii-ütelda päris puhtal kujul. Ma omal ajal olen käinud mööda Eestit Saaremaal ja ka mujal mitmel pool rahva viitsisid ülesse kirjutamast. Ning selleks, et oma muusika Aleks rahva muusikaline lähedane. Tegin niisugusi harjutusi, võtsime rahvaviisi, mis olid võrdlemine lühikene. Kirjutasin temalt omalt poolt kas rohkem või sama palju juurde. Kontrollima, kas teised, kes seda kuulevad võivad ütelda, kus koha peal see õmbluse kohta on, kus minu oma peale hakkab, mis rahva piis lõpeb. Ja kui need kohad välja paistsid, siis tuli neid selliseid siduda, et ta kujunes üheks tervikuks. Ning eks nendest harjutustest võib-olla kujuneski minu oma ütlemislaad teiegi võib-olla mõnel lastelaulus või mõnes muus muusikapalas, olete kuulnud? Kes on teie lemmikhelilooja ja kirjanik? Missugust muusikat armastate kuulata raadiost ja kontserdisaalis? Lemmikheliloojaid ja kirjanikke on õige palju. Muidugi kõigepealt Bach, Mozart, Beethoven, aga siis kabeli kriig Sibeliuse ning meie kaasaegsetest heliloojatest, Prokofjevi, Šostakovitši, paljud teised. Ka kirjanikke on palju, kelle teoseid ma suure huviga loen. Mulle meeldib hästi palju lugeda. Reisikirjeldusi aga ilukirjandusest on mul väga vähendused, autorid. Praegu loen huvitavat raamatut Bangkokist vorming, Stoman, selle autoriks ning meie oma kirjanikudest muidugi Tammsaare, Vilde, Juhan Smuul, Walton ning paljud-paljud teised. Mis puutub muusika kuulamist, siis meelsasti kuulama raadiost nii puhkehetkedel meelelahutuslikku muusikat, kas head džässi või kergesisulist muusikat. Aga tõsise muusika kuulamiseks ma otsin omale vastavaid autorilt, kelle teostega ma tahan tutvuda. Kui ma just ise kontserdile minna ei saa. Kuidas valmib filmimuusika? Filmimuusika tegemine sõltub sellest missugusele, filmile tuleb teha, kui see on mängufilm. Siis tavaliselt ei kõla mitte muusika kogu filmi ulatuses vaid need kohad, mida on vaja alla kriipsutada ja teatud meeleolu süvendamiseks eriti välja tuua. Nendele siis kirjutatakse ka vastav lõik muusikat, mis peab seda kohta eriti, aitame emotsionaalsest küljest kuulajale vaatajaile lähedaseks saada. Teine lugu on nukufilmide muusikaga. Nukufilmide muusikat kirjutatakse nii-ütelda kahte moodi. Ühel juhul on kogu filmimuusika valmis kirjutatud ning filmi sündmustik tähendab nukkude liikumine. See siis vastavalt muusika rütmile. Filmimise ajal pannakse nii-ütelda sünkrooni. Teine moodus on, et nukufilm valmib ennemalt, siis helilooja kirjutab temale muusika niisuguse mis aitab täpsustada kogu filmis esinevat liikumist ja muidugi ka neid sündmusi, mis seal toimuvad. Pean ütlema, et minul on nukufilmimuusika kirjutamine olnud kõige suuremaks niisuguseks nii tööks kui ka meelelahutuseks ühtlaselt kuna meie toredad nukud on andnud hästi palju võimalusi mitmesugusi kõlavärve kasutada ning selle tõttu rikastada ka koloriiti, mis seda muusikat Kas töötajate kindla päevaplaani järgi või on orienteeruv plaan päevaks nädalaks? Ma olen püüdnud kunagi töötada ka kindla päevaplaani järgi, kuid seoses tööülesannetega, mis Ta mitte minu loomingulist tegevust ja ei ole võimalik lihtsalt seda päevaplaani alati täita ja praegu ausalt ütelda, olemegi niisuguse pahanduse eest, et ma ei oska oma tööd sugugi mitte organiseerida ja selle tõttu on mul palju palju vajalikke töid, mis ma peaksin tegema, tegemata jäänud. Ma usun, et pärast laulupidu siis, kui meil on suuremad üritused möödas ja tuleb puhkuse aeg oma põhitöökohalt siin ma saan past ehk rohkem pühendada ennast loomingule ning teha ka seda Missugune sündmus, endeid viimati kõige rohkem erutanud? No meie muusikaelus oli selleks sündmuseks möödunud aasta detsembrikuul toimunud üleliiduline heliloojate liidu kongress kus üheks keskseks probleemiks oli meie laste ja noorsooesteetiline kasvatus. Laste ja noorsooesteetilise kasvatuse probleemid on olnud ka Meie vabariigis keskseteks ning tahaks loota, et nüüd vasteks see asi hakkab liikuma ning lähemate aastate jooksul paremustab töö mitte ainult meil ka kogu mehi suurel kodumaal. Kas harrastajatega sporti midagi vabal ajal? Vaba aja küsimus, see on muidugi nii keeruline. Kui teistel on vaba aeg, siis minul on tööaeg, sest et enam vähemalt tuleb selliselt välja, et seda tööd. Oma loomingulist tööd tuleb teha sel ajal, kui teised puhkavad. Aga kui siis tõesti sellest ajast üle jääb, siis meelsasti suusatan. Suvel ujun, käin kala püüdmas ning tegelen kuldturismiga. Kas heliloojale on meelepärane, kui keegi teine helilooja kasutab tema mingit heliteost näiteks tantsumuusikaks, olgugi et nimetatud heliteos ei olnud selleks loodud? Ma arvan, et ega see vist kõige õigem ei ole, see näitab selle helilooja, kes teise tööd kasutab. Oskamatust ise samasuguseid toredaid meloodiaid luua, aga muidu kui see teos, mida kasutatakse tantsumuusikaks, ise, on sellele žanrile lähedane teost. Siis kui autori käest luba küsitakse. Ma arvan, et kellel selle vastu saab olla, praegu on ju väga palju helitöid ilmunud nii-ütelda uutes orkestreeringutes. Ja need orkestri tähendab uued kõlavärvid, need nagu toovad seda teost kaasale lähemale. Ja ma arvan, et niisugusel juhul, kui žanrid selleks, mis tal ennemalt oli, muutub ainuütelda orkestratsioon, mis on tänapäevasem. Ma usun, et see aitab isegi seda teost populariseerida. Aga seda küll, ma arvan, vist ei maksaks teha, et klassikute teostest lõiked ja ooperitest ja sümfooniatest nagu senini on sagedasti kuulda kõlavad tantsumuusikana, mis minu meelest ei ole omal kohal. Kas olete sageli lastega kohtunud, mida arvati kaasaegsetest lastest, nide harrastustest ja huvidest? Lastega ma olen kohtunud väga palju palju laule, isegi, mida ma olen kirjutanud lastele koos luuletajal, Manimalt, kesamaaga, need on otseselt kohtumiste tulemustena. Meil on valminud laulutsükkel meie koolielu laagripäevad kus meie otseselt võtsime kohtumistest osa lastega Kohtla-Järve ja Kiviõlikoolides ning Valkla pioneerilaagris. Mis puutub aga tänapäeva lastesse, siis ma arvan, et nad on väga toredad ja neil on palju palju toredaid huvialasid. Seda on kinnitanud kõik need kohtumised, mis mulle jäänud meelde meie lastega nii alates pioneeriealistest kui ka juba nooremate ma mõtlen pioneeriaastast väljas olevate lastega siis tõesti sooviks, et nad oskaks ainult oma huvialasid selliselt välja arendada. Et nad ei killustaks ennast mitte kõigi peale, sellepärast et inimese jõud ja eriti lastejõu. Ta tahab igast kohast haarata, aga ta saab igast kohast pähe. Kui ta valib omale sellest hulgast kaks kolm toredat eriala välja, siis ta saab suuremat naudingut nende erialade omandamisest. Ning tore oleks, kui üks nendest oleks muusika. Mille kallal töötate praegu ja kas on lastele kavas midagi? Sel aastal ma sain Uno lahe käest. Uue libreto mis on loodud Ameerika kirjaniku romaani sean O Henry kapsad ja kuningad ainetel. Praegu ma valmistan ette materjali, millest seda tegema hakata. Ning kui see mul koos on, mul on üle poole praegu enam-vähem juba olemas, siis tahaksin Ruhnu laega nõu pidada. Mis sealt siis peaks nii-ütelda kõlama jääma. Aga enne seda tahaksin lõpetada ühe kantaadi poistekoorile, sümfooniaorkestrile solistile, mida ma kirjutan Manivald kesamaa teksti peale ja kannab nimetust merede kud.