Aga lisaks sellele, et laupäeval on rahvusooperis Estonia vana Tallinna kala on täpselt samal päeval algamas ka neljateistkümnendat korda Pille Lille muusikute fondi korraldatav Tallinna kammermuusika festival. Ja ka see festival algab väga uhke galakontserdiga Tallinna raekojas esinevate Aare Saal, Oliver Kuusik jaa, Olga Zaitseva ja klaveril Tiina Kärdame ja sopran Olga Zaitsev on ka nüüd siin suvetuuri stuudios. Tere Olga, tere. Tere kõigile. Ja ka, kuna me hulgaga oleme koos õppinud, siis me räägime sina. Muidugi on ka väga hea meel on näha, et sa oled tulnud siia niimoodi suviselt puhanuna, oled saanud päikest. Kas sellel suvel oli ka pikk puhkus dada pikk ja ei pidanud suve läbi harjutama mõnda ooperit ooperis kylma. Kristjan jõe äärde, kellel on ikkagi laulmisega ja tegin kaks kontserdid suvel ja pean ikkagi harjutama ja oma vormi hoidma. Ja muidugi sain puhata, täna käisin Moskvasse ja puhkasin Peterburgis ja kuna meil oli väga päikeseline ilm, siis sain muidugi siin puhata ja päikest saada. Moskvas ja Peterburis on kindlasti ka väga suurepärased võimalused kuulata muusikat või oli see sul selline muusika, vaba puhkus, muusika, vaba puhkus? Nii et jah, alati ei peagi käima ainult kontsertidel, vaid võib ka nautida muud elu ja seda ma teen. Meie hooajal. Töötan teatris. Käin vahepeal vaatan mingit ooperit ja balletti ka. Siis arendan ja oma kuulmist ja ikkagi mulle väga huvitav vaadata, mis lavastused, kuidas üldse inimesed laulavad. Ka sellel uuel algaval hooajal rahvusooperis Estonia, on sul ka mingisugust uut tööd ees oodata või sa jätkad nendes olemasolevates lavastustes ja aga siis võib-olla läheme just sellesama kammermuusikafestivali avakontserdi juurde, et missugust muusikat sa seal kontserdil. Mina esitan klassikalist muusikat ja esitan Prokofjevi nõnda Saariat ooperist sõda ja rahu. Ja laulan kõige kuulsama meesihku. Armujoogist koos Oliver kuusikaga ja Aare Saaliga ka. Et siis saate nautida jää, tulge kuulama ja tere tulemast kõigile. Tegelikult selles samas armujoogis teie olete koos olnud ka rahvusooperi laval. Ja aga seal ma juba laulan ladina rollis. Nii et saad juba Lausa ooperis oli seal selline armas prillide ja passilükkega. Ädinana laval jah, ütleme tegelikult, kui ma nüüd meenutan viimaseid aastaid, mulle tundub ikkagi, et see vene muusika on sulle ka väga hingelähedane. Et näiteks selles Rinski korsakovi lumineius tegid väga ilusa rolli. Ja mulle väga väga meeldib see vene muusika omal, olen venelane, romansid ja laulan ka klassikalised romansid ja pööran oma tähelepanu ka vene muusika peale juba ooperis. Et ikkagi see väga meeldib mulle, jää minu häälele, ma arvan ka, et väga hästi sobib ja iga laulja peaaegu leidma enda jaoks mugava foneetika. Ja itaalia keeles muidugi on taga lauldas laulda. Et mulle väga meeldib ja saksa keel on, minu jaoks on terav, aga ikkagi mulle väga sobib. Ma käisin konkursile Minskisse detsembrikuus eelmisel aastal ja sain teise vooru, et laulsin seal saksakeelse aariad, tagada aaria ooperist Carl Maria von Weber Traišüts ja ma suhtlesin pärast žürii liige ja ja nad ütlesid, et vaimustav lihtsalt, et saksa keel on nihelsus. Aga seal oli osalejaid nii palju, 123 osalejat ja mina sain teise vooru ja mul oli riiv üldse olla seal ja see on suurepärane kogemus ja see on eesmärk edasi liikuda. Ja nüüd sellel aastal proovinga Tegelikult konkurss ja kontsert, need on üsnagi erinevad, et, et kui sa lähed lavale konkursil, kuidas sa ennast tunned, On sul keerulisem konkursil? Korras anda enda sai, see on teistsugune olukord, et sa tuled, sul on oma eesmärgid juba, see on natukene tõsisem kui kontsert kontserdil, sa tunned ennast teistsugusena, et sa tuled, laulad ja Sa tead, mida sa teed, millal sa naerad, kuidas väljendad oma laulu, kuidas sa tunned sellel ajal ennast, aga konkursile sa tunned, et kui sa laulad juba kõrgemad noote, siis nad vaatavad sind nii. Kui sa madalamad Essatuuri lähed, siis no ikkagi teistsugune olukord ja aga ikkagi konkurssidel on vaja niimoodi esitleda, laulda nii nagu kontserdil, mina arvan, siis sa oled vaba ja saad ennast väljendada palju paremini. Ja hääl ise lendab ja hakkab ise nagu välja sinust ja et sa ei pea mõtlema, kuhu, mida sa lihtsalt tuled, laulad, esitad Enaudid. Ja samas sa oled konkurssidel käinud varemgi ja sul on kukkusid ja teinud ka väga hästi, nii et järelikult sa ikkagi juba oskad seda proovinud läbi. Kogemuse ikkagi sain ja mulle väga meeldib olla selles olukorras ja see arendab väga-väga-väga mind ja ma ei tea, kuidas teistel. Aga see ikkagi annab suurt energiat, suurt kogemust, suurt elamust, mis saad edasi anda omaloomingulise teel. Ka Pille Lille muusikute fond on Eestis mitu korda lauljate konkurssi korraldanud ja sa oled ka neil osalenud ja mõni ime, sest Pille Lill on ka olnud sinu õpetaja. No missuguse tähtsusega on Pille Lill sinu lauljateel olnud? Ta on suurepärane laulja ja mina olen väga tänulik selle eest, et tema tuli minu lauljateel. Kui ma õppisin Eesti muusika ja teatriakadeemias pillil ikkagi ta on andekas laulja, kes laulis suurt koopereetia, et siis ta oskab näidata, oskab öelda, milline peab olema hääle volüüm näiteks ja proovisime olla suurtes saalides, kus sa tunned oma hääle volüümi ja ikkagi ta taga avanes minu häält ja tegeles minuga väga palju. Ja ma arvan, et kõikide minu koolikaaslastega ta tegi samamoodi Eston tagaavad inimene ja südamlik inimene, je mis mulle just sobib, et ma tunnen väga hästi ennast tunnis, et ma tunnen rahu ja Piia Paemurruga harjutasime ja meil oli väga hea klapp. Ja ma olen väga tänulik talle. Aga on sul veel mõningaid näiteks sellised lauljatest eeskujusid või kedagi, keda sa väga hea meelega kuulad? Anneni Treirkuma ikkagi kuulen tema vana salvestuseid ja kuidas praegu ta esineb ja, ja muidugi Renee Fleming mulle väga meeldib. Kolge Pilid, jätka ja esile. Praegu tuleb mul Nadežda Kutcher, et tema on Cardiffi konkursi võitja ja temal on suurepärane ilus lendav hääl. Nadežda laulab lüürilise soprani Marfaariat näiteks ja Marfa rolli ja siis võib ka laulda koloratuur soprani, olümpia aariat. Et see on ikkagi erinev repertuaar, aga ikkagi sellega, et ta fantastiliselt lihtsalt esile toob neid hääle erinevaid võimalusi palju teenreid kuulata. Ikkagi sõprade ja ka terve rida, kes on maailma parim tenor, Pavarotti siirdav uurikagi vile jaoks. See, kuidas ta nagu erinevate esitus on suurepärane laulja Aga sel juhul me jääme siis ootama Tallinna kammermuusika festivali algust juba sellel laupäeval. Suur aitäh, Olga Zaitseva, Olgaga koos esinevat Oliver Kuusik ja Aare Saal. Ja nagu me siis juba kuulsime, kõlavat kuulsad aariad ja duetid ooperis Armujook initsiatiivi ooperist, aga kavas on vist ka eesti muusika. Eesti muusika ja eesti muusikat esitavad Aare Saal ja Oliver Kuusik. Aitäh ilusat kontserti ja toredat hooaja algust ka rahvusooperis sõõretanud sellen.