Stuudios on noor sopran Kadi Jürgens Marje ja Kuldar, singi-nimelise Pille Lille muusikute fondi preemia noor laulja, 2018, verivärske laureaat. Palju õnne, Kadi. Suur aitäh teile. Selle preemia andsid välja Mariann ja Tunne Kelam ning varasemalt on selle preemia pälvinud Oliver Kuusik, Helen Lokuta, René Soom, Priit Volmer ja paljud-paljud teised. Kari, mida teie jaoks selle preemia saamine tähendab? No see on kindlasti suur au ja suur tunnustus eriti noorele algavale artistile. Ja siin väikses Eesti riigis on ta kindlasti väga tore asi saada selline preemia. Kuidas on siiani kulgenud teie lauljade? Kuuldavasti eelnes laulu õpinguile tõhus põhi. Tallinna muusikakeskkoolis. Ja kuna minu peres on kõik muusikud, siis ei saanud ka mina teisiti. Alustasime oma muusikat Tallinna muusikakeskkoolis, õppides kõigepealt viiulit ja siis flööti. Ning gümnaasiumiosa käisin ma saue gümnaasiumis, sest et ma sain aru, et instrumentalistlikuks ma ei saa ja leidsingi enda jaoks selle laulmise tee, et ma olen Tallinna muusikakeskkoolinoortekooris laulnud kokku vist 15 aastat. Ja siis ma leidsin kuidagi selle klassikalise laulu ja sain aru, et see ongi see, mida ma tahan teha ja mis toob mulle kõige rohkem rõõmu siin elus. Ja kuidas algas klassikalise lauluõpingud ja kus klassikalise lauluõpingud algasid, et 2012. aasta sügisel Georg otsa nimelises Tallinna muusikakoolis ja jätkusid 2014. aastal Eesti muusika- ja teatriakadeemias, kes teie esimesed õpetajad olid? Minu esimene õpetaja oli Ludmilla Dombrovskis case otsa koolist ning järgmine õpetaja oli Pille Lill. Ja siis akadeemias on olnud minu õppejõud Taimo Toomast ja Nadia Kurem. Lauluõpingud on selline protsess, mis vajab äärmiselt tähelepanelikku jälgimist, et midagi viltu ei läheks ja hääleaparaat terve najal loomulikuna püsiks. Kus te olete otsinud ja saanud tuge veel oma püüdlustes? Kindlasti minu üks suur toetaja ongi Pille Lill, kes on mind algusest peale toetanud ja alati minusse uskunud ja ma olen talle ääretult tänulik selle eest. Ning loomulikult minu perekond ja minu lähedased sõbrad, kes on kogu aeg minusse uskunud ja mind toetanud ning samuti õpetajat, kellega ma koos ma olen, mul on olnud rõõm õppida, nad on kõik alati olnud väga toetavad ja tahtnud näha minu saavutusi. Te olete käinud palju meistrikursustel erinevate õpetaja olete juures ja ma olen väga-väga tänulik selle eest ja mul on suur rõõm, et mul on saanud osaks osaleda nii paljudel meistriklassidel erinevate pedagoogide juurest Ameerikast, Rootsist, Leedust ja Itaaliast ning Itaalias ma olen käinud siis nüüd juba. Kas see oli neljas või viies kord maestro Vilma Vernoki juures, kes on täiesti fantastiline praam, kes laulis 29 aastat Ta skaalas kõikide maailma tippudega koos. Ja, ja tänavu aastal ma just tulin sealt tagasi nüüd nädal tagasi ja mul rõõm saada veel Mati Palmi fondilt stipendium selle jaoks ning ka kultuurkapital toetas minu osalust, nii et ma olen väga tänulik selle Räägime ka sellest, mida te olete seni teinud juba laval ooperirollides. See võimalus on olnud nii Muusikaakadeemia ooperistuudios kui ka Vanemuise teatris. Ja minu esimene ooperikogemus, selline suur ooperikogemus oli Benjamin Britteni Charlustes kruu ehk siis kruvi pöörämmida, lavastas noor lavastaja Laura Kalle ja see tuli välja siis 2016. aastal, kui ma ei eksi Rahvusooper Estonia kammersaalis ja see oli nagu väga selles suhtes suur amps, aga, aga mulle väga meeldib ja, ja see oli uskumatult tore kogemus ja laulda selliste lauljate kõrval nagu arreteedee, mets näiteks kellelt oli väga palju õppida. Ja siis teine suur roll, mida mul olnud õnnestunud teha, on siis EMTA ooperistuudio läbi ja see on siis Daido brüsseli ooperis Daido anud nii äss ning seda nüüd lauldud juba mitmel pool. Ja nüüd siis sellel sügisel tuleb välja hendali ooper Orlando mille lavastajaks on Stephanie, üüris Saksamaalt, kes lavastas ka brüsseli ooperi ja see tuleb välja siis 19. 20. ja 21. oktoobril. No teatrisse ja see on ka EMTA ooperistuudio lavastus ning mul on suur rõõm laulda seal Orlando osa. Ning Vanemuise teatris olen ma saanud siis teha Andromache rolli Märt-Matis Lille ooperis tulleminek mille etendused on ka sellel sügisel ja järgmisel kevadel, niiet olete oodatud kuulama. Kuidas te sinna rolli sattusite? See oli väga tore lugu. Ma jalutasin linnas, see oli jaanuarikuu ja mul helises telefon ning teisel pool telefoni oli Märt-Matis Lill kes helistas ja küsis, et kas ma sooviksin tulla tema ooperisse, laulma seda rolli. Ja ma olin väga šokeeritud ja liigutatud, sest ma mõtlesin, et kuidas nii tähtis inimene teab minu olemasolust laulmisega tegelenud. Aga see oli väga suur rõõm ja au ja Eesti muusika ja teatriakadeemia ning Vanemuine mõlemad võimaldasid mulle siis käia koolis ja proovides samaaegselt ning ning osaleda selles ooperiprojektis. Kuidas teile meeldis seda rolli teha? Mulle väga meeldis seda rolli teha. Kuna ma laulan vanakreeka keeles, siis ma sain selle jaoks isegi täiendavaid keele tunde proua Lille juures, et aru saada, et kuidas seda keelt hääldada ja ühesõnaga selle keele olemusest ja kogu sellest ajaloost nii-öelda selle selle rolli taga. Et mulle väga väga meeldib seda rolli teha, et selles on mingi selline sügavus ja inimlikkus ja armastus, et et see on väga mitmetahuline roll ja mul on väga, väga suur rõõm alati seda teha. Britannia Märt-Matis Lill, see on üsna keeruline helikeel noorele lauljale omandada ja laulda. Kindlasti jumal etega oleneb lauljalt, aga mulle väga pakub huvi just kaasaegne muusika ja see on kindlasti hakkab olema suur osa minu lauljakarjäärist ja lauljateest on kaasaegse muusika laulmine. Kuigi Benjamin Britteni ei ole nüüd nii kaasaegne tänapäeva mõistes aga siiski jah, selline väljakutse ja kuidagi see helikeel ja seal on nagu midagi, mis mind väga paelub sellise muusika juures, et mul on, ma olen väga tänulik, et mul on olnud võimalus laulda juba praegu selliseid asju. Aga siin ilmselt töötab ja mängib kaasa ka see instrumentaalmuusika põhi, mida te muusikakeskkoolist saite? Ja kindlasti ma alati mõtlen selle peale, et see on nii tore, et ma käisin muusikakeskkoolis, et ma alustasin seal oma muusikuteed, sellepärast et muusikakeskkoolist saab ikka väga-väga tugeva muusikalise baasi ja eriti kui oled nii-öelda instrumenti õppinud. Et see on mind kõvasti aidanud kindlasti praegu sellel teel lauljateel. Aga mis teilt isiklikult paelub selle lauljateel ja, ja laval olekus ja, ja ooperis. Ma kuidagi tunnen, et ma olen kodus, kui ma olen laval, see on väga huvitav tunne, ma lähen sinna ja siis kuidagi terve maailm mu ümber kaob ära. Ja see on nii suur rõõm, mis ma sellest saan. Ja see rõõm, et ma saan seda kinkida publikule, et ma sain jagada seda muusika headust nii-öelda teiste inimestega. See on minu jaoks täiesti uskumatu. Vaata et ma ei oska seda sõnadesse panna, et see on minu jaoks üks kõige olulisem asi, ma arvan siin elus, et ma saan laulda. Ja see on väga suur kingitus mulle. Nüüd sellest sügisest jätkata õpinguid Belgias, Antwerpeni ja moodi need hakkavad kulgema ja kelle juurest hakkad õppima? Ma eelmine aasta siis kandideerisin sinna läbi Erasmus programmi ning minu suureks rõõmuks mind võeti sinna vastu koos ühe teise saksa sõpraniga. Kui vanasti oli läbi Erasmuse programmi välismaale minek kui midagi hästi lihtsalt ja tavapärast. Tänapäeval on see väga keeruline, sest konkurss on väga suur ja sadu ja sadu lauljaid kandideerib igale poole üle Euroopa, eriti mainekatesse koolidesse. Nii et see on suur au olla välja valitud paarisaja laulja seast, et sinna saada. Ning mina hakkan siis õppima suurepärase Ameerika laulja ja laulupedagoogi käri tšenkovski juures kellega ma olen siis nüüd juba kohtunud Berliinis, kus tal on oma stuudio ja oleme teinud tunde ja meil on väga hea klapp ja ta on tõesti suurepärane inimene ja õppejõud. Nii et ma olen väga-väga tänulik selle võimaluse eest sinna minna, seal laulda ning loodetavasti saab sealgi teha mõned ooperirollid. Suur aitäh, Kadi Jürgens, ma soovin teile õnne ja edu õpingutes ja vaimustavalt toredat laulja elu, mis pakub rõõmu nii teel endale kui publikule. Suur aitäh teile ka, ma olen väga tänulik, et te kutsusite mind siia ja oli väga tore teiega rääkida. Aitäh kõige eest.