Tere. Tere. Tere, Marika, mis me täna teeme? Kõige enne loeme lähtekirju, eks. Muidugi tahate ju teada, kas vastused on õiged? Täpi lõppusi keele all ja palusite meid raadio kuulajatel arvata. Kati oli kurva või rõõmsakõlaline. Mina arvan, et see laul oli rõõmsakülaline. Mina õpin Rakvere rajooni talla kaheksa klassilise kooli kuuendad, klassid tervitasid ja pilve jagata külgeti ning mina kuulan huviga teie saateid. Ka õigematud ihk kirjutab Malle voode Kadibe kaheksa klassilise kooli neljandast klassist. Tal olid kolmandal veerandil kõik tunde hiljem ka Mallerimine õigematud kiki tikkima. KEKid oli Mallory läbi päriere ookeanide kooli esimese klassi õpilane. Kirjutan teile teist korda. Mulle meeldivad väga teie saate tulemid. Igal võimalikul in laul, mida esitati, oli rõõm. Marooni keevitab Marika Kütt Võrus Kreutzwaldi nimeliselt kikunist kolmandast A-klassist. Samuti vastab maine mang Tallinna. Malia õpib ka muusikat Tallinna laste muusikakoolis õigeid vastuseid, saadavadki margime hektari Toila keskkooli viiendast klassist ja Eesti Kiviõli ja toob eetri ainult Võnnu keskkooli teises klassis. Kõik ta laulust õigesti aru. Nii siniema ikka, kui kaua me oleme juba vestelnud perekond oktaavist? Ja, ja nüüd hakkate kooliaastat lõpetama. Praegu kordate, mis olete kooliaasta jooksul õppinud, on ju nii? Ja. Täna korgamisele kas hakkagi meid küsima, oleks huvitav teada, mis brekondotaalist ka meelde. Siini kuumaga küsima, kas kardad, et ei oska? Mina küll ei kaeda vihke. Ega mina ka ei karda, ainult kui äkki just seda ei tea midagi. Noh, ega ma ei küsigi, annan teile kuulata ja siis jutustate, mida kuuldust teate. Ah niimoodi, Marika, hoiame nüüd kõrvad lahti, kasvõi hindeid ka panite, kindlasti. Algame siis. No nii ma talle Kerikondocteeaa ja heliredel aga missugune ridadel masu orieli vedel? Õige. Ta nii tai ja liga hingele. Ja siiani olid vastused õiged. Onu, kas mäletate, me pidime kiigega üks kord sügisel laulgi vein, nootide nimesid õppisime. Oli jah, aga ma hästi imenetena. Õige öelge, kes suudab neid helisid tabada lauda. Keegi laulda ainult madala häälega, pin deali tuua. Nii aga neid Ja kes neid laulab? Neid ei saa pidada meeldivatele toimeviilud. Võime proovida, me oleme kolmekesi, mina mängin kahte alumist oktaavi. Tee, võtke kumbki üks, ülemine on juba kokku neli, mängime küll. Oskate ühe sõrmega järjekorras vajutate klahvidele, nii. Jah, Taani proovime. No olgu Noh, mis lugu see oli Tean, kuidas sa sellest aru said, jalad tegin liikuma, mis tappis ja siis oli kahju lugeda ükskaks ükskaks, õige pandme v midagi lõbusat. No kuulake üht lõbusat pala Küll kuule nüüd järgmist lugu ja öelge vist äkki see on. Nii oligo nälgi täppis-üks-kaks-kolm, üks-kaks, cool. Õige küll. Takti määrata oskate üsna hästi? Onu kõnnige vee, kas enam ei karda, ei olegi näppima hakata? Ah nii, annan siis teile midagi raskemat. Pange tähele, mida kuulete. Esiteks, mängiti kõvasti koerte pärast siledama maitsega piano. Õige aga nüüd. Kui kerge ei läinud ikka mööda aeglases tempos ja jääb ära. Kimpus. Jälle õige, olgu. Aga nüüd tuleb küll midagi rasket. Hakkame fantaseerima. Kuulake muusikat. Süvenen temasse. Nii, et saate elamuse, ettekujutuse pildi. Ja siis jutustate. Marika sinul küünis jakki proovinud talvel läksime. Mäletad, kuusik järgis, mida tegime, sõitsid saaniga. Ja jälgisime lumede näitel kündja. Siis olid talvised meeleolud. Kuulake aga, missuguse meelorolootele see muusika. Mida nägite kujutasite? See oli niimoodi, et Kalevipoeg kindraleid Soomegi palgast mõõka, tuuma proovisin, mõõgad on tugevad. Lõi mitu mõõka puhuks viima. Ära ja sa oled seda lugu vist enne kuulnud, olen selle pala nimetus oli mõõkade tagumine. Eugen Kapi balletist Kalevipoeg. Nüüd teeme niisuguse katse kuulake näiteks järgnevat laulu ja öelge, mis selles jutustatakse. Kellest oli juttu? Nagu ühest suust mõlemad saiti ühtemoodi aru, sest et sõnad juhtisid teid. Aga nagu kuulsite, oli muusikasõnadega toredasti kooskõlas madalad helid nagu karu, mõmin, pikaldane, raske tempo, nagu astuks karu Niia. Selle vastu, aga muusikast ilma sõnadeta on juba raskem aru saada. Muusika paneb liikuma meie fantaasia, meie kujutlusvõime. Meie silme ette tekivad mitmesugused pildid. Meie meeleolu muutub vastavalt sellele, kas banaan lõbusa või kurva iseloomuga, kas ta on aeglane või kiire. Kätš. Õige mitmesuguste väljendusvahendite abil on muusikal võimalik neile edasi anda erinevaid pilte ning meeleolusid. Aga nüüd saate midagi mõistatada. Ta esitan veel ühe muusikapala. Kuulake rahulikult, kujutlege hiljem, ütlete, millest te Palaiutustas. Mis see oli, see paika arvad? Arvan, et see oli üks suur sitikas, kes põlistas linna kogu aeg edasi-tagasi. Ringiratast saanud Kylie. Minule tuli meelde. Ükskord ma hilinesin aiast taru lähedal ja kuulsin seal kõik suvised. Me arvame, et muusikapala jutustab nii tähtis siis, kui nad leevendavad mesilane oti köit. Päris õigesti arvasite, kuigi paranimetus on kimalase lend, kuid samahästi võime kujutada seda ka mesilase lennuna. Niisiis lõppkokkuvõttes paistab, et meie muusikalised vestlused ei ole veel sugugi läinud ühest kõrvast sisse ja teisest välja, nagu öeldakse, olete mõndagi meelde jätnud. Kinde no paneme väga hea viis. Nagu juba algul rääkisime hakkadee kooliaasta lõpule jõudma Ega te mindki siis enam vaatama tule? Kiidad olla pärast kooli matkama ja siis maale. Nii et meil tuleb täna üksteisega ja samuti ka perekond oktaaviga hüvasti jätta. Ohata ei maksa, meil oli siin omavahel mõnus vestelda, iriigi muusikat õppida, eeldaga ootab rõõmus suvi. Aitäh teile, Sirje Marika külastamist eest. Aitäh teile, lapsed kuulamise ja kirjutamise eest. Palun aga millega me täna lõpetame? Lauluga tubli. Ma teen ettepaneku laulda Villem Kapi laulu. Nüüd on Mai, olete nõus?