Aa nüüd oma kõrvu kikki ja tule kuulame, uudistasime. Terik maale metsavahi Reenasid Muhu saare pealt jälle onstritel meeles, et kolme nädala eest sai kangest lubatud, et nüüd ma hakati putru keetma. Aga need jutuks hea küll. Esimese valuga sai uurima hakatud, et mismoodi seda tiitli puutur ikkagi üldse tihasse elu ilmale kuum küll. Aga vaata oma silmaga, maju, näin, põle. Ja siis sai muu vahel maha hõigatud, et kis oskab, õigistiab ja üks õpetas just ühtemoodi ja teine teistmoodi. Aga ükski õpetaja põlgnika nõuke otsast otsani päris selge mitte. Lõpuks tuli välja, et seda kõige õigemat pudru vuntsi diab muu kooli kodulooõpetaja Liena peegel. Leena põle poolestki paljast kodulooõpetaja, mitte Leena muusikaõpetaja coach. Nii lasteaidas kud koolis ja Muhu segakooride juhendab ja hulka puhastat ta osa on oma ümber nii palju isasid inimesi kokku korjata, taris meesansambel oda juhendamise ajal goa vahel peal tegutsen. Teena Lemmik, Pill, ogannel. Ta ise köib seda Orissaares mängimas ja muus oot hajuhenda Uiee selline folklooriving, kus kandlemängija õpetse Leenal oli alles hiljaaegu niuksed, natuke tähtsam sünnipäev. No näed üsna paslik osale just korra külla üürita ja selle taudima olegi tänada juures uurimas, et mis pudrusse tite pudru, rooja Mess moodi seda ikkagi keedetakse. Tütre pudru kohta, eks ma olen seda ka ise lugenega, ma siis seda pole päris päris ise välja mõtelda ega kuulnud, aga, aga ma olen lugenud jah, siukest asja titeputru tehti tangudes, et seal ikka tangupuder, aga need andmudki edeti kangesti mädid. Et ta oli kangesti-kangesti pehme kudev ja viidi seda siis tite emale, kui mindi vaatama. Ja veel on siis sedamoodi räägitud, et kui see tirtalli sellel naisel, siis nagu esimene laps siis Arli sinna pudru sisse tehtud nässumanni aukus siis siis või pandi. Ja see võib anda siis just ennekutsena pere õue jõuti et või võeti või karbiga seltsi ja siis, kui abiti lusikaga aukesena pudru käskele ja pandi sisse või otse seal värava taga selle palava pudru sisse, siis sulas kenasti sihuke vedela või auk sinna. Ja seda saan ju enne panna, sellepärast et muidu see või oleks ju sinna pudru sisse ära. Aga see anti sedamoodi ületsa sulavõi jälle seal kus ja siis selle manni augu ümber just selle esimese lapse emal, siis kes esimest korda emaks sai, oli pandud siis keedetud kanamunad, need löödud keskelt pooleks ja koos koorega mul jutti siis ümber selle manni Augusena peale siis ehitajanastes see Iisplazemuna ja sees läinud laialasena pudru sisse. Vaat sedamoodi siis ma olen nagu kuulnud, lugenud. Aga mispärast sihukest putru üldse, kas ta pidi siis olema mõni jõupuder võimise pärast sihuke kange asi pidi olema tammus tehtud, oli. No ju ta siis jah, ikka ikka jõudu pidi Ann Annannasele detajale kutsele tite emale ja ja ju need sammud olid siis ikka kõige kõige rohkem nagu Levin ja kasutusel ka seda tanguputru tehti igas peres tangusuppi ja ehk pole muid asju nii kergesti. Ei olnudki. Sedaaegu. Aga Leenaga meite laule, pudru tegu, täna üksut pelada. Et sellest oli tegelikult juba eespool juttu, et oleks pisike täh. Ta oli aga nüüd laupa õhta, kui teist 10. tuleks oma pead ja palgeda abistaja Ennosid lille lüüa ja elama laululava juurde tulla. Sest siis õhta kellu seitsmest seal üks õieti moekas pidu tulemas. Selle piduloo nimesid, masu kogunisti kaks tükki, Muhu segakoor 30. Ja 15 aastat peegli ees. Et mis siis siuksed, numbrid ja nimed peaks tähendama. Muhu segakoor 30 noh, vaat see ongi nüüd see vaidluse koht, et kas või 30 lõõts rohkem. Tegelikult ta ju Muhus koorilaulu ikka ikka on juba ei tea kui kaua aega. Aga täpselt ei teagi ju, kui kaua seda nõiavanasti on sedamoodi ju ka need külakoeral mitmes kohtas. Jaa, jaa, siis on veel näiteks nende rahvamajade juures talli piiri, rahvamaja, lolle oma kooria ja lambal olli oma koor ja sedamoodi need allid siis vahepeal jälle natukese siukest pausi aega Kaalgu põle jälle juhatajaid on sellele koorile ja ja siis mingi aeg tekkis siis selline aeg, kus, kus kõik hakkasid Ellamaa seltsis laulmas käima. Ja noh, mu mäletamist mööda, millal ma nagu hakkasin selle kooriga ka toimetama, see oli 1988 ja see vastav pandud siis ka see on vabariigis õppuse registri sisse, et Muhu kooro just selle vasta loodud. Et siis nagu kõikne rahvamajad on siis kokku selle koori pannud ja, ja mäletate üle Muhumaa kõiki Lätis on kohal, valla buss oli, siis pole ju igalühel autod ongi trell ja proovi õhtaval Laboss hädas üle Muhumaa kõik kokku. Ja sedamoodi siis sellest aastast me siis loemegi seda kolmekümnendad aastad ja lapse 15 aastat peegli ees nosse peegel on siis selle suure tähega, mis nagu mu perekonnanimi tähendab. Et maale siis nüüd viimased 15 aastat seda koori siis üksipäini juhatada. Ja nüüd järjest, et vahepeal oli siis nagu ka natukese see koorilaul katkenud mingiaeg ja ja siis tolli, selleaegne kultuuri, juhtzi Muhumaal. Anne, auväärt, mu juured, kuule, 2004 hakkab tulema laulupidu ja inimesed tahtnud hirmsast laulupeole minna. Paneme ka koori kokku ja ja aita lauljaid ka veel otsida ja anname siis seda tegema. Hakkasime ja sellest saabki siis nüüd 15 aastat. Ja see pidu siis nüüd laupa õhta kellu seitsmest ja kes nüüd äkist Muhuse bjova veel mitte siis tuleva laupäeva juba leedu tuli ja siis tuleb juba ju jääd ja et ühesõnaga olge nüüd vanakesed ja tulgu täitel just niisama kena ja kiri Suigut meetritsi Muhus ootamas.