Kell on 14, null viis käes on esmaspäev, käes on 29. oktoober. Tere, mina olen sinu saatejuht Bert Järvet, õues lähevad ilmad külmemaks, saated lähevad aina kuumemaks saatele Debalgust Robin lauluga hani ning siis täpsemalt, mis täna sündima hakkab. Stuudios on Bert Järvet Palo tere, sa kuuled, raadio kahte käes on esmaspäev, alanud on uus töönädal võidukalt lähenema järjest ja järjest sellele tulikuumale detsembrikuule, mis Meile tootma palju reliisem. Siia sügisesse tuleb meil palju reliise nii helikandjatel kui ka paberkandjatel sest tänases saates saame rääkida nii uuest muusikast kui ka uutest raamat tutest. Täna tuleb mulle külla õige pea üks mees, kes on Eesti show business ilmselt kõige töökam nägu, kunagisi teda kõik tundma õppida. Läbi N-Euronüüd on ta ajanud asju pigem oma soolomaterjaliga ehk siis projekt nimega sadamasild, kuid viimane kuu on olnud tema jaoks ennekõike märgiline. Et välja on tulnud Marek sadamal raamat tulbid ja bonsai ning tänases saates saamegi Marek Sadam aga rääkida ka tema uuest raamatust ning temast endast külla ka Leslie Laasner artistinimega. Leslie Da Bass, Eesti muusik ja helilooja ja ennekõike tuntud ikkagi kui ansambel Pedi kri kunagine bassimees tuleb, räägib sellest, mis reklaamimaailmas toimub, kuidas ta taaskord ühe suurese töövriga näiliselt hakkama on saanud, kuidas tal õnnestub ning kuidas tema üldse asju näeb, ka temal onju muusikat välja tulnud palju furoori pakkunud naine, mis kevadel siis kõiki reegleid rikkus ja igas mõttes on nüüd tulnud tagasi uues kuues, sedapuhku koos Kenkaga, räägime ka sellest loost. Mõistagi on ka muusikalised eri fookused ning täna on mul seal eriti head kraami välja Gogitud, nii et püsi nii, aga nüüd aga jätkab Primmide Oraisem võimsa lauluga. Siit tuleb mantra. See on hipo kämpas lauluga bändi oleme jõudnud tänase suure saatekülalise juurde. Me esimene vestlemine hakkab kohe pihta, mul on hea meel öelda, et stuudiosse on jõudnud Marek Sadam. Stuudios andes. Siin päikselise esmaspäeva pärastlõuna. Potti mahub kenasti üks mees, kes teab, mis tähendab show business iga vinkli alt on olnud avaliku elu tegelane, nüüdseks juba võib öelda, mitukümmend aastat põhimõtteliselt. Aastakümned räägiksid kõrvalt mees, kelle mikrit pole veel sisse lükanud, aga tal on, mida öelda, tal on alati midagi öelda, kontsertidele väga jutustavad vahest piigid lugude vahel alati väga portreerivad ning nüüd on valminud Talga raamat, kus ta avaldab väga palju iseenda kohta paljuski asju, mida me enne ei teadnud, kuid kindel on see, et Marek Sadam eestlastele peale läheb. No tere, Marek, nüüd tere, suur rõõm siin olla. Ma ei ole päris kindel kõikidele eestlastele, kõikidele eestlastele alt ei saagi peale minna, aga ma väga tänan selle meeletu sissejuhatuse eest, mul on, keegi, pole mind varem niimoodi välja kuulutanud. Ma arvan, et on üks mees veel, kes sind võib-olla sarnaselt on välja kuulutanud ning tema juurde me jõuame. Tegu on ühe teise raadio korrupheega, kellel on seda Milaasi kilometraa Garaazi hulga rohkem, küll aga Marek Sadam, sa oled siin ennekõike, et rääkida omast oma uuest raamatust ja see on paelusena väga põnev. Mina tahaksin siin sisse juhatada vähemalt ühe ühe asja ära lahata, ma ei tea, kas kõlakas või see on siis tegelikkusega, minu kõrvu on jõudnud niisugune lugu, et lugupeetud raadio audience võib-olla ka teie seas on inimesi, kes siis lennukiga lennates vahel satub kuskil rahvusvahelistes ma ei tea, lennujaamades või piiripunktides siis suurema küsimise ja fookuse alla tullakse ja võetakse võib-olla sind kõrvale, hakatakse küsima küsimusi, tegemaks kindlaks, et ega võib-olla terrorist või keegi muu ei ole. Marek Sadam, kas see, et sind selle perekonnanime Saddami järgi lennujaamades kiusatakse, kas legend või see niimoodi ongi? Ei tulnud. Kui need põhimehele meil perekonnast lõpu peale tegid, siis peale seda ei ole eriti nagu meid kinni peetud, aga varem küll ja nime pärast ja minu sele esimeses soengu pärast, varasemalt siis ikka kõvasti kõvasti võeti vahele ja ma varem kandsin meeletult palju ehteid ka kaelas ja igal pool ja ja siis oli kogu aeg üks eks, pidev pidev tollis viibimine, mis iseenesest on väga meelelahutuslik, need on väga toredad inimesed, kes tollis töötavad nagu väga paljud politseinikud on väga toredad ja kõik see on kihvt. Reisimist on sul palju olnud, sa viidad palju aega Ameerikas ning mulle tuli suure üllatusena, et tegelikult ajad ka ühte hevibändi, mis siinses alguse sai ja Ameerikasse, sellega läksite üleüldse tegelikult Marek Sadam, kus üldse millegagi ennast piiritleda ei piiritlenud. Teised inimesed tahavad piiritleda mingitesse asjadesse, aga see on teiste inimeste enda selline sel nende mure, vaid inimesed peavadki elama. Väga paljud inimesed peavadki elama hästi väljamõeldud maailmas, niimoodi on kergem elada. Aga ma iseennast, piirit leheke. Et mul on elus muidugi meeletult vedanud, ma pean sellest kogu aeg endale aru andma, et et mul lastud teha seda, mida ma parasjagu paremaks pean. Külas on Marek Sadam ja ütles, et tema ennast piiritleda, küll aga piiritlevad teda tihtilugu võib-olla siis teised. Ja Ma usun, et üks koht, kus see piiritlemine toimuda võib, on siis diskursus nimega N-Euro mille tõttu sa ilmselt ka oled ikkagi väga palju lennukisse pidanud istuma ja sealt välja tulema. Ning Saksamaal eriti oli sul suur edu, kui, kui sa mingil hetkel ka saksa tantsumuusika edetabelite tippu jõudsid. Sellist asja tegelikult siin võib-olla natukene sai alakajastatud, kas sa tunned, et võib-olla vahel seda n euro asja nagu ebaausalt siukseks on võib-olla nagu palaganiks tembeldatud, sest tegelikult see oli professionaalne ja läbimõeldud popiprojektiga. Saksa ajal Saksamaal kindlasti, aga, aga siin me kindlasti palagani tegime, me alustasime seda teadliku palaganine ja, ja siin ei olegi midagi midagi rääkida, aga aga üks asi, mida, milles ma muidugi nagu aru ei saa, on see, et mõned inimesed ootaksid seda, et ma räägin sellest natuke raamatus ka, et, et ootavad seda, et ma peaksin tundma mingit valehäbi või nagu kahetseme seda ma ei hakka mitte kunagi seda kahetsema, sest inimesed, kellega ma olen koos olnud sellel ajal, kes on mulle mind sellesse rännust kaasa aidanud, mind õpetanud erakordselt ebaõiglane nende vastu, kui ma nüüd ütleksin, et oi, ma olin nagu, oi, ma tegin ikka nii valesid asju ei teinud, nagu see oli selles hetkes ainuõiged, teod järelikult minu jaoks sellepärast et kui ma neid asju oleks teinud, siis ma ei oleks tänapäeval see, kes ma olen tänapäeval, mitte teiste jaoks, aga just enda jaoks. Sa oled olnud Eestis A-kategooria artist aastaid, kõik teame, kes sa oled, sa oled saanud ka Saksamaal edetabelite tippu proovida. Lisaks Vanilla Ninja-le, ma arvan, ei ole siin kedagi, kes sellises asjas saaks kaasa keda, kuidas ütle siis, köögipoolest on erinev, võib-olla Eesti show business seal Saksamaal muusika business siis nii-öelda seal ikkagi resultaati pakkuva laine peal nagu loksuda, kas see on nagu öö ja päev? Ma ei tea, ma ei, ma olen nii maapoiss, noh, ma ei saa pooltest asjadest aru, kui ma nendest situatsioonis olen võib-olla natuke rajum ja aga, aga, aga üldjoontes ma ei, ma ei näe mingit vahet, ma ei näe tegelikult vaheteosad inimesed teevad vahet, et on Eesti publik ja siis on mingi muu publik, ma ei teagi tegelikult publikul vahel. Sest hea kontsert võib olla igal pool maailmas. Ma olen esinenud ka mingis täiesti suvalises Palm Springsi klubis, mis oli hispaaniakeelne, kus mammid tegid oma poegadele kõrval neid mingid tomatiroogasid ja, ja seal sa pead ka samamoodi esinema nagu kasvõi Paide kultuurikeskuses, noh, et et ei ole. Ma arvan, et ei ole, laias laastus ei ole vahet esinev ja peab ikka olema esineja ja nii on. Külas on Marek Sadam, kellel alles tuli välja raamat, tulbid ja bonsai, sellest me räägime õige pea. Küllaga on sinu peamine muusikaline ramm viimastel aastatel olnud seotud just sellise projektiga nagu sadamasild. Ning meie vestlemist poolitab siin muusikaline vahepala sadamasilla repertuaarist. Me valisime välja laulu, annan iseenda vabaks. Miks ja millest see lugu räägib? Ma arvan, et seal läheb seal raamatu teemaga hästi kokku, lihtsalt et on mingid tekstid ja nüüd lood, mis ma sinna juurde jutustan, et et ma annan need justkui ära endast ja annan need need vabaks inimeste kätte, et inimesed saavad ennast ise samastada nende lugudega nüüd, et et nüüd ei ole enam minust kinni, et ma olen nüüd lihtsalt ära andnud. Kuulame Mareku muusikat ning sisana juttu edasi, siit tuleb annan iseenda vabaks. Seal, kus närimu ta Hele sinihallile. Liiv ei jookse kellas arega. Lase aerud lahti käest. Koidu udud mind ei püüa. Ega kodurrannad riiulit. Ülamagab ja ei ja. Vaikselt, kui ma lähen annan iseenda vabaks, karged, tuuletuse, ilu. Kõik on üks vana Šveitsi päikest seiskunud. Iseenda lava, karged luuletus ei muutu. Kõik on üks vana seitse päikest. 100 lähen, kuhu imuga? Juba poisike, oktume. Elutõed on väga lihtsad. Nüüd veel see nõrgemad on need. Paljajalu saadud okkad. Maitsed võõra viljapuu. Naeratan siis veel kord rohka. Nii minemis, armun, annan yle emm vabaks, karged luuletus ei lõikunud vana seitse päikest 15. Annan iseenda vabaks. Karget luuletus ei muu. Kõik on üks uus kuivana sõitsid päikest 15. Annan enda vabaks, karged, tuuletusei, muu. Kõik on üks nii uus kui vana peitsi päikest, 15 annab iseenda vabaks. Karged, luuletus ei muu. Kõik on üks nii uus kui vana šveitsi päikest. Eetris on Bert Järvet Sa kuulad raadio kahte Me kuulasime kõik me koos sadamasilla lugu, annan iseenda vabaks ning selle loo autor ja ka vastilmunud raamatu tulbid ja bonsai autor Marek Sadam on ka siin minuga raadiomaja viiendal korrusel, kõige suuremas stuudios siin tünnis. No tere jätkuvalt. Tere, tere jätkuvalt ja kuidas on selles mõttes, et meedia, Ringkäigud ei ole sinu jaoks võõrad, nüüd tuleb välja uus raamat. Kas raamatu väljatoomine on oma kogemusliku külje pealt teistsugust teistsugune kui on albumi väljend või nad ei ole tegelikult väga erinevad? Raamatu valmimisprotsessi on teistsugune ja ja raamatut käes hoida on teistsugune tunne, kui albumit käes hoida. Vaata tänapäeval ongi mu, ma hakkasin selle peale mõtlema, et kui, kui nii palju muusikat läheb lihtsalt kuskile ülesse ja laetakse alla, siis muusikul tihtipeale ei tekiks tunnet, et hoiad reaalselt oma muusikat käes. Et see on päris kurb, et vinüüli käes hoida, on mingi omaette tunne, kui see, et sa kusagilt netist näedega raamatut hoida iseenesest käes on hea tunne, kuigi sa tead seda, et siis on see projekt juba see kõik on läbi ja siis tekib mingi teatav tühjus, aga kirjutamisprotsess kui selline on, on väga nauditav. Ma kirjutasin poolt sellest raamatust Dirhamis sellisele varakevadel ja ja see protsess, kus hommikul ärkad üles, Lähed jäisesse merre ujuma, tuled sealt pool verisena välja, siis kirjutad paar tundi, käid seal külapoes natuke, kirjutad veel, kõik see päevaprotsesse rutiin on, on erakordselt nauditav. Selles raamatus, seal on sinu laulude sõnad ja mõtted ja mälestused ning meie ühine tuttav ja Kesk-Eesti raadiomaastiku üks kõige suurem prominent Mati Palm, et on selle raamatu juba läbi lugenud ja teab sind väga hästi, teil on käsile sinu elu, loob saadete tegemine ning ta ütles, et see raamat on oma sisult tõeliselt võimas. Kas sa läksid seal, võib olla ka nüüd järele mõeldes mõne kohaga võib-olla liiga kaugele? Ma ei usu, ma ei räägi seal sellisest isiklikust elust, et kellega ma täpselt käinud olen või kellega koos elama, aga ma räägin sellest veel isiklikumast elus kohati, mis ilmselt puudutab paljusid inimesi, ma räägin seal igatsusi, armastuse tundest, loomulikult, aga ma räägin seal ka palju üksindusest, sellistest asjadest, mida millest väga paljud võib-olla kardavad rääkida, sest meil on kuidagi loomuomane see, et me näitame, eestlased tahavad näidata ennast natuke nagu paremana, et, et mul ei ole neid, neid muresid või, või ma ei tunne ennast üksinda või kõik on väga hästi, et et ma räägin natuke lähemalt selle üksindusest ja kõikidest sellistest tunnetest, mida, mida ma ise olen läbi elanud, aga olen katsunud seal kuidagi nii nii kirja panna, et inimesed saaksid ennast selle raamatuga samastada. Tulbid ja bonsai on alles välja tulnud ning minu saatekülaline Marek Sadam viib meid siis seal täiesti häbematult läbi erinevate eluetappide, mis mõned on olnud ka raskemad. Mõned lood seal raamatus ongi võib-olla kuidagi võib-olla lugeja jaoks niisugune eneseabi suisa, kuidas mingitest raskematest situatsioonidest välja tulla, sa oled päris väikse koha kutt, sa oled tulnud väiksest kohast liikunud kõige suurtematele lavadele, tehes siis seda kõige armetumad karjääri üldse, mis on artistikarjäär. Kas sul on mingid nipid ka niukestest elu mõõnades või võib-olla isegi loomingulistest mõõnades, nagu hakkama saamiseks seal ellujäämiseks ja nendest välja tulema, siis ma olen õppinud alles üpris hiljuti tegelikult. Et tegelikult kõige suurem abi on ikkagi rahutunne. Et minu jaoks ei ole olemas ilmselt õnne õnnetundesse kui sellisesse, ma väga ei usu, ma usun, nagu rahutundesse rahu on kõige suurem selline asi, milles mina saan kirjutada ja luua ma kirjutada ja ei loo mitte kunagi, siis kui ma olen meeletult kurb näiteks siis ma olen täiesti tardunud, istun oma diivani peal, ei suuda midagi teha, ei suuda üle tee minna restorani isegi sööma. Aga, aga, aga selline rahu tunne. Et, et see aitab paljudest asjadest üle, et et kui sa õpid sellest enda mingist närv teatavast närvist üle minema ja loomulikult mingi lavanärv jääb alati, et kui lavanärv ära kaob, siis on, siis on väga halvasti, siis lavanärv paneb sind üksnes puhas. Mis seisus sa enne kontserti oled, paneb sind alati nagu kontsertlaval jällegi tööle ja klopiksinud ülesse. Aga, aga et jah, rahutunne on see, mida, mida, mida on kõige olulisem võib-olla õppida. Sa rääkisid siin lava närvist ja kontserdiks valmistumist, eks. Need, kes on sinu kontserti näinud kontserte näinud täpsemalt näiteks sadamasilla kontserteid ja kes teavad, mida nad räägivad, on tähendanud, et selle näilise orgaanilisuse ja ise liikumise vahelt on silmata seda, et kõik veejoomispausid igas piik ehk siis lugude vahele pajatav lugu, kõik on väga hästi läbi mõtestatud ja lugu jutustav. Kas kogu see selline siukene orgaanilises või kuidagi ladna nii-öelda kulg on tegelikult suure preparatsiooni vili? Marek Sadam, sina kui kogenud artist, kui palju on kogu õnnestumises Nende valmistamine? Kindlasti on väga palju osa sellest, et kuna ma olen nii palju kontserte andnud, lihtsalt see on olnud minu õnn, et, et mingis mõttes on see kogemus väga paljus osas, on see, et ma jätan väga palju ikkagi igale situatsioonile enda kulgemis ruumi, aga loomulikult selles on nagu tööd ja läbi läbimõeldud, sellepärast et muidu ei oleks ju ka mingis mõttes kuidagi töö alla käiv tegevus. See on minu töö, ma peangi seda tegema hästi, ma pean tegema niimoodi, et need inimesed, kes kontserdilt ära lähevad, tunneksid seda, et nad on saanud mingis mõttes raputatud veetud, et see aeg ei ole olnud. Minu arust Sven Grünberg kunagi ühes intervjuus ütles, et tema muidugi võrreldavad muusikat, aga tema talle ei meeldinud teada seda, et inimesed on varastanud inimeste elusid, näiteks kaks tundi, mis on päris pikk aeg, et sa, inimene tuleb su kontserdile, ta pettub või see on nagu see on niivõrd halb, et seal varastanud tegelikult inimese elu seda elamisaega, mis ei ole teadupärast just kõige pikem aeg, et, et ma ei taha varastada, aga ma tahaks, et see oleks. Selles mõttes on see töö, et sa pead andma jää kontserdi. See on audientsi osas väga lugupidav suhtumine ja õige artist, taustabki oma audientsi. Nüüd Marek Sadam, kui on valmis raamat tulbid ja bonsai. Ma arvan, et iga album, kui saab siis otsast lõpuni viidud avaldab mingisuguse moraali või elutõe. Nüüd, kui sa selle raamatuga oled maha saanud, seni ideest jõudnud tulemuseni, sa oled saanud seda käes hoida, sa ütlesid mulle, et sa nimme tegelikult ei loe, mida kriitikud või arvustajad selle kohta on öelnud, aga nüüd, kui see raamat välja tuli, mis sa tunned, et see sulle õpetas, kas, kas selle raamatu projekti näol tuli ka mingisugune moraalselt kõigis kõigest esile. Et ma sain selle selgeks ikkagi, et, et ma ei ole suurem asi minevikku, vaatajat ma suudan kirjutada ikkagi kõige paremini olevikust või või ma elan ikkagi andmata andmata kontsertidest. Et õpetas ka seda, et kirjutada on taaskord ma veensin seda, et kirjutamine on mingites hetkedes küll päris raske, aga, aga ta on ikkagi suur nauding, et, et ma tahaksin kirjutada juba järgmist raamatut. Tükk aega mõtlesin, mille, millest ma kirjutan, ma arvasin, ma arvan, järgmine kord kirjutan ikkagi oma oma sellisest. Ta on põhimõtteliselt mul nagu juba minugi kasvanud pärast kirjutan raamatule jääme ootama, Marek Sadam-i järgmine raamat saab olema siis tema armsa kalli väikse koera temaatiline koeralaadne toode. Kuid seniks, kui see veel nii-öelda ahjus on, minge otsige poest. Tulbid ja bonsai vastilmunud raamat, mille autor Marek Sadam meil siin täna koos aega veetis, aitäh, Marek tulid, kuulame, kuulame nüüd siis peale kaks, mõned kultuuriteated. Kultuuriteated Viimsi pitsas festival kutsub külla viiendast 11. Lembit Saarsalu, Sergei Manukjani, Laura põldvere, Tõnis kontuure pissida Iida Uku Suviste on vaid mõned nimed meie kirevast programmist tuules naudivadki täis tõelist džässi. Lisapliiats, pulkade. Ainus, mis ta võib sulle teha, on see, et ta sulle seni valetab, kuni sa hakkad teda armastama. Anton Hansen Tammsaare ja Andrus Kivirähki draama, elu ja armastus. Endla teha Joosep Matjus loodusfilm tuulte tahutud maa on kinodes üle Eesti alates 28.-st septembrist. Film viib vaataja rännakule läbi Eesti viie aastaaja ja kergitab loori loomariigi intiimsematult hetkedel. Film valmis Eesti vabariik 100 programmi raames. Georg Otsa nimeline Tallinna muusikakool kutsub päikseloojangu kontserdile pühapäeval, neljandal novembril kell 17 Tallinna lauluväljaku klaassaali laval otsa kooli puhkpilliorkester ja solistid. Dirigent Sirli Illak, olu vere lisainfo otsa. Kool. Edu poee. Mul polnud kedagi, kellega tõeliselt rääkida. Kui ükskord juhtus minuga Sahara kõrbes lennetus. Aldwandresse, eks peri väike prints etendused kolmandal, neljandal ja kuuendal novembril nukuteatris vaata lähemalt lukku. Hea muusikasõber kutsume Elleri rütmimuusika osakonna kontserdile. Kõlavad ansambel Stiili Danny lood. Kontsert toimub kolmandal novembril kell 15 null null Heino Elleri nimelises muusikakoolis Tubina saalis aadressil lossi 15. Keskhaigla sünnitusmaja vajab sügavalt enneaegsete laste stabiliseerimislauda, et aidata meie kõige pisemaid aita päästa elu ja helista 901 null null viis ja toetad viie euroga. Aita päästa elu ja helista nüüd kohe 901. Null null viis. Kaks. Kas käest võlakoormate kanna? Käest väest. San Hani lauluga Fair Works oleme rääkinud Marek Sadam, aga, kuid täna tuleb meile veel külla mees, kes teab nii muusikast kui reklaamist, kui üldse show business ist üsna palju teab, väga hästi on selle suutnud kõik monetiseerida. On kirjutanud hitte igasuguseid k hitte, reklaamimaastikul tänada, suvel ka Leslie Laasner iga seda tulevast saatetunnis. Praegu aga kuulame, mida pakub meie õhtune tõend. Progressiivse house-muusikaga on stuudios Rain tunge haigla lapik, moodsa elektroonilise tantsumuusika ning stuudios on Ants Luik, Jaan Tomson, Kristofer Luigel, uus pilt. Märke muusikaga meilt ja mujalt on stuudios Madis Nestor. Linnadžungel. Kahel legendaarne räpisaade stuudios on. See oli silk City ühes tuue lipaga. Eetris jätkab korralikum popmuusika raskekaal, Goghi mein ühes Bruno Marsi kodak plekiga. Esitavad laulu. Raadio kaks raadioga. Märg. Aitäh uudistele, kell on saanud 15 14 tere tulemast uude saatetundi, MINA OLEN Bert Järvet ja saade jätkub musa. Järje võtab üle Peil võims lauluga. Uus saatetund on võimsalt tuhisemas seeli iiris, kuulasime tema lugu staar ning hea meel on mul sulle öelda lugupeetud raadiokuulaja, et meie tänane teine saatekülaline külaline on majja juba jõudnud ja on siin raadiomaja koridorides ootamas oma hetke, kohe saame rääkida mehega, kes on Eesti muusika ja helilooja ja tuntud ennekõike ikkagi kui ansambel Pedi kri endine bassimees Guy de teab mõnda öelda ka näiteks reklaamiteemadel kaasa õige pea hakkame rääkima Leslie Laasner iga, kuid enne veel kuulame hoogsi ja kuulame laulu, okei. Märkamatuks vist rännas saadaks pilgu, jäägu kõik sujuks, kes üks, kus on. Astaksin südamesse. Kesi eelse, mul on pikad jalad savist trenni tundub, et süüakse, küsid, kus? See siin polegi. Nii, et maailmas üldse plaane teha, siis ma laula. Ära. Jää kauaks, enne käsu kutsun ainult koer, eks. Ja siis seitsme tuule poole nagu. Min, palun aitäh minu käest kinni. Ja kui veel pööritanud silmi, tantsu kohe sinna, kus pole pilvi. Hoia nüüd oma piip ja prillid. Teeme me lihtsalt ei näe, ma valan. Okei. Ka on vahest ilus, mõni hetk nagu miljanudki. Stuudios on Bert Järvet Sa kuulad raadio, kahte käes on esmaspäev. Me kuulasime hoogsi ja kuulasime lugu. Okei, Eesti mõminaräpp, raadiovarianti, sellest mõminaräpp on teema, mõminaräpp on lisaks sellele, et Ameerika ja ja üldiselt ka Euroopa riikide suuremate riikide edetabelite tipus on mõminaräpp jõudnud ka eesti reklaamimaastikule ning vägagi edeva ja vägagi tulusa ja resultatiivse reklaamikampaaniaga on tulnud välja siis Apotheka, kus Indrek Ojari ja Jan Uuspõld esitavad mõminaräpp P ja sellesama reklaami autori ja nii mõnegi teise kavala reklaami autor on mul täna siin saates külaliseks helilooja, muusik popkultuurist äkki ja ka bassimees, tere päevast, Lesley. Tere. Tere. Leslie Laasner Läslyydabais. Nüüd mingi 30 sekundit tagasi tuli välja, et sinu poolt on välja mõeldud see ülimenukaks osutunud mõmina räpiapteegiketi siis reklaamiidee. Mõminaräpp on praegu aknast ja uksest sisse tulev, mis on sinu suvestumine mõminaräpiga, kas see on nagu seda kõike parodiseeriv sinu poolt see mõte reklaamis seda asja niimoodi käsitleda või saad veits fänn ka? Ka vägagi fänn võiks öelda, aga noh, selle selles valdkonnas niimoodi siin ei ole sellist Rolling Stonesi tüüpi kindlustunne, et seal on mingi üks või kaks, sa lihtsalt lased sellel kõrvadest läbi voolata ühtegi artisti, niimoodi pikaajaliselt fänni, see nähtus on väga lahe, muusiklased väga meeldib, teeb Eesti, meeldib välismaa pererõngas ka ringis kõnelda, nooremad järeltulijad kuulavad seda siis ma kuulen seda nagu paratamatult kogu aeg ja väga, väga meeldib väga lahe. Liina. Leslie, Laasner iga saame räpist rääkida veel pärast, et päevakajaline on ka üks lugu, mis on furoori põhjustanud, kuid enne veel, kui me seda furoori jõuame, siis trappi sa praegu fännad, ilmselt selline sotsioloogiliselt on lahe spektaakel see, kuidas see niimoodi vohama on läinud nagu vetikad kinnises veekogus justkui aastal 92 sai siis selline bänd. Alguses ma loodan, et ma nüüd ei eksi, aga vähemalt ansambel Pedi kriid sinna 90.-te alguses pannakse ja sina olid ansambel, pediküüri, bassimees kunagi see on nagu hoopis midagi muud muusikaliselt kui näiteks huu kui näiteks Leslie Da bassisoolomaterjal, nüüd oled sa mõminaräppi fänn, toona 92. aastal, kui te tulite selle industriaal okiga lagedale, turgi tegelikult soosis hoopis midagi muud turge, see soosis tantsu, tümmi, tee, tulite välja industrial metaliga, kas oli suur õnnistus või see oli suur kannata? Jah, selles mõttes täitsa huvitav paralleel, et seesama mõminaräpp on ka niisugune asi, et on tulnud kuskilt siukse imena imeliku segune kuskile vahele. Et sain lastele, oli samamoodi, et täpselt ei mäleta, muidugi jah, mis, et kuidas see otsus sai vastu võetud otsus tollist hakkasin kuskilt otsast tegema panna ka seda, et, et see oli ka nagu laiem, et noh, ma olin jah, lõpuks nagu bassimees, aga tegelikult see oli nagu ma ei tea, kas võib, seda nimetataksegi liikumiseks. Mingisugune hoiak või mingisugune heliline, laiem, mingi väljendusvorm, et panime seda passi, seal mängisime, lõhkusin seda. Ja eks me kõik läbisegisel karjusime, aga noh, ikkagi igal asjal oli nagu idee ja jume nagu jaa just jah, selles mõttes, et see tundus just lahe, sellepärast et see olnud loomulikult meistri. See ei olnud üldse mingisugune striim, seda lihtsalt polnudki nagu selleks oli hea koht olemas, et seda teha. Ja välismaalt paistvad tunded asjatult sedagi ilgelt lahedad smas, ilgelt lahe liikumine, nagu sellepärast saigi see asi nagu teoks kuidagi. Industriaalrock on loomult ka selline, mässab muusika, aga siis, kui ta Pedi krid tegema hakkasite, oli N Liit kokku kukkunud, mille vastusesse mässasid. See oli selline, noh, nagunii mässaga teil on nagu mingi pungivorm või sekka ja ta on sihuke heliline mäss seal lahe, et kitarri del teha, ise häälestus, peksta igasugused potte panne on ju on muidugi enne seda 90.-te trast pindostre olnud ka külla veel mujal maailmas ja Jaan lõhutada kolistatud igast asjadega seal asja kõla point astriale juba nii hea, et lihtsalt jah, ilmselt see suhestamine nagu selle hetke kontekstiga muusikalise kontekstiga oli nagu jah, ja siis noh, see oligi seal mäss, et mäletan, esimene siis peale esimest live illunud artikkel, see oli siis oli Liivimaa kroonika vist või mis see leht oligi siis selle, seal oli selline pealkiri pediküüri esimene kontsert oli hullem kui Kurski lahing siin hästi meelde. Et see oli ikka päris korralik nagu korralik Loventali seal. Räägime Leslie Laasner iga kõigest sellest, mis on huvitav ja minu arust on see huvitav, kuidas sa oled tegelikult väga radikaalselt ikkagi neid muusikalisi diskursuse vahetanud, sa oled ka reklaamiguru, kas sul on mingi kõhutunne, mis ütleb, et nüüd on õige aeg, nüüd on õige hetk, et selle asjaga, millega me tegutseme, on sügis kätte jõudnud ja silmad kuskil taamal uut kevadet? No seda ma kogu aeg nendes intervjuudes proovinud tagantjärgi lahata, kuidas see tuleb, eks ma arvan, et see on ka üldises plaanis ongi selline konteksti arvestamine. Ehk siis püüan leida Ümberringi toimuvas kohti, kuhu võiks mingi tükk sobitada, selline pusle kokkupanek, see on. Et see muusikas ja kunstis ja kõiges laiemas, et siis oma sisetunne, et tead, asjad tulevad puhtalt kõhutundega, et et on jah, turunduses on ju igasugused strateegiad ja plaanid ja kõik see ja mis seal kõik ei ole, on ju muusika säriseb igal pool laiemalt on, aga lõpuks on ikka kõhutunne, tulevad, kulutataks mingi siukse asja tegemiseks päris hästi minna. Lesley, sa rääkisid siin turundusest turundusplaanidest ja mis seal on ja ei ole, sina oled ilmselt eesti maastiku kõigegi Rilla mäe turundaja ja reklaamimees, sellepärast et aastal 2018 alguses kaaperdasid see Eesti laulu, kui siis sinu koridorid, plaadi nimistu hulka kuuluv lugu naine, mida Evelin Võigemast siis seal Eesti laulu raames esitas, osutus ootamatult ka kaubamaja reklaamkampaania keskmes. Sa keskmeks, vabandust, me oleme sellest rääkinud, nüüd on natuke aega mööda väljas või tähendab, nüüd on natuke aega mööda läinud. ERR on maha rahunenud, Sa oled selle lauluga nüüd uuesti tagasi tulnud ja vaatan mina EV 100 raames valminud seriaali Pank ning selle esimese episoodi alguses on siis Sergo varese tegelaskuju Toomas, kes ütleb, et vorstimüük naistele ja siis järgneb portreeriv kaader, mis fokusseerib kalance Evelin Võigemasti näole, kes lausub, mina olen naine. Lesley, kas sa oled sellega jälle hakkama saanud? Ei, ma ei märganudki, seda, sa praegu ütled, et ma olen mõlemat osa vaadanud aga mas seda kuidagi nüüd? Ma ei tea, ma ei, ma ei siukest paralleele ise ei leidnud, ei ole hakkama saanud. Jälle mina ei tea midagi, mina ei tea midagi. Ei ausalt, see väga ei tea midagi. Olles ise lõpetanud reklaami eriala, pean ma seda ikkagi aastase töö priks küll, r-i mõistes on see väga keeruline diplomaatiline Palmida loksutada, aga reklaamidesse mõistes oli see vägagi korralik spektaakel ning nüüd on naine uuesti päevakajaline ennekõike seetõttu, et kaasatud on ka Genka, kui me ennem rääkisime räpist, siis saame nüüd tulla räpi juurde tagasi. Nimelt siis koos Kenkaga on tulnud sellele samale naise loole nüüd uus kuju, kuidas see sündis? No see sündis ka niimoodi, et seal see lugu on nüüd peale seda kampaaniat, mida selle kohta Need on, oleme rääkinud siin kevadel küll ja küll ja vähe sellest räägitud sellest naine kampaaniast ja kogu sellest loost. Aga nüüd, kui see kampaaniaga ma ja kõik maha rahunenud, siis see lugu on mõnusalt oma elu elanud terve suve ja kevade ja seda on väga palju kuulatud ja mul on kirjutatud pidevalt ja pidevalt kirjad inimesed tahavad mingid naiste gängid tahavad seal koos selle loo instrumentaalitsest mingid oma versioone teha. Siis ma olen neid laiali saatnud, kuskile meediasse jõudnud, see on tingimus olnud, aga noh, võib-olla kuidagi ka. Ja nakad kirjutama mulle ka muidugi mees pere ikka noh, kuidas ikka nii, et ikka naine, millal sa ikka mehe lugu tuleb, jagas ikka mehe lugu, tuleb nihukese mehe lugu tuleb, millal see mehele tuleb, ta osadena on saatnud mulle isegi sõnu, milline see mehe lugu peaks olema. Ja siis tuligi kuskilt Ta ei vaata et ehk siis selle mehe versiooni ka. Ja Genka mõte tuli niimoodi, et Genka on lihtsalt kõige mehem mees, kes seda asja võiks räppida. Lihtsalt viskas kohe pildi ette, et siin valikutest, et väga noort kutti tahtnud, võiks olla ka natuke elukogemust ja ja Kinkolase mõte kohe meeldis ja nüüd on see lugu valmis. Kuulame seda, millest jutt, kuulame lugu, naine, tema uues kuues räpi, kuues ühes Scenkaga mõistagi kaasa teeb ka Lesley ta täis saatekülaline. Ma olen naine, okei, okei, ma saan aru. Kui mõtlemiseks võtta väike pausi laus, siis tegelikult üldse ei saa aru teist meiega lainel, miks? Ma olen mees ja mitte lihtsalt rumal, olen 101 protsenti kindel, naissoost on ka, jumal on kõikvõimas, samas seletamatu on, mida fännida. Ilmselt pärast seda laulu Sanbergine Wulfi grupist bännima, sest olen mees, tavaline siga, oi koi vahel ei mõista 11 üldse, sest sa oled naine on ees, ongi kogu point. Sa oled naine, ta saab hakkama ka üksi, mina mitte. Olen mees poolelt, mu mõtted on püksis, sest need on sinu jalas pole midagi halbades üllis ja las need auto võtmed olla põhjatu Riddick küsis ma ei võistle suga enne vastu, astuks metsas hundiga ja Paide või meil auto läheb käima. Puldiga pole hullumaise tagurda hoovis, see lähtub mu isiklikust soovist, see pole teene, ei vabandus, mis pehmendama peaks pikaleveninud joomis eile nägu ikka kohane meile, mehed, kalal, ilm, palav, kõhe, aga täna õhtuks kallison söögiks rahvustoit, värske palku. Sa oled naine, keda petan Kabanossiga, kui õhtusöögiks pakud seda silo mu jaoks ikka seesama, isegi kui juures sul paar lisakilo. 40.-ks juubeliks kingime sulle kilu appi, panen sind nii üles, kui oled, ei kasuta filtreid ja Photoshopi aamiks on vahel nii et probleemile lahendust otsides kasutad pisaraid, voolik, isa, vaid selleks on sul teised vahend. Ja kui sa neid kasutad, tean, et miski pole tasuta. Heidame kõrvale, siia, ma homme ostan sulle ausõnadele. Kõikvõimas, aga kuidas siis nii teha võisite, et tihti me ei mõista ja iga mees on ikka poisike. Te teete kõik, sest suudate-oskate ja sestap siin mani istun sind imetledes vaid oma mugaval diivanil. Lesida päis Genka, see oli lugu pealkirjaga naine ning selle loo autor Lesley tabees ehk Leslie Laasner on ka meie tänane saate külaline. Me oleme rääkinud nüüd räpist, oleme rääkinud ka reklaamist ning turunduse vimkadest. Küll aga on, ma arvan, üks märgiline muudatus võrreldes 90.-te tänapäevaga see, et kui 90.-te alguses, eks ole, pediküüri tehes sai asju puruks peksta ja mida iganes oli võib-olla ka näitlejate artistide seas üldse rohkem sellist kunsti puritaanlast. Nimelt mäletan ma nii mõndagi eesti suurt näitlejat, kes toonastes 90.-te vestlussaadetes tagusid vastu rinda ja ütles, et mina küll oma nägu mitte kunagi ühegi kommertslik plaami tarbeks maha ei müü. Ma usun, et sedasama väitsid ka paljud muusikud. Nüüd aastal 2018 on mingi reklaamkampaania diil igart tihti nii näitleja kui muusiku sihuke salaunistus number üks on või. See on nii ja naa, et ollakse üldiselt noh, ütleme mingid ajad tagasi oli võib-olla see näitlejatele antud nagu väga trolle väga tihti pidid ennast lolliks tegema reklaami sisemine nägu, nimisõna külge on arusaadavalt keegi taha sihukest asja. Aga kui ikka seal on hea idee ja see on nagu annab siin kasu kõiki mõlemat pidi, ka näitlejal on hea roll, on reklaamis siis mina, minu kogemus on see, et väga hea meelega tuleks näitama, mul ei ole küll ühtegi negatiivset on mingid põhimõtteliselt inimesed, keda me täna nagu reklaamides ei näegi näitlejaid, siis nende puhul ongi see, et põhimõte on põhimõte, eks ole, tuleb ka austada, et kui ei taha, siis ei taha. Aga pigem on ikkagi, kui on hea mõte, siis ma ei tea, minu utoopia reklaamidesse, tuleksin rõõmuga mängima. Aga kas sa saad ka võib-olla tähendada mingi sellist ajahetke, kas see oli 2008 majanduskriis, mis pani kõikide nende artistide siukse morallid moraalitsevas, niisuguse suhtumise võib olla majanduslikult mõtlema panema? Ega ma ei oska, mina ei oska näitaja pähe nagu minna, et seal on ikkagi teatrikunsti mingisugune loogika kuidagi noh, selle, kes selle kommertsiga tahab ennast nimega siduda, et ega keegi sinna reklaamiga roniks, kui nad selle põhitöötasud oleksid nagunii kõrged, et siis poleks seda kõike vaja, aga ei oska öelda, noh, kus, kus see nagu piir on või kus see piir tulijat. Aga praegu võib küll öelda, et kui on hea mõte ja idee, siis tullakse, mängitakse küll, kui see kuidagi kahjustasin endalegi teiste hua. Räägib Leslie, Laasner ja Leslie, sinul on selles mõttes hea hammas selle peale, mis läheb ja mis ei lähe inimestele peale hooedu lauludest oleme siin saatesarjas sinuga juttu teinud, olen küsinud, kas tead, mis on hiti saladus ka sina väidad, et päris lõpuni välja ei tea, aga meie tänase jutuajamise alguses ütlesid, et konteksti ühiskondlikku konteksti sa ilmselt oskad nagu arvesse võtta ja vastavalt siis sellele ka otsuseid langetada, kõik lesida pesi erinevate projektide üles laetud videod, näiteks Youtube'is on väga konkreetsed vaatajanumbritega sajad tuhanded kaasa arvatud siis saate alguses käsitletud Se Apotheka mõmina räpikampaania, mis on väga väikese ajaga väga palju klikke asju saanud, mis on suurepärased näitajat kindlasti ka neile, kes need asjad sealt tellinud on. Aga Lesley, kuna sa ajad utoopiat, mis on siinse turu üks kõige prominentsemaid reklaamifirmasid? Ajad on muutunud, inimesed vaatavad telekat nüüd läbiseadeldiste, mis võimaldavad neil Skip pida neide, reklaamipause, mis näiteks näosaate vahele moodustavad pea tunni kogu sellest programmist. Meil erinevad seadmed, mis võimaldavad meil nagu nendest üle hüpata ja nii nagu olen mina siiamaani aru saanud, on see nii-öelda näosaate reklaami minut õhtuses Braimsaim vees ikkagi selle reklaamiturul alfa ja oomega mingisugune nii-öelda nafta barreli hind või Big Mac justkui midagi sellist. Kuidas sa näed, kas seejärelvaatamised ja Skipimised ja kõik need asjad on põhimõtteliselt konventsionaalse reklaaminduses kirstunael vä? Nii pikk küsimus kohe jah, et katse ühe lausega ära vastata. Jah, et see on, ma arvan, siin on kõige üldisemalt on niimoodi, et inimesed vaatavad seda, mis on hea, et kui see on hea, siis võib see olla ka reklaam. Kui see on halb, siis see võiks olla saade, film, reklavtšikk, mis kõik see on halb Skipid elus välja, onju et kui see on hea asi, siis seesama viimane kampaania näitab, et kui seda asja klikitakse paari-kolme nädalaga nagu pool miljonit korda, siis on see järelikult hea asi, inimestele see meeldib ja lõpuks ei ole seal vahet, kas seal on siis mingi bränd küljes veesi otseselt bränding ja kogu see turundus ja meelelahutus on nagunii läbi põimunud nagu ammu, et siin ma isegi imestanud selles Eestis nagunii palju nagu imeasjast. Ta on et seesama naine, naine, nali, mis siin kevadel käisin ja et see tuli nagu mingisuguse meteoriidi, noh et see on midagi täiesti esmakordselt seal täiesti mujal maailmas väga levinud mudel ja see on järjest rohkem kui siin, et et selles mõttes ma arvan jah, et, et kui on hea asi, siis vaadatakse, et keritadega teles edasi, et inimesed leiavad selle asja ise, külastajad tulevad ise lisa otsima, et kui keegi ütleb või näitab või saadab, jagavad siis vaadatakse seda head reklaami, mida inimene võiks üles otsida ja klikata selle kohta ongi ilus näide Indrek Ojari, Jan Uuspõllunäideldud, see mõmina räpireklaamkampaania või reklaamklipp siis täpsemalt, aga siin oli ikkagi märksõnaks klikid. Kas ikkagi reklaam ja sinu nii-öelda käive, ehk siis need klikid ja muud vaatamised? Need on internetipõhised märksõnad, kõik, mis me oleme kasutanud, kas trügib telekas ikkagi sotsiaalmeediasse, pigem täpsed andmed puuduvad. Aga millegipärast on ikkagi nii, et selliseid näiteid ikkagi teles kaovad ära, siis ka müügid kukuvad. Et ja see, et et oi, noored, telekat ei vaata, siin juba kostad ikka no ikka vaatavad küll. Et see on nii suhteline, kõik, et see on see hea asi, ütleme, et arvuti on ka telekas. Mis asi see telekas, et keegi vaatab televiisorit, vaatavalt sisu, content ja vaadatakse, et selles mõttes ongi, et et mis asi Sitele, kas äkki arvuti ongi tänapäeva televiisor või või kuidas seda üldse nagu sõnastada, mis, millest see probleemi tuum nagu on küsimus üldse, et et jah, see füüsiline televiisor, kui palju seda vaadatakse telekat? Ma ei hakkaks siin nii-öelda mingit lõplikku tõde ütlema, et ma isegi ei viitsi kunagi nii süvitsi minna, et kas ja kes nüüd seda täpselt, kuidas ta vaatab, ma tean seda, et kui on hea asi, see jõuab inimesteni, leiavad ise, tee selleni ja see levib nagu kulutulena. Ilus lõppmoraal meie jutuajamisele. Leslie Laasner, aitäh saatesse tulemast, kuulasime uut räppi kastmes. Lugu naine, millele nüüd pannud oma riimi power sisse ka Genka soovime Leslile head teed ja tuult tiibadesse. Mille pöörasega sa nüüd siis järgmine kord hakkama saad? Vahelduseks kuulame aga midagi popmuusika klassikale raamatutest, nimelt korrillase lugu feel good in corpore. Praegu on, minu jaoks on üks kriitilisemaid hetki aastas ja see raadiosse tulek on ka üks osa sellest väga kriitilisest kriitilisest ajas, sest maapind on kaetud kastanimunadega. Ja ma tahaks kõik endale saada, et ma ei suuda neist mööda minna. Ma ei suuda neist mööda minna, isegi praegu pimeduses, toimed läikesid märjaks saanud, tekkisid pimeduses ja nad olid ilusad, nad on ja mul on taskud nii paksult täis kastaneid, et ma nagu mulle meeldib käia niimoodi, et käed on taskus. Ma krudistan neid. Aga kui neid on liiga palju, käed enam ei mahu taskusse, siis pole mõtet. Politseiaed on väga magus koht, eks neid kohtab linnas linna peal mujalgi. Ma arvan, et Toompea ümbruses on neid, aga Andrus, oled seal seal Kadriorus, Kadriorus on omal ajal käinud, mina käisin tänaseni jumalik kasta, mitte ei lähe sinna särama, jalutasin kuule, aga ja tuul puhub ja puud otsastele. Nii tammetõrusid. Kastaneid ma sain täna ja lisaks tuli veel ka rahet. Et ma sain alguses vastu pead kastanimunadega, siis tulid tammede. Lõpuks tulid trahvel jää tükike vastu pead. Vaat see on selline kogemus, kus sa tunned, et, et sa oled nagu loodusjõudude meelevallas, et ei ole nii, et on selline mugav. 21. sajand on digi- ja nutisa, lähed õue ja siis ründavad sind. Tormituuled, sajab vihma, tuleb jäist rahet, siis tulevad kasleri munad ja muidugi kastanimune ja tammetõru. Ega neil ei ole mitte lihtsalt niisama, ka nemad on tähendamissõna. Nad on uute kastanite ja uute tammede algused. Jah, minu taskus on väga palju uue kastanipude alguses. Terve kasteri metsas on külm, terve mets on jah, rahva omakaitse. Teisipäeval kell 20, null null ja kordusena pühapäeval kell 13. See on raadioga stuudios jätkab Bert Järvet. See on rahva omakaitse oma seaduses oleme jõudnud saatele. Jõuan mängida veel muusikalise eri fookuse, oleme jõudnud tänase räpp fookuseni. Õige pea hakkab siin saates ka räpialaselt sündima. Üks meie muusikaturu kõige olulisem konkurss. Sellest räägime siis, kui ametlik ametlik programm lubab sellest rääkida, kuid praegu räpi fookus eutanaasia, muul. Panenteeris ja paneme. Paneme, paneme, paneme, teenis, paneme, teeniks mingit. Probleemi haridust? Praegu olen täielik. Paneme, paneme telgi. Suhteliselt järsult paleti kuskilt kähku toodi mulle, et kus on mulle neli kivi kivisse olen parajalt ehk praegu. See on asi, aga see siiani taarat liiga palju ei jaksa viiagi. Tegelikult ma liialdan ja meil on siin piisavalt ja uus, see on ju kuus. Ma pole kunagi näinud ilusat. Nägin toitekas. Masingu päevik plaadiga, omal ajal räägitakse meeliteerin, teenimla lendab peale, täitsa sõites tekib, kui just sulle ei meeldi ütelda Fischeri mõttes. Tegemist. Ma olen. Ma olen belgia paneb. Paneb, paneb veel. Paneme veel. Paneme peeneks ringi, parteisse, soos, eladeksablenorindus, kavaste, seal aegule medali. Palun. Palun. Palun. Präpifo. See oli meie räpi fookus, see oli naasia ühes Mik muuniga kõratavalt uus track. Eesti mõminaräpp elab väga hästi, elab väga hästi ka Marek Sadam, kellel tuli välja uus raamat tulbid ja bonsai. Tänane esimene vaata, külaline käis meil külas ja avaldas, kui palju tema näeb oma asjadega vaeva, kuidas ta tuleb välja elu mõõnadest ning mida õpetas elulist temale siis raamatu valmiskirjutamine. Samuti rääkisime täna Leslie Laasner iga, kes on siis saanud, kui ma aasta turundus tembuga ilmselt tuli alles hiljuti välja ka temalgi räppi kastmele lugu, kus siis teeb kaasa Genka, esitatakse lugu naine uues võtmes ning seletas siis ka Eesti reklaamiturul toimuvat ja seda, kuhu suunas siis see asi teel on. Homses saates tuleb külla mees, kes toimetas siis kari foto kaineni raamatu tundmatu Kimi Räikkönen, homme saamer rääkida mehega, kes teab sellest raamatust ning kogust teemast vägagi palju. Kui sind huvitab vormel ja F1 siis tasub kindlasti kuulata, sest tundmatu Kimi Räikkönen Kimi Räikköneni elulooraamat on saanud väga hea vastukaja osaliseks. Usaldusväärsed allikad ütlevad, et tegu on tõesti väga hea Matuga filmilik lugemine, mis lendab iseenesest ja Kimi Räikköneni elu on sama kihvt ja huvitav, kui tema salapärane karakter ise ja kuule raadio kahte kuula jätkuvalt raadio kahte, sest et sellel nädalal igal päeval välja arvatud kolmapäeval loosid Kristo Rajasaar Drive'i saates välja filmile Bohemian, Rhapsody leidja pääsmeid kuulaga koidusaadet, sest et ka täna on sinul variant saada endale siis raadio kahe nädala plaadist üks eksemplar ning ka tänane õhtune vöönd on väga muljetavaldav. Kell 20 hakkab progressioon kell 21 haiglasaade Raadio kahe kuld ja uus biit selle järel kella 10-st, kus Madis Nestor tutvustab sulle kõike uut muusikat, mis tema endale leidnud on. Ja õhtule paneb siis mütsi pähe legendaarne Gozi legendaarse maa linnadžungli saate ka aitäh, et kuulasid, kuula jätkuvalt, siit tuleb TJ kaselauluga, Pekkab.