Igal inimesel ikkagi on olemas oma mingisugune lemmiktants või sümpaatia mõne tantsu vastu, see tants lihtsalt kutsub välja põrandale, ükskõik kus siis teda ei mängitaks või ütleme, kasvõi kui, eks, aga kontserdisaalis kuuled juba selle tantsurütmimuusikat siis seesmiselt nagu iseenesest hakata tantsima. On liialt natuke on kohe nii, selleks näiteks võib tuua siin maailmas levinumat tantsu. See oli nimelt palun valtsi. Eks me kõik ole tulnud, mida tähendab hea valts. See koosneb kõigepealt heast Parilisest paariline, kes kohaneb sinuga tantsus, see koosneb heast muusikast, see koosneb heast põrandast selleks, et hästi tantsida, peab olema põrandaga vastav. Ja see koosneb veel peale selle ja ma ütleksin, intelligentsist, näiteks üks hea tantsija, arenenud tantsija ja seejuures haritud inimene ei liialda tasuliste liigutustega, see tähendab ei kaldu äärmustesse, vaid ta teeb seda diskreetselt. Ja ta teeb seda nauditavalt. Populaarsemaid ja harrastikumaid tantsuvaidlematult tunud valts juba seetõttu, et siia on suured heliloojad pannud ilusamaid meloodiaid, meenutame kas või kas või möödunud sajandist peale seal lammerit. Edasi käesoleva sajandi juba jah, Straussi isa ja poega seal. Ei ole ükskõik missuguse tantsumuusika järgi tantsitakse, kui see muusika on hea, kõrva haaravad või nagu öeldakse, südamesse tungiv, siis on eeldused heaks tantsimiseks. Tango on üheks niisuguseks tantsuks, teatavasti langus on olemas hea meloodiani heastangus, ilus meloodia ja terav Rütt. Need on oskuslikult sobitatud õnnest õnnestunult sobitatud ja seetõttu pango ongi ka väga hea ja meeldiv. Ma esitasin selle eelmise küsimuse nüüd sellise eeldusega, et ma saan sinust ja sinu lemmiktantsijaks. Kaks tango ja valss, kumb kumma üles kaalub? Valss nendes kaaluma? Pango järgmiseks pangast me teame seda vähemalt minu noorpõlves siis, kui tango oli väga populaarne, seltskonnatants esimest kaht liiki tantsu üks oli siis hispaania päritoluga ja teine Argentiina päritoluga hispaania päritoluga tantsu oli natuke, oli kuivem, vähema väljendus väljendusvahenditega. See vask, Argentiina tants oli üpris niisugune soe näiteks kas või selle kooli liigutud mõningal määral ütleme, nelja taktikestil üle põranda, siis sirutas poiss äkki oma vasaku jala ette kõverda põlvist ja langetas tüdruku üle oma vasaku käe seilab üle oma vasaku käe, niiet tüdruku nägu jäi ülespoole, kusjuures poiss püüdis diasuudlemise liigutust, neid oli mitmes mitmes variandis, siis see oli omane Argentiina tangudega. Üldse aga iseloomustab paugud kõigepealt meloodilisus ja kindel omapärane niukene ripp. On tants, mis isiklikult mind haaras ja, ja võttis, seltskonnatantsude mõttes võttis täitsa oma valdkonda, haaras mind täielikult, seda enam, et heliloojad olid tantsud pankadesse paigutanud niivõrd häid meloodiaid, oskuslike rütmi. Näiteks Dancoli mitte omane, ainult üks kindel nelja peale löö, niukene vaid seal on sünkopeeritud, seal on, on akordilisi Lütne ja, ja nii väga mitmekesiseid. Väljendusvorm on selles. Ja kui palju tantsitakse tangot tänapäeval ma ei julge praegu enam öelda, aga ma tean, sega, et pango on muusika mõttes tunginud isegi meie kontsertsaalidesse. On terve rida heliloojaid, kes liik, kontsert tacosid, võtame nendest kasvõi šarlusi. Kodukeeles või emakeeles armukadedus ja mis on väga populaarne üle maailma või Kumparziita või, või, või Chooriksneri Tangosid. Mida, mida me kõik oleme kuulnud ja mis haaravad meid peaaegu jäägitult. Aga siiski, on ju kogu aeg ikkagi pangad peetud üheks raskemaks tantsuks kuigi minu meelest tangorütmi söökopeerikas muusikas on just see, mis tekitab ja väljakutsuv. Ei, nagu ei ole raskeplats andekas paar koos ja tantsijaga, toreda tantsupõrandaga ja hea muusika saatel võis tõepoolest luua kasvõi uued hõngu, mida tähendaks andekas paar tantsupaarid. Ja eks me kõik ole tulnud, ühinemisega on hea tantsida teisega halb, näiteks inimene, kes ei ole, ei ole suuteline kohanema, vastas paarilisega partneriga oma partneriga, vaid tantsib nii kuidas tema tunneb, et tal hea see inimene murrab ja me tunneme, et hakkaski sukat oma poole või ta pöörlemise telg ei lähe Paris vahel läbi, nagu seal tantsijate juures peaks olema. Selle inimesega ei ole mitte hea tantsida ümberköetud inimene ja ma ütleksin siin niiviisi naine, kes tantsib hea kohanemisvõimega mehe sammudele, kes meiega kaasale, kes aimab ette juba, missugust kombinatsiooni mees võtab, ta tunnetab seda nagunii füüsilised kohe sellega me tunneme, et sellega on hea tantsida. Vot siin oligi siis nüüdse ütelus peidetud, et et see on hea paar. Ja tookord kujunesid välja selliseid reisijaid. Rahvariietes Asso pea meeles, et kui sina tantsid eesti rahvatantse, siis esindad sina oma rahvust ja näitad oma rahvakunsti. See oli esimene reegel, teine peal. Rahvariietes olles ei tantsida moodsaid tantse. Rahvariietes olles ei minda kõrtsi, ei jooda viina ega ei suitsetata. Võõrdunud elust nad elasid moodsale tantsule kaasa sellel teel. Esimene osa õhtust oli pühendatud oma rahvatantsudele, kus kõik olid rahvariietes ja, ja käituti vastavalt nendele reeglitele. Ja teine osa siis riietud ning sucetati siis tookordsete nõndanimetatud moodsates tantsudes, see tähendab Olles nii esmakordselt seal saad kokku äkki inimesega, kellega oli hea kirjutada, hoidsia, tantsida tangot, see oli omaette elamus, aga see oli tingitud sellest, et too inimene loss oli tüdruk oli saanud tugeva kehakooli. Ta oli suure kohanemisvõimega ja see oli nauding. Vaat mida praegu nüüd, mida sa praegu kiskusid minu mälestustepaganast välja, mis isegi praegu tekitab minus sooja tunde, mida võib pakkuda hea tants, hea paarilisega hea partneriga.