Raadio kaks raadio. Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Arvuti oli veel hiljuti tähtis asi. Neid soetati pika ja ettevaatliku arutelu järel spetsiaalsetes esindussalongidest. Ostjad teadsid nimetada seadme mitmesuguseid parameetreid taktsagedusest, protsessori tüübist, mälust, toiteploki võimsusest, mäluseadme lugemise kiirusest ja nii edasi. Asja uuriti põhjalikkusega, mida ületas vahest vaid potentsiaalse elukaaslase omaduste lahkamine. Sama võrdlusega saab jätkata, sest elu arvutiga nõudis valmisolekut kompromissideks rahalisi ja emotsionaalseid ohverdusi, harjumistele, kapriiside ja eripäradega ning lakkamatut juuste kitkumist. Arvutite maailm arenes kiiresti ja taolises olukorras oli loomulik uuenduste teatraalne esitlus. Suurtelt lavadelt sündisid suured arvutite tehnoloogia, messid USA-s oli selleks kombeks. Aasia turu eest kandis hoolt Taipei, Speitab komputeks ja maailma suurim arvutimess toimus Euroopas Hanooperi hiigelsuures näitustekeskuses ja kandis nime sebit. Kuid juba 1967.-st aastast oli USA-s korraldatud iga aasta suvel ja talvel tarbijaelektroonikamessi lühemalt, siis sess. Seni oli just see olnud uute ja innovaatiliste seadmete esmatutvustamise pea lava. Muuhulgas nägi suurema avalikkuses selle näituse vahendusel esimest korda videomakki CD-mängijad, DVD plaati ja veel mitmed. Uuenduslikke kodusid sisustama asunud tehnoloogiaid. Vahem arvutite sõuga tulenes paljuski sellest, et arvutid olid tõsisemad tegijad ja neid ei sobinud käsitleda koos televiisorite, köögikombainide ja tolmu imetega ehk asjadega, mida võis tarbida hommikumantlis ja ta tuhvlites. Arvutitega tehti tööd. Arvuti kasutamine oli elitaarse nutikuse märk mida said endale lubada vaid suhteliselt Vähesed vähemalt võrreldes ristija kasutajatega. Arvutite arengu murdis aga peagi läbi kirjutatud mõttelise aediku ja üha enamates kodudes hakkas teleka naabruses kumama veel üks ekraan. Protsesside ja toodete digitaliseerimine kallutas tähelepanu rohkem arvutid. Ettepoole ja ühel hetkel loobus tarbija elektroonikat tutvustanud sess suvisest laadast ning keskendus vaid jaanuaris toimuvale peamiselt kodu abistava või meelelahutust pakkuva uue tehnoloogia tutvustamisele. Kõiki demograafilisi gruppe lastest, vanavanemateni haaranud arvutihullus stimuleeris valdkonna arengut ja toitis arvutimaailma tutvustavaid messipidajaid. Suurte arvutimesside ümber arenes omakorda rikkalikke elu. Tehnoloogia oli kallis ja valdkonnas liikusid suured rahad. Kitsa erialase suunitlusega messide külastajad olid selle raha Ülo otsustajad. Nelk püüdsid oma osa saada turismifirmad, mõjutajad, taksoteenuse pakkujad ja päris palju on räägitud veel ühe ameti pidajatest, kelle äraarvamine jagu. Iseseisvaks ülesandeks aga, kellel pahameelt kajastasid hästi taksojuhid, kuuldes kompleksi sulgemisest. Maailma tähelepanu endale tõmmanud megashow pakkus taksojuhtidele aasta olulisima töö ja tuluperioodi. Kõik koogi sõbrat. Jutt teavad, et sööjate lisandudes jääb eraldatav koogitükk üha väiksemaks. Seda juhul, kui jäädakse oma osa passiivselt ootama. Natukene sõltub ka loomulikult koogist. Igal juhul pani kombeks pillid kotti, sest rahva tähelepanu tõmbasid endale aasta alguses. Elektroonikamess ja suvisel Saksamaal toimub sebit muutus ka mõttelise koogi sisu ja üha vähemaid huvitasid arvutit, kui sellised. Domineerima hakkasid mobiilsed seadmed ja digitaalne meelelahutus. Neist ei paistnud arvutit, vaid uue põlvkonna ekspertsus keskendus disainile. Mugavusele ja selfivõimekusele kuid telefonile äri jaoks olid juba oma messid. Pealegi eelistasid mitmed suured tootjad omavahelisest konkurentsist tulenevalt. Ise määrata, millal, kus ja kuidas nad oma uusi seadmeid ostjatele tutvustavad. Ja nüüd on siis lugu jõudnud nii kaugele, et c-beti korraldajad teatasid otsusest oma lugu lõpetada. Püüdsid äri ja tehnoloogiakesksust trimmida ning keskenduda samuti rohkem meelelahutusele. Aga mobiilne maailm saab ju needki uudised kätte ilma pik. Ka ja kallist reisi tegemata. Parimatel päevadel külastas sebiti 850000 inimest. Arvuti tähtsuse kaotuse üle kurvastavad need peale messikorraldajate turismibürood, toitlustus- ja majutusettevõtted, taksojuhid ja siis veel mõne teenusepakkujad. See on raadioga