Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Aasta viimase tehnoloogia kommentaari sissejuhatuseks. Olgu jaapanlase Jukka asum saba unistus lennata ümber kuu, et näha külge, mis jääb maa elanikest varju jäävale poolele. Härra Mae saba soov võibki teoks saada, sest sellelt teelt on kadumas viimane takistus. Kes pidasid selleks rahapuudust, siis miljardärist härrad pole see kordagi sundinud soovist loobuma. Probleemiks pole ka reisikaaslaste puudus, sest Jukazuma saavad kavatseb kaasa võtta grupi kunstnikke. Kelle silmade kaudu saavad nähtud kogeda ülejäänud maalased erakordse lennud, takistuseks on olnud sobiva sõiduki puudumine. Ühe ennustusena peagi algavale aastale võib need pakkuda raketiteema, siginemist, argistesse vestlustes. Olukorra muudab oma moel mugavaks ka üks nimemuutus. Marsile reisimiseks arendatava rekordilise kandejõu ja lennukaugusega hiigelraketinimena pakkus Ilon mask f-tähega sõna sisaldava versiooni mille vaba tõlge Mis pagana suur rakett lühendina Peeter, hiljem püüti lühendi tõlget tuunida lastele sobilikku maks, suur palkan rakett, aga nüüd siis nimetati uus rakett hoopiski tähelaevaks Starship. Lõppeva aasta sõnasiaga teostuses üheks jutumärkides siis tähtsündmuseks oligi kosmilised. Peedile saadetud Tesla sportauto. Selle eesmärk polnud siiski autoreklaam, vaid suure kandevõime, kambaraketi testimine. Auto oli ooperirollis juhul kui teiste ebaõnnestuks kuigi tänu õnnestumisele paistab nüüd juhtunu helgemast valguses. Toona testitud Falcon Heavy raketi kandevõime oli 54 tonni ja töökauguseks Lähiorbiit Marsi projektiks mõeldud Starship kandevõime on kusagil 150 tonni ja reisikaugus kosmiliselt suurena. Algaval aastal T6 rakett esimesed testlennud ja Ilon maski ettearvamatut fantaasiat arvestades võib juhtub rahuldada, on siis nii sotsiaalmeedia kuulujuttude kanaleid kui kütta inimkonda taas kord fantaseerima. Kosmose vallutamise teemadel. Muuhulgas võib jututeemade fookusesse sattuda just sõiduk asuma saava kunstnike grupiekskursioon, mis esialgsete kavade järgi pidanuks realiseeruma kusagil aastal 2023. Maskil hinnangul peaks mehitatud reis Marsile käivitama mootoreid koguni aastal 2002 neli raketti teemaga lõpetades olgu need fantaasia toitmiseks mainitud, et Starship rakett Kasutab kütuseks metaani ja vedelat hapnikku ehk materjali, mida reisilised saavad koguda Marsilt. Et siis võib-olla, et koju tagasi sõita. Kuid reisimiseks teemaga jätkates tasub algaval aastal olla tähelepanelik elektriautodega seotud teemadel. Tõenäoliselt tuuakse. Turule mitmed atraktiivse hinna ja sisepõlemismootoritega võrreldava võimekusega sõidukid. Seni on Teslale õnnestunud röövida keskklassi hinnaga sõidukite turuosa. Ja ühel hetkel lihtsalt peavad saksa, jaapani, prantsuse, USA, Hiina, Korea suured autotootjad sama tegema. See hetk on pigem võimalikult kohe kui jääda ootama ja vaatama. Tesla kavad on suhteliselt palju häälsed, eriti, mis puudutab just odavama hinnaga sõidukeid. Lisaks mudel kolme odavamale versioonile oodatakse ehk 2019. aastal. Oodab omasse klassi kuuluva maasturi tüüpi mudel, igreki avalikustamist. Autod on peredele sotsiaalses ja majanduslikus elus tähtsam. Kohal ning seetõttu võib tähelepanu koonduda mudelite omadustele sarnaselt telefonide võrdlemisele. Probleemide teravik, kasu paga. Hoopiski mujal selleks on muutuvad nõuded elektrivarustusele, sest elektrisõiduk hakkab tõesti uus alanema mobiiltelefonile. See tähendab, et seda laetakse, kus parajasti juhtub aga laadima peab, võimalik, et laadimispunktideks saavad tänavavalgustuspostid. Ilmselt asutakse ümber kujundama kaubanduskeskuste parklaid ja nii edasi. Hing ei saa oodata ja vaadata, sest elektrisõidukite toitevõrgustiku areng ei tohi autopargi muutustele jalgu jääda. Sant, riikliku. Corentsi võime küsimus ja siis jõuame tagasi algava aasta juurde. See on ju viimane aeg nende teemade tõstatamiseks, igapäevaelu teemade sekka. Muuhulgas elavneb siis küsimus ka auto omamise otstarbekuse, st kui olemasoleva sisepõlemismootoriga variant kaotab elektrisõidukite saabumise tõttu kiiresti väärtust. Elektriauto omamiseks peab kodusele trisüsteemi võimsuse suurendamiseks ümber. Tema ja siis te motiveerivad uue auto soetamist, veel sõnumid ise juhtivatest sõidukitest muutub populaarseks autost loobumine ja sõidukiteenuse levik. Tänu millele jääb autost loobunud perele rohkem raha kätte. Et autode ärile jääb raha saamata, uus olukord nõuab uusi seaduseid, kasvavalt poliitilised pinged ja kasvab hüppeliselt kandidaatide arv. Kes pakuvad end kunstnikuna kaasa, Jukka, asu maisa avareisile maast võimalikult kaugemasse punkti. Selle jutustus, see, neid tasub siis algaval aastal tähelepanelikult jälgida. Soovin teile selleks meelerahu.