Ta on jaotatud nagu kaheks kõige lühemaks sammuks, üks on pool väike samm ja teine on täis väike samm, nagu. Kui need sammud üksteise kohale asetada, siis saame selle kõla, mis siin praegu töös on. Aga kui neid teineteise järgi reastada, siis me võime saada niisuguse välise valu hoiatuse, kui ta ülespoole läheb. See samm või kui ta laskub, siis võime saada kurbuse väljendi. See on omamoodi tagasipöördumine muusikas. Ja küsimus oleks, miks neid kursusi siis nüüd nii palju on ja miks nad nii suurt huvi äratavad, eriti terves Euroopas praegusel üheksakümnendatel aastatel. Peab ütlema, et vaatamata kõikidele katsetele, et ülikooli õppe, õppeplaane ja kõike, mis on seotud ülikooli muusikaõpetusega edasi püüaks, püütakse viia vaatamata sellele. Meistrikursused jäävad üheks väga Tunglevaks punktiks, kust tagasipöördumine muusikasse võimalik on nimelt kuigi ülikooli muusikaõpetus või muusikaõpetus ülikondades on pööratud teose kõla poole. Kõik tema kõrvalained kaugendavad tegelikult seda õpetust elavast kõlast aga just nimelt meistrikursustel või seminaril või meistriklassis. Mingit muud ülesannet ei ole kui elavat kõla kujundada. Sellepärast on see tagasipöördumine muusikasse. Sellepärast on ka sellel meistri kuusesse vormil Eline eriline edu praegu kõikjal maailmas. Aga see ei ole ainukene põhjus. Tagasipöördumine muusikas. Teine põhjus miks kursused selliseks tagasipöördumiseks muusikasse saavad on eriti ülevaatlik aeg, milles kursus toimub. Iga kursusest osavõtja, kursusepidaja või kursuse juht püüab kursust niimoodi sättida. Et see aeg, mis tema kasutuses on, see siis viis päeva, 10 päeva või 30 päeva võimalikult pingeliselt mööda saaksid. Igal kursusest osavõtjal on see aeg üks teatud ülevaatlik periood milledes, ta peab ennast kõige paremini muusikasse tagasi pöörama. Ka nagu kolmas põhjus, miks need autorikursused või kooslused, mida peab üks inimene nõnda suurt edu omavad just nimelt selles, et iga kursusejuht on siin nagu omamoodi aja helilooja või ajakujundaja. Kursuse autorikontseptsiooniga koosluses on ühe inimese looming. Ta kujundab temporütmi, annab oma isiksusega kõigele mõju. Minult on tihti küsitud, aga miks. Noori inimesi mõjutada, et nad hakkavad teie moodi või ühe teise interpreedi või teise suure pedagoogi moodi mängima või mõtlema, seda hirmu ei ole, sellepärast et vaatamata kursusel saadud suurele mõjule isiksus hakkab arenema sellisest mõjust sellisest motiveeritusest tunduvalt isikupära varasemalt seda paljudelt kursustel võimalik olnud näha. Piano see on üks muusikaline termin, mis tähendab otsetõlkes tasakesi, tasa. Aga ta on ka suure läheduse märk. Ta on niisuguse isikliku kõnemärk. Piano on märk muusikast midagi kõrva sosistada. Pianost saab alguse kõige parem forte või valjusti üleüldiselt pianosse palgusega. See kõige tähendusrikkam, Beethoveni muusikaline märk pianissima salaja sagar salatsedes salaja. Pikkuste kuulamine on üks eriala iga inimese jaoks, kes muusika juurde tuleb. Pikkustest algab õige mõte. Mida pikem mõte on, seda tõsisem see mõte on. Ja hästi raske on kuulata pikalt, eriti klaveri taga. Eriti klaverimängijatel on võimalus mängida täielikult seotud kõrvadega tähendab kõrvadest mööda, sellepärast et ainult klaveri peal on võimalik mängida valmis heliga, nii et üldse teda füüsilise, mingisuguse jõuga või füüsilise kaastegevusega ei Saada selline kõrvadest mööda mäng on üks kõige tüüpilisem tüüpilisi naid klaverimängu vigu ja sellele peale ongi pühendatud see lõik praegu siin. Pedaali mõiste on muusikas üks väga huvitavaid mõisteid. Peab rääkima näiteks orkestri pedaalid. Moodustavad kaja karbi või kõlakarbi kõikide liikuvate toonide jaoks pedaal klaveril on samas ülesandes eriti see pedaal, mida parema jalaga kasutatakse. Ta kujundab ühe pika kõla ühendades sellele pedaalile nagu mingisuguse kõlaruumile. Kõik, mis on temasse kokku räägitud. See on nagu üks kõlakoobas millest millel on muusikaline tähendus ja akustiline, tähendas klaverile veel vasak pedaal millel on niisugune omadus, et ta lihtsalt muudab klaveri hääle. Teiseks. Või kustutatud kõla tähendus on olemas ka kolmas pedaal. Kõige mehaanilisem. Ta nimelt püüab kinni üksikuid toone ja jätab nad kõlama. See pedaal nagu ei olekski klaveri algi ideest välja tulnud. Ükskõik kui palju reforme ka ülikooli muusikaõppeplaanides ette ei võetaks. Meistrikursused jäävad alati võidu kursusteks muusika suhtes, nimelt meistrikursustel on muusikakeskpunktis ja see on omamoodi tagasipöördumine muusikas. Meistrikursused on väga külgetõmbavad oma ülevaatlikkuse poolest oma autorliku lähenemise poolest. Nad on ka väga tähtsad tänapäeval sellepärast et nad näitavad protsessi valmimise protsessi. Paljud muusika kuulajad on öelnud, et neid ei huvitagi enam see lõpptulemus, sellepärast seda lõpptulemust on võimalik kas väikese või suurele vähesest osta, poest plaatidelt linkidelt kuulata, jälgida aga palju põnevam on protsess ise, kuidas selleni tuldaks, sellepärast ka sellel Daniel on. Kursusel oli üllatavalt palju nõndanimetatud passiivseid osavõtjaid, kes tegelikult on võib-olla isegi aktiivsemad kui need päris mängijad, kes klaveri taha istuvad. Sellepärast, et nende mõttekäike ja ülevaadet, mida nad kosmosest saavad, on võimatu kellelgi teisel jälgida, kes klaveri taga on. Ja just nimelt see huviprotsessis protsessi vaatlemise ju juurde tulla on see huvi, mis missugustele tänapäeval niisuguse kaja ruuni on andnud. Muusika peab voolama sellepärast, et ta on ühesuunaline sellest ajast peale, kui muusikat tehtud on. Ühesuunaline aja mõttes on ühesuunaline. Ruumi mõttes ülekantud ruumi mõiste mõttes. Muusika algab meist, ta läheb meist eemale või jääb meist maha. Muusika algab sellel momendil ja meie elame temaga kaasa. Minut. Muusikalise voolavuse mõiste on üks kõige raskemini saavutatav mõiste muusikas või see arusaamine voolavusest. Kõik meetodid, mis on pühendatud muusikalise voolavuse saavutamiseks on tänapäeval eriti au sees. Sellepärast et me oleme tänapäeval muusikalisest eetikas pus. Kõla voolavus on üks kõige suurem kriteeriumi sisu. Alus tähendab mida voolavam, mida pikem on samm. Mida voolavamaks muusika, seda parem on esitus. Tärts õigekeelsussõnaraamatu järgi on heliredeli kolmas aste. Aga ta on ka niisugune kolmene samm. Algustoonist arvestades tal on niisugune rahulik kõla ja tärtson see helikõrguste vahe, mis kõige hõlpsamini ära näitab. Kurva ja rõõmsa väike törts on kurva eelmärk. Või eesmärk ja suur tätson. Rõõmu tähis. Kõik, mis klaveri peal tehakse, on oma alguses leidnud toetust ja inspiratsiooni keelpillimängijate mänguviisidest. Poognad keelpillide peal teatavasti lähevad üles-alla, kuni klaverimängijad aru said, et, et klaveri peal on võimalikud ka kaks suunda. Klaverikahvlite suunas ja klaveriklassidest eemale minnes tulid kõlasega tunduvalt selgemad iseloomustused ja see on ühe modernse klaverikooli üks niisuguseid lähenemisviise olla klahvi pikendus kas poognaga tähendab käega allapoole liikudes või olles klahvi pikendus käega ülespoole liikudes või tähendab klahviteest eemale liikudes. Meistrikursused on pööratud täielikult muusikateose poole. Igal momendil püüame rääkida teose ainutähendusest, et teda on ainult üks, et ta on kultuuriväärtus, mille poole peab silmad tõstma, et on kultuuriväärtus, mida peab püüdma lugeda niimoodi, et saaksime vähemalt esimesest kihist läbi. Mitte mingisugune ülbus või üleolev hoiak kultuuri või muusikateose vastu ei ole mõeldav tänapäeval. Sellele, selles suunas on meistrikursused kõik kontsentreeritud ja nende. Missuguste töö keskpunktis on teos, kui püha talitus? Muusikas Me otsime muusikalise mõtlemise ühikuid. Motiiv on üks nendest kõige lühematest selgetest üle vaatlikest arusaadavatest muusikalisi mõtte väljendajaid. Ta nagu lühike sõna mis ootab fraasi lauset. Meistrikursused on tänapäeval kõige tuntum ja kõige populaarsem muusika tegemise vorm nii kuulajate poolelt kui ka mängijate poolelt. See on omamoodi muusika, ettekande kunsti lapsepõlve tagasipöördumine. Meistrikursustel on sisuks see, mis on sisuks festivalidel. Siin mängitakse kontserdikorras. Meistrikursustel sisukus, see, mis on sisuks konkurssidel, võistlustel, siin väärtusväärtused tulevad luubi alla ja neid võrreldakse. Siin on sisuks ka kodumusitseerimise sisu, tähendab. Meistrikursused kõikide teiste meile teadaolevate elementide tõttu on selliseks saanud ka oma väga tähtsa autorluse tõttu, mida meistrikursustele annab ruum või koht, kus neid siis peetaks. Nii näiteks jõulueelne meistrikursus Tallinnas kindlasti oma jõulueelsusega omasest niiskust ambi endaalsed autorlust, mis igale kosest osavõtjale võiks jätta teatud jälje. Kuigi see esimene oma laadides omalaadsetest oli võis märgata pidevat väärtuste üle kaalumist tähendab mängutaseme ja mänguoskuse mõõtmist, ka see on nende selles muusikasse tagasipöördumise teel või protsessis üks kõige tähtsamaid elemente, mis missugused väga külgetõmbavaks teevad. Kuni mentooli kallal ametis oleme, pean ütlema, et kõige tähtsam meie interpreedi töös on pöörata tähelepanu ühele asjaolule, nimelt et iga teost tuleb juba esimesel mängimisel juba esimesel läbimängimisel mängida. Kontserditingimuste kohaselt see tähendab Need on kolm, mingisugust väga tähtsat eeltingimuste teos kontserdikorras ette kantuks saadaks. Saanuks, ei ole üldse tähtis, kas istub saalis üks või kaks või inimest või istu keegi või istub ka üks hästi kuulus pianist või terve komisjon. Meile jääb ainukene närveerimise põhjus mis on helilooja tekstis heliteoses. Ja need kolm kontserdi eeltingimust ongi siis. Teost tuleb mängida esimesest istumisest alates, see tähendab ei tohi seda alguse alustamise asja korrata ja proovida. Et teosele tuleb anda täis au tema ühesuunalisel seetõttu, et ei tohi vigu parandada, tagasimineku võimalust ei ole, sellepärast et muusikal on üksainukene moodustada läheb sellest momendist järgmisse. Ja kolmas tingimus, et me annaksime terve enda sellel momendil, kui me muusikat tegema hakkame, ükskõik, kas on tegemist värskelt õpitud teose või 100 korda mängitud teosega. Muusikasse võib tulla mitmeid teid pidi. Kaks teed on kindlat teed, kuidas muusikasse jõuda võib. Üks d näib esimesel pilgul lühike tee. See on tee, kus märgatakse ja püütakse märgata kõiki üksikasju. Ükskõik, kas need üksikasjad puudutavad muusika, voolavuse, tunglevust või. See on nagu pikem tee, aga tegelikult on ta samasugune lühike tee. See on tee, kus püütakse nagu linnulennul kõigest aru saada ja kohest pilti saada või hilisemat pilti saada, aga igal juhul see pilt on ilma Ja nii ongi muusikaõpetuses ja muusikapedagoogikas kaks kõige suuremat ülesannet need teed ja see tasakaalu viia ei ole ükski interpreet. Hea, kui tal on ainult üldjoontes kõik paigas ei ole ükski intervjuud ja kui tal on kõik üksikasjad paigas, aga üldjoontes mitte mingisugust. Selles seda vahekorda kujundada ja mis kõige tähtsam peab sisendama kõikidele üliõpilastele ja kõikidele muusika tegijatele. Et seda vahekorda tuleb kujundada minutist minutisse, kui mitte öelda sekundist sekundisse igal päeval igal momendil igal uuel instrumendid igas uues kohas, igal uuel kellaajal. See vahekord tuleb uuesti mõtestada. Meistrikursused on kõige sobivam koht mõlema muusikatulemise tee kasvatamiseks. Nimelt missugustel on aega üksikasju paika panna. Meistrikursustel on aega voolavust ja muusikavoolu juhtida. Meistrikursused on tõeline tee muusika juurde tema südamesse. Mõlema käe kõike viit näpu, ka kõik kombinatsioonid on teada, isegi kõik viis näppu on võimalik panna ühele klaveriklahvile vastavalt muusikale sellest vajadusest. Huvitav on see, et näpustik aegade jooksul on väga muutunud. Varem oli teada ka teatud näppude nimed nagu halvad näpud ja head näpud. Halvad näpud pidid minema halbade toonide peale, head näpud heade toonide peale. Halvad toonid olid need toonid, mis ei kõlanud hästi kokku peahelikõlaga. Aga huvitav on see, et inglise halvad näpud ja Itaalia halvad näpud ei olnud jälle samasuguste numbritega, itaallastel olid halvad näpud. Kaks ja neli inglastel jälle viis ja kolm. Nii et võime leida terve hulga kurioosseid lugusid näpustiku suhtes. Aga kõige tähtsam on see, et näppudesse võib sisse kodeerida ter muusikalise sisu. Nimelt kasutades näppe, mis kõige otsesemalt see kõige lihtsam annavad muusikalise kujundaja edasi saamegi niisuguse huvitava mälu salvestise näppudesse. Kas muusikaarmastaja või elukutsetasemel on väga tähtis, et oleks arendatud. Märkamisvõime märkamisvõime kõrva kaud. Ja nimelt kõik meistrikooslused selles suunas just tegutsevadki. Nad annavad kuulajatele. Kahte kõlavat varianti tulla iseseisvalt järeldusele, kas ülesse paigutatud ülesanne on täidetud, kõlaülesanne on täidetud või? See kehtib mängijate aktiivsete mängijate kohta, kus märg märkamisvõime arengust sõltub edasine areng. Kõikide kursustel on esimeseks nõudeks edasiminekus muuta laiemaks, märkamisvõime, ruum muuta tundlikumaks märkamisvõime. Märgak märkaks mitte ainult muutusi kõla jõus kõla värvis, vaid ka kõige õhemates seostes muusika voolavuse seisukohast. Üksikasjades. Lause ja sõnade kokkuseadmisel kõlas nimelt ainult konkreetse märkamisvõime arenedes ja arendades konkreetset kõla märkamist võime järgmise konkreetse kõla märkamisega suure edusammu ette võtta. Sellel pinnalt hakkavadki muutused, muutus on eduka meistrikuulsuse tunnus. Nimelt kui kõik kursusest osavõtjad suurema väikse muutuse oma kõla märkamisest korda saadavad või teoks teevad, siis on kursus. Muusikas on kaks eriti tähendusrikkad, terminid, mis tähistavad tegelikult Selline muusika kujundamise viis on muusikasse tulnud muusikaväliselt pinnalt. Teame, mis kaune kaugeneb looduses, mis läheneb looduses. Need loodusnähtused, mis on liikuvate loodusnähtude baasist Eriti tänapäeval kõik elukutselised muusikud ja haritud pedagoogid nende elukutseliste muusikute seas. Järjest rohkem pööravad tähelepanu juhtivale ja kehaniseerivale osale, mida meetrumi või muusika organiseeritus taktide kaupa. Mängija jaoks iga interpreedi jaoks meetmest võib teada saada mida peab rõhutama meetriumist võib teada saada, mida ei pea rõhutama metrumist, võib teada saada, kuidas lauset pikemaks teha. Meetodist võib teada saada, mida teha ei tohi. Ainult täpsest elamusest, ainult täpsest märkamisest võib järgmise täpsuse teha. See on kuldne reegel, mida ma püüan kõikide oma üliõpilastele sisendada. See on minu viimase aastate meistrikursuste üks põhilisi nõudmisi olla täpne, olla täpse kõrvaga, et näpud ja käed kuulaksid täpsust. Olla täpne kujundamisel eelkujundamisel ja kujundamise momendil. Kõike seda on võimalik teha meistrikursustel, kus kuulamine ühe variandi kuulamine teisest variandist ei ole kohvipausiga lahutatud, kus ühe teose kujundamine teisest ei ole lahutatud lõunasöögi ja kõikide muude äraoleku viisidega. Meistrikursused on täpne, täpse kõrva väljaehitamise kursused.