Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Amazon tabas ära või siis juhtus tegema õigeid samme õigel hetkel pakkudes ostjatele tavapoodidega võrreldes suuremat kaubavalikut tehes seda Interneti abil ajal, kui osteti enamus on tööl või koolis hoides ühtlasi kokku peatänavate kallite rendipindade ja kasseerida ülalpidamise kulu, mille asendas linna äärealal asuva logist ikka keskusega. Seega ei vaevanud ettevõtte NK loobindude liigse kuluga, sest kaup võis ostuhetkeni asuda tootja juures. Osa saadud kokkuhoiust jagas ta ostjatega müües kaupa odavamalt. Samas treenides neis uut kustu harjumust. Tasapisi hääletaski järjest kasvav osa ostjatest oma rahaga Amazoni kasuks, jättes tuhanded poodnikud imestunult uudistama pankroti saabumist. USA-s sulgevad uksed suured kaubandusketid ja väiksemad poekesed. Süüdistades oma saatuses Amazoni. Seda huvitavam on Amazoni sus asuda ise kesklinna kallistel pindadel poode pidama. Seda küll väikese viguriga. Nimelt ei ole. Kopoodides müüjaid ega kassiire isegi mitte kassasid, kuhu järjekorda võtta. Klient siseneb poe ruumidesse ja sellest hetkest võtab temaga suhtlemise üle anduritest kaameratest arvutitest koosnev nähtamatu infosüsteem. Kõik, mis ta oma koti paneb, läheb kirja ja poest väljudes arvestatakse ostukulu maha tema. Pangaarvelt hetkel on neil neli poodis jätlis kolmgi. Kaagose kaks San Franciscos võiks arvata, et tegemist on hiigelettevõtte pisikesel Vembuga vahest isegi rohkem Tesla juhile Ivan maskile sobilikku demonstratsiooniga, et kui nad tahavad, võivad hakata päris poode pidada. Tegelikkus osutub kordades põnevamaks ja mõnedele osapooltele kindlasti hirmuäratavaks. Varem või hiljem realiseerub midagi taolist ka meil. Seega pange ostukorvpall, mis loomulikult pidades silmas vaid ostjaid. Saabuva kaubanduse uuendus Jonaalsusest saab aimu tänu Kanada kuningliku panga juurde kuuluva Erbyysii Markets koostatud Amazoni poodide perspektiivi käsitlevale analüüsil. Umbes 110 ruutmeetrisel pinnal asuva Amazon Go külastaja keskmine ost on umbes 10 dollarit. Päevas külastab poodi keskmiselt 550 ostvat klienti. Seega teenib pood umbes poolteist miljonit dollarit aastas. Arvestades hetkel töös oleva üheksa poega, milledest osa suvad suuremal pinnal teeks umbes 10 korda rohkem. Alanud aastal kavatseb firma USA suuremates linnades avada veel 50 kauplust. See tähendab, et, Ta kasvab 50 korda. Lisaks näeb kava etteavad aastaks 2020. Üks veel umbes 3000 sellist poodi. Analüüsi koostajate arvutuste järgi loob potentsiaali aastaseks käibeks kusagil nelja ja poole miljardi. Dollari juures miljardid on alati suured arvud, kuid nimetatud arvu teeb üks tegur veelgi suuremaks. Amazoni töötajateta poe käive on sarnase pindalaga traditsioonilise kauplusega võrreldes keskmiselt poole suurem. Kasutades USA kaubamajade rahvusliku liidu andmeid. Hinda berbyysii market 110-ga. Meetrilisele pinnal asuva marketi aasta käibeks umbes miljon dollarit võrreldes siis Amazoni teenitud pooleteist miljoniga. Tõenäoliselt kasutab tüüpiline klient teisigi Amazoni teenuseid. Tänu millele ostab ta sama ettevõtte käest veebi kaudu muidki tooteid ja teenuseid saades vastutasuks osalemist. Sugustest hüvedest muuhulgas tagab Amazon klientidele paljude igapäevaste kaupade automaatse koju tarne. Näiteks ei pea muretsema pesupulbri otsa saamise pärast, sest piisab pesumasina juurde pandud nupulevajutusest ja peagi ootab ukse taga pakat pesupulbrit. Sellisel kliendil ei tasu käia Amazoni uuest poest piima ega sokke varastamas sest ta jääks ilmselt vahele. Ja kaotaks hüvesid koos konkurentsieelisega teiste poodide klientide ees. Analüüsi koostada. Ühed nimetavad uutmoodi poodi potentsiaalseks kaubanduse mängu muutjaks. Uudne tehnoloogia võimaldab ostjale väga efektiivset ja tõenäoliselt meeldivat ostlemiskogemust. Tuled kostad ja väljud on kirjas poe sissekäigu ees. Kui debatti pole protsessi kirjelduses vaid Gazedeta süsteemi loodud võimaluses pakkuda ostjale lisahüve, mida suudavad pakkuda vaid Online poed. Kas tabad ära, mis võiks olla? Amazoni tutvustatav poemudel teeb elu raskeks lõunatunnil, kaubanduskeskustes, eineid pakkuvatelegioskitele ja kiirsöögikohtadele ning toidukorvi traditsioonilisemaid bume jäävatele poodidele. Revolutsiooniks piisab järjekorra kaotamisest.