Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Päevas on loetud arv tunde sõltumata kui vana või vaene inimene jagub kõigile tunde võrdselt. Vanal karikatuuril einestamis, lõpetanud kliendist ja nõutust kelnerist oli pildi allkirjaks, osutus sööjale. Et mul pole küll raha, aga kuna aeg on raha, siis mul on piisavalt aega. Ilmselt oli klient ajast ees, sest isegi kui pakutu kelneri-le ei sobinud Käib täna võitlus just nimelt aja pärast. Päeva loetud tundidest on osa juba reserveeritud, heal juhul kolmandik pühendatakse magamisele teist samapalju tööle või õppimisele. Ja siis olevat inimesele jutumärkides vaba. Aeg kuid just see viimane muutus infoajastul likviidseks kaubaks ehk seda sai vahetada raha vastu. Populaarseks meetodiks oli infovahendite abil võtta töö endaga kaasa. Aja lisandumine vähendas traditsioonilistele tundidele koondunud töist intensiivsust samal ajal hägustades piire töiseks peetava ja mainitud vaba aja vahel. Tööl oli lihtne. Hiilida telefoni kaudu sõprade vestlusringi ronida sülle teleka vaatamise ajal soovida viimasena headunud, tihti jäädes unenägudes ringi hiilima. Protsessil oli huvitav efekt teatud ettevõtlusvormidele. Muutus aitas kaasa online-kaubanduse võidukäigule traditsiooniliste poodide vastu sest neid viimaseid sai külastada vaid mainitud vabal ajal enne või pärast tööd. Kuna infotehnoloogial suurendas tööaega ja summaarset hulka, ei pannud tööandja vähemalt esialgu tähele, et sama tehnoloogia võimaldas. Kasvava osa poodlemisest sooritada töö ajal tegevuste vaheliste episoodide. Samasse ruumi tungisid peagi reklaamiandjad, kelle jaoks pidevalt kaasaskantav ja silmadega jälgitav ekraan oli parem kui ajalehe servas tänavanurgal või isegi telekas näidatavad kaubanduslikud teadaanded. Loomuliku arenguna hõivas. Koos mobiilsuse kasvuga reklaamiäri endale kogu ärkvel oldud aja kombineerides lugematute teenustega, mille näiliselt tasuta loomus suurendas vaid kliendile täitmatust uue sisu järele. Aian reaalse rahalise väärtuse kasvule viitas muuhulgas Tendents, milles reklaamide vahel vähenes selle materjali osa, millest lõppkasutaja tegelikult oli huvitatud. Teda huvitas meelelahutusliku sisuga Meediumite reklaam. Sündimas oli konflikt, milles sisu müüja konkureerib reklaamimüüjaga hoolimata, et osa sisu tootmisest maksti kinni reklaamiga ja paljudel juhtudel see ongi domineerivaks sisu rahastamise meetmeks. Pidades silmas arvukaid Youtube'i blogijaid takistas taoline rahastamise mudel hea sisu arendamist. Pealegi oli reklaami segavaks teguriks sisu tarbimisele. DVD-plaatidel filmide rentimisest alguse saanud Netflixi. Kas oli taolise äri esindaja selle asemel antud ajal ja reklaamipudruga segatud teleformaadis filme vaadata pakkus firma filmi vaatamist kliendile sobival ajal ja ilma liigsete reklaamideta. Netflix tabas õiget hetke siirdumaks filmide pakkumisega onlain-maailma ning neil õnnestus tagasi võidelda osa inimeste vabast ajast enda. Kasutusse kliendid maksid filmi vaatamisest ja hoidmaks kasumi maksimaalselt enda juures asus Netflix peagi ise filme ja seriaale tootma. Mugav filmi vaatamine mõjutas tasahilju inimeste harjumusi ja uueks normiks hakkas kujunema parema sünonüümi puudumisel midagi rake vaatamise laadset, milles ühekorraga vaadatakse mõnd seriaali ühtejutti. Tundide kaupa juhtunu huvitava kõrvalefektina hakati rääkima Netflixi võidust seni kättesaamatuks jäänud ajaressursi üle. Nimelt suutis Netflix konkureerida. Uneajaga silm punnis mõnd seriaali vaadates trumbatakse unevajadust. Ja Netflix muutis osa uneajast. Rahaks kuid nad ei ole ainukesed. Netflixi juhtkond informeeris äsja aktsionäridele saadetud kirjas konkreetselt nime ära mainides. Uue ohuna online-arvutimängu Fortnight. Näete, võistlus ei käi enam reklaami näitamise nimel patsi suhkvaliteedi pärast sest reklaamid rõõmustavad väheseid kliente. Enamus vajab meelierutavat sisu. Netflixi viimase kvartali käive jäi allapoole lubatut ja süüdlaseks on populaarne arvutimäng. Igal juhul mitte inimeste uni. Rabedaks.