Ringvaadete. Poolest vaenlast. No meil on väga pidulik saade täna loomulikult Martale riietunud Burturissimina, samuti see õigus antakse teatud teatud inimestele Eestis ainult käia purpurvärvi rõivastes ja loomulikult nad on ordenikandjad, kes, kes niimoodi käia võivad ja Mart kuulud ka tänasest siis nende inimesteni, muidu korda need kätte selle pole veel antud, on Arvo Pärdi käes praegu. Imelik on see, et kõik kordades on Arvo Pärdi käes kõik üle 100 ordeni, mis inimestele antakse, et tuleb minu Arvo Pärdi juurde neid välja nõudma. Õigusele tema neid hoiab hea viis Arvo Pärt Pärdi keskuses, nagu selline uus populaarne vaba aja veetmise koht Tallinna lähedal, siis on ju hea viis nii-öelda rahvarada sinna sissetallatud paljud inimesed praegu käivad nädalavahetustel Saaremaal, Pärnus spaas igal pool Rakveres igal pool, et, et selles mõttes, et paljud ei teagi, et selline tore vaba aja veetmise koht on ju ka siinsamas Tallinna külje all Laulasmaal. Et seal saab, seal saab et pole minagi seal käinud ja nüüd on ka põhjust minna ja ma arvan, et kui me seal ära käin, siis ma toon sealt nii palju häid sõnumeid kaasa, et inimestel on, kas seal midagi Lottemaa sarnast, Andrus Saar, Arvo Pärdi keskus siis on tema kodumetsade keskel, nii nagu põdral maja metsa sees, et sa, Robert aknast välja vaatas, Mart Juur jookseb kõigest lahti tee, kus ta Mordel siis Arvo Pärt annab sulle minu arust oleks mõistlikum, kui näiteks order oleks minuga? Ta tõdes, oleks võinud minu juurde tulla, et esiteks ma elan lähemal. Teiseks, me oleme sõbrad, Arvo Pärdiga pistmist, et miks need, miks kõik need ordenid reeglina kabemiku käes, et see tundub kummaline, on võib-olla need langetama käte kuidagi, et kui kui president Kersti Kaljulaid sõitis, sõitis oma panka Krieger veidi metsa, nii nagu me teame, nii nagu me teeme Viimse reliikvia, Eve Kivi nunnana sõidab küünaldega. Jah, seda alati toonitatakse küünal küünaldele, nunnadele, Nunnedele, küünlaid, seal alati toonitud, selliseid tähenduslikke näoga ja kes naljast esimesel korral aru ei saanud, selle tehti seda nalja veel korduvalt. Kusjuures ma ei saanud aru, mis seal naljakat on, selles mõttes filmi tegevus, kajab pühatõdede torustikus keskajal elektrivalgustust tollal Tallinnas ei olnud ja, ja ütleme, pirru või peeruvalguse kloostris oleks olnud kuidagi liiga Ruraalne loomulikult pühadele õdedele viidi küünla, et me ei saa aru, mis seal, kus sellise naljakoht on kellegi nalja kohta, aga on mingid inimesed, kes alati toonitavad seda sellise äraseletatud näoga, kes ikkagi veel aru ei saa, milles see nali on, et küünlaid pühadele, siis nad naeravad ise ja siis yhi ikkagi. Ja ma pole siiamaani aru saanud, kus see nali on. See on hämar, et sa oled selline süütu poiss. Panustan juba omajagu, aga sa ei peagi neid, sa ei peagi neid asju aru saab ja, ja teine nagu mul on hea meel, et sa oled selline nali, millest sa mitte kunagi aru ei ole saanud, oli selline nali, kus öeldi, et see oli selline veneaegne anekdoot, kus öeldi, et naistevanglas öeldi, et tänane õhtusöögiks porgandid ja siis teedi tehti väike pausi oli haa riivitud. Kus see nali on? Mis seal naljakat naistevangla vangidele antakse riivitud porgandid, et mis, mis muul viisil vangidele ei saaksime anda porgandit, kätest, porgandit, terava otsaga mõtteliselt relv ja õige et vanglasse jällegi, mul on nii hea meel, et sa oled just jään selliseks süüta lapseks. Nagu siiski, kui esimest korda kohtusime ja ehkki sulameid, ordeni purpurriided, aga see on hea, et sa ei mõista neid täiskasvanute maailma labaseid nalju? Ei no need ei olegi, naljad ei, ongi, ongi loomulikult jah ja, ja selles mõttes, et mis selles, et ta ka Arvo Pärt on üks aus mees Arvo Pärdi kätte võib hoiule anda hoiule, sest Arvo Pärt on, on, teenib ja sealt saad aru ta nii normaalselt raha Andruselt tallele, neid vaja neid ordereid minna kuhugi antikvariaati lüümega, midagi ranna mõne teise kätte. Ja siin ma ei kahtlusta millegagi, sest sa oled kohutavalt hajameelne. Sa oled ju nii ajameelne inimene, et ma võiksin jääda näiteks ütleme oletame, et president oleks andnud ordeni sinu kätte tole sa lähed, marked, anna mardi kätte. Ma loen lehest, et mul on antud order, sa tuled saates? Kuule, ma unustasin orderi. Järgmine kord tootja mööduvad nädalad, ühel hetkel hakkab mul piinlik küsida, kus on minu order, oleks ise järgi tulema, Arvo Pärt sellega ise koju kätte ei tohi ja aga seal on teine asi. Arvo Pärti ma ei tunne, Arvo Pärt on ametlik helilooja, tal ongi kindel koht sinna kutsutud kindlaks kuupäevaks kohale, et kui me kõik inimesed sinna korraga kohal lähme nagu üks mees, me saame need ordenid kätte. Sinuga hakkab peale niisugune värk, et et kuule, ära praegu tule ordil järvele, et mul hetkel, et mul hetkel ei sobi see hetke, siis ma ütlen, et noh, aga vaata siis järgmine kord. Kuule täna näed, ei noh. Ja siis ta jääbki tilk tilk ütleme lõpuks ei mäletagi, kust ma ta panin novot, eks ta nii väike. Kas sul on vahel koer, koer saab ära ja siis ma vaatan seda sinu koera koer vaatab mind sama targalt ja sinna see orden läheb siis seda küll teil seda muret ei ole, et see on umbes nagu Karlsson viis oma kommikotionu Juliuse juurde, kellel ei olnud hambaid. Mõistlik küll, ehkki, ehkki jällegi Maarja Ristnas, kordan, mida arvavad tiblad, neile tahaks. Uskliku inimesena talle ristid väga meeldivad, aga valgetähe ordeni seda, mis sina teda ta vist tõesti ei soovi, et mis ta nende tähtedega seal metsas peale hakkab. Eks teil tekib järjekord, muidugi ma arvan, kui te lähete kõike 22. veebruaril sinna järele, et siis Arvo Pärt istub mingi luugi taga ja annab neid dokumendi alusel välja, vaata, võtad dokument kaasa võtta ja, ja ma tean, et tuleb esitada lahtiselt tuleb esitada ja siis Arvo Pärt kontrolli selle allkirja kaart ongi ju lahtine dokument, ega tal ka ka hanesid, näed, ütleme niimoodi, kaart näitab ilusasti pikendatud ka ID-kaart mul seda kontrollib päikeseprillid ette vaatab need jah, nii et kindlasti, aga noh, metsa vahel muidugi. Eks talvel ära väga hilja peale ja läheb pimedaks. Ei, ma ei, ma ei, sellised käigud tuleb ikka hommiku vara ära teha, ses mõttes teine asi on see, et juba tahaks juba lõunaks kodus tagasi olla, noh, ühesõnaga et see on loomulik, ased, käid ära ja siis on orden käest küla sinna päris ütleme ukse, et ega ei sõida ükski transpordivahend, bussi lähevega. Troll, tramm, sinna, lähim peatus on ikka umbes kilomeetri kaugusel vist. Ma olen kuulnud, et sa pead läbi metsa kõndima ja, ja noh, talvine mett, talvine metsröövleid mõtlema selle peale hundid ennekõike röövleid, võib-olla seal Arvo Pärdi keskuse ümbruses nii palju ei olegi, töötakse peletab neile, kui ütleme ikkagi on teada, et Pärdi Pärdi majas on palju nodi. Röövlid tulevad, et, et noh ja on ka teada, et ütleme, Arvo Pärdi, ütleme Arvo Pärdi loodud muusika sekund, Andrus Arvo Pärdi loodud muusika sekund maksab 6000 dollarit ja kui sa mõtled, kui palju näiteks sekundid on, kasvõi tema neljandast sümfooniast kui palju sekundeid oma elu jooksul, kasvõi näiteks lihtne laul käin juba lasteaias, ei ole väike raha, see kestab ju mingi poolteist minutit. See on siis 90 sekundit korrutada 90 6000 dollariga, millise summa saatsin suur summa, aga kuidas need röövlid neid sekundeid röövivad, nadi röövi sekundeid nad röövida dollareid, mis on Arvo Pärdi peidetud madratsi alla, assoo sedapidi ja ma mõtlesin, et see on päris ohtlik asi, kui vanainimene püksimetsa sees. Et, et see on nii traagiline lugu alailma, et vana inimene ja kusjuures on tõsine probleem. Enamasti elavadki vanainimesed, üksikud pole tahtnud linna kolida, et noh, et ma, ma elan siin ja ma jään siia, ärge viige mind lihtyanga, loomad. Loomad ei tule appi, ma ütlengi loomade pärast kolite kahedega looma linna kaasa, jah, likvideerida ei raatsinud ja kui sul on oma majapidamine ja talupidamine sisse seatud ja sa oled vanem inimene, juba lund tuiskab, sa ei pääse liikuma ja ümber maja liiguvad kahtede, mis on ohtlik asi tegelikult. Aina rohkem muretsen seda siuksesse kohta, läheb või no mina, minu pärast pole vaja muretseda, mina käin sipsti ära, pigem tasub muretseda selle pärast, et ega me ju ei tea, mis inimesed kõik need ordenid said, mina tean küll, kes said. No selles mõttes olen väga rikked inimesena kolleeg krosse, ka ordeni ja tema tuleb ka selle ordeni järgi sinna ja tema on röövlitele väga kerge saak. Andrus, kui rikas keegi meist tegelikult Ta on või kui vaenemist keegi on, seda me ei tea, mitte kunagi. Et võib jätta mulje, et tegu on väga vaese inimesega ja kui ta kunagi ütleme lahkumise näiteks madratsi alt tündriteis kulda ja on võib-olla väga rikas inimene, kes just nagu lendab helikopteriga, peab toidupoodisid ja kellel on kogu aeg näpud taskupõhjas. See on aimamatu asi, kui palju raha kellelgi tegelikult. See on suur saladus, Alagna küsi kohtutesse on 22. veebruaril, ehk siis saab arutada seda teemat, et mina soovitan sul võtta suusad kaasa, talle nii metsa kiiremini liikuda. Ja, ja siis noh, seljakoti vistele vaja ordenit, sakslastele saab peita põue, aga kuidas, kuidas see sinu kogemus ordeni saamisega Andrus on, et kui nüüd kas see sats ütleme, kes ühel aastal saab orderid, kas need jäävad kuidagi nagu edaspidi ka kokku, et kas nad hakkavad nagu koos käima ja tegema selliseid pidusid sõltub, on selliseid, selliseid lend, kes väga lähevad, aga on Getkisevad võõraks. Aga noh, tihtipeale ikkagi leitakse elukaaslane seal ja sõbrad kogu eluks loomulikult, et ma väga loodan, et ma saan Oleg Grossiga sõbraks, sest et no toidupoe omanik on tuttu eiti hääl tuleb näiteks Alexela. Ja siis Tiit Pruuli, kes võib-olla võtab su kaasa Antarktikasse, kui sul soovi on, igal juhul seal raudtee, ma tean, ma saan liiduga, saangi Laulasmaale tagasi. Miks sa nii arvad, arvan ma, palun Tiidul ennast auto peale võtta, siis me läheme kahe mehega, saame ordenid kätte, tulevad, tuleb kuskilt mujalt. Ta tuleb Antarktika poolte läheb seda tagasi. Sina tuled kesklinna, Kadrioru poolt tulevad Kadri, ma arvan, et kui Tiidul ma tean, et tema täpset reisigraafikut, et millal te start pidi Antarktikasse olema, aga võib-olla ta lükkab selle ordeni saamise ja nii edasi, aga seda parem. Mart, sinule ma soovitan. Kõige targem oleks minna presidendiga, tema tuleb ka Kadrioru, seda tema päev nagunii sulle selle kätte. Siis tekib üldse küsimus, miks me sinna läheme, sest ordenid on Pärdi käes. Pärt on valmis teinud, hoiab seal oma oma ordeneid, ei tee mitte piss, Tauno Kangro. Sa pead, selle metallitöö on tema rida ju. Näiteks et Eesti muusikaauhindu jagati just eelmisel nädalal, Need sepistas kõik Tauno Kangro. Jah, aga Aga ordeneid Tauno Kangro siiski idee, et need tulevad hoopi sellest orderi töökojast. Lorrupi klaasivabrik. Kui ma nüüd ei eksi, aga tõenäoliselt ma muidugi eksin, aga millegipärast mulle tuli kohe pähe sõna lorutab hästi, ma ei ole kunagi näinud ühtegi Loropi klaasiaga, mis tuli meelde, mis seal Arupi klaasen. Ma ei tea, miks meil niisugune sõna üldse meelde tuli. Et see, kummaline küll praegu Lorrupi Klaassen ei pesta. Andres, meil on siin hea Lorrupi, klaaropylaasid tõstabeloropi klaasi ja meil on täna ka muusikaline külaline. Arvo Pärt. Mingis mõttes muusika ongi üks ja see sama kogu aeg selles mõttes, et muusikategijad võivad kanda erinevatel ajastutel erinevaid nimesid. Ja pole üldse võimatu, et Arvo Pärt oli kunagi 30. aastatel Ameerika Ühendriikides. Oma eelmises reinkarnatsiooni skandisime blind Willi Mctell. Meie meie ilu kajastavad pildid on ka üles pandud Burkuris Porp ja me oleme tõesti väga ilusat ka, et meil on purpurpildid pandud nii Insta intsasse kui ka feissarisse, mis tähendab seda, et tegelikult saada on juba ära tehtud, sest kui me oleme sotsiaalmeedias nagu enda näovärvaine, siis tegelikult võiksid koju minna. Järgmine kord siis me arutasime, et kui kordan sul käes, eks siis teeme pildiga organitega ja olemas see Andrusega seal, see tähendab seda, et me peame ikkagi pintsakut selga panema, et päris ütleme jopega oli, korterit ei sobi. Seda arutame väga põhimõtteliselt, jah, eks me võime panna. No selge, aga aga no tegelikult kui order, konsultant miks seda ei kandega näiteks vene filmidest, ma olen neid madrusesärgi peal küll vaprad madrused kannavad seda, sest madrused lihtsalt ei ole võtta kuskilt pintsakut. Tema käibki madrusesärgis, til tulebki enamasti nende vene filmides madrustel sageli revolutsiooniliste madruste realid valgekaartlased lihtsalt rinnast ära võetud, mida kandsid lihtsalt särkide küll jah, sest siis tegelikult veel ordeneid Nõukogude liidus otseselt ei olnud, et et esimesed esimesed ordenid tulid hiljem tavaliselt madruse, oli need padrunivööd ja niimoodi üle ühe rinna üle teise rinna liplasid. Aga kas me, ma tahtsin seda küsida, rääkisid enne, kui kallis on Arvo Pärdi muusikat ka näiteks meie saates üldse oleks mõeldav mängida kasvõi paar sekundit, kuidas need R-i eelarved on või toimiv tõesti, meie mängid ainult surnud neegrite muusikat, mis ei maksa midagi. Me võiksime proovida, mis juhtub, kui me annaksime ette Arvo Pärdi teose fraatrias kui see kestab ka umbes 20 minutit ja korruta nüüd see on siis umbes 1200 sekundit, korruta 6000 dollariga, ma ei tea, mis tulemus on. Arvan, et tulemus oleks see, et et juba viie minutiga prõmmides stuudio ukse taga Eesti Raadio peadirektor paneks seestpoolt ukse lukku, kui siis ta meeleheite kas kuulevad, Saina kestab ja kestab ja ja ta kuuleb, kuidas kuld kõliseb ta kõrvast, aga tead sa tegelikult hästi oluline rääkida ja ka sellest, kui palju mingi asi maksab, sellepärast et, et see õpetab ka näiteks Eesti inimestele ja muusika kuulajatele alandada rikkust. Sest näiteks kui inimene näeb sõitmas kedagi suure kalli autoga või kandmas näiteks kalleid krokodillinahkseid kingi, siis ta juba a priori saab aru, et need on olnud väga kallid ostud ja nende ostu tegemiseks peab olema väga rikas inimene, mistõttu austust selle inimese vastu, kellelt nii palju raha annetama krokodillinahast, kingi või suurt kallist autot on kerge tekkima. Muusika puhul tundub see lihtsalt. Ta ju teeb seda niikuinii, ma võin ise ka sellist asja teha, ütleme, see on väga tüüpiline reaktsioon, lähevad inimesed, Estonia kontsertsaali tuleb ettekandele Pärdi teose, noh, paljud inimesed kehitas õlgu, et mis seal siis on? Mina mõtlen sageli nii isegi niimoodi laulda, kui ma kuulen, ma, sinu sinu muusikalisi massaaže tunnen liigagi hästi. Eelmine saade ma laulsin ja ma olen saanud head tagasisidet. Ma olen saanud ka tagasisidet, aga see oli selline, ütleme nii. Ja naapidi sina said sellepärast halba tagasisidet, et sa ei laulnud, et inimesed võiksid selle UK, aga mulle öeldi, et julgelt edasi. Millal plaat välja tuleb? Muidugi, sinu esitust väga sellepärast seda küsiti minu käest, et kas saakski olla edaspidi, et Andrus ise laulab saates kogu aeg, sest et Andrusel ei ole vaja sekundi pealt üldse midagi maksta, sest sa ei ole autorite ühingute liige, see pole paberitega heliloojaga esitajaid savisid laulda lõputult, aga see oleks just millisel karjase Leelutus heinamaal see on minu arust laps, laulab oma rõõmuks, aga raha ta selle eest ei saa. Minu arust ongi loomulik tõeline kunstnik nagu näiteks ööbik puu otsas. Eks ole nii nagu ei vaja raha või olema, sellepärast et kui juba inimene nagu Arvo Pärt hakkab müüma oma loomingut, et siis see on nagu kaupmees minu jaoks pudupoodnik, kas tõesti on pudupoodnik aeg saabunud ja on küll saabunud pudupoodi, kas see pime neeger, kes laulikest tema tema tunnis kunagi raha vastu huvi tundsime, väga suurt huvi pasaid sundis väga suurt huvi raha vastu, aga kuna tema loominguaeg langes kahe ja 30.-tesse aastatesse 40-st aastatesse, siis ta kindlasti ei saanud nii palju raha, kui ta oleks soovinud hea kodanik. Me jätkus raha viskilonksu ja, ja praetud, selle kentacki Frecentšikeni viskilonksu, aga oli ka keeruline selle keeluseadus aeg. Seda enam, et tegeles kuritegevusega. Et minu meelest on väga oluline, et inimesed saaksid oma loomingu eest raha ja teised inimesed saaksid ka aru et see raha, mida see inimesele loomingu eest saab, ei ole väike, vaid vastupidi, suurem kui tema ealeski seda oma ütleme, oma igapäevaelu sekunditega teenida suudab, sest kui me praegu räägime sellest, Pärtsab 6000 taala sekundist. Inimesed jäävad kuulama, nad jäävad tummaks, nad võib-olla kodus arvutit, kas selle eest tõesti nii palju? Okei, no siis peab midagi olema, jaksabki inimene ehitada metsamaja, noh et, aga kas seal ei ole, meie oleme linnas sinuga, kas ei ole Kadavad, mina kardan, kardan kõiki neid loomi, seal ümber maja ringi hulguvad. Püha Jüri, kutsikad käivad seal näiteks, ma olen kuulnud. Olen nüüd, noh, see on jälle, ütleme selle vanainimese otsused, kui ta elab maalsest, las ta elab maal ja, ja selles mõttes, et Arvo Pärt on nagu, ütleme, teda võiks vaadata ka näiteks Arvo Pärdi abikaasa vaatab, arvad kindlasti armastava pilgu, sest tema jaoks on Arvo Pärt nagu Sampo veskit võtab ju kogu aeg, tema, peske veidi kogu aeg noodid ringi, ütleme Arvo Arvo Pärt istub klaveri taha, komponeerib teose sekundile 6000 6000 taala mõtlejalism, see on siis nagu raha teeninud, et Arvo Pärt lõpuna klaveri juurde läheb. Plönn, kustutad, taala tuleb kuskilt küll küll küll, küll küll. Et see on, see on perele ja sugulastele ja pärijatel on see suur rõõm, kui peres on selline vanavanahärra, kelle tegevus on sellise sisse tulla sellega võrreldavad ainult kui selline eesel, kes kulda ja tal tuleb ka sekundiga tihtipeale 6000 kuldmünti ja see, see, ütleme, kui selline inimene on näiteks suguvõsas, siis tekitab ja paneb sugulased hästi raske dilemma ette. Ühest küljest tahaks vanamehe raha kätte saada, päradust kätte saada juba, aga teisest küljest, mida kauem vana mees elab, seda rohkem seda nagu vara tulebki, seda küll jah, et siis tekib nagu ühest küljest küsimus, et ühed tahaksid vanamehe viia, nad ära tappa ja öelda, et Margus on õiged, oleks ajaga ärada, teised ärme veel tappa, et noh, las ta teeb veel ütleme paar paar tundi veel uut mussi peale, siis on nagu võimalus jagada, siis need on väga, see on just nimelt see just nimelt see näide on väga hea näide, miks eutanaasia, selline mõtlemise ja arutelu koht, et ei saa lihtsalt nii lambist hakata vananemise mättasse lööma, kuigi soov oleks paljud head, aga tihtipeale ahnus on ikkagi ahnus läheb liiale ja ja ta jäetakse ikkagi võib-olla liiga kauaks ellu, et las ta olla veel viis minutit elus, las ta olla veel pool sekunditki elus, aga sa oled lihtsalt. Ja ütleme, et me teile praegu näiteks Arvo Pärdi seal ja siis ja siis sa nii kaua ootad, ootad, et see vanamees saab püssi kätte, laseb Ta laseb maha kõik need inimesed, kes vaatasid, vaatasid ta lihtsalt lisada, omaeneseahnusega oleks nii lihtne olnud jagu saada, õigel hetkel. Me teeme, ütleme, et me teeme ekstreemse näite, sellise helilooja kesteerib testi hüper summasid. Aga võime tuua ka lihtsama näite, et on üks selline tore vanainimene, kes käib lihtsalt tööl pensioni pensioni saamise kõrvalt, jaan sitke jaksab tegutseda. Ja temaga on ju sama asi, et, et Ühest küljest tahaks, ütleb inimese nii-öelda ära koristatud saada tema korter ja kallid asjad kätte, teisest küljest nii mõnusana elada vanailmse korteris vana vanainimese pensionist ja palgast, mida teil need on keerulised eetilised dilemmad kindlasti ütleme seoses eutanaasia diskussiooniga, Eestis on räägitud veel liiga vähe, seal tuleb nagu väga täpselt ära otsustada, ütleme, selle vana konkreetse varimise väärtus, et kas, kas ta jätta ela või ta tappa ära see on, see on selline Sampo ise ise kulda jahvatab veski, et kui sa oled vanainimese korteris ja tema raha eest ka veel jah, ja kõik kõik korraga nagu see on nagu igiliikur, mis ise ise paneb ennast liikuma ja sa üldse kulutama sentigi. Selles mõttes küll jah, ja seda katkestada tundub täielik rumalus ja samas kunagise võib katkeda, siis võib katkeda sisse, aga ütleme seal ütleme selle inimese jaoks, kes elab vanainimesele pensionäri kulul. Ütleme, temal on kama väljaminek, kuid ta käib kasiinos mängimise, tahaks osta krokodillinahast kingi või kallist autot. Tal ei ole seda raha talle võimalik tekkinud võlad, võib-olla ta võtnud võlgasid tõsiste inimeste käest, kes võivad seda võlga tagasi tulla, ta tahaks müüa korteri maha olevat kustuti ost, aga, aga ta ei saa, sest et igapäevane raha tuleb ju seal vana nagu rahavoogude. Keeruline tõesti finantsjuhtimine Andrus, see on, sellega peaks tegelema Eesti pank, selliste teemadega praegu valitaksegi aresti, uus Eesti Panga president, et siis kindlasti võiks olla üks teema, et kuidas selliseid olukordi lahendada, keerulisi praegu oleks vaja nagu suuremat summat, aga samas väikestest. Ja seda diversiooni ei ole me veel üldse puudunud, tegelikult võib su vana ime täitsa armastaja, pole sinu ema või vanaema ja vanaisa või vana. Need tuleks äri äriteemaks küll, Kõlvarti arvasin, et oleks, ma arvan, seda ei ole vaja, niuke tarbet, inimlikke tekitab, see on jama. Jah. Aga no muidugi võib tulla pahasoovija. Hetkel on naaber näiteks, kes ei taha ja seal on niisugune vana inimene, kes nagu näiteks Arvo Pärt, kes ühe sekundiga teenib 6000 dollarit. Et tal on konkureeriv helilooja, näiteks Salieerib elab kuskil teises talus ja talle ei meeldi ja ta teeb terve perekonna vaeseks. No ütleme näiteks hea näide on nagu vanasti toit, vanasti toitis tervet peret sageli üks lehm, lemmaga midagi juhtus, siis ei olnud enam piima võid ja, ja ka piimaring katkes. Veidemanni põhimõtteliselt on kirjutanud piimaring, katkes, Need on need, vaata Andrus, meie saate mõte ongi sageli see, et me ei pea välja pakkuma alati valmislahendusi, kuigi seda me teeme ka. Meil on alati paljudele probleemile lahendus, aga väga oluline probleemide tõstmine, rääkimine neist selgelt ja kainelt. Seda, seda absoluutselt loomulikult ja et aga ole ettevaatlik, et kuidas on Arvo Pärdi juurde lähed metsa, seal kindlasti antakse külmarohtu ja hundijala vett. No ma arvan, postitamine on külluslik, sest Arvo Pärt on ka ju õigeusklik ja ma arvan, pliinid pelmeenid, viin ootavad kaugeid külalisi Leaga siis lihtsalt sa pead arvestama, et sa pead läbi metsa tagasi jõudma suhteliselt valges. Püha Jüri, kutsikad sind ära ja see punkt üks juba ei oota, et sa jõuaksid maanteeni vähemalt ja maanteel pimedal ajal mart helkur raudselt helkur Arvo Pärdi juurde minnes, seda seal ei ole, mingeid tänavavalgustuse akendest ainult Arvo Pärdi aknast, ainsana tuleb väike tuluke, muidu on kottpime. Aga ütle, kui raudtee, aga ma ütlen ka seda, Andrus et see Arvo Pärdi aknast tulev valgus valgustab ööd ja muudab selle soojem, ta valgustab ja muudab soojemaks, aga mina minu käes, sa võid laenata näiteks sellise rohelise või kollase vesti, mis pimeduses helendab see pane selge ordu orden järele, et siis sa oled hästi nähtav autojuht, tegelikult on olemas ka selline roheline vedamine hääletada, ma sain selle eelmiste valimiste ajal ühelt Keskerakonna kandidaadilt. Mina sain Keskerakonnaga. Kes enam ei kandideeri, aga vesteerib hästi, teenib hästi, jääb seal sammul alles sahtlis ja see on tegelikult nii põnev. Mälestuseks sellest ei tohi praegu kanda seda, kus on välireklaami keeld. Maantee on vaieldav, et kui mõni teine erakond kaebab meid kohtusse, aga vist see vist see kandidaat otseselt ei kandideeri enam. Kes meile omavistid kinkis, aga mõtle, kui tore on see, ma arvan, et ta sellepärast kinkis keele, mõtlesin, et enam ei kandideerijaid kingib oma asjad laiali. Tal oli kaks vestiks, ei, mulle teine sai sulle. Et see on ka nii armas mälestus, oi see oli. Kas see oli see härra, kes saatis meile viinaga vist vä? Ta meile ei ta meil igast täitsa saatnud. Ei sa mõttelise teist teist ära, ma ei tea, kelle vest sinul on, mina mõtlen ennast Keskerakonna esimees. A meile viinaga, tema saatis meile ka vestid. Tema saatis vestid, pastakad ja saati siia tuletikud saatis ka, kõik asjad on meile saatnud, tuletikud on ka alles on ma iga aasta, kui tõmban jõulude puhul seda jätkub veel kauaks. Ja, aga me võime teha jälle väikse sellise muusikalise pausi, mis, mis ei lähe raadiol üldse mitte midagi. Odav neegri laulgejad. Võin ma öelda ka Andrus seda, et käisin siis sinu poolt julmalt laastatud, aga taas õitsvale teele sammumas olevas Saaremaal tema pealinnas Kuressaares ja elekter tagasi tulnud. Elekter on tagasi, restorani restoran töötab, spaas on see vesi, kuhu sa tegid ühte sellist asja, mida basseini teha ei tohi, see on nüüd välja lastetu, naljakas bassein on puhas, naljakas. Ma olin natuke aega basseinis oldise vesiseks punaseks. Ma ei tea, miks seda, seda räägiti, et seal Tallinnas käid rahvani veider rahvakirjanik Kivirähk, kelle, kelle iga rida maksab 12 eurot, öeldi mulle ka Adelid siukse fakti välja uurinud ja olid kokku lugenud kõikvõimalikud read, mida sa avaldad ja need summad olid väga muljet avaldanud ja öeldi, et miks selline inimene, kellel tegelikult tuleb kindel sissetulek olemas, olemas olema, et miks ta tuleb tegema sellist asja saarlaste basseinirikas, mees? Noh, ja, ja igal juhul on saarlased tegema seda sellepärast, et numbrinumbritoas Andrus oli selle jaoks olemas, üks vastav, vastav. No ma olin alasti basseinis. Seal ujuvad ka daamid ja lapsed. A see Evelin skaalast räägiti mulle ka, mida, mida rahvakirjanik tegi varjus ja kas niimoodi vabalt tundma loomulik, kibe häbenema. No häbenema. Tähendab, seal ongi see, et sina häbenege häbenevad inimesed, kes on sinust peenetundelisemat. Mina, minul on, ma loen sihukesi internetist siukseid õpetusi, kus öeldakse, et sa ei pea tagasi hoidma. Kui tuleb peeretus, siis lase käia, kahju, mingi muu asi tuleb, lase käia seal organismile kohutavalt kahjulik, kui sa seda tagasi kohe lase. Ma mõistan, ma tunnen, jah, ma tean, ma tean ja see kõik on mulle väga tuttav, aluspüksid on tervisele väga kahjulikud. Ujumispüksid samuti, tsoonivad veresooned kinni, ei, saarlastele avaldas selline külaline mandrilt suurt muljet, sest ega nad polnud sellist imelooma varem näinud ja neid nad olid väga elevil. Positiivne on see, et tõesti kõik on taastatud ja, ja ma käisin ja ütleme niimoodi, et oli seal siis jälle Andrus, selles mõttes oli väga hea, et sina käisid seal kõigepealt ära, sest inimestel oli mandri saarlastel oli mandriinimestest väga veider, võrdlemisi selline keskpärane mulje jäänud. Ja siis tulin mina, noh, puhas, viisakas ei lammutanud midagi, pigem aitasin parandada elektrisüsteemi pitsarestoranid, käed külge, panin käed külge. No mitte liiga palju, sest muidu on liiga palju aega, innustasid inimesi sõnaga tööle ja ärge laske pead norgu. Et ega Kivirähki ei pääse üle üle väikese väina, kui lumi, eriti kui jää ära sulab, siis on ta täitsa abitult teisel pool kaldal, ta ei pääsetee juurde, julgustas inimesi hea sõnaga ja andsin saarlastele sellist positiivset emotsiooni, head tunnet. Tead, hea oli kohtuda inimestega, neil oli minust hea meel ja, ja ma arvan, mandriinimeste hiinlastest rääkisime palju hiidlaste osas meil oli palju kriitilisi, väga ühiseid arvamusi, aga mandriinimeste maine on jälle paremaks aidatud. Ehk siis tuleb jälle minna, mis seal ikka. Ega see pole raske, paned internetis paha kinni ja sõidad kohale ja oledki lupsti seal ja siis kummaneli veel muidugi see, et, et väga huvitav on selline folkloristika teema, oleks tegelikult uuride, hiidlaste-saarlaste omavahelisi nalju või neid nalju, mida räägivad saared hiidlaste kohta nüüd nalja, mida räägivad hiidlased saarlaste kohta? Põgus analüüs, mida ma kohapeal saarel viibides tegi, tegelikult need naljad suurel määral. Ainult et adressaadid on erinevad, et üks nali? No näiteks selline nali, et miks miks saarlased kogunema randa, kui Hiiumaal välku lööb, selline rahvanaljade vastus on see, et sellepärast et saarlased arvedelt hiidlased, pildistavad neid et selline nali on tuntud mõlemal pool mõlemal pool, ainult et saarlased räägivad sellest jälle niimoodi, et miks hiidlased, randa Saaremäe, prokurörid, et selles mõttes on see, et see viitab sellele, et kunagi aastatuhandeid tagasi on Hiiumaa ja Saaremaa olnud tegelikult tühine manner. Merle sealt vahel ei olnudki ainult sinna vahele kuidagi vesi imbunud, et need saared on kasvanud nii-öelda lahku, et see aluspõhi, folklorist, folkloorialuspõhi on teil sama, sellega sa praegu vihastad hiidlane kui saarlane selle jutuga, et nad on üks rahva seal. Et see on küll viimane asi, mida nad mõlemad soovivad olla, olla siukse sihukeste inimestega üks rahvas. Et ei, ei ja veel kord ei ütlevad, et samamoodi afia inimene on üks rahvas, aga ei, ei. Ma arvan, ka saarlased kui ka hiidlased peavad tegelikult leppima sellega, et kui uuringud ikkagi näitavad seda, et neil on ühised ahvist iirlased. See on jälle väga oluline fakt selles mõttes, et mandrieestlaste eellased on põliselt sellel haldjat, kellel ta nägi vaimu otepää inimestele mägi, vaimude Tallinna inimestel on need kalevite kantsi Alt kasvanud välja need Sulevi Kalevipoeg ja nõnda edasi. Aga saarlastele-hiidlastele nende esivanemad on jah, ahvid ja sellega tuleb arvestada, miks just ahvid. Sest kunagi oli kliima hästi soe ja, ja Hiiumaa ja Saaremaa olid selline, oli selline troopilise metsaga kaetud väga soe koht. Nihukest infot saite sealt, minu info oli hoopis teistsugune. Mina sain, mina, mina eriti räägibki ainult sama möll. Ujusin ja, ja, ja elektripistikusse proovisime, kruvikeeraja siiski ei sõudma paukjärve, Kuressaare läks pimedaks, ma ei tea, miks see nii oli. Ja siis hiidlased kogunesid kõik Hiiumaa randa, kui seal pauk käis, Kuressaares Nad mõtlesid, et need laseksid ennast maha, eks ole. Ma ei tea, mis seal tuli suure huviga vaatama, et mis seal Saaremaal plahvatas. Et kas, kas, kas tõesti äkki Kaali meteoriit kukkus, eks hiidlased on kadedad ka, muidugi nad ootavad, veel ei kukuks ka mõni meteoriit, seda küll ei kuku. Ainult Saaremaale kukuvad privad meteoriidid ja mina käin seal aeg-ajalt. Niisugused toredad asjad, et ei Saaremaa külastiku hästi tore ja väga-väga täna saarlasi hästi toreda vastavalt merehaigeks ei jäänud. Ja oligi kusjuures soli torn ei olnud torm. Siis selle ajaga jõuab ilusasti einestada ja siis oled juba maas ja sõidad rõõmsalt Kuressaare poole edasi või siis vastupidi, et et väga, väga meeldiv, väga meeldiv külaskäik, saares, saares ja sõbralikud ja toredad inimesed. Mõnedel mõnedel külma soovitan veel teha logopeedi juures ikkagi aeg kinni panna, teha tööd, sest ikkagi hääldatakse, jätame. Õlu õlu teada hiidlastel õun, õun, no hiidlased selle moodi, et, et see on, noh, mina tiksusin stressi ja selles mõttes mina käin pidevalt. Kõnekas on Otepäält ka vana probleem ja ja käin tegelen sellega, käin logopeedi juures pidevalt abi ei, saga käin siiski, sest ta on väga armas inimene, seal logopeedia, me saame temaga rääkida elust, ilmast. Tema sosistab ja sina, mina, mina sosistan tema, sosistab Tšetšeenia tšetšeenid püsida just nimelt, miks Otepää sõprussidemed Tšetšeeniaga just nimelt selle sellepärast töötlemistele susisema susi sissiga, sest et ütleme, Sitsiilia, aga on raske luua sõprussidemeid tšintšilja Tšetšeenia, Tšetšeenia sobivate peale, selle ütelda küll lähedasel nuustakul. Tšetšeenia, jah, või ma ei julgegi teie juurde tulla, seal hakkavad puhkama sihuksed, inimesed suusatada oma tšetšeeni sõjapealikud ja seal on ikka päris, kes seal pühajärve sujuma hakkavad, kõik suvel ei kujuta ettegi, siuksed, mustad karvased mehed tulevad veest välja. Tegelikult ilus näide sellest, kuidas omavalitsus on võtnud ohjad enda kätte ja hakanud arendama ise diplomaat, et selles mõttes, et milleks meile välisministeerium ja välisministrite nii-öelda keskvõimu poolt, kui meil on omal Otepääle olemas inimesed, võimekad inimesed, kes, eks te olete mägi rahvas on muidugi loomulikult sõltumatuid ja neid on raske kättesaadav, keda uhked olete raske kätte. Verejanulised ja ja ütleme, kui on eesmärk ikkagi puhastada Otepää elanikkonnast, siis te lähete mägedesse varju. Jätkate sissisõda, seal sissisõda kuni võiduka lõpuni ja tegeleda banditism, suusataja, suusataja, suusataja suusatatud ja ise ise suure lähedalegi nagu valged valged vaimud kaotada lumehangede vahel. Ja seal te olete nii et jah, et see Lõuna-Eestis separatism ikka oma omandab aina uusi värvingu taga imestan seda. See aga noh, mis seal ikka ikka tuleb, lihtsalt seda sõda ei võida. Nii et ma ütlen, et elu elu käib igas Eesti Eesti piirkonnas ja, ja see, see on, see ongi minu arust sellise õitsva läheneme ka vabariigi aastapäevale ja hea on tuua sõnumeid nii saares kui ka kui ka kui ka Võrumaa poolt ja Otepää igal pool käib vilgas elu. Jah, see on tore, kuulame siis veel ühe laulu pimedalt neegrite Meil on ka kinorubriik täna, et ka sina käisid. Meil on juba pange tähele filmifriigid, et meil on, jah, meil on tekkinud saatesse filmi rubriik, mis meil varem filmi, filmi filmirubriik ei ole olnud meil juttu üldse pähegi muud rubriiki, ühel päeval tekkis filmi krimirubriigi ja praegu paneb juba kujunenud üheks hinnatamaks filmi kommentaaride saateks, palun väga. Oli jah, võimalus külastada filmi roheline raamat, mida Andrus Saar tutvustasid eelmises meie saates, ehkki läks natuke sassi, sest et räägiti nagu filmis, ta nimi oli raamat. See on kummaline, kui filmile pannakse nimeks raamat, aga no las ta jääb ameeriklaste südametunnistusele. Ja nii ei tehke eesti tähendusväljas ju roheline raamat tähendab ka näiteks Johannes Aaviku mahukad päevaraamatut ideebee, millel on ka rohelised kaaned. Raamat tähendab üldse raamatute ja, ja see idee ei puutu antud juhul üldse asjasse. Ei et see roheline raamat oli üks. Ta oli tõesti üks väga, aga tõsine ja väga mõtlemapanev film väga keerulisel teemal. Ja selle filmitegija minu meelest oli kuni teinud väga julge filmi. Asjadest, millest ütleme, tänapäeval ei ole selline poliitiline korrektsus ei lubagi avameelselt rääkida, millest see film rääkis, milles rääkis meile ju selle kurva loo sellest, kuidas Ameerika alla käis, kuidas Ameerikas oli kord ajas valged elasid oma linnaosades, neegrid elasid oma linnaosades ja kõik sujus, kõik oli täpselt nii nagu olema pidi. Ja siis korraga algas allakäik. Ja muidugi see nüüd vaieldav, et kas, kas seda allakäigu põhjuseks on just itaallased. Et, et kas just itaallased olid need, kes andsid nii-öelda neegritele võimaluse tulla, noh selles filmis on sümbolina selles filmis niimoodi väidetakse. Sümbolid, me saame aru, et ütleme, tegelikele võis midagi olla, aga filmi autor on teinud väga-väga kriitilise filmi, itaallaste itaallased olid need, kes andsid, kes andsid neegritel järversest vaata selle filmi üks väga positiivne kangelane, Vene tšellist, kes neegritega on küll ta võimeline neegriga koos mängima, mingeid mööndusi neegrile ta ei tee. Neegri koht on oma kohal ja venelase kui valgenemise kohtun oma kohal. Venelane muidugi, tegelikult on eestlane oma omade seal noh jah, et miks seda kujutatakse venelased, see on eestlastele nüüd jällegi solvav. Meie rahvusest väljapaistev tšellist on filmis tehtud venelaseks. Jah, jah. Seda küll, aga eks eestlased oskasid vene keelt nad esineski venelasena Ameerikas, et leida nagu suurema rahva liikmena. See muidugi oli ikka väga kahtlane seal filmis, et see neegrist pianist siis väitis, et ta on käidud Venemaal õppimas. Ja kui seda arvestada, mis aastatel see nagu tegevuspõhimõtteliselt, siis ta oleks pidanud seal käimise Stalini ajal. Mida ma nüüd ei tea, kas see täpselt nii võis olla, Stalini ajal käisid, käisid Ameerika neegrite Venemaal, klaverimängijad võisid käia küll sellepärast, et paljud, et USA paljud ameeriklased ka valged jaga neegritel tulid Nõukogude liitu nad olles pettunud kapitalistlikus ühiskonnas eraettevõtluses, tulid nad sooviga astuda Nõukogude liidus kolhoosi ja kui nad mõnda aega kolhoosis töötanud, siis nad said aru, et nad tahaksid väga tagasi saada, kas nad ei saanud? Mõnikord said mõnikord, see klaverimängija sai tagasi muidugi jah. Et see oli väga julge film ja väga sügavalt sügavalt nii-öelda kodeeritud ja see oli, see oli väga, väga selline mõtlemapanev vaade sellest tänapäeva maailmast, kus ütleme, rassid, enam ei ole eraldatud ja kus neegritel on praktiliselt kõik kättesaadavaks tehtud. Ja kust see algas, algesse sellest kuskilt Kennedy roll selles filmis Kennedy oli ju konkreetselt ikkagi see, kes helistas, käskis valgetel politseinikel neegri vanglast välja lasta, see oleks olnud mõeldamatu, eelmise presidendi ajal oleks juurde pandud neegrid miks ainult üks vangis? Pange mitu ja siis oli seal veel selliseid, seal siin oli toodud ka sisse homopropagandamoment, jälle väga häiriv asi, sest et tõesti tähed kinno tahad vaadata filmimuusikast, ma saan aru, et see film räägib muusikast, ilusast klaverimuusikast, mida okei, mängib neeger, okei, sa võid ju silmad kinni panema, kui neeger mängib klaverit, ma võin leppida sellega, kui ta mängib ilusasti, aga oli toodud homopropaganda selles filmis teemaks häirisid mind väga häiris homopropagandast, praktiliselt on niimoodi, kui sa lähed tänavale, siis sellist kohta enam on nii keeruline leida, kus toimuks homopropagandat ja mõtlesin, et ma lähen vaatan ühe filmi ära, kus ei saa homopropagandat olla, seal oli homopropaganda. Ja see oli nii kurb asi, et, et sellest filmist jäi ju ka selline mulje. Et, et see itaallase naine Vaata, see itaallane Kallasel oli naine, jah, itaallase naine, ka tema ei olnud nagu rassipuhtuse ja sellise selge ütleme, konservatiivse maailmavaatega inimene. Ta ütles filmis ühe filmi lõbusa ja väga mõtlevana fraasi selle neegri, aitäh, et sama, et aitäh, aitäh, et sa jagasid minu meest. Et ühelgi, et me jagasime, et me saime jagada kahekesi meest, et millest jäi siis mulje, et itaallane võis ju ka olla seotud homopropagandaga. Et kas me siis saame aru sellest, et itaallased kui rahvusrühm, vähe sellest, et nad on lodevate kommetega, rassi suhetes, on ütleme, homopropagandale vastuvõtlikud. Mis ma oskan selle kohta öelda? Tiba eelmine saade, ma kuulasin sinu Lotte arvustust, nüüd ma kuulen siis sinu rohelise raamatuarvustust? Jah. Et see taastad basseinis puhtust pidada, Mart on tubli, armastan korda. Ma tean ja ma tahan, et ühiskonnas oleks seda, ma tean ja tahan, et toimus ka natuke oma, ma tahan, ma tahan, et, et need inimesed, kes käivad spaades ibeeretaks ja valitseksid oma keha, oma tungide, ei ujuks basseinis alasti, ei solvaks ausate traditsiooniliste inimeste, kus mina, vastupidi, liberal ma leian, et püksid ahistavad ja rinnahoidjad tuleb ära põletada. Mind ausalt ei huvita, kas sa kannad rinnahoidjat või mitte, mis sa sellega teinud olete, selles mõttes, kuni kuni ütleme, kuni sa laulad nii kaunilt nagu sa laule sinu laulus nii odav nagu ta on, siis ma sellega täpselt nii nagu see venelasest, kes tegelikult oli eestlane, leppis sellega klaverit, mängis neeger. Aitäh sulle sellegi eest. Aga ikkagi mulle tundub, et ta enne kinno minekut siiski peaks toimuma, mingisugune väike, no ütleme, inimene tahab pääseda mälumängu ja siis seal kontrollitakse päris lollidele. Et tehakse väike, sihuke väike sihuke väike eksam, küsitakse siukse lihtsamaid asju, et mis oli president Lincolni eesnimi, kas Valcon või Abraga, seda sa tead, oletan, Abraham ühesõnaga sa oled vaadanud kuskilt järgi. Telefon muidugi sa guugeldad. Mis me sellega, mis me selle vastu. Muidugi sa oled ju varustatud moodsa tehnoloogiaga muidugi. Lincolnile tegelikult see on omaette teema ja ta oli ka vabamüürlane. Nojah, jaa, aga see on ka omaette teise teise. Sellest sellest on tehtud film Abraham Lincoln vampiiriga. Kui sa oled nägema, väga sümpaatne film oli, seal oli küll ja ei oska rebida ja seal löödi kõik need vampiirid maha ja ta raius kõikidele rindu ja ma nägin seda bussis, tänu mis ta rind laiali lõi laiali rindu ja ma nägin seal, ma olen väga tänulik. Komop, aga kui üks mees teisele mehele vaieri, kui talle rindu siis ei ole see võib-olla see on allapoole vööd aia või isegi taganud, ma ei taha sel teemal garaagidest isegi, tähendab Ma ise niivõrd jälk kolleks isegi rääkida teemadest, mis ulatuvad mehe kehas allapoole vööd. Kusjuures, kusjuures tõmmatud siia üles vaata nagu filmis mehed ei nuta, on kõigil püksist tõmmatud kõrgele Smics, sest see oli väga kombeline ajas ja miks üldse tihti, miks, miks tuli selline asi nagu skulptuuride püst just rinnanibude saadik ja mitte alla Poola rinnanibudega kaetud? No muidugi jah, allapoole oli, mis oli, allapoole oli sihuke neljakandiline post oli. Et sealt olid kõik, kõik need asjad olid maha lihvitud mehe alakehast oli saanud selline ristkülik, siis pikk seisis püsti. See sellega on muidugi, ütleme ütleme. See on omamoodi veel isegi erutavam, kui sa lähed näiteks vaatama Taaveti kuju ja ütleme, tema alakehal valatud betooni tahuka sisse, sest see ergutab fantaasiat, hakkad mõtlema, mis seal täpselt Ta on ja milline see on ja mismoodi seal on, et see on niimoodi, et sageli on selline nagu hektarit paljast ihu, see on. Noh, see on liiga lihtne, ma saan aru, ma saan aru, ma saan aru kyll julgaarne, aga selline diskreetne, betoonist sarkofaagi ümber Taaveti, siinsete kehaosade see paneb teda ka näiteks tatart. Ta on väga kuulus kujun Barclay de Tolly ausammas, mis on ka just nimelt Ta on täpselt siiamaani. Nii et kui näiteks just nimelt sina, Varro Vooglaid, te lähete vaatama, siis te mõtlete mitu tundi, et millised võiksid välja näha tema suguvõsad ja sa jääd vaatama, sabak lained olid ja mõtled ja mõtled, et noh, seal all on praegu niisugune see mile boss kui seal oleks need värgid küljes küll see, miks see välja ja see on kahtlemata ja see on, see on häiriv ärritab siis on ka homopropaganda, mis asi? Sellisel viisil teostatud kuju. Isegi kui tal ei ole neid ja isegi kui on veel eriti paljas poiss, oli veel eriti särgita fantaasia, seda küll. Jah, see raske, raske, raske situatsioon ja seal rohelises raamatus muidugi kellelgi ei olnud alakehaks post et seal oli kõik üsna üsna selge. Et olid kaheharulised püksid ja nojah, selle teema oli teine, aga ikkagi ütlesin, homo tähendab selles mõttes homopropagandale seal loomulikult olemas ja raudselt. Aga selle filmi sõnum iseenesest on jah, sümpaatne, et on kadunud selline. Noh, ütleme ideaalne Ameerika, kus oli kord majas, kus kehtis roheline raamat, jah, et neeger, kui ta läks turismireisile, kus ta peatuda saare muslikust, kus ta peatada ei saa, et nüüd on see kahjuks kadunud, süüdi on selles teised vähemusrahvused, näiteks itaallased kes on olnud kombelõdvad ja nõnda ütles, et selles mõttes see film, see film kõnetab paljusid tõsiseid. Paljusid tõsiseid inimesi oli palju teiesuguseid pikas rivis. Noh, ega ma ju ei hakanud ja ka sina iseenesest ei ole ka suhteliselt üks oma propagandale väga aldis koht, et seal on hämar. Seal inimesed istuvad väga ligistikku, tihtipeale võib juhtuda niimoodi, ostad pileti ja satud mehe kõrvale istuma, jääda oligi viimase mehe Kiltsi puutud ootamatult vastu, sinu ma räägingi ja oligi selline. Jah, ma mõtlesingi, ma ise tundsin ennast nii halvasti seal Voosele sepisesse film, toimuse luks saalis. Vaata, seal on need mõnusad lamavas asendis toolid. Jumal, see viib teadagi mõtted, millel nahkistmed, Andrus, nahkistmete libedad, jahedalt mõnusad, nahkiste teadku, tähendab, kui noh, nagu see on lubamatu. See on tunne, kui sa istud nahkizmiversite, tegelikult tunned sa istud nagu palja mehe peale. Kas see nüüd hea või, no ma ei tea, kas see on hea. Ma saan aru, saaks hukka, mõistma selle, see on selline, ma olen segaduses, ma küsin sinu käest, et kas see on normaalne ja siis tehti seal tuli ära, ei ole normaalne minu kõrval lihtsalt üks ka üks mees ja kui ma liigutasin jalga, siis minu jalg käis selle teise minu kõrval istuva mehe jala vastu. Aga tekkiski sihuke hetke säilis, et jalg läks tema jala vastu, aga ta nagu ei tõmmake kohe ära. Urmas isegi natukene tugevamini ja just nimelt oli niimoodi, häiris niimoodi ja ma ise nagu kontrolliks surusin kavastajad. Kas ta nagu, et kas see oli nagu juhuslik refleks, et ütleme, et need, sageli inimene näiteks halvatud või jalutustoodud kingadega suudame jäsemeid liigutada, et noh, ütleme, et, et ma müksendada kogemata, et noh, et normaalne instinkt oleksite tõmbaks eemale, paljastaks noa ja lubaks, lubaks kahjuks sellega tegelesid homopropaganda seal kinos, aga ise ja see oligi, see oli, mul on tunne, et mul võis kõrval küll omas oma soovi ristida küll homo võis olla küll, sest et Ta ta ei võtnud jalg ekstraga samastada, kusjuures isegi vastu. Aga ära unusta ka seda nahktooli, ma räägiksin altpoolt, hellitan. Et ega see pole ka loomulikult ei ole, et selles mõttes ma mõtlen, et võiks olla puus, pingid võiks küll olla valgust täisvalguses kinosaalis, et igasugune hoorus rüvedusse, mis, mis ütlemegi igat korraliku ristiinimest häirib, et pimedus oleks filmide sisu võiks olla ka, muidugi võiks olla tõsine puus, pink on jah, selles mõttes hea küll, et see noh, aga ta on jälle, vaata pingil on ka siuksed, jalad, jalad pingile, neli jalga ja need jalad on täiesti katmata, on ja kui sa lähed pingi jalga, siis see mõte võib minna mehe jalale ja ja sealt iva mööda jalga ülespoole ja, ja siis ikkagi, et eks see, eks see ongi raske, selliseid on keeruline olukord, jah. Ausate ja vooruslik, inimeste elu. Mina õnneks olen, esindan sellist Kullusliku maailmavaadet, Siberiitliku, mulle meeldib basseinis peeretada ja muud muudki teha, basseerida alasti mööda Kuressaaret olla sihuke lustlik muinek. Kuressaares oli ikka veel hästi rõõmustav oli näha, et on jõulukuusk üleval. Noh, Tallinnas on ka. Kas Tallinnas on ka selle maha võetud, ei, vahepeal üritati ümber lükata, aga siis ta ikkagi jäi piht. Kuused pidi ju välja viidama ju, kas kolmekuningapäevaga, kuidas siis selline see on Taavi aasa valimispropaganda, Ma arvan. Kuusk püsti, et aial raekoja platsil oma propaganda, seda nagu mina käiks me sellega hakkame lõpetama ja me loodame, et siis ehk siis Arvo Pärt, pannes ordeneid pihta seal vaid annab aitäh sulle, ja ma arvan, et muidugi vist enne enne kohtume paraku veel või sa. Küll seda küll, jah, aga ma tahaks juba, et sul oleks orden rinnas, et siis ma saaks ka endale panna, aga tead. Kas sa ei arva, et, et sageli ootus on parem kui saamine.