Siin niimoodi tulemise järjekorras. Kõige enne on siis ninja Tarmoonale sünniaasta. Alguses oli loba, eks ole peale nende kaunite daamide, kes inimesi kauni veel kaunimaks teevad, kui nad on, eksole, on selles toas väga palju kappe, peegleid, kappides, palju parukaid ja ja, ja see on nüüd aastate pikku kõik siia naguniimoodi kokku kogunenud. Aga see esimene grimeerija tuli meie majja siis 50, mis aastal see oli 58.-le isegi loetleda laastasid. Võib-olla räägid missugusele kohale, tulid kas täiesti tühjale kohale või oli siin enne ka midagi? Tulin küll jah, täiesti tühjale kohale, sellepärast et televisioon oli ju nii nooruke alles ja niisugust amet kohta üldse ei olnudki olemas. Nagu krineerija koht 58.-sse sügisel, siis ma olin mõned kuud lepinguga. Aga aga vahendeid oli seal siis ka midagi? Vahendeid ei olnud ruumi, ei olnud. Noh, ruum sai kuidagi tehtud Ja vahendeid tuli laenutada teatrist enamasti kõik laenasime, parukad ja igasugused karvatükikesed, kõik endale ei olnud kümned sentimeetritki karva. Ühtegi kõrvatüki. Alguses panid teatrid ja kinod ja, ja algul oli jahvatel, et ma mõtlen, ma, mul ei tulegi meelde, kus ma toonid üldse algul sain. Kinostuudiosse jõudsid vaata et ma tulin ja Tallinnfilmist ma tegin seal filmi ja võib-olla, et mul olid isegi paar tooni oma käest kaasa võtta. Nii kaua, suhteliselt ruttu, ma nagu Moskvaga suhteid leidmas filmiga ja siis me hakkasime juba kaupa säält saama, niisugust toone ja ja liimi ja küll oli, siis olin mina. Juba siis on ikka juba midagi olemas. Kuusk oli karu ja töö juba olemas ja arukad ja need olid esimesed. No mäletan praegusel ajal ajalooliste tõenditena siin olemas Jeans viletsakene, aga tol korral naised, ilusad prognoos ei osanud ettegi kujutada. Ja siis tuli käimisel 64. aastal. Ja edasi tuli järgmine, järgmine, kes tegelikult tuli samal ajal majja, oli nii. Randma, olin variandi kuus kõige tulisem. Filmimata, labane seal ikka. Aga siia tulin, mine 66. 66, ma tegin seda meloodiat natukene. Aga kas nad keset filmi teate, Astrid Lepa tegime, et iga iga aasta live Ani-i kõigepealt. Millal see oli seal ja siis ma olin mingil moel ja ka mina läksin dekreeti. No läks, dekreeti tulin, mina. Väidan, et. Vaata kui tuul Nii et 66 ilmselt 66 olid jah, niimoodi. Ja, ja siis hakkasin seda tegema kohe peaaegu vist järge, käime seal. Kuskil seal need siin olid. Kairel, keda siin ei ole ainult au ja nemad mina dekreeti. Ja kõige noorem olija 73 poolsaar käskkirjaga. 72 muidugi siis muidugi. Käin jah, abiks tuli sealt, kus saab jalgu. Toimetuses. No enne kui küsida, mis on televisiooni krimka, öelge nüüd, kus kohas ta seda ametit õppinud olete või kuidasmoodi selgeks olete siis saavutused. Meil nagu teatavasti vist ei õpetata kusagil. Õppeasutus olles tehtud, tähendab, ma ei teagi praegu, kas ta nüüd Tehnikum pesema tahetakse panna, aga see. Tõnise igal teatril praegugi käidudki alles. Teatriinstituudi juures ei ole kinoalane Eilat täitsa tähendab, oli eraldi kool, spetsiaalne kool. Aga see oli, noh, see oli nagu. Aga nüüd on kell haridus hea isa, sisukas me ei, kus meid? Ei, ei, see oli pärtli, tähendab jaakjaan krimiga. Aga, aga praegu ma ei tea, kas kool enam üldse nelki, mina tean, et vahe ka kelleltki ära ja dünaamilisi ära seal vedelikus aha ja siis tähendab, aga praegu vitakse Krimmi instituudis Moskvas instituudi juures. No selge, aga praktiliselt ei olnud, seal tehakse ka kõik suusad krimmi türaga, aga teiseks nooremad inimesed vaatavad Gennadi poole. Tema on kõige vanem ja kõige rohkem teile andnud. Tehnoõpetaja Anne pole ju mujal kusagil. Küll on, aga mingisuguse kursustel olete käinud? Kümmepäevak loomingulist komandeeringutes õnnestunud saada, sellega ei õpi ju, mida hiljem näed, ainult kuidas teised töötavad ja noh, mingit niisugust ettekujutust, kuidas kuidas peab tööd tegema, mõtleks moslemi vaheajalgi muud paariks-kolmeks kuuks stažeerima ja seda seal masinal edela suunal, ehk me oleme ise ka natuke süüdi olnud, et me siiski ei, aga tegelikult on ju nii igaks juhuks ei hakka ja tahaks muidugi ära, kui me kolmekesi olime, üks läheb 82 ära ja ei saanud. No nüüd vast nüüd on jälle see lugu, et kui filmid lähevad, käikusid näiteks paar inimest läheb filmi peale jälle stuudiosse, jääb ainult kolm inimest. Ei ta pikaks ajaks, lihtsalt ei ole võimalik ära minna, kuigi muidugi oleks väga vajalik ja lühemaks ajaks ei ole mõtet, sest nad ei võta lihtsalt siis peaks seal mõtlen, on nagu te olite 10 päeva lihtsalt no vaatad ja, ja, ja tutvud näed, mis on ohutum ja lihtsalt oled kursis äsja materjalide osas. Ja, ja kui nüüd, kui nüüd täpsemalt rääkida, mis asi, siis kringlid kevad ja võib-olla siis ka teatris ja televisioonis ja kinos, noh, te olete peaaegu kõike teinud, teatris. Tähendab, aga rääkige siis, mis asi see grill. Ja mina lennud ainukesele teatris siiski iga grimmi teinud, tähendab, selles mõttes töötanud mina hakkasin õppima üldse teatris. Ja, ja see on kõigil olnud niimoodi ja see on, see ei ole mitte ainult meie alal, see on üldse niimoodi. Et kui oled esimene paar nädalat ära vaadanud seda asja, siis tundub niimoodi, et mis siin nüüd rohkem enam õppida ongi, et asi on selge ja umbes. Mida rohkem teed ja mida rohkem? Sügavamale puurid rohkem, vaatad, et ikka ei tea ja ikka tulevad uued mõtted, uued. Nojah, see on nüüd natukene üldsõnaline jutt, aga kui nüüd konkreetselt võib-olla tuletaksite näete seal seina peal mitmed pilti, nad tuletage meelde niuksed, niuksed, raskemad ja keerulisemad kriinid ja, ja, ja võib-olla võib-olla sellesama televisiooni eripära võrreldes diaatriad. Teadlikkuseni arvestatud distantsile kõike seal noh, võib teha niimoodi, et see on nagu laias laastus, aga siin tehniliselt hoopiski täpsem, kõik peab olema suure plaani jaoks peenelt tehtud, nii et silma ei häiriks. Kino. Kino Väino Lai tekivad nagu ma ütlen, nagu me oleme viimasel ajal sõnal suhteline, kuidas kunagi, kuidas kunagi, aga, aga minu arust meiega ja see, need pildid on nii nagu luubi all. See nõuab veel suuremat täpsust kui kinokinos suurel ekraanil. Ravi Haiendab natukene ära, aga see, meie kõik on nii teravat, jah, nüüd värvima kõik oma atrullu aeglaselt üles ja selle maha kõne tõesti, ise mõtled küll, et, et nüüd on kõik tehtud, nii peaks olema tiptop ja, ja ometigi vaatad ekraanile jälle leiadetega. Tehniliselt. Selge tähendab ühesõnaga karakter trenni teha, ütleme ajalooliselt greenid, need on kindlasti hästi keerulised, ühesõnaga te olete siin vaadanud pilte ja näiteks oli siin terve ajaloolised sarjad, mitmed on olnud, eks ole ja, ja kuidas siis neid, et võimalik on tavaliste inimestega teha. Vot üks lemmikpintsel käes hoida, et selles on nagu kiiresti suhteliselt kiiresti kätte ja mida, nagu alguses ei saagi aru, et mis siin palju tähtsam on see, et sõna võtta, seda tüüpi luua. See on palju keerulisem ja see võtab ikka noh, hästi palju aega ennem kui kui selleni jõuda, et seal selle tüübiga valmis paned. Et ühesõnaga õigele inimesele läheb õige vale. Mulle tundub niimoodi kõrvalt vaadates habemekangelase portreeloom ju see, millest see asi ongi, eks ole, ja mitte ainult portree juures, aga igal igal inimesel igal lihtsalt ei sobi külge. Klõbistasid valgemaks, jääbki jah, see on kõige ägedam. Nõelata rääkisite habelatest. Ega neid ka ju alguses ei olnud nagu karvad Otigi. Kui palju neid praegu vaatluseksime, seda raamatut võib-olla, ütleb natukese ja kuidas need on saadud? No vot ongi niimoodi, et meil on umbes üks, üks üks 400 parukat Circa peaks olema. Summaised teeb see ka ikka nagu sa ütlesid, rikas tuba on ikka oma 25000 jääma summaliselt, nii et ühesõnaga võrreldes nüüd sellega, eks ole, mis nüüd 20 aastat tagasi olime 23 neli. Mis muidugi on tõesti rikkad habemeid, neid ei oska lihtsalt lugeda, need tohutu kaup kulub nii kiiresti ja me viskame ära lõikama. Läheb läheb ainult spetsiaalseid nääre hästi hinnast, siis jääbki, kõik teavad, kust grimmituba. Ikka täiesti populaarse natukene aga rääkige nüüd mõne konkreetse inimesega, kellega te olete peaaegu kõiki Eesti NSVs kuulsamate näitlejatele teinud Krimmi ja ja noh, võib-olla mõnes mõne konkreetse inimesega seoses niisugused raskemad ja keerulisemad No mina näiteks võin öelda seda. Kui ma tuletan jälle kadunud Georg Otsa lehte, siis õige Alguhastel ju kohe hakkasin temaga koostööd tegema. Ja. Kuna siis filmid tähendab stuudio kõrval filmid tuli ära teha, kas siis siis tema mulle kuidagi eriti meelde jäänud väga palju tegelemist, kontsert, paraadi ja teatrirollide rolle ja ja, ja siis temaga ma olin hädas, kand. Niivõrd kena inimene, sümpaatne, kui ta oli ja, ja ja kenasti laabus muidugi koostöö meil ja kõik. Aga ma pean ütlema, et tema nägu oli niisugune nägu, mis halvasti Krimmi Lastoritis. Näitleja Joller ja näiteks seal oli ju järvetia Panso ja palju teisi. Ja see oli üks esimesi niukseid hästi suuri sõitjatele. Et mina mäletan, Järvetil oli seal krimka, on, tema ei taha kinni. Jaan Järvet, Krimmi vastane krimi aastaline näitleja. Osalen väga nagu armunud enesetunde ja mõnusana. Mõni leiab, etne Krimm, noh, lihtsalt on talle vajalik. Selleks, et ta tunneb ennast siis rollis. Aitab, osaloendab panga loomisel kõik, aga noh osades on täitsa põhimõtteliselt jah, neid on vähem kringleid leida. Täiesti järved ja ütlen. Ta nagu ei armasta kriminit. Rolleris me keegi ei mäleta, järvetiga kuidagi oli. No rohkem oli seal muidugi Pansoga. On sul oli seal. Tähendab, kui ta mängis ta. Jaajaa Jantherit jäämäe tegemist, jah, ma pean ütlema, sest üksinda olin jällegi värske vend ka ja. Kui näitleja mingisuguses rollis, eks ole, ja televisioonis, kus seal peab olema hästi filigraanne, nii et ei isegi parukat ei eralda ja, ja noh, näiteks. Terve sünniaasta oli ju lausa konkreetseid isikuid vaja mängida, kellel seal parukas niimoodi pähe panna, et ühtegi juuksekarva peas ei ole. Oma juuste peale aga aga tavalised inimesed, eks ole, ja mida tõi nüüd värvi juurde? Värviga? Palju tüütut jah, seda, seda tonni peale panemist on need nõrkemiseni. Sest et värvisaatesse kõik esinejad lähevad tooni alla ja need ei ole põhitöö, ongi meil see ainult niimoodi lopsi tooni näo peale panna. No mis on meie jaoks üsna igav ja tüütu töö olukorrast palju huvitavamat teha, lavastust näiteks. Ja karaktereid, karakter, sõnni tuleks mõelda näiteks toredad lastelavastused peabki ja toredam ja sellepärast, et seal on alati midagi jäänud, niisugust igasugused ja fantaasiat kasutada nega, mis fantaasiat sa kasutad, siin panen lihtsalt tooni. Kaja null viis meest ei anna. Turniiran noortigi üle püha päeva oma 30 tsirka nagu jooksval lindil täitsa nagu masinad, konveierid. Aga. No eks ole ja see on puhttehniliselt sellepärast et, et ikka esteetiliselt niimoodi mõjuks inimene hästi ekraanil, kui, kui ta on väga näiteks halva näonahaga Üldse pääseb muneglemise pärand ja, ja eks ühesõnaga kaamera võtab välja selle, mida silmaga ei näe. Kõik igasugused head efektid tulevad hästi esile. Aga kuidas inimesed rahule on jäänud näitlejatega? Tavaliselt inimesed, mehed kardavad, et kui neil on kodu juures alla ja see jääbki ainult poolest vaat huvitav vesise tullakse, ise öeldakse, teete meid nüüd mitukümmend aastat nooremaks. Iirlased heegeleda hirmud. Palunud ära ehmatanud, kui neile pannakse tooni või puudrit peale, ühesõnaga, et elus pole teinud ja mis ja kodus arvab ja jää. Väga mehe teadestavat. Nad ei ilmed vähemalt grimmipanemise juures küll. Jah, et miks lekib mudeli, kas ma võin tänavale minna või pean ma tingimata näo puhtaks pesema või? No ühesõnaga, see on võõras niisugune siin meestele tähendab konkreetne, konkreetne ja konkreetsel päeval rääkige millestki, no rääkige, räägi Eli, sina selles suunas, et õige pealkiri tal oli, tema oli käepärast viimase Noh, seal täna viimast päeva ööpäev Enne tavad ära viivad tööd Batman pärast viimaselt äreligija töödeldakse on omamoodi ajalooline lavastus, sellepärast et sealt tuli teha. Kolm noort inimest, eks ole? Neli neli, Juku kerge jaa, Oro Four luku neli kas Kibuspuu oli minu pärast pärast küll, aga tollal ei olnud, tal oli ikka nii töö absoluutselt, ühesõnaga neli noort inimest tuli teha puruvanakeste. Muidugi noh, see on niisugune omamoodi tehnika meil selleks, et neid ära kortsutada, aga see on väga pikk protseduur. Ja siis need vaesed näitlejad istuvad sel puhul siin neli tundi grimmis. Ja meile on see täiesti füüsiliselt raske töö, sellepärast jõuga tuleb kiskuda näonahka ja fööniga kuivatada ja puuderdatud seda järjest mitu korda, et oleks tulemused. Aga muidugi tulid meil päris niimoodi kenasti välja ja, ja see on sellepärast ka ajalooline juhus, et esimest korda elus räägikski Krimmist tähendab kunagi nagu ei räägita Krimmist ei lavastustega millegi puhul. Näitlejatööd nagu tavaliselt ja režissööritööd ja nii edasi ja kunstniku töödega Krimmist vaikitakse alati. Aga seal oli selline lavastus, kus isegi sirbis ja vasaras kirjutati Krimmis, nii et noh, me oleme kuidagi väga liigutatud, jõukad. Öelge, noore inimese, vabastage nooreks. Veel raskem, veel hullem, ma ütleks. Kortse kaotada muidugi saab teha muidugi põhiline see, et valgus peab alati aitama, ka stuudios on väga raske seda teha, filmi puhul saab seda muidugi teha, et vastavalt igale plaanile säetakse valgus ja selle abil saab üht kui teist muidugi trennis parandada ja korrigeerida. Ja vot on probleem meie suuremaid, see, et operaatoritega ei ole meil eriti koostööd ja koostööoperaator vale, Rae vald nagu ei oska eriti kinni arvestada, kinooperaatorid on selles suhtes, on ema kooli läbi teinud ja seal neile selgeks tehtud, sest meie töö ilma operaatori tööta on ikka praktiliselt oli selle kõik ära tappa plekki teha ja mitte isegi mitte millestki, vaid vastupidi, võib aidata jah, kohe saada ja siis ta ütles, Jordaanias oligi niimoodi, et üks proov oli ju väga ilusa, kõik kortsud, kõik oli tipp-topp paigas. Ja siis hakkas salvestus. Aa siis oli veel mitte ainult operaator, vedalit, tehnika pool oli vahetuses, olid uued mehed nuppude taga sõbrad ja 75 tundi tehtud ja äkki ei olnudki midagi. Aga noh, siis me otsustavat läksime operaatorite ja jaajaa tigude, tema päralt oli hästi kena. Kenasti tuli kõik välja, aga oleks võinud käisidki nurja minna, sellepärast et et seal on ikka ikka valgus ja, ja rakursid ja kõik mängivad, jaa jaa. Ja see tingimata olema operaatori, ka koostööd ja need plastilised detailid, igasugused kummiteadjakombinaadi lõuad ja. No ikkagi on kummist seal näos näonahaga, ta ei lähe lihtsalt kokku, nagu operaator ei aita kaasa. Sest faktuuri ikkagi kokku elliks on ikkagi elus nahk, eks ole, aga teine on ikkagi ju kumm. Ja, ja seal ei aita ussi rähiga püssirohi seal lihtsalt. Mängima, tuleb mängida niimoodi valgusega jäetud seda. Süronoomina ei usu, tõenäoliselt mitte. Et kui seda mina isegi ei usuta, aga ta peab ikkagi ekraanil ei tundu harda mingisugune kummitükk seal otseselt või jääda erajäi jah, sellepärast et see häirib, ükskõik, et niisukest teda nina ei ole võib-olla, ja kõik Isamaa muinasjuttudes ütleme, kui lähtemuinasjutud siin ja lahti loe. Tõesti ei usuta, nüüd seal on mingi kartul kellelegil peas või aga ikkagi ta peab olema ikka teostatav. Oli see hariaalide nõiade kogu ja jah, kuigi nad olid nõiad ja väljamõeldud ja tegeletud ja kõik, aga ikkagi ta 10 ei tohi niimoodi tähele, tol ajal oli, ta peab ikkagi olema hakkab siis vaatame seda, ta ei kuula enam, mis räägiti. Nii et selles mõttes, et vaat siin ongi tehniline külg istet teostatud, ta peab olema ühesõnaga laitmatult selles mõttes, et ta ei tohi ei tohi lihtsalt häirida ekraanil. Ja nüüd ütleme viimane viimane küsimus on see, kui paljude meie diktorite isiksuste kaasaegsete või oleks neid juhendanud ka Väga vähe küll tulevad lausa uued Sis, jahu käivad sile ja siis aga. Noh, meil on ju, sest need on naised kõik enamasti ja, ja iga päev on vaja, nad ise hakkavad tegema ja õpivad ja, ja teine asi on muidugi juuksuritöö. Nende juures soengud on nagu tähtsamad. Seda me lihtsalt ei ole suutelised tegemistki, milles ise teeme ise keelakiks. Surit muna sõnul ei ole, siis nad on ise tegema siukse lihtsalt. Peaks olema diktarite jaoks. Muidugi seal siin niisugune Aga meie üldiselt ei tegelenud hektaritega. Neid on nii palju lõbusaid lugusid oma plaadi palju ja, ja, ja omamoodi tähe võiks rohkem olla. Rohkemal On niisuguseid. Ühesõnaga lõbusad lood on siis, kui, kui ise oled nad käinud lõbusaks, nad on omamoodi isegi hullud lood, aga. Mis sai rääkida kõikidest lõbusatest lugudest lipugevaki? Pahandust ka, et mis te tellite marisuguseks või, või naasuguseks? Eks mõnikord on ikka rahulolematust ja suhteliselt vähe, küllaltki küllaltki vähe ja. Nii et leia tööd, ollakse üldiselt rahul ja te olete esialgu rahul. Küllaltki niisugused rahulolematud ikka väga harva tuleb siin omavahel palju sellest rääkinud, et ikka väga-väga harva on niisugust asja, kus me kehtiknet, vaat see tänav või väli välje läbi ja, ja, ja oled ise tunne ka, et kehtib, ma olen rahul. Mingeid asju pähe, vahel vaev veab alt, vat see tehniline külg teeksin äravaatleneriaalse ekraanil üle endalegi Paistu. Ja, ja, ja algul tundub peeglisse vaadates, et ei ole viga ja pärast ekraanil vaata ei ole see, mis oleks pidanud talle. Et rahulolematust on palju, aga, aga. Aga ka hulka tööst ruum on ka muidugi.