Ning nüüd kihnukeelse uudise õhtast kihnlased siinik sealpool merd ja kasemarke kutsud heitidena kuulama. Võttasy asjad kõlasid Eesti saarte kogus minema pühapäeva. Eesti saarte kogu koos istuvad koos kõik Eesti asustad Saarde mehed ning naised ning talisi ning tulevasi mõte oli, et tema elu Oleme siin Tallinnas Rootsi-Mihkli kirikus, kiriku keldris ning siibiatas Eesti saarte kogu kogunemist või üldkoosolekut, kuidas kolde Külli, kuidas Kihnu keeli peab rääkima. Kui on Daci, siis peab ikka sõna valem. See üldkogu sobib küll. Sa oled nüüd siis Eesti saarte kogu liige. Asja kõrva taha panid. Silma hakkas ikka see, et kõik varrodanud ümber lava, Kogodul pisikesed ning suured koha ning kõik inimestel onud suur tahtma leiame midagi, Sordo jääks ära teha, oli haridusest juttu ning, ning majandusest üldse ning sellest ka, kuidas turvalisust varda peal on. Kolm põhilist töörühma pandi paika siis selle korra, et esimene võib olla laiemale sisse majanduse töörühm, et seal siis inimesed peavad mõtlema näiteks põllumajandusse, Orda veel läheb andjat tõstatigi üles niisugune küsimus, mis mind huvitas, kes loomu pidevad pisikestes varda peal, kuidas, kuidas saad oma toodangut või oma loomu realiseeri võit, ütleme seda, kuidas neid mõisamaale tapamaja vedada, see oli nagu Pottes jah, et see on valus küsimus kõike loomapidajate jaoks, mitte üks ei taha oma looma pädeda. Et nad päevad kusagil auto konteineris nagu meite jaoks vastavat mat asi. Seadus praegu sedasi nõuab, et tohend, snaiper püssiga näitab ikka maa pealt maha laskma, vaid peab ikka sinna, kus euronõuded on sinna tapamaja vedama. No ühest küljest ei olnud õigus, et kõik läheb ikka kordades ning puhas kohalemiselt, selge on töötasiga tornokkis olema ka muidugi sealt samast ju enamus anud mahepidajad võikski saarte peal ma loomaminevad Nikondki maheloomad jooksevad vabalt ringi, söövad puhast söömist, toitu, rohtu. Kui püsige ikka ühest silmast sisselaske ning teisest välja kuul et siis on ju äkksurm ning olnudki üsa sihuke nagu kiire tegu. Nojah, just nimelt, et seda, seda tapmisele tahaks sihukest stressi nagu ennem olla ju üldiselt ikkagi lähteneed, suunad, sellak, kohe vahet karjamaal tapmine tegelikult olnud, et me ei saa aru ikkagi, mis toimub, et seda see peaks olema. See on siis kas jahiseaduse küsimus või mõne teise seaduse küsimus, et kas koduloomale võib ka jahti pidada? No me nagu sellest küljest Teeemmestauata, et ta ei peaks ju ühte asja teise nimega nimetama, et võiks ju ikka olla sedasi, et on kodulooma tapmine, kat võiks õigus olla, et ruttu viisakalt tapmine pole üldsegi Dora kellelegi, aga, aga loomapidamine ju see on üks osa sellest. Seal kihnu keele koolitaja Kihnu koolis tapmine tähendab ju kihnu keeles teist asjakohased kellelegi ukse või akna peale tabad, et aga endiselt kihnlased rääkisid võtma? Hingimat asejuhataja Inge võtmine, kontse moment siis kui tõesti surmataks andja, et aga ka tapmine on terve see protsess, et siis juba valmistumine ning inimeste koguajamine ning kõik see, see tegevus Enge võtmine on palju suurem asi kui kellegi mahalöömine sa võtad ikka teiselt elult enge ja me ei usu seda, et need munga põlised kihnlased ning eestlased ikka küsisid oma jumalate käest koha luba, kui loomalt hinge võeti mede sugulased seal Lääne-Siberi taigas Andid küsivad seda tooriumi käest, kui põhja Kodralt mängivat nominasse ning rumm on juures ning ning seda tehakse ikka ainult ühe koha peal, see on tuhapuu all, kus ainult mehed olla võivad. Nojah, seal metsalooma puhul kindlasti sedasi, jah, aga ütleme koduloom võib-olla teine asi juba trummi tappa terve päev otsa seal, et ühesõnaga inimene peab siis naa hinge fiksiks tegema ning tuleb elu välja võtta, kui tarvis olnud, muidu pole mõtet loomaga pidama hakata, mitte. Kas mängija oled zoo tehtud, mitte? Teine huvitav töörühm on, tulemus, on siis turvalisuse töörühm, jah, tundub, et see on ka kõik ikkagi kihlastel võib-olla vähem, sellepärast et praegu on riiklik komando olemasandjaga seal, kus inimesi vähe land, et see abi ikka jõuaks õigel ajal õigesse kohta, et see on oluline küsimus, et just jäi kõlama seal Ta tariselt ikka kohapealsed mehed, kohapealsed inimesed on need, kes, kellel see õigusanded kusagilt väljastpoolt võib olla määratud siis asjaga tegelema, et siis võib kergest abi hiljaks jääda. Muidugi vabatahtlikkus alati seal see konks kõlas kohe läbi, et vabatahtlikkus, vabatahtlikkus, see tähendab, et sa oled vaba minema ning tulemas pole tööaega andev ning see moment, kui sentarrison, põlev kid, noh et see on ikka see küsimus, jääb ka Kihnu puhul õhku. Et kui Ede pidi näiteks riiklik komando peaks kaduma, et Kihnus. Komando ehk siis päästeameti mehed olemas, aga vabatahtlikud hakkavad kõva jalga mäele saama, et küsi seda töörühma juhtima, hakkab. Oma Kihnu mees Pärna, Egon pandi selle töörühma etteotsa ning mina mõtet, et see jäävalik noormees sobib selle koha pealleste Nojah, Egon õpib päästajaks Väike-Maarjas, praegu aga sea sisse lööd juure miukses töörühmas. No mina lubas, et kui ka haridusküsimused tulevad arutlusele, siis ikka nõu ning jõuga tuleb aita ning oma muredest rääki ning ning ikka hulkas tulevad head mõtted ning võib-olla teised mõistvad meite leiad nõu anda ning tuleb nina kodust välja pista ning osa võtta kõikest. Minu meelest pisikestes Varde hariduse küsimus on selle kivi taga kindi, et lapsi muudkui jääb vähemaks ning vähemast ning vähemas, et kuidas sellele haigusele. Osuop selle haigusele ju leve kusagil praegu Eestis rohtu, pisikesed maakoolid lähevad kinni ning me peame ikka jääd meelt tundma, et on olemas koolid ju Pakril koha isegi koduõpetaja lasteaia juures anded, kus kaks last olnud, et küll on hea, et lapsed koduõppi saavad, et see peab ikka esimene asi olema, et et pisikesi lapsi kusagile muulale pädema ei pea hakkama. See vähesus selle kohta ei saa kedagi tehtud, et see on ikka kõik üldine elu-olu, mis tooks taha kohe noored inimesed, et tegevustik tööd siis oleks lapsi kuva. Selline saigi tänaõhtune saade Sacia Eesti saartega koos veel minema pühapäeva juttu tehti. Seda kuuleme ka Tuname kui kolm kukke laulnud olgendika, rõõmsad ning terved siiniks jal Turner.