Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Kas sulle ei tundu isegi kõige värskema nutiseadmega kasutaja nägemise puhul, et selles pildis on midagi Ebamoodsat? Kui veel suhteliselt hiljuti võis mõne tootja telefoni vilksatas kuuluda kirjutamata märgisüsteemi, mis signaliseerib modernsust ja sotsiaalset edu siis täna tundub sarnanen katse kuidagi võidunud. Moe puhul osutatakse tihti just eelmisele moele kui kõige kontrastsemalt mahajäämuse indikaatoril. Arvates, et tehnoloogia puhul muud pole oluline ja seda asendab seadme tehniliste parameetrite uudsus jäetakse märkamata, kuidas uudset tehnoloogiat on juba pikemat aega müüdud ennemini moeaksessuaari kui tehnilise vajadusena. Pane saab võidmanud New York Timesist, pani seda tähele ja küsib, kas Apple jätab moega hüvasti. Lugu algab meenutusega 2015. aasta septembrist, kui Apple tutvustas maailmale uut nutikella. Viis aastat tundub modernsus järel tormamise kalendri sygavikuna kuid Vanessa palub meenutamiseks pingutada, sest juhtunust võib midagi õppida. Järel tarkus on täppisteadus kui tähelepanu üllatanud tulemus suurendab tundlikkust, märgata. Ta varem tähelepanuta jäänud detaile. Avalikkusel polnud Apple'i kellast veel aimugi, kui firmasse ilmusid tööle moefirma Yves Saint Laureni peadirektor, kellafirma taakhoieril müügidirektor ning samuti moe. Tippu kuuluva Burberry juht. Neid ei võetud tööle Kello tehnoloogiat edendama vaid moetööstuse hiiglased kutsuti tehnoloogiaettevõttesse toodangut ümbritsevat Moody kujundama. Telefonide ja muude kaasaskantavate infoseadmete rohkuses kaotas Kell hädavajaliku ajanäitaja töö ning kuulus üha enam riietusesemete sekka. Selle tehnoloogiline täiendamine vähendas kellast kella rolli veelgi ja see jäi nime kandma vaid parema puudumise tõttu. Oli vaja keskenduda eseme uue rulli võimendamisele. Isegi kui Apple'i kella tutvustaval üritusel ilmnesid keset sügisest moehooaega niigi tööga koormatud moeajakirjade toimetajad ja arvamusliidrid, ei osanud tehnoloogiale keskendunud avalikkus ja Apple'i fännid hinnata tutvustamisele tuleva kella seotust moetööstusega. Võib-olla jätkusid sõnumite lugemisel raskused isegi siis, kui Apple ostis Hiina ja USA turul olulistesse moeajakirjadesse mitmel lehel laiutavaid reklaame. Kinkis kella koos vastava meediakäraga Karl Lagerfeld. Dile korraldas peent moodi müübades butiikides uutella tutvustavaid pidustusi ja nii edasi. Kirjeldatu märkamata jätmine oli mõistetav, sest tehnoloogiast huvitunud loevad ju teistsugust meediat ja käivad teistes poodides. Mõned neist on koguni kohutava moemaitsega. Pealegi on neid suhteliselt vähe, võrreldes moetrendiga. Sellest hoolimata rahvaga telefoni turustamisest eristuvalt oli moest ja elust üldisemalt kaduva Kello taassündi vaja avalikkusele kuidagi vajalikuna näidata. Miks mitte siis? Kui see kaudu võimalik, et sedagi peab pidama Apple'i poolseks tee näitamiseks sarnaselt ajastut kujundavatele, MP3 mängijale i telefonile ja tahvelarvutile. Mitut Kell olnuks siin revolutsiooniline. Selleks oli hoopiski tehnoloogia sidumine moega. Paistab, et ka moetööstus ootas juba ammu midagi uut ega osanud ise seda enda seest leida. Igal juhul põis Apple'i kella Lountsimise järel märgata teistegi ärkamist. Kui Samsung tutvustas oma nutikella moenädalal moes ja muusikas ilma teinud, asusid disainima nutikaid kotid. Aksessuaare ja rõivaid või siis täiendasid sarnaseid tooteid mitmesuguste kaablitega ning nutiseadmete laadimisvõimalustega. Hirmkalliste disainer kottide poolest kuulus Luibuitoon idestas koguni asjade internetivõtmest tulevikunägemuse omanimelisest. Internetist, millest firma kaup oskaks omavahel ja omanikuga andmeid vahetada. Tehnoloogidega tegid koostööd veel Hermes, Ralph Loreen ja paljud kõrgmoodi kuuluvad kellafirmad ning kostusid hõisked moeääri salanud puuest. Mängust Leedus ka ebaõnnestu jäid nagu näiteks Google'i prillid, mis lisaks suhteliselt Koledele välimusele võisid kandja ohtu seada teada juhtumeid, milles taoliste kõike registreerivat prillidega pubisse sisenemisel saadi peksa või siis saadeti ukse talt tagasi. Languse põhjused pole veel selged, aga tänaseks on viie aasta tagune moeka tehnoloogia või tehnoloogilise moe nähtuselt sära kadumas. Apple'ist lahkusid ja naasid tagasi moe ning üleski äratavate kellade maailma. Varem mainitud tegelased ning firma vaatab kella mudelit uuendades juba moe asemel tervisest huvitanute turule. Tehnoloogiline aksessuaar ei püüa enam võõrastest tähelepanu ega põhjusta omanikest südamele head. Kus kunagi rahvarohkes kohas oma uue telefoni läbi mõeldud vilksetamine? Kuula varasemaid portaale, R2 L2.