Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Masinõppetulemused on samaaegselt hämmastavalt head ja halvad. Robotautode Teisliku tähelepanu segadusse ajamise näidete kollektsiooni lisandus uus kanne. Liiklusmärgile tõmmatud kriipsukese ja värvilaigu Carobotidestamiste seeria värskemaks sissekandeks antesla pool, nutika sõiduabi nõrkusele rajanev hirmutav avastus. Aga enne veel natukene taustast. Hiina päritolu. Ta on maailma suurim arvutimängude firma ja hiiglaslik tehnoloogia konglomeraat. Ühtlasi tegeleb ettevõtega häkkimisega mõnes peas loogikavastasena tunduda võivatele tegevusele leidub aga ratsionaalne põhjendus. Suured firmad peavad infoturbe küsimustes usaldama teiste asemel rohkem isendid lastes ainult teistel häkkida, et keegi juba nende arvutivõrkudes lubamatult ringi hiilida. Infoturvalisuse egiidi all tegutsevad tentsendi häkkerid on oodatud külalised mitmesuguse maailmavaatega häkkerite kogunemistel. Kuna nende töö tulemused inspireerivad nii head kui halba. Öeldu tagant. Paistab ristiisa filmist tuntud maffiaboss Michael Corleone pärinev mõttetera. Hoia sõbrad läheduses, aga vaenlased veelgi lähemal. Oleks ju parem, kui sinu vaenlased ei pea sind vaenlaseks. Näiteks pärineb siis firma jutumärkides sulest korealaste poolt loodud populaarse online mängu häkkimise tööriist. Mis oli mõeldud kasutamiseks ainult hiinlastest mängijatele? Põhjused on keerulised ja tõenäoliselt haaravad endasse ajaloolise ja tänapäevase privaalitsemise. Natukene lihtsamini võib mõista firma häkkerite edukat tungimist BMW sõiduautode keerukasse siis ellu. Eelmise aasta mudelitest avastati tosin haavatavust, milledest mõned abil õnnestunuks kurjade plaanidega ründajal külvata parajat segadust. Firma loovutas tosin avastust autotootjale parandamiseks. Aasta varem tutvustasitenseti häkkerid sidekriips, turvainspektorid, kuidas neil õnnestus kontaktivabalt tungida Tesla elektriautotegevusse nii parkiva kui sõitva auto puhul. Seegi kord järgides. Vastutustundliku häkkimise protokolli informeeriksid nad leidudest, autotootjad. Tõenäoliselt jätkub konstruktiivne süsteemide turvalisusele suunatud koostöö ka tulevikus. Kuid vahemärkusena olgu siiski lisatud, et erinevatel ametlikel häkkimise võistlustel suure osa auhindadest Äravdanud seltskonnale keelas Hiina valitsus eelmisel aastal osavõttu rahvusvahelistest häkkimisvõistlustest. Põhjenduseks olevat riigi mure nii omaenda turvalisuse kui rahvusvaheliste suhete halvenemise pärast. Tänu häkkimisele on USA ja Hiina suhted olnud aeg-ajalt pinevad. Valge maja poolt välja kulutatud kaubandusliku sõja taustal võiks täiendavaid süüdistusi nüüd vältida. Häkkerit keskendu turvalisuse parandamisele. Selle kahjustamisele kõlasid ametlikud arvamused. Aga kuidas sa nõrga koha üles leiad, kui ei proovi? Arvestades Hiina suure potentsiaaliga autoturgu ja edu elektrisõidukite vallas laiendavad paljud tuntud autovalmistajad tootmist Hiinasse. Järelikult näiteks Tesla häkkimise jätkamist võib endiselt vaadelda tegutsemiseni muuhulgas ka Hiina huvides. Äsja ületas uudiskünnise juba mainitud häkkerite grupeeringu raport, milles kirjeldatakse Tesla autopiloodi spirituaalset nutiseerimise meetodit. Sarnaselt varasematele näidetele, milles liiklusmärke inimese taju mitte häirivalt mõne kriipsukesega täiendades võib innustada autod peatumist nõudva märgi asemele edasi kihutama tõendab uus demonstrant. See on taaskord masina suhtelist rumalust suhteline selles mõttes, et masin ületab inimest ümbruse jälgimise tähelepanelik. Kus äsja selle püsivusest antud kohalt oleks masin pilooti, inimesest hoolsam autojuht. Juhul kui ta poleks nii rumal. Et otsustab sõidu ajal keerata vastassuunalist liiklusvoogu. Häkkerid uurisid automasinate nõrkuseid ja leidsid, et raskete tagajärgedega otsuseks piisab, kui sõiduteele paigutada rida väikeseid kleepsusid. Peenemalt öeldes manipuleeritakse Masina sisendit spetsiaalselt kujundatud signaalidega. Seekord siis hämati auto Teisliku pilooti pidama süütut. Prügi meenutavaid sildikesi sõiduraja tähisteks, mida arutu auto otsustas järgida. Boonusena näidati veel, kuidas mängukonsooli traadivaba puldiga õnnestus ülevõtta nutikaks peetud autorooli keeramine. Tesla auto ja firma juht Elon mask reageeris uudisele tunnustavalt ja nimetas äkkimise kirjeldust korralikuks tööks. Maski reaktsioon avaldati esimesel aprillil. Seega jääb mehe tegelik läbielamine spekulatsiooniks. Loodetavasti suudavad kades laudas viibijad säilitada enesevalitsuse. Kuula varasemaid portaale R2-e-L2.