Sotsiaalkomisjoni juht Helmen Kütt ja maaelukomisjoni esimees Aivar Kokk kinnitavad, et nendele sahtlisse midagi. Majanduskomisjoni esimees Sven Sester ütleb samuti, et rõhuv enamus eelnõusid, mis esimesel lugemisel on olnud, on jõudnud ka kolmandani ning laud on sisuliselt puhas. Ta lisab siiski. On täna jäänud väga pikalt sõna otseses mõttes veel eelmisest riigikogu koosseisust on kaugkütteseadus, mis on oma olemuselt tegelikult siis kaks lugemist ära olnud ja teine lugemine on katkestatud. Ja minu andmetel ka vabariigi valitsus mõtleb selle peale, et tegelikult kuna tegemist on nii pikaajalise protsessiga, et siis siis selle teemaga võib-olla uuesti põhjalikumalt hakata tegelema, et temal on üleval siis võimalik hakata seaduse tagasivõtmine. Ka õiguskomisjoni esimees Jaanus Karilaid alustab sellest, kuidas on suudetud rakendada parlamentaarset kontrolli ja ümber lükatud kummitempli müüt, kuid nendib. Aga mis on seisma jäänud, on jätkuvalt kooseluseaduse rakendussätted, paarkonna seadus, kus puudub poliitiline koosmeel ja tahe see neid asjade asja ära lahendada. Keskkonnakomisjoni juht Rainer Vakra teatab, et hetkel on kõige enam tegemist jäätmeseadusega, kus on palju erinevaid osapooli. Igal juhul uuel aastal me need muudatusettepanekuid, mida on pea paarsada kokku tegelikult ju lauale tõstame ja kõik osapooled ka ümber laua kokku võtame, nii et kõik on laua taga ja, ja asja mõte on kindlasti see, et halba seadust ei tohi vastu võtta. Kultuurikomisjoni esimees Aadu Must ütleb, et kõik on arengus. Seda, mida ta tahaks paremaks teha, on palju kõige pingelisem hetkel on muinsuskaitseseadusega senini versioon on oluliselt parem kui reaalne olukord vana seaduse järgi ja põhikompromissiga otsimine on just selles, et kas leppida sellega, et on hea seadus ja saab vastu võetud või unistada väga heast, mis jääb lõpetamata, langeb menetlusest välja ja siis on kaks aastat nagu kaotust me loodame jõuda oma seadustega järele. Põhiseaduskomisjoni esimehe Marko Pomerantsi oleme viimase aasta jooksul rääkinud palju ebaõnnestunud jobu õnnistustest erinevatel rinnetel. Täna võtab ta kokku. Kodukorra seadusega ikkagi püüame jõuda enne selle koosseisu lõppu mäele, nii et silma veel lipu alla ei lähe. Aga kõik, mis puudutab valimisseadusi ja seda valimiste eelset reklaami keeluaega, aga see jääb tulemata ja sellest on ilmselgelt kahju, et see on ebamõistlik, ebapraktiline. Ja lõpuks paar kriitilist arvamust opositsioonilt Andres Herkel Vabaerakonnast. Ja meil on tarvidus uue erakonnaseaduse järele on meil on tarvidus teistsuguse õiglasema erakondade rahastamise järele, mis oleks riigi poolt ka vähese, muuhulgas meil on mitmed valimisi puudutavad küsimused, mida me oleme tõstatanud, üleminek nii nimetada Tartu on avatud nimekirjadele ja üks, mille osas tegelikult kõik erakonnad kinnitavad, et probleem on, aga ei suudeta ei suudeta lahendada. On see valimisringkondade ebavõrdse suuruse probleem. Ning Jürgen Ligi Reformierakond Ainuüksi hariduses kolm minu kaitstud eelnõu lastakse esimesel lugemisel läbi ja siis pannakse seisma, kuigi keegi ei suuda vastu vaielda paaril korral on tehtud analoogne valitsuse eelnõu kõrvale, täpselt nad on puudutanud siis õpetajate õigusi, siis direktorite valimise küsimust ja, ja muidugi eestikeelset haridust.