Kauged 1900 viiekümnendad. Vello eks olnud uhke hääl edasi, peaaegu sama kaugel seitsmekümnendad. Wave Edmunds ja rock Bail ja kaheksakümnendad. Diivan see oli see nii astugem uude aastatuhandesse. Kujundati Mcwerson 1977. aastal ilmale tuli. Teda hakkasid huvitama 50.-te rütmid, Ühendriikide muusika juured. Tema esimene album ilmus 2012 ja selle esimene laul on just taustal kõlav Nov slaidi ajal põhja poolt olnud tüdruk kagu, seda rõõmsarütmiga läbi aegade elanud muusikat, mida me siin nüüd kuulanud oleme. See on üks kindel stiil. Ajas. Helijälge ajas. Toredat pühapäeva vikerraadio, Helgi Erilaid ja rockabilly. Ja maris. Lauri Leesi. Rahva. Rahva meele rahvlaga. Vedela. Guardiani nagu Taaniel Aitäh rock Hotell, kõik on selles laulus kokku võetud ja selgeks tehtud. Ja kõik taandub taas 1954. aasta viienda juuli sooja suveõhtusse Memphises. Sam Phillips. Isa on stuudios seal toimunud tuttavale stseenile, mida tuleb jälle kord meenutada. Elvis Presley bändi kitarrimees kotimoor on seda stseeni järgmiselt kirjeldanud. Meil oli salvestusel parasjagu paus, jõime kohvi ja kokakoolat ja Elvis hakkas äkki ringi karglema ja laulma. Bassimees Vilblak võttis oma pilli ja hakkas nalja tehes kaasa mängima. Mina võtsin samuti oma pilli. Foonika uks oli lahti, seal vaate stuudiosse küsis, mida te siin teete? Meie ütlesime, ei tea isegi laske edasi, ütles ja panin maki käima. Mis sellest välja tuli. Tol õhtul tuli välja ikka seesama tuttav aferbyyboy Kruudupi 1946. aasta pluus vaat Soraid mama mis kõlas küll hoopis teisiti kui originaal. Tulp sündis Memphises rockabilly, see tähendab väga paljude jaoks rock n rolli kõige puhtamat vormi mis tekkis Ühendriikide lõunaosa kõikides see on oluline just kesklõunaosariikides, Tennessees ja Kansases tugev ja rütmiline, see kuhil pilli, kantrist, bluugressist, rütmipluusist, pluusist, gospelist, sest midagi ei teki tühjale kohale. Tormakas, jultunud, elav julge hübriid. Milles sai rock n roll. See algas ellipsi stuudios Memphises, kuhu tulid salvestama väikesed bändid ja laulja suutis kuuldavale tuua eriskummalisi hääli, hüüdeid, luksatusi, kogelemisi ja mida rohkem oli kaja, seda uhkem. Laulge tüdrukutest kiiretest autodest ja toredatest pidudest tsiteerides rockabilly-tähte kaadriakinsid. Tähtis on tempo, tähtis on rütm. Mängides ei mõtle sa automaksust või üürirahast. Sa paned maja seinad ja põrandad värisema ja lased saatana lahti. Memphise lähedal elava pooleterarentniku poeg Kalbekins esines koos oma vendadega ümbruskonna tantsuõhtutel. Tema laulud polnud ei kantri ega ka mitte bluus. Nende kummaliselt kiire ja tugev. Ta oli võõras New Yorgi plaadiga Nonii telekuhugaallama demolindid saatnud oli kuid varsti leidis ta nende jaoks õige koha ikka siinsamas Memphises, Philipsi sans stuudios, kus salvestati 1955 röökinud laul plussuežuus, mille saatuse tahtel hoopis Elvis Presley kuulsaks laulis. Just Phillipsi stuudio oli paiku jõudis 50.-te keskel hulk tolle aja rockabilly rahvast nende seas mitmeid tulevasi kuulsusi ja klassikuid, nagu. Nii selliseid Johnny Cash ja Charlie Lewis Paari aasta jooksul 1954 kuni 56 tekkis sõna otseses mõttes tuhandeid rockabilly muusikuid. See oli nii uus, nii rõõmus ja muusikute jaoks nii lihtne on asjatundjad kirjutanud. Termin rockabilly ise oli tegelikult kahest sõnast moodustunud sulam. Rakkia, hilbilly. Niimoodi kutsuti noil aegadel kesk-lõunaosariikides tehtigi kantrimuusikat uue stiili nimi rockabilly jõudis ajakirjandusse 1956. aasta suvel. Selline stiili liigitus anti nimelt siin Vincenti laulule viibopalule. No see oli küll vägevalt kajaga kaunistatud lugu. Termini rockabilly tekkimise kohta on olemas ka tore legend. 1953. aastal said muusikutest vennad Johnny ja Toshiba enam-vähem ühel ajal õnnelikult isaks. Soni pojale pandi nimeks Rocki ja toorsi pojale. Milli 56. aastal salvestasid nüüd juba New Yorgis elavad vennad laulu rockabilly Pugi. Ja kui nad seda oma kontsertidele esitasid, on ju täiesti iseenesestmõistetav, et publik kuulis neid laulmas rockabilly bugi. Niisiis aastatel 1956 kuni 59 nimetas näiteks ajakiri pill pool enam-vähem kõiki valgeid rock n roll'i esitajaid rockabilly muusikuteks. Pole siis ime, et neid võis tuhandetes kokku lugeda. Ja natuke naljakas on mõnda neist nüüd tagantjärele kuulata, sest oleme harjunud ju näiteks hoopis teistsuguse orbissoniga võrreldes sellega, kuidas ta kõlas oma uljal nooruse ajal. Rajorbesson ever Libraavias vadi halli veel Heili ja tema komeedid kõik tegid noil aegadel. Ka Pillet on olemas ka rockabilly kuninganna nihakati kutsuma Wonder Jacksonit ja niimoodi kõlastema. Säärane tore valge leedi rockabilly muusikute, lõputuna tunduva Streast vääriksid väga paljud tähelepanu. Aga üks peatükk selle stiililoost võiks kanda nime, kuidas. Ka Gran jäädžiin, Vincent muutsid igaveseks briti muusikalugu. Siin Vincent. 1956. aastal olin siin 20 aastane lokkis juustega nooruk Welshniast, kelle ettearvamatu käitumine oli viinud ta esinemiskeeleni päris mitmes USA osariigis. Tema mänedžer otsustas saata nooruki tuurile Euroopasse, kus teda keegi ei teadnud ega tundnud. Leiti, et imidži kallal tuleb tööd teha ja tema väljakutsuv erkroheline päris kõvasti kandnud tülikond tuleks millegi muuga asendada. Siin oli sunnitud kandma ortopeedilist jalatuge ning lonkas õige pisut õli Harriskes, laulja uue imidži kujundamisega tegeles, on meenutanud. Mina olin Shakespeari fänn, Jevgeni lonkamine meenutas mulle kuningas Richard kolmandad. Mõtlesin ka seda, et siin võiks olla tujukas nagu Hamlet. Nii sisse rõivastasime ta pealaest jalatallani musta ja panime talle medaljoni kaela. Siini mänedžer soovitas Suurbritannia tuuriks ka teist muusikut. Tema nimi oli eliigogran. Ka oli suurepärase välimusega 21 aastane nooruk, aga temal oli jälle oma probleemtuur oli plaanitud 1959. aasta veebruarist aprillini. Kuid veebruarikuu kolmanda päeva öösel kukkus aia vaskläike lähedal lumetormis startinud Väikelennuk alla põllule. Ja selles viibinud muusikud oli pritsi valanssi Abipov per, hukkusid. See tragöödia mõjus Edi konkranile nii tugevasti, et ta keeldus istumast üle Atlandi suunduvasse lennukisse. Lõpuks nõustus ta vaid selle ühe lennuga, Inglismaal aga sõitis igale poole rongiga. Siin Vensent jäädiga Gran alustasid niisiis koos briti noorte rokkaritega tuuri Inglismaa linnades ja esinesid ka televisioonis. Kontsertidele tulnud noor publik oli vaimustuses kuid arvustused ajakirjanduses olid päris kohutavad, miks need idiootidest teismelised nii naeruväärselt käituvad, kirjutas näiteks Lesteri ajaleht Melchiori. Ameerikast tulnud invens sünteedi Cochran tundsid end võõrast täna võõral maal imelikul maal nende jaoks ja otsisid üha sagedamini alkoholi staabi. Kohati oli neil raskusi laval püsti püsimisega vaid muusika, seetõttu ei kannatanud. Ja kogu saal rockis rõõmuga kaasa. Seiskunud laval pakkus silmarõõmu ka sätter, kuubi näinutavad pikad pintsakud võimuster, nahkjakid, ülikitsad püksid, paksu tallaga kingad, uhkete lokkidega, soengud. Seiklusrikas tuur sai läbi. Viimane kontsert oli toimunud Bristoli hipodroomil. Ning siin Edi ja viimase ühendriikidest kohale sõitnud sõbratar Shannon otsustasid sealt taksoga Londoni lennujaama sõita. Parasjagu mööduti Chipnhamist. Edia Sharan laulsid õnnelikult California hearikkam, kui auto kihutas täie hooga otse vastu betoonist laternaposti. Erikonkurents sai kohe surmasiini, vigastused olid päris tõsised. Nii õnnetult lõppes tuur, mille kohta on kirjutatud, et see mõjutas igaveseks briti muusikalukku. Eks ta mõjutas kindlasti nukraks kokkusattumus, eks. Sai Edi üks viimaseid salvestusi, laul kolm sammu taevasse friste psühheven, mis teadagi tõusis paugupealt briti tabelite etteotsa. Rockabilly selle tõelise ja ausa folkmuusikaaeg oli lühike. See oli otsekui alusmüür kiiresti arenevale rock n rollile ning suurele hulgale tulevastele rokkmuusikastiilide laia vooludele. 1950.-te lõpuaastateks oligi esimene rockabilly laine oma töö teinud. 1958 läks Elvist sõjaväkke. Muusikaärimehed. Polnud aga õieti kunagi hinnanud seda nende meelest liiga julged, lärmakad, kohati toorevõitu ja lihtsameelsed stiili. Selle muusikaplaadid poleks neile suurt midagi sisse toonud, niisiis ilmusid vaid üksikud singlid masstootmisel Polnud äri vaatevinklist mõtet. Ka osa rockabilly alustanud kuulsusi kasvas nii-öelda suureks. Maailma vallutas teistsugune muusika, aga rockabilly ei kadunud kusagile. Õnnelikult päevad. Ilmatu populaarne telesari häppi täis oli üks nähtusi, mis tõstis taas huvi 1950.-te rõõmsate rütmide vastu. Nii et seitsmekümnendatel ja 80.-te alguses tõusis eriti Inglismaal esile ridamisi uusi rockabilly bände. Rockabilly mässaja matš, paks, pärit Niibilseksis alustes 1971. Tähendab siiani oma muusikaga mööda Euroopat. Walesist kaardivist pärit Dave Edmunds vaimustus samuti 1950.-te alguse rockabilly-st ja esitas ning salvestas hulganisti just selle ajastu hitte nii üksi kui ka oma grupiga rokk Bail. 1900 seitsmekümnendatel ja samas ka tühistan pärit kama kõlbarat lavanimega šeik Stevens. 77. aastal esines ta parasjagu Londonis. Teda märkas talendiotsija Jacques puud, kes kutsus ta Endis lavastatava muusikali Elvis esinemisproovile. Ja see oli lugu samal aastal lahkunud Elvis Presley elust ja sheiki, nagu teda kutsuti, saigi rolli. Ta mängis noort Elvist kuninga karjääri kõige parematel aastatel. Siin üx šveiki rockabilly hitte, roheline uks, rindo. Aga üks 70.-te lõpu ning kümnendivahetuse uue rockabilly tuntumaid ja hinnatumaid bände tuli hoopiski USAst ja saabus Londonisse 1980. Grupi liikmed olid nimel. Kuulnud, et just Inglismaal oli toimumas nende lemmikmuusika 1950.-te alguse rockabilly uuestisünd, kellest on jutt? No need olid Mryanšetser ja temast räiged ja siin üks nende 83. aasta suuri hitte chissextriplas Serntiin. Räige aeg läheb, muutub popmuusikasse, ilmub lugematu hulk uusi suundi, voole ja stiile aga rockabilly mõju, selle hooge rõõmus rütm pole siiani päriselt kadunud vaid on vaikselt imbunud ka tänapäevaste indie-popi bluusroki kantrirokibändide loomingusse. Nii on kirjutatud ja kiri ei valeta. Aga selle üpris ehtena tunduv. Rockabilly loo salvestas Ühendriikide bänd refresh juba uuel aastatuhandel.