Pereeetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Nädala lõpetamiseks natukene filosoofiat, aga enne suurt pilti vaatame etapini jõudmist. Peab mõtlema uuele ohule. Kõik vist nõustuvad, et joobes seisund mõjutab isikutaju reaktsioonikiirust, emotsioone ja muid talitusi moel tänu millele on selline inimene mõne masina juhtimise olukorras ohtlik. Endale ja teistele. Usutavalt tuleb näitena esmalt pähe seos auto juhtimisega Californias auto juhtimisega seotud andmete analüüsist, erinevaid tooteid ja teenuseid arendamises. Endraive avaldas aprilli kui hajutatud tähelepanuga auto juhtimisele tähelepanu koondamise kuu raames. Teemakohase ja järjekorras kolmanda raporti. Värskeim ülevaade rajaneb 160 miljardi autosõidumiili läbimisel. Kogutud andmete analüüsi. Autorid mainivad autojuhtimist segama asunud uue riskitegurina Telefoni sõltlaseid. Auto juhtimisega samaaegse telefoni kasutamisega kaasnevatest ohtudest on räägitud ju juba aastaid ja seda käsitletakse liikluseeskirjades iseseisva riskitegurina, mille eest võidakse määrata karistus. Kuid telefonisõltlane toob ohtude spektrisse käitumisi, mida teadlased soovitavad käsitleda teistest lahus. Erinevalt tavalisemast. Sõidu ajal telefoni juhukasutajast eristab telefonisõltlast totaalsem kontrolli kadumine. Tavalisema käitumisega. Indiviidide-ga võrreldes kasutavad nad kolm korda suurema osa sõiduajast telefoniga suhtlemisele. Iga sõiduepisoodi jooksul. Puudutavad nad telefoni neli korda sagedamini ja teel toimuva mittemärkamise kestvus on 28 protsenti pikem. Ja nii edasi. Ta ülikooli poolt läbi viidud uuringu andmetel on telefonikasutaja sõiduki kontrollimise tase võrreldav purjus juhi omaga. Võttes aga täiendavalt arvesse sõidule kuluva aja ja liikluse tingimused, osutusid nutitelefonikasutajad joobes juhtidest isegi halvemateks. Tingimuste all peetakse silmas aega, millal sõidavad purjus juhid ja ülejäänud liiklejad. Uuringus hinnati telefoni kasutamisest sündivat negatiivset efekti 0,8 promilli. Sele. Alkoholijoobe. Isegi võrdluses kerges alkoholijoobes juhiga teeb telefoni kasutaja suurema tõenäosusega avarii. Sõidab aeglasemalt, reageerib pidurdamisel üheksa protsenti aeglasemalt. Pikivahe hoidmine kõigub 24 protsenti rohkem ja saavutab pärast pidurdamist umbes 19 protsenti aeglasemalt algupärase sõidukiiruse. Kuid võrreldes purjus juhtide tippkoormusega kesköö ja kella kolme vahel öösel on telefonil sõltlased roolis ööpäevaringselt ja eriti siis, kui teedel on palju liiklejaid. Järelikult arvestades nende arvukust ja liikluses viibimisaega on nemad joobes juhtidest ohtlikumad. Mida kahjuks kinnitab telefoni poolt häiritud tähele panemata seetõttu hukkunute arv. Möödunud aastal hukkus sõidukijuhtide süül USA tänavatel 6000. 227 jalakäijat andnud näitaja. Telefoni joobes juhid liiklussurmade põhjustajad edetabelis alkoholijoobes juhtidest ette esimesele kohale. Kardetavalt kordub USA näite ohutrend kõikjal maailmas. Telefoni sõltlaseks peetavate juhtide arv USA-s on aasta võrdluses kahekordistunud ja hetkel hinnatakse, et sealsetel teedel on selline iga XII autojuht. Sama jätkudes on aastaks 2022 sel moel ohtlik juba iga viies roolikeeraja. Midagi peaks tegema, mida Kanadas pidas politsei kinni kellegagi. Pärige nüüd jalaki, süüdistades teda autojuhtimisel telefoni kasutamises. Politsei kirjutas trahviaktile, et mees kandis sõidu ajal juhi kohal viibides. Telefoni kujundatud kõrvaklappe padrik otsustas karistuse vaidlustada, väites, et ta ei kasutanud telefoni. Nutiseade oli kinnipidamise hetkel kindalaekas. Kas selle ekraan oli must, kuna telefonile välja lülitatud sest selle aku oli tühi? Kõrvaklappidest ei tulnud ühtki heli ja telefoniga ei saanud rääkida. Kohtuotsuses nenditakse samu fakte. Kohtunik otsustas mehe süüdi mõista. Oma otsust põhjendades vis kohtunik filosoofilise küsimusse mida seaduselooja Ütles telefoni kasutamise all see telefon ei olnud kaitsealuse käes ja kas üles ei tähenda asjaolu lõppu? Märkis kohtunik ning jätkaset, ühendades kõrvaklappidele On igav, muutis kaitsealune telefoni suuremaks tänu millele polnud telefon enam käeshoitav seade. Vaid läbi pikenduse muutusid kõrvaklapid nutitelefoni osaks. Ja kuna kõrvaklapitasusid kaitsealuse kõrvades, järelikult hoidis ta telefoni kasutamise asendis. Samuti ei muuda kasutamist olematuks asjaolu telefoni, kui on tühi. Kohtunik määras trahviks 368 Kanada dollarit ehk umbes 245 eurot. Õigusrikkumise kordumisel kasvat trahv üle viie korra. Liiklusohutuse huvides filosoofilise väljakutsena võiksid nüüd telefoni kasutamise kiusatused taltsuta. Ütlemiseks vastata küsimusele kas keelaksid vastu tuleval autojuhile telefoni kasutamisel. Kuula varasemaid portaale R2 L2.