Portaal tere, eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari situb Kristjan Port. Osa inimestest on ju sellised, kes otsides poest vajalikku kaupa rahulduvad esimesega, mis täidab vajaduse kriteeriumid. Selliste klientide puhul peetakse kasulikuks teha uus või müüjale suurema kasumiga kaup ostjatele võimalikult kättesaadavaks. Nii võib igas poes märgata siseneja teele jäävaid uue või sooduspakkumisega kaupade riiuleid. Lisaks mõeldakse läbi kogu poest kaupade paigutus. Ja loomulikult mõjutatakse reklaamidega ostja teadvust, näidates talle kätte vajaliku. Teist tüüpi klient otsib parimat, midagi sellist, mis rahuldaks tema vajadusi kõige paremini. Parima leidmise nimel vaadab ta esimesest sobivast kaugemale. Jon valmis parima leidmisele kulutama aega ning vaeva müüa taolistele klientidele suunatud reklaamides ning kauba väljapanekutes informeerida kliente toodete või teenuste suurest väärtusest. Võiks arvata, et onlain-kaubandusele õnnestub tavapoest lihtsamini rõõmustada mõlemat tüüpi ostjaid. Ekraanil klikkides leiab üles esimese vajadusi rahuldava toote ja sama vähe vaeva kulub leidmaks midagi väljapaneku kallimast otsast. Kuid kaupade ja teenuste paradiisi meeleolu rikub needus, mida tuntakse valiku paradoksina. Online poele lisab atraktiivsust ju suur kaubavalikpoodnik ei pea midagi enda juures hoidma, piisab pildist ja kirjeldusest. Tema ostab kauba siis alles siis, kui sina ostad selle temalt ära. Enamasti andes talle raha ette isa, jäädes kaupa ootama. Seda loomulikult juhul, kui läheb kaubaks Est ostu uisu mürgitab liiga suur valik. Psühholoog päris Words kogus nähtust kirjeldavad tähelepanekud 2005. aastal avaldatud menukas raamatusse paradoks actiois millest leiab demonstratiiv näitena juhtumi moosidega. Küsides suvaliselt inimeselt, kas ta helistaks poodi, milles on kuus või 24 moosi kipub enamus osutama viimasele, lisades õigustuseks soovi omada suuremat valikuvabadust. Kuid kaupmehe jaoks kinnitavatriaalse eksperimendi andmed oodatule vastupidist vähema valikuga poes müüakse rohkem moosi. Moos on lihtne näide lihtsalt tootest ja toob esile valiku paradoksi selle osa, milles inimene ei soovi vähest sekkumist nõudvate toodete puhul end valikuga liigselt vaevata. Piltlikult öeldes muu sisu võib valimisele kulunud ajale üle minna. Isegi juhul, kui oled see, kes otsib parimat. Analoogne tulemus kordub uute kaupadega. Siin peetakse kitsaskohaks, et inimesele pole uue asja omadused valiku tegemiseks veel küllaldaselt selged. Ja suur valik suurendab segadust. Ja lõpuks ei tasu pakkuda ka liiga suures valikus keskmisest komplitseeritumaid kaupa kuna nende keerukusest arusaamine on samuti raske ja võib põhjustada otsustamisprotsessi halvabat ülekoormust. Huvitava, kas uueks keeruliseks ja suures valikus internetti välja pandud kaubaks nuusutamas inimesed. Jutt puudutab online kohtamisteenustes vahendatavate potentsiaalsete romantik. Milliste suhete kandidaatide valikut? Kes siis tahaks vana ja tuttavat minimaalselt nõudeid täitvat kaaslast? Romantilisest suhtest oodatakse ju parimat, aga inimesed on keerulised, samal ajal uued ja neid on palju. Kaupade valikuga sarnasel põhjusel jäetakse tihti igati sobiva partneriga suhe loomata. USA Michigani Ülikooli teadlaste värske uurimus täiendab kaubandusest tuttavat probleemistikku veel ühe takistusega. Tegemist on paljuski välja mõeldud virtuaalse piiriga, mida ei ületate isegi, kui leitakse Obi-Wan. Temast lihtsalt loobutakse. Uuringus analüüsiti ameeriklastest partneri otsijate saadetud vastust toetud 15 miljoni sõnumi abil suhete kujunemist ja seda takistavaid tegureid. Selgus, et kõikidest võimalikest teguritest olulisemaks asutus partneri kaugus. Seda hoolimata, et internetis on ju inimene kõigest ühe hiirekliki kaugusel. Sõnumite kirjutamise, lugemise ja lugemata jätmise põhjal joonistusid USA kaardil välja 19 virtuaalse territooriumil piir millede sees suhe jätkus ja millede ületamisel need katkesid. Mõnel juhul oli selleks suhteliselt jäigalt ühe osariigipiir. Aga enamus suhteruumist koosnes mõnest osariigist, kuid ka siis järgis mõtteline piirijoon. Komplekti kuuluvatest osariikidest moodustavad välist kontuuri. Ameerika suhteliselt homogeenset rahvastiku näitel ei ole tegemist sakslaste versus prantslaste vahele jääva piiriga. Kuigi uuringu autorid viitavad osariikidevaheliste poliitiliste arusaamade kontuuride kuvandumisele. Internetti efektiks peetakse nõndanimetatud piirideta maailmaküla kujunemist kuna ekraanil paistavad kõik elavad samasuguses ebamäärases ajas ning asukohas. Ja Kaubandus ignoreerib riigipiire, kuna kaup asub ekraanil ja mõne päeva pärast ostja kodus. Kuid inimsuhetes paistab, et isegi suurepärase potentsiaaliga romantilise suhte jaoks eksisteerib distantsi arvestav psühholoogiline piir. Kuula varasemaid portaale R2 L2.