Elust setomaal. Raadio kulleja Leima evelin tervitas sinna tõmbetsel novembri õdagul kõneleme setomaa sootska, käsitöömeistri leelo, Kuriverska naisist video ja nii kultuuritööd ju 15, aastake Verskahten Vabarna Janega hädkullamist. Kuis Jane sa tahaverzkahe oled jäänud ja kus 15 aastake, tahad kultuuritööd, taht, enneni, Ridanud? Tere, tere, raadiokulle mopult ka, et ma olin noor tudeng, kui mina siia tööle võeti kunstilisest juhist. Ja nüüd on jah, ta ütleme 15 aastat et nännu õhkas, aga matsi haigu siin Edimelt kui tulli õlvil maja vanas kuue ehk siis vill, remont, malda, kõik too süsteem oli nagu nagu Parhillaki. Aga KUI tulli mõistas, mõistas võib-olla mõteldagi Mistu nädali pärast tule või mitu järgmine kuu või teete või, või planeeri mätsid sündmusi, siis nüüd aks säänse hoogu, et kui sa järgmine aasta oma lohe ette, et mis sa tiit või oled, siis oledki juba Hildast jäänud, et omava ikkagi päevast lähen. Ja, ja ka tegusapast ja juvaidoda tüüdja Hähklemister teete. Aga kui ma nüüd mõtled, et kuis ma nagu tollea jooksul esinagu kasu noole või mägitarkusi omandanud, siis texto töökaotus on minna nii-ütelda seto kultuuri poole pealt ka päris kõvasti kasvatanu, et et ma olen Opno käsitöö, Oppajastaga ole päimegi tolle poole peal töötanud, aga, aga edu seto kultuuri osa väga kõvasti on ka käsitöö ja seto leelotants pillimäng, kõik säänse asja ja tuua Setomaal om kats kultuurikalendrit, et no ma väga suure asja ja väga tähtsa asja, et kui sa juba 15 aastat oled nende tegemistes ehk nagu toimetanu, siis nagu asuse sulle hindele nagu saadavaga omad ses mõttes velo Gerleski tolle kultuuri, seto kultuuri, ümbre, kõik Su tegemise, Su Keumise, sa lähedki perega sellele kultuurisündmusele või geomisele või, või siis mässegile külapeole või et sa oled nagu kultuur, seal see sinu elu väga suurest osast. Kohtsa käsitöö, Oppajast obset nagu istu ülikooli minekul oma laol või kas sa lõpetad Värska keskkooliga? Jah, ma lõppeti Värska keskkooli riigieksami ja lätsi Eesti põllumajandusülikooli toon nüüd maaülikool olla agronoomi ja teaduskonna holisene eriala nagu kodumajandus läbi tolle kuigi jälgijaga, kuna noh, Koto Detiga kõvasti käsitööd ja see siin setomaal on igasuguseid koolitusi kõik haiged, siis sa üks kasutada, et noh, käsitöö vaimukassimina. Et kui 100 kultuuritöö kõrvalt joovad veel käsitööd, gimme teda. Ega ei olegi haigu väga sellepärast, et töö on väga paljuski kogunenuaar, kõik siin arvuti yhe ja seal tundel, et lõpmatu Vaemine ja kõik, et sa kõik midagi välja kandma, et sina nätas ja, ja nii edasi. Aga noh, niipalju kuivõrd üks eksti Käsi, eks süljes pilon õla perre, aga no ikka jah, kõneleme veidikene veel. Kui sa mõtled 15 aastaga Taada ja mõtled tämbetse päeva peale mõistad suits, kolm sellest asja nimetame jaam muutunu ta kultuuri kõrraldamise setomaal. Niimoodi vällja näetises. 15 aastat tagasi pull setomaal neli omavalitsust Liu, Värska ja Mikitamäe, Meremäe ja seal luhamaa nulgi Misso valda. Et siis igaüks sekenud seal oma meelt, mitte et meil oli nagu Satzerina, Matsuri kant, sääne Kossis, Elo kärevil, nüüd on palju haigu Hildepa, nüüd on meil vits suur setomaa ja kõik too kultuuri, Elo on tegelikult koondunu Värska kultuurikeskuse ümbre ja nii-ütelda setomaa valla panuse, ümbre, hästi palju setomaal toimetusega MTÜ ja seltsi ja seltsingu. Ma arvan, et tuued eaka toimeta summa, et või, või isegi käsitööseltsi tegeva käsitööasju, et, et tänapäeval kultuur elas hoopiski Velephol kultuurimajja ja, ja toimeta see hästi palju inimese ka väljaspool omavalitsuse nii-ütelda töögotust. Et tolles mõte on väga hea miil mõrvata, et ma küll ei mäleta, aga ma arvan, et toll ka 15 aastat tagasi kuke verd nii palju, et küla seltsiks omi asju ja. Lisasid siis ta le tööle lauldaga Verska naisi leelokooris, et kuis Verska naisil Parhilla laul, Lätno laul, Läti juba 10 aastake. Et meil on punt päris suureks kasvanud, seal paarkümmend inimest. Hingegi lähete, aga kohalgi võib-olla meede või nii, aga nädalat see is päev teeme proovi ja ja eks märgime teist CD plaati. Plaane peab olema nii, mõni üllatus siis veel, et male kastke kuulnud, et sealt päris kõva ujuja. Kas trumme, kas mul on õigus või? Setomaal töötas ka karikavõistlusi, nii Vabarna Jane on seal ka kinni pandud võistluse, kas on õigus või? Noh, see on nagu elukestev õppimine, eksed elatule igasugust asja, et tahad midagi mõista, siis tule Äropi Suklemisega, nii et ma siis jah, mitu aastat tagasi mõtli, et võisi mõista, kuis kuiseks asi päriselt ja võiti osa, jah, karikavõistlustelt tuusene, kohalike pingutus, ütleme nii, aga Ühest küljest on, on vahva. Peame mõtlema, et kui noorest mõista, siis ka pärast küünepaga. Aga tegelikult, et küüned küll ja päris päris vahva, kui saat nii-ütelda majanduse tõuseb vallaka natukene pingutada. No vot, ega Parilake vana ole, Jõks, noor viil, no vot ja lisast tollele amme Janel vill kolm laska niiska Kodoga. Et kuis latsil Lätüts ütsam ja pesast vällja linnana. Noh, eks lastega nii et tule kasvatada nii-ütelda seto kultuuri vaimu, et kõik, mis on endale hinda ümbril, Kogatov, tule ka edasi anda, üts lats on jah, juba suur lütseum vil neljanda klassi viienda ja, ja lasteaia, et kolm tütart eksmaks määrad Uma leelokoori oma perre leelokoori, et kasvata kasvatajale tütreid Aniemlen ja seto riideid kandva kõik kõige vähem pill, taht kõige rohkem. Vabanda, et jaguks nägevaid, Kato ime Lätvusest välja. Eksine mõnikord või kuidas ütelda? Sage tähese seto riivis siis, siis tekistu viimakene kaheks perre tulla ja, ja õpet skaalal visadaja tüve oma seda kultuuri edasi anda, niipalju kui mõista ja vanaema ka kin, lähed olla meistri. Aitüma, Janet, sa hinda Tiidmist, oled hoit. Nonii, edesiga hoiad jõudu selleni. Kimest tervist. Äikimata. Male Leima Evelin. Kullelge seto keeli tsituudisid iis päeva puulsaitse õdagu.