1964. aasta 19. septembri ajalehest Jerevani kommunist loele tõelise meisterlikkuse ka olid mängitud Heino Elleri flöödipalad. Nende esitus paistis silma romantilise ülemuse ja range rütmiliste joonisega. 1967 kolmanda septembri Uljanoskaja Pravda. Teine pool õhtust algas Mozarti flöödikontserdiga. Solist Saamuel Saulusel on hämmastavalt meisterlik toon, ammendamatud tehnilised võimalused ja hingestatud esitus. 1971 13. mai. Aba Underetesser turgu Soome Samuel Saulus on saavutanud kõrge kunstilise meisterlikkuse, mis vallutas publiku täielikult. 1971 14. Mai uusi Suomi Helsingi suurepärane flotist. Samuel Saulus alustas kontserti soolopaladega. Püssi seerings ja singi viivu alates vaevu kuuldavast pianissimast kõlastab flööt nõtkelt ja õrnalt. 1972 kuues oktoober ostsee Said tung Rostock. Üleliidulise konkursi laureaadi Saamuel Sauluse kogu esituse Virtooslikust võib vaevalt ületada. Kuuldu oli finaal Mozarti Reemo soosest kontserdist, mille esitas Saamuel Saulus koos Eesti televisiooni ja raadio sümfooniaorkestriga. Sümfooniaorkester oli teatavasti esimene kollektiiv, kus te mängima hakkasite. Ja võib-olla te nüüd räägiksite oma tulekust sümfooniaorkestrisse, millal see oli ja kuidas? Kutsutud sümfooniaorkestrisse mängima juba muusikakoolipäevil sattusin ma noore muusiku arenemiseks ideaalses keskkonda. Juba esimestest päevadest peale haaras mind see tõsine musitseerimisel ust, mis on omane oma alasse kiindunud inimestele. Tänu vanemate kolleegide, Eesti NSV teenelise kunstniku Arnold sepa ja nüüd manalasse varisenud helilooja Evald Provery abile usaldati peagi mulle vastutusrikkamaid soolopartiisid. Tolleaegse peadirigendi Roman Matsovi õhutusel ja juhendamisel valmis mul esimene tõsisem partii Bachi viiendas Brandenburgi kontserdis koos Eesti NSV teenelise kunstniku Rudolf Palmiga. See oli juba konservatooriumi päevil ja ilmselt andis mulle sedavõrd julgust, et riskisin juba ette valmistada iseseisvat soolokontserdikava. Üldse olete te soolokavu palju ette valmistanud. Kuidas te oma kavu valmis mõtlete ja mida te selle juures silmas peate? Põhiliselt olen ma oma kontserdite kavad üles ehitanud vahelduse põhimõttel. See tähendab, olen püüdnud kavasse lülitada alati no üks või kaks ansamblit. Mulle tundub, et see aitab vältida kuulmisnärviülekoormamist ühe kõlavärvi tüübi poolt. Järgnevalt kuulame Saamuel Sauluse Mati Kärmase ja Lille Randma esituses Telemanni Tretot järskertsat. Olete mänginud paljudes erinevates ansamblites, aga puhkpillikvintetti iga olete kindlasti seotud kõige pikemat aega ja nüüd ehk veidi selle võimeka ja tuntud ansambli minevikust, olevikust ja uutest kavatsust. Sest see oli ligi 20 aastat tagasi juba kui minu poole pöördusid Eesti NSV teeneline kunstnikel Saavesson ja sümfooniaorkestri kontsertmeister metsasarvemängija Voldemar Uustalu ettepanekuga mängida kaasa tollal juba teenekas puhkpilliClintetis milles soleerisid sellised tuntud veel doosid nagu Eesti NSV teeneline kunstnik Roland Kriit Eugen saanud pere ja Voldemar Rohtla. Kuni tänaseni olen selle ainulaadse ansambliga vennasvabariigid risti-põiki läbi sõitnud. Läinud aastatel esines ansambel ka Soomes ja Saksa demokraatlikus vabariigis. Ning hiljuti saabusime Kiievist üleliiduliselt kammermuusikafestivalilt. Teiste teoste hulgas oli seal kavas meil Kuldar singi kvintett. Kuldar singi kvintetti, millest äsja kõlas üks lõik. Mängite te Piccolo flööti? Kas peale Piccolo on teil vajadust olnud veel mängida mõnda suguluspilli? On olemas veel kleidi perekonna liige. Ja nimelt Alt lööd. See oli vist 10 aastat tagasi, kui helilooja Evald Vain pöördus minu poole palvega heli lindistada tema uus pala kalt löödile ja estraadiorkestrile. Ja nüüd siis Evald Vainu tuulesellid. Kas te olete tegelenud veel kerge muusikaga või oli see lihtsalt juhuslik? No neid juba järjest harvemini. Tuleb mängida lihtsalt ahede võimalda. Vaekauss kaldub tõsise muusika peale. Kuid varematel aastatel ma mäletan enne 50 seitsmendat aastat tegelesin üsna tõsiselt ansambliga metronoomi koosseisus millega võtsime osa 1957. aastal toimunud kuuendast ülemaailmsest noorsoofestivalist. Ja need siis ansambel metronoom ja Uno Naissoo improvisatsioon. Tõsise muusikaga tegelemine on ju ikkagi teie põhikutsumus. Ja kuidas on siis nüüd lood soolokavade ettevalmistamisega paljude jõuate neid aastas ette valmistada kõige muu kõrvalt ja kellega meeldib teil koos mängida? Tänaseni olen ette valmistanud 13 iseseisvat soolokava ja nendega oleme esinenud Estonia kontserdisaalis Tartu Ülikooli aulas või Pärnu raekojas. Läinud aastal isegi esinesime koolinoortele. Kunda keskkoolis Jõhvi muusikakoolis. Viimasel ajal on olnud mul õnne mängida Eesti NSV teenelise kunstniku professor Bruno Lucyga. Ja kui on õnne ja võimalusi, siis ongi praegu töös valikkava, mida me valmistame ette Baltikumi ringseisuks. Järgnevalt Samuel Saulus ja Bruno Luki esituses kolmas osa Prokofjevi sonaadi streemia suur. Ja veel üks orkester, milles te olete algusest peale kaasa mänginud, nüüd juba kolmeteistkümnendat aastat, nimelt meie kammerorkester. See oli 60. aastal kui mul sai valmis esimene iseseisev soolokontserdikava. Minu kolleegid olid nii lahked ja tulid mulle appi Mozarti ree Mansour kontserdi esitamiseks. See oli mini kammerorkester. Igast rühmast oli üks punt mängijaid. Selle kollektiivi esinemine äratas tollal tähelepanu, mäletan meid, kutsus esinema rauda meie segakoor. Mäletan Pääle kollektiivi esimest esinemist. Saime kutseid esineda veel koori kontsertitel ja paistis, et selle kollektiivi sind tõi palju vaheldust meie kontserdiestraadidele. Ka heliloojad hakkasid kirjutama kollektiivile ja nüüd, kui meenutada Jaan Räätsa Kontsert kammerorkestrile. See on käinud vist kogu maailma läbi küll Rudolf Parzai kollektiivi esituses. Ja ka Leedu Kammer Kessi esituses. Koostöö kammerorkestriga jätkub, eeloleval hooajal on kavas esitada nüüd õige peatselt, juba 11. novembril toimub heliloojate liidu saalis balsa Tanjani autoriõhtu. Seal ma esitan koos kammerorkestriga balsa Tanjani kontsert tiinov löödile siis hiljem Paldi ja staamidsi kontserdit löödile mis kantakse ette siis Tallinnas, Tartus, Narvas, Jõhvis festivalil ja kohe peale seda Riia toomkirikus.