Koor alustas tööd 1970. aasta märtsis ja peab ütlema, et esimene esinemine meil oli juba kahe kuu möödudes. Ja see käesolev kontsert mitmesse seesis. See on nüüd juba, kuna meil on planeeritud nii päris süstemaatiliselt aastas 10 kuni 12 kontserti siis võib öelda, et see oli 36., seitsmes, kaheksas, üheksas, sest kõiki väikseid esinemisi me nagu jõle arvestanudki Kuidas selle omapärase kooritöö on korraldatud? Noh, nagu võib-olla see nimetus juba ütleb, et Eesti Õpetajate meeskoor, see tähendab seda territoriaalselt hõlmab kogu meie vabariik, ehkki nii kõige lähemad ja kõige kaugemaid rajoone praegu meil laulab kooris kõige kaugem mees Vastseliinas ja kõige lähemad mehed loomulikult Tallinna koolidest ja palju neid laulumehi arvuliselt on. Arvuliselt on meil registreeritud 96 meest aga nii viimasel kontserdil, kuna pühapäev langes koolides tööpäevaks, siis oli meil Tallinnas 73 meest. Missugune on teie töö eesmärk? Meie oma muusikalise tegevusega taotleme kõigepealt seda, et liita erinevate profiilide õpetajad ühtseks pereks. Teiseks, oma muusikalise tegevusega lähendada õpilast õpetaja eeskujul muusikaliste harrastuste juurde. Ja mulle tundub, et senine niisugune tegevus koolides on kandnud isegi suuremad vilja, kui me seda loota võisime, ükskõik millisesse kooli õpetajate meeskoor oma sammud on seadnud, siis see tähendab seda. Et selles koolis tekib erakordne elevus. Meie kunagi ei esine ainult sellele kooli kuulajaskonnale. Ka soovime, et kooli kõik muusikalised üksused esineksid ka meile ja lõpptulemuseks me siis anname oma hinnangu nendele. Ja kindlasti me ühineme siis ühtseks muusitseerivaks pereks. Nii kooliõpilased, õpetajate meeskoor kui ka antud kooli kogu õpetajaskond. Nii et eelkõige siis muusikapropaganda Eelkõige see. Aga kas selle koolitöös on ka niisugust tendentsi, et võtavad osa ütleme, väiksemate kooride dirigendid saavad siin ka niisugust ja nagu metoodilist juhatust? Ja kahtlemata me isegi oleme seda võimalust pakkunud paljudele kooride juhtidele, kes meie kooris laulavad, et isegi oma noodifondi nendele anname kasutada, lammutame nendele nooti laiali ja kahtlematult puutub ühtede teiste laulude sisulistes ja ka puht praktilistes lahendustesse, siis loomulikult neid näpunäiteid meie töömehed, kes meil seal kooriga töötavad, nendele ei keela natukene ehk repertuaarist kui ulatuslik saun, repertuaari me oleme suutnud selle vältel nii selgeks õppida esinemiskõlbulikuks umbes 50 ringis. Muidugi, siin võidakse ju meelt küsida, et miks meie repertuaar on võib-olla ütlenek nii kergemalaadsed ja vanemamoeline. Aga me teame, et hea vana ei ole kunagi vana. Ja teiseks me peame lähtuma sellest, kuna meie põhiesinemised on ikkagi kooli õpilaskonnale siis sellest, kes on meie kuulajad, mida nemad suudavad vastu võtta ja mis neid köidab. Ja sellepärast ongi, me oleme alustanud peale kõige populaarsematest kõige meeldivamatest ja kõige rohkem emotsioone pakkuvatest lauludest, näiteks meie esimene kava oli Türnpu ja Ernesaks. Ja Meile tundus, et me alustasime päris õigesti. Me ikkagi püüame sisse liita vastavalt oma võimetele ikka kaasaegsemat kaasaegsemat. Sealjuures me kunagi ei unusta ära headvana. Siin oli juttu sellest, et esimene kava oli koostatud Konstantin Türnpu ja Gustav Ernesaksa loomingust. On teil veel teisigi meelisautoreid? Meil järjekorras oli kavas Evald Aava looming. Me kavatseme võtta kõik silmapaistvamad eesti autorid tormis. Ja muidugi me peame silmas pidama neid muusikapalu, milledest meie jõud käib üle ja milledest lapsed on suutelised aru saama, sest me ei tohi unustada, et meie kuulajaskond on alates kuuest seitsmest aastast kuni 60 70 aastane, see tähendab seda, et meie peame andma kõigile midagi oma esinemistega.