Portaal tere, eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Kahtlemine pidavat olema arguse ilming. Samuti võivad kannatlikkus muutuda arguseks, kui see liiga pikaks venib. Ahnus trumpab, tehti algust ja seega kahtlust kui kannatlikkust juhul loomulikult, kui saadava olev hüve on piisavalt suur. Alanud nädal pakub huvitava vaatemängu kannatliku kahtluse ja ahnuse võitlusest. Etenduse sisu keerleb taksonduse senist ärimudelit lõhkuma asunud Uberi aktsiate ümber. Eelmisel nädalal kuulutati välja kauaoodatud Uberi esmane avalik aktsiapakkumine planeedi kõikide linnastunud inimeste transporditeenuseärist raha uutele tegijatele ümbersuunamise mängust. Osasaamise võimalus oli juba pikemat aega huvilisi erutanud ilma konkreetses, et ta oli aga lihtne fantaseerida nii pudrumägedest kui vältimatust ebaõnnestumisest. Raha aktsiate vastu vahetamise põhjenduseks võib igal investoril olla oma unikaalne nägemus. Aga leidub ka palju ühist. Viimast on lihtsam ära arvata. Selleks on kasu saamise soov milles Polegi midagi halba. Kuna maailmas list leidub vähe inimesi, kes ei sooviks vahetada näiteks viieeurost rahatähte kümneka vastu. Ja nad on nõus isegi natukene ootama. Ning puhtalt heast südamest võiks Ell uuendusi pakkuda julgevatele ettevõtjatele edu soovida. Varasemate spekulatsioonide põhjalt ennustati, et Uberi väärtuseks võiks olla umbes 100 miljardit dollarit. Börsipäevaks seati aktsia hinnaks 45 dollarit mis tähendanuks Uberi väärtuseks 80 miljardit dollarit. Seega intrigeeriv tööla ahnust toitev vahe või hirmutav tagasihoidlikkus. Sellest siis kahtlusi ahnuse segane olukord. Esialgu võitis kahtlev kannatlikkus, sest Uberi aktsiate eest pakuti soovitust vähem. Nädala lõpuks oli ostuhinnaks on üle 41 dollari ja firmaväärtus alla 70 miljardi dollari. Sellest hoolimata teenis Huber aktsiate müügiga kaheksa miljardit dollarit. Raha on Uuberil väga vaja, sest firma pole kunagi kasumis olnud. Eelmise aasta kahjum oli kolm miljardit dollarit. Kuid jätkamine ja turu haaramine vajavad investeeringuid. Asjaolu, mistõttu sariti senistele transporditeenusepakkujatele, sest neil ei lubata kahjumis tegutseda. Samas kui neilt leivavõtjalt ja sealhulgas omavalitsuste poolt korraldatud ühistranspordi korralduses segadust küll vabal ettevõttel lastakse investorite mängu tõttu pikalt miinuses tegutseda. Tänu millele sünnib kaasakiskuv ja klassikalise head halba kaaluva tragöödia sugemetega etendus. Lõppvaatuses polegi niivõrd oluline, kui palju mõni investor raha teenib, kaotab vaid, kuidas börs mõjutab Uberi strateegilisi valikuid. Olgu näiteks elektrisõidukite valmistaja Tesla. Mõne nädala eest väljendus Elon Musk börsil olemise vastu taaskord tusa. Aastapäevad varem sai ta sarnase mõttega säutsu eest kõvasti sugeda ja eemaldati nõukogu juhi kohalt. Meest ajab närvi, et peab lugematutele investoritele pidevalt aru andma. Probleemi Poleks, kui kõik läheks hästi, sest siis saaks nagu restorani peremees käia lauast lauda maitsva toidu teemal klientidega jutu lõppu nautimas. Kuid uudse tootega ettevõtte kasvatamine kulgeb harva valudeta ehk raha kaotanud. Kuula varasemaid portaale. L2.