Ma olen vääris kauanägemata hingelist, ümberringi laiub äärma mürkroheline. Ta. See oli miljardite Eeva. Te kuulate Raadio kahe suveraadiot ning mina olen Artur Kamberg. Tänavusel suvel veedan teiega iga tööpäeva kella ühest kella kolmeni. Tänasest suveraadiost tuleb meile külla džässlauljatar ja laulukirjutaja Kadri Voorand, tutvustada meile enda uut albumit In duo with Mihkel Mälganud. Ning pisut hiljem tuleb stuudiosse näitleja trummar Juss Haasma, et rääkida meile Estonia teatri muusikalist Vuesztsaid stoori. Praegu kuuleme ka LSD ja Chinyes. See oli LSD Jinjes praegu aga vahele pisut informatsiooni. Täna öösel kell kolme Telliskivi loome linnukest toimunud tulistamisest. Nimelt on Delfi andmetel võimalik siis, et sotsiaalmeedias ringleb infot, mille järgi inimesi tulistanud Raivo on ise ka taksojuht, aga praegu selles mõttes see info ei ole veel täielikku kinnitust saanud. Politseina alustanud ulatuslikku operatsiooni, et kahtlusalune tabada. Hommiku vältel on kontrollitud mehe elukohta, aga ka teisi temaga seotud Dude aadresse põhja. Prefektuur palub kõigil, kel on asja kohta infot, helistada üks, üks kaks või kui näete ka seda kahtlusalust, tegu on siis kolmekümneaastase Raivoga räägib eesti keelt, on tumedapäine umbes 175 sentimeetrit pikk ja saleda kehaehitusega. Isikud veel kinni püütud ei ole nii et ise mitte ligi astuda, helistada parem politseile. Praegu kuulame edasi Elephanti social kius. Ning see oli keti Elephendissoušhol kius. Õige pea tuleb stuudiosse džässlauljatar ja laulukirjutaja Kadri Voorand, et rääkida meile enda uuest albumist In duo with Mihkel, märganud enne seda, aga kuulame ära Marbsi Genka ja Mäksi koostöös sündinud lugu tibulinnu ärgaks. D. Eks ole, et on koosolek, teekond teenile ana Tartusse ja nüüd neil on kindel. Teadis määradigini. Tibulinnu, mida teed? Eks ole, kõik on oodatud ja mis veel on? Pära tiine? See number on tibin ranna sõpradega longi hero'd. Vaibub UTagenud, dubleemid, käeleti ja kus nad on? Ilus oled tore, mis seal veel on? Malev bee, kandmuleer poodikeservad ja muutmatu peale. Ei räägi, aga siis ma kadunud nagu. Tibutuleni nupoleseksiibergime jätad huulepulgamärgi piinu värgile ja hommikul kesikud, kadunud on mait ja tibu teine libu punkom. Tibulinnu, mida te ees on ka, et eks ole, kolm neli näha tatuse ja missa, nüüd veel on vidin tagant ja siis pärast nibu linnu, mis sa teed? Ees on? Eksole? On enim vaadatud ja minna nüüd veel on nad jaganud ja siis pära tibile. Iva tuhatoosid ja laual kuudel Henni tibu tõukab poole saanud Emmeerin muudelt slaidi muude imerada ära ja lapsed minna trenni, käia koos Eestiga kuskil huviringides maine. Miranda mängides maksavad memme vaeva mulle selle, kinkides arved mis saadavad piltides, annan tagasi ka sulle pole kade mees kauaks ja vaat see Delada samale tees ma meeldin sulle Dianya rohkem kui su oma mees, minu pärast käskisid tal kasvatada habeme. Tibulinnu ma ju tean, kus su mees on ta peidus, sest ta mulle 10 tonni sees on, seniks maksad sina selleks, sul see keeleneet on? Hommikukart, muna ja peekon. Tagant ühe korrav tibulinnu eile oli poistega hoos, dist kogub suguhaiguseid Pokemon koos. Veidi näinud teema kanakuuti tulemalt nokkis minut eri panin tibulinnu munema-munema viilu munad, üsna kumerad ja kui sul on huvi, võid minu omad üle lugeda, kuid pole tegelikult hullu, kui otsusi ei tuledatult tibulinnukoti. Olen üsna muretu. Konkurents on tihe, tibulinnu indist, langekutt on olemas, ikka küsid plaane, mis teoksil, ma olen lihtsalt nagu ta hetkel ma teen sind tibulinnu, mis saade? Ega antennina taskusse ja mis seal veel on pindena tagant jäätis pära poolt tibulinnu, mida teeb mees on? Eks ole, kompuga, teenindajal annetuse ja Mistralide neelan sigineda tagant ja siis. Te kuulate Raadio kahe suveraadiot ning mina olen Artur Kamberg, Eesti džässlauljatar ja laulukirjutaja Kadri Voorand andis välja just uue albumi nimega In duo with Mihkel, märganud ning kes parem seda meile tutvustama kui Kadri ise. Tere tulemast saatesse. Tere. Tere. Tere. Räägi nüüd, mitu kuud on stuudios veedetud salvestatud? Tänasega on album väljas, kuidas sa ise rahul oled? Ma olen ise selles mõttes rahul, et nii hästi kui me seda teha oskasime, me tegime, et kõik mõtete ja katsete läbiproovitud ja, ja seal on igal juhul läks väga põnev seiklus, selle plaadi salvestamine, nii et me oleme, me oleme päris õnnelikud, et me võitsime sellise põhjalikuma katsetuse perioodi, et see tulemus on kindlasti teistsugused, kui võib-olla seni on olnud minu salvestused, aga ma saan aru, et siis oodata on kuulajatele midagi sellist traditsioonilisest pisut erinevat, pisut erinevad sellest, mida sa seni teinud oled, pigem jah kogu plaat, lihtsalt erinev on ka see, mis ma olen seni teinud, aga mitte lõpuni võib-olla välja, et, et ega ma ju uuesti sündinud ei ole, aga ütleme, plaat on pooleks, pooled lauad on sellised. Võib-olla popilikumaks võtmes produtseeritud poole. Ta on võib-olla rohkem põimitud läbi sellisest akustilisest mõttemaailmast rohkem, aga, aga jah, ma ei, ma ise ei oskagi enam öelda džässiplaate, aga kindlasti pole aga tantšassist inspireeritud plaat. Seal on nii tore kuulata sinul hääles sellist nii-öelda entusiasmi ja positiivsust selle uue plaadi suhtes, et ma ise olen täheldanud kuidagi oma ala tegijad, kes on juba omal ajal nii-öelda teatava professionaalse saavutanud, tihtipeale kui nad siis teevad mingi soorituse või uue plaadi või midagi, et siis nad ei olegi kunagi päris rahul, sellepärast et meil endal on juba selline, nad on ise nii palju tundlikumad võrreldes keskmise kuulajaga selle enda kritiseerimiseks. Mis aga ei tähenda, et tegelikult, et ei oleks hea loominguga tegu, et kuidas on, kas sa ise tunned, et sa pigem kannatad sellise liigse enesekriitika all või, või sinul seda mure pole? Kahjuks on see mure on ikkagi väga tugevalt ka all. Sellepärast laed ka ikkagi nii kaua andis ennast oodata, sellepärast et see kriitiline meel trügib iga iga noodi vahele kuidagi jube tugevalt, aga aga ühel hetkel tuleb tõmmata joon alla ja öelda, et see on minu hetke parim ja hetke parim sellel plaadil siis ka on, loomulikult täna, täna ma kindlasti liigun edasi ja ootan juba nagu enda sees neid uusi meloodiaid ja uusi uusi mõtteid kindlasti. Et nii-öelda jalgu seinale ei viska. Seda vist, seda vist on vara veel teha. Aga kui nüüd laulude teemasid vaadata, mis albumile saanud on, siis kas seal on ka mingi temaatika või sa oled lihtsalt kirjutanud, mis südamest tuli, et mis teemad sulle endale kõige südamelähedasemad on? No see album on juba kaugelt, inimesed tunnevad ja read selle plaadipoodidest üles ja see on täielikult roosa, väga ilusa häälega vaatan selle varastan ta roosa, et tõesti väga nagu ütleme suur osa plaadi lugudest, mis on ja suuresti ka minu enda sõnad sisaldavad ühel või teisel moel sõna armastus või, või lav või seda mõtet, vähemasti seal muidugi on lugusid, mis otsesõnu seda välja ei ütle, aga tegelikult päeva lõpuks, kas pole ikkagi nii, et iga lugu on, on peale mingit kellaaega ikkagi armastuslaule? Eks ta nii kipub olema, jah, sa oled, et tegelikult juba väga noorest east saati musikaalselt aktiivne olnud ja tegu ei nagu sa ise ütlesid, ei ole mitte su esimese albumiga ja sa rääkisid ka sellest, et katsetasid proovisid igasugu uusi asju, kuidas sa tunned, et kas sa, palju sa artistina ise kui nüüd rääkida nagu mitte ainult sellest albumist, aga nagu sellist pikemast perioodist, et milline on olnud Kadri, kas või et kuidas Kadri kasvanud on artistina, et mis sa ise tunnetad? No ütleme, selline võib-olla pealtnäha selline udujutt, mida räägivad ikka muusikali emotsioonist ja kohalolust mõjub võib-olla üldisena. Aga selle plaadi kontekstis ma võin väita, et võib-olla ma olen päris põhjalikuks läinud just nimelt sellesama asjaoluga, et kuidas alla emotsionaalselt ja puni aus muusikas ja kas see üldse on võimalik ja, ja võib-olla nende lugude sündimise juures sai see peamiseks faktoriks, miks nii kaua sündisid, sellepärast et nii mina kui partneri Mihkel välgendi jaoks pidid need lood läbima sellise filtri, nagu, et kui me tunneme emotsiooniga ära kõik viimse noodi soundi piidi, mis seal kõlab, siis on asi õige, kui seal on nagu mingisugune sektor kuskil sees, mis on lihtsalt eputamine või täide, siis siis see lugu kindlasti ei lähe plaadile sellist niisama täitmist absoluutselt nagu nullida sajaprotsendiliselt. See oli väga raske, emotsionaalselt ka väga kurnav, aga mulle tundus, et me jõudsime päris lähedale nendele mõtetele, mida me sellel hetkel taga ajasime. Loomulikult meie muutma ajas riba tänama, java tunneks hoopis teisiti, mulle kohe-kohe klikis ära, meenus selline ütlus Arvo Pärdi poolt, kui sa seda rääkisid. Ja tema on öelnud, et muusika ei ole täiuslik, mitte siis, kui sinna enam ühtegi nooti lisada ei saa, vaid muusika on täiuslik siis, kui sealt ühtegi nooti enam ära võtta. Ta ei saa, see kõlas väga nagu selle moodi, mida te tegite ette nii-öelda kontsentreerisite, selle siis midagi üleliigset sisse jääks ja seda üleliigset sai päris palju mängitud ja sellena kõika elimineerisime, nii palju kui me, kui me raatsesime kindlasti hingeliselt raske oma loomingut välja visata, lihtsalt kuulub katsetuste juurde, mis on sinu inspiratsioon, sa ütlesid, et džäss on alati olnud sinu selline lemmikasi, mida muusikasse vormid, aga nüüd on ka selliseid uusi mõjutusi, et kust sina artistina tõmbad enda sellist kus on sinu muusa või mis inspireerib sind uut muusikat kirjutama. No peamiselt inspireerib mind ikkagi lood elust enesest, minu enda kogemused, võid, teiste inimeste kogemused lasen läbi enda prisma või enda tundmuse ja loomulikult ka loodus, mille keskel on ju see plaat sündinud, see plaat on salvestatud mereäärses saunamajas. Seda ma ei teadnudki, nii et kaseviht ja adruhais on seal igas laos mingil moel sees ja see võib olla merele võtamise. Rahu tungib ka ikkagi nendesse lugudesse, kuigi ega seal on sellist erutust kähkigi looval määral sees. Absoluutselt ma eile just kuulasin sinu lugu, aim, narin lav ja, ja sinu, see oli väga hea, see oli väga ilus, ma kohe kuidagi tundsin seal sõnadest ära ja sinu lahkel loal ma ka mängiks seda meile. Ole lahke. Siin on siis Kadri Vooranna uuelt albumilt In duo with Mihkel Mälganud lugu nimega aim naat in law. Te kuulsite lugu Aiminaadin lav Kadri Vooranna uuelt albumilt In duo with Mihkel, märganud. Eetris sumer raadio. Raha siia kahesume raadio. Te kuulate raadio kahte ning suveraadiopuldis Artur Kamberg, sel kevadel esietendus Estonia teatris klassikaline muusikal, uuesti said story selleks, et etenduse ning selle tausta kohta pisut rohkem kuulda, tervitame stuudiosse näitlejad Juss Haasma, tere hommikust kõigile ka minu poolt, kuidas näitlejal läheb, on praegu kiire aeg või jõuad Jaanega pidada. Ütleme niimoodi, et ikka jõuab pidada, aga jõuab pidada töiselt ja, ja ma olen selline näitleja, kes ilma muusikata ikka kuidagi ei saa, kui sa, või kui ma ise uurin oma oma minevikku tagantjärele vaadata neid lavastusi, mis on elu jooksul võib-olla tehtud siis neid, kus, kus muusikat aktiivselt kõrval ei ole, ega neid, selliseid klassikalisi draamalavastusi mul praktiliselt ette näidata ei ole, mistõttu on minust ajalugu pinud sellise musikaalse näitleja, kellele jäävabal ajal midagi muud üle kui oma musikaalsust edasi arendada. Jaanid tulevad töised, natuke teistmoodi, aga kindlasti väga-väga kihvtid. Mis sul siis plaanis on, mul on plaanis pühajärve jaanitulel nuplule trumme mängida ja sellega me oleme teinud nüüd hoogsalt proovi ja, ja see kõlab kõik, ütleks isegi, et kuradima kihvtilt ja selleks palun kõikidele nendel lihtsalt hoida kuidagi pulsil kuidagi kätt pulsil ja silmad lahti ja, aga ühesõnaga, et siis rääkides sellest muusikast edasi, et ka vestlesid storia muusikal, nii et see tundub olevat väga, väga sinu teema, et räägi, kust te selline klassikaline lugu pärit on, kust see lugu tuleb, mida te no eks tema klassiku sulest ongi tulnud, mina olin väga vähe kursis storini loominguga kui ka sellega, mis laval täpsemalt toimub, ütleme dramaturgiliselt poolega, enne kui mind sinna lavastusse kutsuti ja see aasta või see hooaeg, ma olen saanud nüüd kaks lavastust George valmidusega. See on mind kuidagi teisest mingist raamist välja toonud, et see on hästi põnev, põnev teekond on olnud. Aga kuidas sellega on, et noh, selles mõttes nagu ma aru saan, et see on Shakespeare'i Romeo ja Julia põhjal kirjutatud originaaltekst ja, ja see on selline lugu, millest kõigil on väga palju juba nagu arusaam ja ootasid, et kuidas see võiks olla, et kuidas on näitlejana sellist rolli täita, mida inimesed juba on näinud, kuulnud või kas sa tunned seda pinget kahetseda? Reilegile? Seda ma ei tunne, seda, seda ma ei tunne, mina tundsin pinget iseendas, et kas, kas ma suudan selle, mis, mis lavastaja, kui sa, ütleme niimoodi, sa pälvid George valmis sellise suuremat sorti tänu ütleme, kihvtima või niuksed, sa saad aru, et see on nagu noh, isa on patsutanud sulle õlale andnud, vot see nüüd oli George on teie lavastaja? Jah, et, et kui, kui temagi ütleb, et kuule, et ma väga uhke selle üle, mis sa tegid vot vot siis, siis, siis sa oled millegi suurega ammu, ma julgen ma hakkama saanud, et, et seda pinget või värki, et kas stoori, muusikal ja mul ei ole aega sellele mõelda, mul on seal omal tegemist nii piisavalt palju, ma katsun selle teha nii hästi ära ja, ja see, mis siis pärast saalist tuleb, seda ma, ma siis kuulen või näen, aga ei räägi, et see, millega siis seal tegeleda, et mis sinu roll on näidanud, mina mängin seal noh, kes teab lavastust, seal on kahe gängi vaheline elu, suhe, suhted ja draama ja, ja viha ja vaen ja, ja kõik armastus ja kõik muu, mis selle juurde käib, et, et mina olen ühe gängi selline liider. Kas sa oled, sa oled nii-öelda kangelane või antikangelane, kui sa nii küsid, siis ma ei oskagi öelda, kes seal, kes seal nüüd, kes seal nüüd siis nagu parem või kes nagu halvem on, need maailmavaated on erinevad inimesed ikka ühesugused, et et seal on jetid ja Sharksid ja, ja siis mina katsun hoida lippu kõrgel Cheptidel ja kuidas on, kas sa ise tundsid mingisugust samastumist ka selle rolliga või see oli lihtsalt järgmine tööots või, või olid sa ise ka noorena kuskil sellises jõugus või midagi, on midagi nagu tuttavat on mingid mingid tudengid olid meil omal ajal ka katusepapi tänaval kui, kui, kui ka Köleri tänaval Kadriorus kas, kas meil nii vägivaldsed mängud asjad olid, seda kindlasti mitte, et aga küll oli, küll, oli ka keegi, kelle järgi ütleme, kelle sõna maksis rohkem võib-olla, kui teine või kes kes aitas otsustada või mida teha või kuhu minna või et see küll. Et kui sul on selja taga, noh, ütleme niuke 10 alfaisast, kes kõik tahavad ka veel ennast lisaks kõigele tõestada ja tohutult seal laval olla ja värki, mis ei olegi etteheide, vaid kõik kõik me oleme niimoodi süsteemis, et et siis panna nad enda järgi kuulatuma, noh, see on ka selline väljakutsetöö. Et aga mõtlen, see kamp on meil seal nii kihvt ja lahe, et see aeg on läinud esiteks meeletult kiiresti kõik on teda prooviprotsessiga ja tööd julgen öelda, meeletult nautinud kavadeid veel Estonias näha saab, eks saab näha niimoodi, et meid ongi nüüd kas täna saab ja? Ja siis siis me näeme uuesti augustis ja, ja augustis on, on minu teada, eestikeelseid etendusi on kuus ja umbes sama palju on inglisekeelseid etendusi. Aitäh sulle saatesse tulemast ja, ja kõike paremat selle tükiga, aitäh sulle. Kõike head. Rääkisime näitleja Juss Haasma, aga Estonia teatri muusikalist Vuessaid story. L2 kaks kraadime ootama rakkudes praami Kasmaarysokitandaalide alukaid olema laadi plaanid põdra segama ja klaasid ja kuulame jai veel kaadrid Paetil, mündid, põrsas kinni, ostsime selle paadi. Siin. ALS võiksid keegi näits, keegi räiegi ei oskagi siin. Aga meil on üks. Kaaspäeva eila, nii, aga homme pükse meile iialgi. Pidime lenneta dominikaani, kui Eestis on lumi maas. Oleneb su huultel. Nemad viivad, paneb peale. Esimest plaati, mängib, tulen. Moody spagaadi, korralik saavutus, klouniks pole trikki mugav hüpata, tuline, suudle relvale. Käinson, suvine tuulekellade näi. Kurvastus oioi. Jumal, anna meile tänapäev. Säärele saatusele. Ütle, miks sa täna oled? Süüa ei saagi püsidele maani. Ütleb võsooni biilse Pärnuma jaami. Ära? Ei keelanud. Ja ma olen hakanud, ei keegi. Ei pole sind kutsunud, siia paarisust välja ei tehta ja peeglist puudrit pruugis linna omapäi poleks nii kehva haarasid käest kunstidel üksi ootuspäraselt jalatsi püksi, tõi ta täiesti paljalt. Jääme igavesti randa. Me tänavale. Täiesti kained. Piisab vaid. Me täna tulevad vaid täiesti lihtsalt miljonäridele. Laupäeval kell üks kuumalaines muusikat valib Maian. Kuumalaine. Ülasee peadläheda maagades puu on uks kui ka eks. Äärega tees. Regatta, kui kiirelt külma duši süüa seal liiga palju soola. Stressiliidul ees me need et püüa päeval puhata, tuuled, nohu, jäärad kuuma vee, et sõpra ära unusta. Vaideerist a- või kirjuta, sõida külla oma haavana isale. Ja. Võimalus. Liine poole kirjuta, ära mõtle. See oli Raili Lilleorg ja tema lugu elades te kuulate raadiot, suveraadiot ning mina olen artrogamberg. Nüüd aga mängime teile, Snow, Patroli, teouncywen. Vertupell ja trummid Jaan Rajasaare ning Jaan Kamlat juhatavad orkestrit ning hoolikamatele kuulajatale jagavad kan nänni, mis on nänn? No nänn on ikka kodumaa parimate festivalide massi ja need kõige paremad festivalid on hipofestival Elvas. Mägede kalale saavad I Land Sound, Intsikurmu ja Viljandi folk. Aga näinud pole veel kõik kataja, tehakse jaanijuttu ja murtakse etnoloogiline aasta selgroog. Mina ikka pühapäeval juba kella kahest vahet pole, mis on ilm või kus liivi veaga leierkast külje alla ja kuula hoolegi. Raadio Jaan 2019. Pühapäeval kella kahest. Raadio kahe nädala plaat Vaiko Eplik sirele. On reede töönädal on kohe-kohe lõppemas ja lõpuks saab võtta vabamalt, lõõgastuda hetkeks enne kui liigume edasi nädalavahetusse ja näiteks kuulata linnulaulu. Igal reedel võtame minutiks aja maha, et kuulata Fred Jüssi salvestatud loodushääli. Ja täna laulab meile Eesti kõige pisem lind. Tegelikult pole kogu Euroopas väiksemat lindu. See imepeene laulu ja kollase punkariharjaga laululind on pöialpoiss. Te kuulasite Fred Jüssi salvestatud pöialpoissi ja see oli linnulaulu minut. Nüüd aga superorganism ja eri palju kontserdi Feyness. Jaan Rajasaare ning Jaan Kamlat juhatavad orkestrit ning hoolikamatele kuulajatale jagavad kan nänni, mis on nänn-nänn, on ikka kaduma parimate festivalide passi jänes kõige vanemad festivalil on hiphop festival Elvas, mägede hääl, talalaza I Land Sound, Intsikurmu ja Viljandi folk. Aga näinud pole veel kõik kataja, tehakse jaanijuttu ja murtakse etnoloogiline aasta selgroog. Ah et millal naa ikka pühapäeval juba kella kahest vahet pole, mis on ilm või kus riivi veaga leierkasti külje alla ja kuula hoolega. Raadio Jaan 2019. Pühapäeval kella kae. Kuulate raadio kahte ning suveraadiopuldis on Artur Kamberg. Möödunud nädalal esietendus Tallinnas Püha Katariina kirikus raam, teatri uus suvelavastusi, juudid selleks, et etenduse ning selle tausta kohta pisut rohkem kuulda, tervitame stuudiosse näitlejad, Kristo Viiding. Tervist. Tere tulemast saatesse. Räägi, mis Lool teie lavastus põhineb või kust see lugu tuleb, Juudit on Tammsaare näidend aastast 1921 juuditi müüt pärineb vanast testamendist ja nii palju, kui mina asjast aru saan. Tammsaare sai inspiratsiooni selle kirjutamiseks saksa dramaturgi, kelle näidendit ta luges nooruses samuti, mis oli juudidki legendi põhjal kirjutatud, aga sealsed motiivid ei rahuldanud Tammsaaret, nii et tema siis otsustas kirjutada oma versiooni sellest. Ühesõnaga väga vana lugu, tegelikult väga iidne ja vana testamendist pärit. Kuidas selline nii vana lugu tänapäeva publiku jaoks sinu arust kõlada võiks, kui meie lavastusest rääkida, siis ta kõnetab vägagi loomulikult vana lugu, aga Baskeeria lavastaja oskas seda niivõrd visuaalselt köitvalt lavastada, et inimestel, kes senini meil on täna neljas etendus, kes senini vaatamas on käinud. Keegi pole veel igavusse üle kurtnud, ega inimesed vist nii-öelda läbi ajastute, et nutitelefonid lähevad nagu väiksemaks, aga et inimesed nii palju ei muutu, et need teemad on ikkagi võrdlemisi universaalsed, ma saan aru jah. Ja just siin tuleb kiita Tammsaaret, kes oskas väga inimlikud motiivid leida nendele piiblist päril pärit tegelastele küll, kus, võib-olla see originaalis on ikkagi üsna ühetahuline, kogu see lugu, ega ilmaasjata ei ole, et me tõde õigust tänapäevani loeme, et need nagunii-öelda inimsuhted on tegelikult täpselt sellised, et nii nagu nad olid nagu 1000 aastat tagasi ka näiteks. Räägi, milline on sinu roll selles etenduses, ilma et sa nüüd nii-öelda tohutult sisu ära reedaks. Näidendis on kaks suurt rolli juudid ja, ja tema mees vastas tegelane, partner Olovernas ja ülejäänud rollid minu arust Tammsaarel on seal üle 20 tegelase lausa ka meie lavastaja sai ülesande produtsent Märt Meos Alt teha kogu see lavastus kuue näitlejaga, ehk siis ülejäänud neli näitlejad peavad kõiki teisi rolle mängima, siis ta tegi oma dramatiseeringu ja jagas igale näitlejale kaks rolli, nii et mina mängin kahte tegelast, üks on siis seal juuditi leeris, teine Anolovernese leeris. Aga kuidas sa ise nende rollidega samastan või kui lihtne oli sul nendesse rollidesse sisse minna, kas see oli nagu selline nii-öelda järjekordne tükk, et davai, teeme ära, teeme professionaalselt või oli seal ka mingisugune tundsid seal mingisugust isiklikku sellist samastumist või sidet neutrollid, et oli ikkagi inimesed ja ma olen näitlejana alati püüdnud tabada siis mis, mis on selle inimese voorused, mis on selle inimesega puudused, et ka endale alati näitlejana väljakutseid esitada ja need seal leidusid? Teie lavastaja, nagu sa isegi mainisid, ei ole, ei ole sugugi Eestist pärit, kas välislavastajaga koos töötamine erines väga senisest kogemusest, et kas sa mingid koolkonna erinevused, tehnika erinevused ja kuidas see kogemus sinu jaoks selle minu jaoks isiklikult ei olnud seal väga palju uut, sest ma olen paar aastat tagasi libahunti tehes puutunud kokku Jakuutia lavastajaga ja koodid ja Baskeerid on kõik, juured on ühest ühest kohast pärit ja nende teatris on palju ühist. Minu jaoks oli juba üsna tuttav lavakeel muidugi ka väga armas minu jaoks selline teistsugune ja nagu ma enne mainisin, selline visuaalne sümbolistlik. Ta ei jää ainult tekstipõhiseks, seal on väga palju heas mõttes teatraalsust. Peaks ütlema, et tegelikult eestlased ja nii Baskeerid kui akuudid on oma maailmavaatelt väga sarnased, me oleme kõik omal ajal olnud loodusekummardajad, maousku, rahvas ja selline nähtamatu side on meie vahel selleks intervjuuks valmistudes, ma vaatasin ka raamteatri kodulehele ja vaatasin ka juuditi etenduse lehte ja ese, etenduse kirjeldus algab siis Tammsaare tsitaadiga, et meie ikka tapame neid, keda armastame. Ja see nii-öelda see on seesama teema, mis tegelikult tal ka nii-öelda tõest ja õigusest väga läbi käib, et meil on ikka kõige karmimad ja ütleme kõige koledamat ikka nendele, kes on meile kõige lähedasemad, et miks see nii on lihtsalt sina inimesena, miks sa arvad, et miks see nii on? Nojah, oli siin veel väga pikalt teada filosofeerima kes lööb, see armastab neid väljendeid on palju, aga nii paraku on. Et oma vendadega me ju ka kakleme ja õed kisuvad, nimetatakse õeluseks seda. Ma ei tea ju see, see lähedus on, et oma lähedasele inimesele lubad endast kõige koledamaid külgi näidata see usalduse küsimus. Ma olen ise ise olen nii-öelda enda peas diskuteerinud, et vahest on sellepärast, et need inimesed kuidagi lähevad meile korda või et me Meil meil mõni on jumala suva, mida keegi keegi nii-öelda kolmas isik, keda me ei tunnegi, meist arvab või kui tema meiega ei nõustu, on ju, või kui tema on meile vastuvõetamatu, aga kui seal on keegi, kes meile läheb korda, siis nii-öelda kui läheb hinge võimalik ja suur aitäh sulle saatesse tulemast ja meile juuditist rääkimast. Ma olen lahkem, rääkisime raam, teatri, suvelavastusest, juudid ning külas oli näitleja Kristo Viiding. Raadio kahe sume raadio. Te kuulsite In Heileri majanest feis, see on raadio kaks ning suveraadiopuldis on Artur Kamberg. Õige pea kuulame ära kultuuriteated, aga praegu esitame neile kaliibri bändi. Kuulsite madonna jätkuavo ühiselt sündinud lugu. Eks moment, kiutša, mina olen Artur Kamberg ja hakkame siin raadio kahe suhe raadiot selleks nädalaks vaikselt otsi kokku tõmbama, mis aga ei tähenda, et otsa saaks hea muusika. Õige pea läheb edasi uue muusika, reede. Selleks tuleb meile eetri, võtab üle Simo Toode. Praegu aga soovin omalt poolt teile meeldivat saabuvat jaaninädalavahetust ning järgmiseks mängime teile puundoksi. Lifis neuron likeda Essegem. Eetris.