Nädala kommentaariks anname täna sõna Trusti Eesti põlevkivijuhatajale Väina veel õpile põhjustanud rohkem kui küllalt, sest ta tuli praegu just üheksandast maalt. Päevansson uudist. Võib-olla see, et kolmandast jaanuarist mäetöid hakkab tegema ehitust ise, nii on, ise on tellija ise allettevõtja mäetööde osas. Põhiliselt töid hakkab teostama, teise kaevanduse kollektiivtööd on juba männid üle võetud. Alla kirjutatud. Juba teist päeva käib töö. No me hakkame tööd natuke teistmoodi, kui seda tegid ehitajad, sest nendel on töödes on suur mahajäävus. Tuulutuse, mis on praegu, lonkab samuti, nii et arvatavasti esimesed kaks kuud läheb meil ümbertegemise peale. Neli-viis korda kiiremini siiamaani läksid ja loodame nende töödega toime tulla esimeseks oktoobriks. Siis saab veel aega kaks kuud montaazi peale kuu aega seadmete sissetöötamise peale, nii et arvatavasti aasta lõpuks kindlasti jõuame korda aitäh ja need siis püüame nendest probleemidest, millest juttu oli, mõne mehega lähemalt rääkida. Uus aasta on toonud üheksandasse kaevandusse uusi inimesi. Üks nende hulgast on Peedu Eerik paari sõnaga, kus te varem töötasite ja mis teid siia tõi. Varem töötasin teises kaevanduses transpordijaoskonnas teedemeistrina. Ja kuna siin meie kaevandus hakkab Caniteesid ehitama, siis mind ka siia toodi üle teedeehituse peal. Need tuleb oomika võtta, pikem sõit ette? Jah, nüüd selle asemel, et varem sai seal kell seitse ülestõus, nüüd tuleb juba kella kuue paiku hakkab üles tulema. Et sõita üheksandas. Ühesõnaga õige mees, meie tänase teema jaoks tahaks paari sõnaga rääkida, mida endast ette kujutab see tee, mida te tegema hakata. Ja kui palju selleks on vaja jõudu, kui palju materjale ja nii edasi. Tööde maht on üldiselt, siin on suur, et meil üldse siin anda käiku esialgu plaanitud neli käiku, see tähendab kus hakkavad tööle läbindajad, on vaja meil teha 3,6 kilomeetrit teid. Suurem jagu on raske tüüpi rööpad. R 33 ja siis kogumis Trekides tuleb meil maha panna. Meetri. Kaal on 24 kilo. See on kergem, nüüd. Üldiselt tuleb siin üldse meil alla lasta selles ligi 225 tonni rööpaid üldse ja midagi 65 tonni teedematerjali, et saaks kõik see tööde maht läbi viia seal, kus samuti tuleb liipreid ligi 4000 ümber ligi 2000 kuupmeetrit killustikku killustikku siin kasutame teede ballasteerimiseks samuti teede tõstmiseks projekti kohaselt. Allalaskmine käib siis kuidas, kuna abikallak on 25 kraadi on tehtud spetsiaalsed kärud spetsiaalsed rööpa allalaskmise kärud kus saab seal kuus kuni kaheksa rööbast kinnitatud ja lastakse alla. Kas kallakšaht on pea kogu aeg teie transpordi ajal kinni? Jah, see on küll, et siin tuleb meil organiseerida kolme vahetusega, nii et ta on ikka sihuke tõeline tõeline löök. Tööde mahud on suured ja tähtajad lühikesed, nagu juba öeldud. Kuidas te toime tulete nendega, kas kasutate mingisuguseid teisi meetodeid ka, kui siiamaani rahulikumas paigas tööd tehes on, te olete? Jah, siin tahaks tuua endale maa alla keevitatud paraadi, mis meil on suurt abi, kuna siin momendil töötanud keevitusaparaadiga. Ja samuti on meil olemas praegust kaevanduses agregaat, mis on ainuke trustis, millega saab teha mitmeid operatsioone. Hüdraulilise meetodil töötab ja toite saab troleist. Selle peale on olemas kaks õlipumpa, üks, mis annab survet 65 atmosfääri millest me saame seal kasutada näiteks rööpapuuri ja on olemas seal siis samuti killustiku alla löömiseks. Ja teised 200 atmosfääri peale, mis töötavad, on eriti kõige parem raudteepress, millega saab rööpa painutada. Hariliku käsipressiga me paigutame kaheksa meetrise rööpa läheb 10 15 minutit. Sellega saab painutada viie-kuue minutiga. Nii et te olete sõnaga tulnud täie varustusega ja täie tahtmisega see asi kiiresti joonde ajada. Millal need päris tõsiseks tööks lahti läheb? Päris tõsiseks tööks läheb lahti, kui on demonteeritud kõik kliendid c võib ütelda üks nädala-pooleteise pärast. Teise kaevanduse ventilatsioonijaoskonna ülem Endel Nizza. Kas teie alalt tuleb midagi üheksandas kaevanduses kammutav ette võtta? Arvata võib, kuna üheksas kaevandus andis meile kaevanduste rajamiseks, siis muidugi tuleb ka meil seal osa võtta. Kas tuleb midagi senisega võrreldes muuta tingimata, kuna praegustes tingimustes ei ole tagatud täielik ventilatsioon eriti värske õhu sisseandmises sest pea kallak ja abikallak talvetingimustes külmuvad ära. Kui sealt lasta värsket õhku kaevandusse mida tuleks siis teha selleks loomulikult on vaja puurida uus siis andev surf õhu jaoks ja muidugi tuleb ka ringi vahetada. Olemasolevatel surfidele ventilatsiooniseadmeid. Milles on see asi? Mikspärast need tööd siiamaani tehtud ei ole. Seda on muidugi raske öelda. Oletada võib, et muidugi seal alguses raskemad tingimused olid, ei mõeldud võib-olla ventilatsiooni peale üldse, nii kui kaevanduse rajamisel lihtsalt kasutasid ära olemasolevaid avasemis kaevanduses läksid olemasolevat ventilaatorit, kuhu need siis pandi alguses kui need puuraugud rajati, üldse sinna? Ma paluks teid paari sõnaga rääkida, kui töömahukas on ühe ventilatsiooni Šuši rajamine. Sain küllaltki töömahukas. Muidugi on olemas spetsiaalsed puurpingid, mis rajavad kuni 1200 millimeetrid. Puuraugud. Muidugi maksumus on umbes nii, minu teada seal 5000 6000 rubla ühe puuraugu rajamiseks sügavusel kuni 65 meetrit. Kas puurimine on ainukene võimalus aukude rajamiseks või mingisugused teised veel? Muidugi on võib teostuda lõhketöödega, mis on muidugi seotud küllaltki ohtlike töötingimustega ja tänapäeva tehnika juures. Muidugi eelistatakse siiski tööohutuse suhtes puuraukude rajamist spetsiaalsete masinatega. Ja kui palju niisugusi auke tuleb rajada, enne kui kaevanduskäiku läheb? No seal on juba rajatud, on need puurauke küllaltki noh, ei ole maalt veel ühendatud kaevandustega. Praegusel minu teadaolevatel andmetel on ainult vist kaks puurauku, mis on ühendatud maalt. Aga kuna seal tuleb rohkem neid kaevu õõnsusi tagada see vastav plaan, mis meile antakse kaevanduse rajamisel siis muidugi tuleb rohkem neid puurauke rajada, eriti värske õhu sisseandmiseks. Missugused tingimused peavad olema tuulutuse ventilatsiooniga seoses tagatud kaevanduses? Temperatuurid niiskuses? Olenevalt kuidas me tahame kaevandustöid läbi viia. On uudse tehnika eeskirjadega ettenähtud vastavad normid, õhule peab küllaldaselt olema hapnikku. Süsihappegaasi hulk peab olema normides. Ja kõige tähtsam muidugi peale lõhkel töid saavutada normaalne õhu kontsentratsioon. Tagada töölistel normaalne tingimus harvusi, vastunimed seal on muidugi üle 20 protsendi peab olema hapnikku, süsihappegaasi hulk-le 0,5 protsendi olla. Ja muidugi kahjulikud gaasid, mis tekivad lõhketöödel. Neil on ka oma kindlad normid määratleda rahus tehnika eeskirjadega. Et seda tagada, peab muidugi olema küllaltki intensiivne õhuvahetus kaevandus. Kuratlikult võiks öelda, et igal juhul on nõutav parem õhku seal kontoriruumides. Isegi võib seda ütelda, sellepärast kontoris võib-olla tõmmatakse suitsu ja on küllaltki õhk. Ei, võib-olla kui mõõta, ei tea, missuguse konsultatsiooniga kaevanduses seal intensiivne füüsilise töö juures olema küllaltki ja õhket tagada töölisel ikka seevastupidavust seal ja hea tervis. Kui. Puuraugud on rajatud, kas sellega võib lugeda ventilatsiooniseadmete ehitamise enam-vähem lõpetatuks? Ei saaks ütelda, on veel vaja maal, kuna rajatakse mitu kilomeetrit kaeveõõnsusi siis nende vahel on ühenduslõõrid, et seda õhku õhku jagada maal vastavalt käikudele tuleb muidugi rajada vastavad ventilatsioonitõkked ja ventilatsiooniuksed õhujoa reguleerimiseks. Ja mis on antud juhul muidugi küllaltki tähtis ja peales surfide rajamise muidugi on, ka esmajärjekorras tuleb teha nüüd õhutõkked. Nii minu teada olles andmetel umbes seal 12 13 õudukaid, seal kolm, neli ventilatsiooniust. Olenevalt muidugi sellest, millised on põiklõiked seal kaevanduses. Kaevandustel on ka muidugi töö raskus, oleneb sellest, teadsid, mida suurem. Ma põiklõige, seda rohkem läheb materjali, rohkem võtab aega tööjõudu selle ehitamiseks. No muidugi, et kiiremini saaks hakata rajama kaevu õndsuse, tuleb need kiiremas korras ka valmis teha. Olemasolevate andmetega muidugi läheb selleks umbes paar nädalat või isegi rohkem vaja täiesti viie kordase ventilatsioonisüsteem, mida meil läheb antud juhul vaja? Sellega te jalgu vist veel ei jää, sellepärast et eks elektritee rajamine ja need võtavad rohkem aega. Muidugi paralleelsed raudteede ehitamisega, muidugi tuleb meil ka teostuda kuidagi ehitamist ja ma mõtlen, et seks ajaks, kui nemad lõpetavad, lõpetame ka meie.