Head kuulajad, mõistetage, kus me oleme. Ma usun, ei eksinud. Tallinn võidu väljak, kuhu me kutsume teid väikesele raadio ekskursioonile koos miilitsapolkovniku, Harry taid. Olge hea alustamistada ekskursiooni väikesest vildist võidu väljakust, millisena näete, kui raudteeinspektsiooni töötajad? No kõigepealt, see on meie kodulinna kõige suurem kesksem liiklustsenter, liiklussõlm, hästi palju sõidukeid, autojuhte, jalakäijaid ja loomulikult rikkujaid. Kui palju autosid ja üldse liiklusvahendeid läbid võidu väljaku, ütleme tunni aja jooksul. Tipptundidel küündib see arv 2400 kuni 2500 sõidukit ja peale selle veel nii 12000 15000 jalakäijat, nii et tõeline liikluskeeris. Siin me siis kohtume, trollibussid, trammid, autobussid, isiklikud autod, taksod. Küsida. Liiv, autod varustatud kõikide seadmetega, mis lubavad võtta ühendust ükskõik millise punktiga pealinnas. Ja kohe kuuleme. 90 90 olen 80 vastake kutsele. Nii. 90 80, oleme 90, kuulan teid, kuuldel. Te sõitsite asja möödasid sireeniga, kas oli midagi kohutavat juhtunud? Sõidame Pärnu maanteele, sõidame Tartu maanteel, et seal oli kokkupõrge inimestest, keegi vigastada ei saanud. Pooldal. Tänan väga, aitäh, side lõpp. Aga mida näiteks peab tegema autojuht, kui ta kuuleb segamini läheneva auto? Eeessur sahk keskel terassari jõudu. Autoinspektsioon olete. Kas te võite öelda, kuidas taks autojuht käituma? Kui ta kuuleb helisignaali sireen, mis äsja siit möödus, auto, autojuht peab andma signaaliga, masinad on kindlasti see paremale teepoolele ristel siis jääma seisma laskma läbi algamas. Aga kui kitsas tänav, kas peatumine on kohustuslik, peab teatama ka peast läbi lasta, peab isegi peatuma täiesti õige looma kõik tingimused helisignaaliga auto möödumiseks. Astume siis oma mikrofonidega kõrvale, sest tegelikult seltsilist haigre teil oleks olnud põhjust praegu meile vilistada, meie rikkusime liikluseeskirju küll ja kõndisime mööda ringi, nii nagu ei tea, aga näiteks see jalakäija siin. Kas ta käis praegu õigesti? Kodanete ületate sõidutöö nähtamatus kohas, andke andeks, aga tõesti väga rutta vaja oleks muidu hiljaks jäänud, näete, tramm läheb sealt võidate minuti, kaotate pool elu või isegi terve elu. Olete kuulnud niisugust? Olen küll, aga andke andeks, tõesti väga keerali. Esimene kord, aga mis te arvate, kuidas siiski saaks jalaga? Mul on hästi hea tahtmine teid siiski trahvida, sest autojuhid kiruvad jalakäijaid, jalakäijaid, autojuhte ja nii see vastastikune nääklemine toimub, aga korda tänavatel siiski ei saa. Tänase pühapäeva puhul nii 50 kopikat ma siiski määran teile rahada. Tõstke andke andeks, esimene ja viimane kord rohkem anname sellest asjajuhte, palun. Kõrvalt on päris õpetlik vaadata, kuidas kohmetunud jalakäijal võtab taskust 50 kopikat. Vabanda, lahkuge. Ta vist, et see mees enam liiklust ei riku. Aga palju meil Tallinnas on neid, neid inimesi, kes ikka unustanud kas kiiruga või ajameelsusest. Et nad on veel astuvad sõiduteele, kus. Arvamus päris hulgaliselt, keskeltläbi nii kaks kolmandikku liiklus toimub Mustjalakäijate süü tõttu, räägitakse. Milliste passiivsusest nii mõnelgi juhul pähe trahvitakse. Ma julgen siiski väita vastupidist. Näiteks möödunud aastal trahviti Tallinnas koha peal ligi 14000, jalakäija on küllaltki suur. Küllap need inimesed enam tulevikus korda ei riku. Seltsimees Laidre, eks ole, kummaline küsimus. Mitu korda te ise olete jalakäijana rikkunud, liikluseeskirja? Kui üldse olete? Hästi provotseeriv küsimus, kindlasti olen lugenud, kord ei ole, aga vahest. Siin on prooviks korraks peale kinniga mõne sõiduauto või veoauto või bussi, mis meist mööda läeb küsida autojuhi käest, mida tema arvab jalakäijaks näiteks tuleb üks takso 16 43 proovida korraks kinni pidada. On teil aeratset kaks minutit? Kuidas teile meeldivad Tallinna jalakäijad? Väga oled nendes autojuht ei tohi pritsida inimesega, ta jääb just selle augu kohta teadma. Aga täna olete pritsinud mõnda jalagi, täna jah, ütles mulle Valdeku tänav Valdeku tänaval peatuste kinni, peaksin, vabandas, vallandas kuidas ta nimi on, palun järve, noormees, autojuhiload on teil, mis ajast auto, seal on mul kolm aastat. Kas auk on sees? Midagi ei ole veel ühtegi. Tubli Kivi kotti. Aga hakkame nüüd lõpetama oma raadiekskursiooni võidu väljakul. Palume korraks meie mikrofoni juures kapten kalda ja kõnnime korraks Pärnu maantee poole. Kõneleme sellest, kuidas teie arvates peaksid Tallinna maantee välja nägema kõige lähemas tulevikus. Linna täitevkomitee on härjal sarvist kinni hakkab lahendama linna süda. Üks probleemi, prügi, suuremad kitsaskohtade võidu väljak. Selle probleemi muidu lahendada laiendamise võimalused puuduvad, kui tuleb kehtestada tänavatel liiklus. Liiklus pannakse käima Estonia puiestee suunake pooleteisest suunast pannakse madalat Pärnu maanteelt võruväljakult võidu väljakule. See aitab tublist lahendada, kergendada seda ristavalt, kuna välditakse rida lõikumisi, taastuvad vooruste lõikumisi. Liiklussõlm siin võidu väljakul elab. Kõige õnnelikumad sõitjad läksid meistrist äsja mööda, valge väike lipuke oli raadioantenni küljes, need olid värskelt pulmalised. Trollibuss läheb üle võidu väljaku inimesed kesklinnast koju mustamäele. Siia toob tramm nii Pärnu kui Narva maanteed ja Lasnamäelt inimesi, kes tulevad linna kinno lõunatama. Teatrisse sõidavad taksod meist mööda. Läheb ilusti korrapärased pilgud sill, punane, kollane, roheline liiklus jälle valla ja nii ta jätkub ja tahaks, et see liik luks jätkuks rahulikult kindlalt, et miilitsatöötajate vileti oleks kuulda ja et meil ei oleks vaja raadios teatada rubriigis päevast veel juhtus seal õnnetus, et jalakäija oli hooletu, et autojuht kiirustas, kuulake meie võiduväljakut, kuidas ta liigub, kuidas ta elab, kuidas ta tahtis?