Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere eetris portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Aeg on raha. Mõttetera seostatakse enim ameeriklastega. Põhjuseks võib olla, et nad püüavad kõik rahaks teha või kõike rahas mõõta. Aja võrdsustamisel rahaga peetakse enamasti meeles selle tarbetu kaotus toetust. Kuid vaadata võiks hulga sisukamalt. Rahast rääkides jaguneb teema ju kuludeks ja tuludeks. Järelikult. Võib ajas teha rahalisi või ajalisi kulutusi ja samas teenida kasu. Näiteks on autosõit kuluallikaks. Sellest tuleb alati maksta kas omaniku rollis või siis kliendina. Kas autosõidust endast aga tõuseks ka mingit kasu? Autosõidu kasu ei tasu segi ajada jõudmisega ühest punktist teise. Seda võib saavutada mitmel alternatiiv sel moel. Pealegi peetakse kiiret sõitu helistatavaks. See tähendab, et eelistatakse ajakaotuse minimeerimist. Ameerika näitekirjanik Tennessee Williamsi jäädvustas selle mõttesse. Aeg on pikim distants kahe asukoha vahel. Juhul kui sõidust endast Tõuseks rohkem kasu veedaks igaüks autodes meelsasti rohkem aega ega januneks tormata punktist teise. Seega on küsimus sõidu ajal tõusvast kasust. Kardavalt on vähesed aga niipidi mõtelnud. Ometi võib küllaltki lihtsalt sõiduaja kasulikuks muuta. Näiteks lugedes kõrvadega mõnda audioraamatut võid põukasti raamatu lugemist. Peetakse kasulikuks, vähemalt hea raamatu lugemist. Kuna ka lugemisega kaasneb ajakulu ja vaeva. Pole siis ime, miks enamuse raamatute lugejaskonna moodustavad alla 1000 inimese. Samas kuulab ka kõige obscurantsemaid podcaste tuhandeid inimesi. Populaarsemaid kümned miljonid. Kuulata on lihtsam kui lugeda. Audioraamatuid on kõige kiiremini kasvav raamatu formaat suurenedes näiteks USA turul. Viimased viis aastat järjest. Keskmiselt paarikümne protsendi tempos. Eelmisel aastal teeniti sealsel turul audioraamatutega miljard dollarit. Peamiseks tagant lükkama. Kas on raamatute autos kuulamine? Putkasid on teine teoorina kasvav kuulatava informatsiooni formaat. Neidki kuulatakse suur osa autos viibides. USA statistikale toetudes kuulatakse autosõidu ajal iga viies podcasti juturaadio minut. Võttes arvesse keskmiseks nädalaseks kuulamise mahuks kuus ja pool tundi, kuulatakse autos kõvasti üle tunni. Umbes pool kuulamisest satub kodus viibitud ajale. Et tegemist on autosõidu kasulikumaks muutumisega, kõneleb asjaolu, et sagenevad juhtumid, milles autojuht jääb veel parklas viivuks autosse. Raamatu. Podcasti lõppemist kuulama teiste sõnadega autosõitu, kuigi liikumatuna hakatud kõrvade kaudu kogutud kasutatu pikendama. Nii audioraamatute kui pold kastide autos kuulamise puhul käib jutt autojuhist autos reisija võib teha oma ajaga seda midagit. Teed tööl ja kodus tema kasutab niigi seda aega juba kasulikult või vähemalt on tal selleks võimalus. Uberi Bolti lühtijad. Sõidurenditeenuste levikut toetavat kliendibaasi tagant leiab aga nii mõnegi endise autojuhi, kes kasutab sõidutada olemise teenuseid oma aja väärtustamiseks. Roolisistumisele kaotatud aja asemel saab nüüd ka tema tegeleda sõidu ajal kasulikuma tegevusega. Washingtoni ülikooli teadlased huvitaski ameeriklastest autojuhtide hinnangud sõiduteenuse kasulikkusele. Olles ise roolis, hinnati tunni väärtuseks 25 USA dollarit. See tähendab, et nad hindasid seda aega sama ebameeldivaks kui 25 dollari loovutamist. Tunnike teiste poolt juhitavas autos hinnati 21 dollari vääriliseks. Seega tajusid USA autojuhid sõidutamise teenuse kasutamist. Nelja dollari võrra helistatavamana kojaga vastaja sai sõidu ajal tegeleda oma asjadega. Moodsamas slängis multitaaskida hindasid vastajad tajutud kasu suuruseks koguni 13 dollarit. 500-st vaste aiast. Pooltele pakkusid uurijad ise juhtimise alternatiivina hüpoteetilise stsenaariumi, millest sõiduteenust Pakkuva autoroolis polekski kedagi ja klienti sõidutatakse robotauto. Üllatuseks. Aga hindasid vastajad tunnikest robotautos kõige ebameeldivamaks ehk 28 dollari vääriliseks. Teadlaste hinnangul kajastab tulemus tajutud stressi seoses usalduse puudumisega robotist juhi vastu ja klient ei saa keskenduda talle väärtuslikule tegevusele. Pat kontrollib närviliselt sõidu kulgu. Uuringu autorid tõdevad, et. Sõiduteenuse hind peaks siis olema sedavõrd madal, et tundub kliendile kaotatud aja väärilisena. Aga noh, nad võiks ju soovitada mõnd head raamatut. Kuula varasemaid portaale R2 UTG L2.