Lähemalt Tartu osakonna tööst räägib seltsimees Richard Ritsing, palun. Armsat lauljat, head kuulajad, interpreedid, muusikasõbrad ja kriitikud ei ole minu ülesanne rääkida pikalt ajaloost, aga vaata aasta ainult meie märkuse teha Tartu osakonna kohta. Nimelt ei keegi muu kui sul, Eugen Kapp kirjutas mulle 46. aastal kirja. Umbes nii, et olgu olla Tartus heliloojate liidu osakond aastased, neli meest kokku kadunud Juha Simm, mena Bleive ja kliimalt. See oli täpselt viiendal juunil 46 Tartu muusikakoolis. Ja sellest ajast pääle Me loemegi oma iga ja vanadust üsna kiiresti meie pere suurenes. Ja aastani kaheksa tuli juurde terve hulk heliloojaid kes liitusid meiega. Ja seetõttu suurenes ka meie pere. Nii et meie 25. aastapäeval oli meie liigete arv juba täpselt 26, nende hulgas kuus liidu liiget, kuues, alles hiljuti pidi meid hüvasti jätma ja igavest neistena lahkuma. See oli nimelt Tampere nüüd praegu on kuue asemel viis liiget. Hiljem Me lõime osakonna juurde ka veel muusiga teadusliku sektsiooni. Need, ühesõnaga meie töö võttis naise küllaltki suure ulatuse. Need meie ainult ei tegeleda loominguga, vaid ka uurimustega. Ja uurisin peamiselt oma kodulilla muusika minevikku tänapäeva ja ka rääkisime siis tulevikust. Traditsiooniks sai veel korraldad igal aastal ülevaate kontsert, kus meie esitas oma töid väga mitmesuguses žanris koorilaule, soololaule, viiulipalu, orkestritöid. Ja täna on siis selline päev kustuline külla siia ja oleme väga tänulikud, et Liit heal meelel vastu võtab ja ja siin kuulda laseb ka Tallinnas meie töid. Me muidugi kõik tulla ei saanud, aga saime kokku seitse aktiviste, kel oli parajasti ka tööd sellises järjekorras, et neid saab siin esitada. Need, kui te lubate, siis ma veel kord tänan teid. Ja täna eriti kõige suuremat kollektiivi, nimelt naiskoori ette, nii head inimesed, olete tartlaste laule laulate. Seda enam veel, et teie hulgas on väga palju tartu verd ja saga meeldib tartlastele kuulata teie mõnusat ja toredat laulu. Ja siis, kui lubate, siis ma oma sõnavõtu praegu lõpetan ja võtan oma teise ülesande nimelt konfereerija üles olemise. Nii. Teie vees on praegu Teaduste Akadeemia naiskoort, kes laava rea laule Arvo Ratas ka juhatusel. Esiteks kaks laulu minut. Nimelt saatma südamesuvi ja piibelehed. Peaksin ennast küsima midagi, aga kas lubate, ma ei küsi, endage vat midagi muud, ütle, mis on seotud esimese lauluga. Nimetus oli ülikooli aulas, oli naiskoor, laulis ja kavas oli saatma südamesuvi. Reast astus välja tütarlaps väga maheda häälega, mina isse umbes nii kui tema siin. Tüdruk, sest minu ees ütleb nii Richaatritsi, sa oled mu südames? Nüüd järgneb play veel sõkkel looduslaul. Seal kuulame kolve, kirss, töö ja armastus. Sinu looming on väga ulatuslik ja suur. Ja sa oled kirjutanud väga paljudes žanrites, aga mis sulle endale kõige rohkem meeldiks, mis žanris vaid millised asside tahaks kõige rohkem kirjutada toda? Mulle meeldib kõige rohkem kammermuusikas. Kõige rohkem on kirjutatud soololaule koorilaule, viiulipalu ja kvartett. Kliiniku arstid on ikka, seda kipub rohkem kammermuusika poole. Mis pärast võib-olla sellepärast, et sääski ahkem. Sky, intiimne Žanna taat, nagu ennast väljendada. Natuke liiga subjektiivne, lihtsalt oma tunded, mõtted, meeleolud, kanna muusikaga, väga hästi saab edasi anda sõnum kõige parem ala siis. Ega sa ooperit ei kirjuta, niimoodi? Ei ole kirjutanud Jakata teks keeld huvitavat, saaksime süžeed. Nad on selline asi, et madal nõrkus, Haadud nõrkus. Ta on väga Paandad, alati, ma ei oska kunagi puhtalt kohaga on kirjutatud Paan pahandanud, balanemeetikanud lõikad kohe jälle. Kui kava on trükitud või vaatan ja teen jälle ümber. Nii Etneskinakusse, ronit, oopereid, niigjaaioter, Browski mitu korda ümber. Kui ma sellest haigusest puudesse on lahti, siis, Kuulame meie kolleegi Oskar Joonase klaveriteost, muusikaline hetk esitab Rutt Ernson. Järgnevalt osakonna mehelt Ilmar kaprolt kuulatav kolme klaveripala mahajäetud esineski oomi, metsatee ja. Oskar Joonas, sina töötad ju muusikaõpetajana koolis. Kuidas mõjustab sinu loominguline tegevus? Sinu pedagoogilist tööd? Mõju on positiivne ning selle tõttu, et ma olen eriti kiindunud tõsisesse muusikasse, võin ma omas töös nii seda edasi anda, aga vägagi palju. Noortele ja põhiliselt töötan koolinoortega tõsise muusika baasi. Ehitada ei saa ka heade kergemuusikat kuid siin sageli liialdatakse enamasti vanemate süü tõttu kodudes, raadio ja televisiooni vahendusel seda muusikat liiga palju kuulatakse mis jätab asja ja arengu noortes ühekülgseks. Olen kirjutanud laste jaoks jõukohaseid, soololaule, koorilaule ja puhkpilliorkestripalu ning neid ka ette kandnud vastavast koolides. Tänan väga, järgmine mees oli siis Ilmar Kahro küsimus sulle olla lühikene. Miks sa ei valinud oma elukutseks muusikalist tegevust? Ja see on üks raske probleem. Kui hakkan nüüd mõtlema, milles asi oli, siis ma arvan ise, et põhjus oli selles, et ma armastan väga klaverimuusikat. Aga mul ei olnudki klaverit kodus. Alles 13 aastasena sain klaveri ja siis oli hilja hakata klaverit õppima. Sellest kiindumusest klaverimuusikas ikka lahti saanud ei ole. Aegamööda hakkasin teda ikkagi ise õppima ja hiljem oli võimalus õppida heliloojate liidu noortesektsioonis. Seal oli seminar, millest me võtsime, osa. Õppisin seal viis aastat, sain vajalikke tarkusi. Peale selle. Olen pidevalt uurinud ise ja igasugust võimalikku tarkust nii-ütelda. Aga elukutseks ta mulle kahjuks saanud ei ole. Aga nüüd tegelikult alles muusikaga või praegu jah, ja ei olegi muud ametit. No ja seal on väga jõudu edaspidiseks. Kuulale Ritsingu soolava vastavad jälgid. Selle esitab tema saadab Valdeko tiiru. Samas ettekandes Valdeko Viru vokaaltsükkel päikeseloojangu tulla. See on neli etüüdi nimelt päikeseloojang, kuldpildid igal aastaajal aga erinevates kohtades. Järgmiselt park, sügis, jõgi, kevadmeri, suvi, lagendik, talv, sõnad Paul-Eerik Rummo. Paake. Vot ma sind ära ja. Ega sina ei pääse kuhugi. Noh, me oleme koos töötanud, vahe paluma, oleme vahepeal soologa õpilane, õpetaja ja siis nüüd soni. Kõrvalharrastussõna oled koolmeister, muu seal koolis asub peatöökoht, oli ikka teatris Vanemuine, eks ole seal uus. Ja kuidas on siis lood selle teatriga, mis osa sest sina oma loomingust ei pühendaks teatrile ja, ja kuidas teater mõjub sinu loomingut peale ja ja nii edasi. Teater on loomingule mõjunud nii palju, et teatris töötades sageli juhtub, et tuleb välja mõni tükk senini olnud, on tegemist olnud nii sõnalavastustega. On tarvis tükkijas mingisugused muusikat, on seal üks või kaks lugu tarvis või laulu või ka terve tüki ja siin mingisugune nii läbi muusika. Sageli olen pidanud seda tegema. Neid oli tehtud nii suurimaid muusikalisi kujundusi. Sõnalavastustele on vast üks kümnekonna ümber. Üksikuid laule ja lugusid on veel ja siin-seal ja miks ise ei teagi, kui palju neid on. Aga siis nüüd võtsime kätte, kuna meil oli niisugune üks osa lahke mees, Kulno Süvalepp, kes pakkus mulle niisuguse mõtte välja, et kirjutamise muusikalise komöödia. Ja siis sellega me olemegi juba nii autorite poolt enam-vähem hakkama saanud. Nimed, tema tegime muusika. Kulno Süvalepa Libretole, mis on kirjutatud, palun, see Tallinna jutustuse kuulsuse narrid. Ja see töö on nüüd praegu tead siis ettevalmistus algas sellega ja ta peaks lavale jõudma kuskil nii hooaja teises pooles. Järgnevad on kavas minu viiulid parteisid sirutatud, viis eesti rahva riisi kõige õrnal ansambel ainult neli riiulit. Palju õrnagu naiskoor. Ja võiks öelda selle kuulamiseks peab olema palju heatahtlikkus, kannatust ja statuut, muuseumi armastus. Ei, ma soovin teile siis vastavalt liigutust selle ärakuulamiseks. Selle esitava, muuseas oli õppejõud oma õpilastega koosseisus kallelona juhendaja. Imbi kullamaa. Jüri Kukk jagad apteek, palun. Kuule räägi kolba laanide vana viis karide laul, tantsu, Esida auto, astel. ADO regi sinuga lood niiviisi, et saab väga mitmel alal töötanud dirigendina pedagoogina, klannetistina, heliloojale ma ei tea, kas rohkem ma veel lugeda või aitatist aitab, muidu aitab ja, aga mis ala sulle kõige rohkem meeldib nendest? Vot selles häda on nende asjadega tegeletud ja. Missugune meeldib, ei oskagi niimoodi öelda, sest aastate kogunedes on tekkinud tunne et oleks pidanud kõigi nende asjades siiski õigeaegselt ühe valima ja sellega tõsiselt tegelema. Ja see ongi kõik. Aga sul midagigi rohkem meeldib momendil võib-olla helilooming kõige rohkem meeldib, vanaks kipub jääma, alguses sai vähe tehtud, palju kogemusi. No õnn kaasa. Järgnevalt kuulame kahte laulu Leosoftorit. Lapsepõlv oli vabakale mul tekstiga jälle tema söögitekstiga esindada julges klaveril sadanud. Uurijad päkkas pill. Kas Pille? Damas esitatud kuulajale lõime loonud. Sa töötad täie pingega Tartu riiklikus ülikoolis professorina ja suure koormusega kliinikus. Abistada inimesi, ravida neid ja teha seda õilsat tööd, kus sa leiad aega ja mil kombel aega tegeleda muusikaloominguga. Ega seda aega suurt ei leiagi, vahest pühapäeviti, aga mitte iga pühapäev. Ja minu looming on põhiliselt vokaalne ja see on tingitud mitte sellest, et mul oleks lauluhääl. Aga minu õpikut professor Elleri juures jäid pooleli jalt tekst aitab meid natuke vormi hoida. Lõpuks kuuleme neile informaalsed viiulile, klaverile esitavad Jüri Gerretz ja Riina tere. Lubage kõigepealt tänada liidu juhatust kõiki esinejaid, autoreid ja suur suur tänu kõigile kuulajatele. Head nägemist. Järgmisele kohtumisele aitäh.