Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Lõunakorealane Liisi tuul sündis 1983. aastal. Kaheteistaastaselt sai temast professionaalne mängija, millest võib aimata, kuidas möödus tema varane lapsepõlv. Kuu mängu õppimist alustas viie aastaselt. Kuid 12 aastaga pole ju lapsepõli veel läbi. Aga seda noort hinge pidi juba võrdlema tööl käiva täiskasvanuga. Kelle ülesandeks oli tõeliste täiskasvanute nüpeldamine iidses Hiina strateegiamängus. Mängija taset tähistatakse sarnaselt idamaistes võitlusviisides kasutatavas. Tan ranking'u süsteemis. Kõlgema meistritaset tähistab üheksas. Tan liisi tool sai esimese taseme 12 aastaselt. Järgneva kaheksa aastaga jõudis ta kõrgeima astmeni. Teel absoluutsesse tippu hüppas ta üle mitmest vaheastmest võites endast kõrgema tasemega mängijaid. Professionaalsete suurvõistluste võitude arvu põhjal loodavast maailma paremus edetabelis on Liise tuul 18 võiduga teisel kohal. Temast eespool asub 21 võiduga. Teine lõunakorealane Liišanchoo kellest sai professionaalne mängija, kui Liisi tool oli alles kolme aastane. Niisiis võiks Liisi tool loota tulevaste aastate võimalustele, et saavutada, kuhu mängus maailma absoluutne tipp. Ekspertide ringis peetakse teda tänapäeva koomengu üheks suurimaks meistriks. Aga ometi otsustas 36 aastane. Karjääri tipus tegutseb lee, et lõpetaks senise elu täitnud armastatud mängumängijakarjääri põhjendusest võib välja lugeda lootusetuse varjundi, kuna karjääri lõpetamise põhjuseks olevat ületamatu vastane. Ta ei pidanud silmas kaasmaalast Liishnhoodega ühtegi hiina või jaapani konkurenti. Tõele au andes oli Liise tabastast korra võitnud kusjuures just seda võitu hindab ta karjääri suurimaks saavutuseks. Tollest ainumast võidust olevat kogenud rõõmu, mida polegi võimalik võrrelda ühegi teise võiduga. Tema enda sõnade järgi polevat maailmas isegi asju, mille vastu ta oleks eales nõus seda võitu vahetama. Ühtlasi teatas tšempion, et ta pole nõus sama vastasega enam mitte kunagi kohtuma. Kusjuures enne viiemängulist. Turniiri oli mees kaalunud, et kui võidab esimesed ja kaotab viimase võib see mõjuda halvasti tema kui mängija renomee-le, kus ta kaotas kohe kolm mängu järjest. Ja siis lõpuks õnnestus võita neljas mäng. Eksperdid kirjeldasid võidumängu ülistavate sõnadega ja nimetasid seda meistriteoseks selliseks, mis hakkab kuuluma nagu ajalookuulsate mängude hulka. Mängu kriitiliselt olulist 70 kaheksandat käiku. Tippmängijate poolt jumalikuks täielikuks üllatuseks aprilli antseks. Ometi mõni aeg hiljem täitis Liisi tooli masenduse ja ta palus fännidelt vabandust, konstanteerides. Mina liisi tool kaotasin, mitte inimkond. Nimetatud mäng toimus 2016.. Kuuendal aastal paljud ilmselt aimavad, millisest vastasest jutt käib liisida Oll võitis Google'i arendatud tehisintellektiga masinat Alpha Go. Ta kena inimene, kes Anarda God võitnud. Mida võib vist pidada uueks inimese mõõtmises standardiks. Oled hea, kui saad masinast korra jagu. Võib-olla isegi piisaks, kui mängitakse viiki. Garri Kasparov kohtus 1996. aastal IBM valmistatud Malarvudega tyyplu ja võitis kuuemängulise turniiri neligaks. Aasta hiljem toimunud korduskohtumisel tabas aga inimkonda draama. Kui kohtumine lõppes kolm pool kaks poolmasina kasuks. Toona imetleti masinat, mis suutis korra inimest võita. Nüüdses imetletakse, kui inimene saab korra masinast jagu liisi tool, hinda. Võitu veelgi kõrgemalt, aga ta ei plaani seda enam korrata. Arvatavalt põhjustab segadust, sest. Ka öelda, kas peaks kurvastama või hingama kergendatult. Soovime seda või mitte, aga masinaga võrdluses esindajad maailma parim mängija ju meid kõiki. Lee loobumine võib paista allaandmisena. Seda enam, et ta põhjendas karjäärist ruumist lootusetuse ka kunagi enam jõuda maailma parimaks sest selles maailmas on nüüd miski, mida ta ei suuda võita. Pingutage. Kui palju tahes. Isegi kui ta kannaks pärast meeletut pingutust parima tiitlit teab ta, et eksisteerib võitmatu värgindus. Pärast alfa Good on valminud mitmed mängivaid masinaid. Liia arvates võivad Kaumangu masinat kaotada, aga siin on põhjuseks olnud inimese loodud programmi viga ilma vigadeta, mängides Dropaks masinavärki inimesest, mängija võimeid meie nimel allanud, liisida, olla. Kavatseb need puhata ja pühenduda perele. Huvitav, kas selline ongi inimkonna tulevik? Kuula varasemaid portaale. L2.