Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Kõik teavad Achilleus kui Vana-Kreeka kangelast ja peaaegu võitmatut sõdalast. Peaaegu on siin kõige tähtsam, sest selles loos teatakse peamiselt vaid ühte asja. Ja see on haavata saanud kand. Äärmiselt vähesed oskavad midagi rääkida achilleuse vägitegudest kuigi just need on olulised kannaga juhtunud ähvardusele erakordse tähenduse loomises. Vana lugu meenutatakse mittempaatiast või sümpaatiast Achilleuse vastu vaid õpetlikku sisu pärast. Kusjuures õpetusi leidub koguni kaks. Achilleus on väljamõeldud tegelane inimese loodud müüt, millesse peidetud õpetlik lugu peab pärinema. Päris inimeste päris kogemustest ja sellega kohtumiseks pole vaja midagi muinasjutulist. Ainult tavaliste inimeste kaudu edasi jutustades olnuks lugu liiga tavaline. Sihtis üks õpetus, et inimene ei märka omasuguseid, vaid vajab uskumiseks muinasjutte. Asjaolu, mida võib pidada ratsionaalsuse Kaaenn tehtivale oma puhul. Kentsakas. Ja siis teine õpetus, et igal suurel on mõni nõrk koht, ei ju, ei vaja ülerääkimist vahest vaid niipalju, et olemisele. Teadlikud juba mitu 1000 aastat. Meie ajastu muinasjutulised tegelased on äriühingud. Sarnaselt ajalukku jäädvustatud müütilistele tegelastele kirjutatakse nende eludest lugusid. Aga ka tragöödiaid ning Koneliaid suurida vabadestada lugudest jälgib nii mõnigi ah ilusalt loo kulgu mis pidi olema õpetuseks. Õpetus omakorda peaks teenima vigadest hoidumist. Ilusaid loos oli tema haavatavad kanda tabanud surmaga noore laskja tegelane nimega Paris. Teame sama nime Prantsusmaa pealinnana. Kuigi nende vahel seos puudub. Tänapäevase õed olla Parised, Iron mask ja Jeff Bezos esimees, teatakse peamiselt elektriautode valmistajana. Vähemalt tähelepanu pööratakse tema ülejäänud äride loogikatele. Aga need on just sellised hästi sihitud nooled, millega püütakse tabada seniste suurte turgu valitsevate hiiglaste nõrku kohti ylandmas kulutusi äsja kogu autofirma Tesla patendiportfelli avalikuks intellektuaalseks varaks saates tegevus sooviga maailma päästa. Sisuliselt aga katalüüsi, seda suurte autovalmistajate hätta jäämise protsessi keda koormavad olemasoleva autopargiga jätkamise ja hooldamise, taristu ning rajatised. Elektrisõiduki valmistamisele kulub vähem pinda, masinaid, aega. Piisava algatusvõimega. Ettevõtja võib alustada autotootmist umbes aasta pärast, idee sidumist rahaga. Aga vaja oli veel häid lahendusi ja salajasi kogemusi, millest nüüd ei pea maksma midagi. Tesla rajas suvel Hiinasse hiigeltehase. See sai valmis 10 kuuga. Vabriku hind võrreldes USA-s rajatud tootmiseksusega on 65 protsenti odavam. Kõik autod ostetakse kohe ära, erinevalt sisepõlemismootoriga sõidukitest. Uue auto ostja, Geostu rahastajad pankade näol on üha ebamugavamad. Ma just, sest keegi ju ei tea, milline on sisepõlemismootoriga sõiduki väärtuse langus mõne aasta pärast. Sõltumata kas omatakse ühte või teistpidiseid tugevaid argumente on suures pildis tegemist, ebakindlusega on rahamaailmale alati negatiivne mõju. Jeff Bezos, Amazon pole enam ammu ohutu, internetis tegutseb raamatupood. Tema ettevõte on samal ajal tootmisüksus. Oma maja ja üha rohkem ka transpordiettevõte Ilon maski autod on samuti transpordivahendid. Lisaks arendab tema ettevõttest Darling kogu maad ümbritsevat ruumi täitvad info transporditeenused kujutades allegoorilise noolt otsimas suurte telekomifirmade nõrkuseid ja internetipood Amazon. On samal ajal maailma suurimaid pilveteenuse pakkujaid, mis ümberöelduna tähendab puute, netipoodide, kinnisvara omaniku. Ülemaailmse asjade transpordituruväärtuseks hinnatakse umbes poolteist triljonit dollarit. Seda asunud valitsema suured, kuigi samas lühikeste krüptiliste täheühenditega ettevõtted nagu juubeeess, pedekas ja teised. Lõppeval aastal on. Amazon juba müünud oma veebilehe kaudu kaupu 164 miljardi dollari eest olles ühtlasi maailmas suurim. Kabapäev teenust tarbib ettevõte, sellelt positsioonilt saab nõude kaupade vedajatelt soodustusi. Pikemalt USA presidendi loogikal peatumata püüdis viimane sealse riigi rahakotile toetavat Fedexit motiveerida Amazoni pigistama. Paistab, et ahilleuslik võitlus aitas vaid kaasa nõrga koha pallistamisele. Ja Amazonist sai USA turul suurimaid kaubavedajaid. 60 lennuki ja tuhandete mais madrust koodivahendite ning ladude võrgustikuga. Firma teenindab üle poole omaenda pakiveovajadusest, pakub teenust ka kolmandatele osapooltele. Mida peaks senised kaubavedajad oma konkurentsivõimekuse tõstmiseks tegema. Kui nad ei kavatse ise poepidajaks hakata, siis ei jäägi kuigi palju. Kuid peale väljasuremise kaasaegse meedia kultuuri mürarohkuse tõttu ei saavuta Chepe Ja elan mask, achilleuse müüdis, murrang udunud Parise suurust, kelle nimed nagunii enamus ei teadnudki. Pealegi nad pelgad, maised olevused, aga suuri firmasid võib nende nimedega juba hirmutada. Kuula varasemaid portaale R2-e-L2 spurdi.