Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere eetris portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Uuele dekaadil õnne sobimist ju ei piira kultuuris valitsevat avad, mis keelustavat teatud hetkest ilusa ning õnneliku uue aasta soovimised. Kuis ilu ja õnn on subjektiivsed, võiks ju igaüks need mõtelda, milline tehnoloogiaga seotud nähe peaks järgmise, kolme ja poole 1000 päevases dema argist elu ülendama. Vigase ennustused tõenäosus on aga suur. Eelmisest dekaadist võiks meenutada õhinat, mille Clubati kodune teleka vaatamine muuta kolmedimensionaalseks elamuseks. Ideo nagu mäest alla kihutav kelk. See müüb end lõbu ja kiigete saatel eriti kõrvaltvaatajatele, kes ootavad järjekorras, et lustist osa saada. Olukord muutub tõsisemaks, kui kelku peab juhtima ja seid saab otsa. Lubadus kodusest kinoelamusest motiveeris ühtesid tootma ja teisi ostma. Vähem mõeldi sellele, mida üleüldse kolmdee formaadis oleks huvitav vaadata. Enamus meediast ei vanasse läbi aknavaatamise formaati. Filmisport osa meelelahutusest sobinuks uue kogemuse jaoks, kuid kolmedimensionaalses vaated eeldavad rohkem visuaalset infot ja neid pidanuks teistmoodi tootma. Noh mida küll ka tehti, aga suhteliselt vähe või siis aeglaselt ligikaudselt sama seis oli ka kolmemõõtmelise pildi tehnoloogiaga. Need erinesid tootjate vahel ja tegid tehnikakaugele kliendile. Valimise keeruliseks, kuni selleni välja, et jäädi ootama, millal ilmub mõni veelgi parem lahendus. Samuti ei tundnud klient iseennast. Ta arvas, et vaatab telekast elutuppa ilmunud kolmemõõtmelisi filmi tegelasi nagu teatris. Tegelikkuses pidi aga kandma prille ja istuma ühe koha peal. Suure tõenäosusega hakkas tal lõpuks paha pea või silmade palun. Pilt muudeti kolmemõõtmeliseks mitte televiisoris, vaid tema peas krikitades vaataja taju, mehhanismidega. Kolmdee, televisiooni algus ja lõpp paigutasidki lõppenud dekaadi esimesse poolde. Hiljem polnud antud tehnoloogia teemal enam moekas rääkida kartuses saada külge anamaalisuse märgi millest meil on veel üks lõppenud aastakümne populaarne jututeema. See oli sotsiaalmeedia mõju inimestevahelistele suhetele Nende muutumisest üha impressionistliku maks näiliseks jaga manipuleeritavaks. Vigadest õpitakse. Sotsiaalmeedia ei kao ära, mistõttu nüüd olekski sobiv aeg ennustada ja otsida selle küpsema olemuse märg muutust võivad ajada väline surve ja kasutajate käitumise areng. Päästik sündmuseks aga võib olla mis iganes. Näiteks Prantsusmaal. Kohtu värske otsus, milles maksuametil lubatakse maksupettuste tuvastamiseks kammida kodanike sotsiaalmeedia postitusi. Kiputakse ju avalikkust informeerima elu heast ja paremast osast millest võib sündida mulje elust üle teadaoleva sissetuleku. Hooplemine on ju inimlik. Aga juhul, kui lisaks sõpruskonna vahetamisele toob see kaasa maksukoguja imetluse võib hoogustada tagasihoidlikkuse moekas laine. Taoline areng poleks paha. Sellest tagasihoidlikust on juba piibliaegadest peetud vooruseks. Ka tagasihoidlikkus poleks hea reklaamiärile. Asjade tutvustamise rahadele rajaneb L1 lõppenud dekaadi iseloomustab nähtus. See on internetipersoonide ja interneti mõjutajate fenomen. Rootslasest Felix Arvid Ulf Chalberi ehk teisiti ka. Juudipall oli viis aastat Youtube'i suurima üle 100 miljoni registreeritud kliendiga ja paari aasta jooksul ka suurima vaatajaskonnaga mõjutaja. Vaatajad aga võrdub tänapäeval rahaga juhul, kui neile näidatakse erinevaid kaupu sama raha veskit, armas keerutama miljoneid tundmatuid tegelasi kelledest väikesel hulgal õnnestuski saada väga rikkaks. Võimalik, et sama masinavärk jääb tööle ka alanud kaadil. Seda vaid juhul, kui pakutav sisu täieneb millegi uuega, sest sama kordamine jagab koogi liiga õhukesteks viiludeks. Oodata uute tegijatega kohtumist, sest pidevalt uue leiutamine sööb vanade olijate tervist ja nad on juba piisavalt. Oodatavalt on alanud dekaadi segaduse tekitajaks aga ees sport ja eessportlased. Hoolimata mängude maailm on juba piisavalt vana on see püsinud suhteliselt nähtamatuna, aga enam mitte. Ja see on alles algus. Eelmisel dekaadil kasvavas videomängude tööstus enamustest meelelahutusvormidest kiiremini ja tõi äris osalejatele umbes 120 miljardit dollarit aastas. Sajandi alguses oli vastav näitaja 50 miljardit USA dollarit aastas. Aastaks 2025 ennustatakse kasvu 300 miljardi 600 dollarini. Maailmaekraanidel tuntud nõndanimetatud äris spordis oli näiteks USA korvpalli profiliiga NBA aastakäive kaheksa miljardit USA dollarit. Uus formaat alles areneb ja selle mõju on raske ette ennustada. Olgu lõpetuseks näide miljoni dollari suuruse auhinnaga e-autosõiduvõidukihutamisest, mida vaadati umbes 400. miljonis kodus. Eestis tärganud rallispordihuvi põrkab aga vastu reaalsuse kivi sest sport on kallis ning viimases MM-karussellis osales vaid. Neli tiimi ekraanilt vaadatav ja kõigile kättesaadav e-sport. Võib aga maailmameistreid juurde tuua. Seega ilusat ja õnnelikku uut dekaadi. Kuula varasemaid portaale R2 L2.