Ning nüüd kihnukeelse uudise kihnul säärane märg peale, kas sa käid? MINA OLEN Kasemark mõnejast. Me oleme siin Kihnu virve varda peal laevakas reede õhta just munade sadamast minema. Täna õhta mina ka ei saa, aga vaatamegi tenor ringi on siia teisi kihnu lapsi, aga ju nad ka siis näo Seagi kai koolist linnast tulevad. Oled sa väsinud näoga, on see siis kool? Sasi sind väsitas või, või hoopis Pärnu linn? Tärn olen, kindlasti pole, seal esitleb aga see esimene kunn, kelle Tuije ained ning rohkem tunde koed klassi kergemat, ikka väsite väes. Õige palju meeles ka läinud jälle, et jälle meelde tuletanud. Ja sea minema sui lugesid kolm raamatut läbi. Tasuja leib Karlsson katuselt. Ma leib oli innust nihke vägev, et sai Kihnu ainuke hädatasu ja niisamamoodi ikka aja on aga samas ette põnev raamat ning siis noadsi, mis ma nüüd selle raamaturiiuli nägeda ahaa, et Karlsson katuselt pealegi veel läbi lugenud, ainult filmi näinud siis mõtlesin, et mitte 600 lehekülge õige lugeda ning siis täpselt selle 600 täide ning lugesin selle läbi ning selliga ette. Vägev ning lõbus, naljakas raamat. Tahad ennustas, ei ole ja et kui sa oled ka naa vana või et siis on kõikjal inimestel Karlssoni, propellerite selgas ning laevaga ega lennukiga, ega autodega raudtee rongiga ei sõideta, kõigi jaoks putukas lendab sinna, kus tema ise tahab. Aga Kedasi praegu taevas näed. Uustalu, Joanna poiss paistab ka olevat. LINN noodigi murd, nägisi ning lummistega Ideralisi nähe ning. Mina proovisin, et kas on nõudlus mikrofoni Kaarähmaga pead, raputa tibude kedagist. Agassi võitja laudas istub jonna, kuidas sealinna koolis tunned, oled nüüd nädalapäevad? Alguses on raske võib-olla veel harjunud klassikaaslastega ning õpetajatega, kõik on uus septembrikuus palvidel klassis õppinud Jens meiti on klassis 26 ning Pärnu ühisgümnaasiumis. Seal klassis on peatänaval või terves Kihnu koolis õpilasi. Umbes Kihnus küll selle aasta on üle 30, on jälle niisugune paraaasta. No siis pigem Novio klassis klassi seltsi kolmgümmeniks. Aga kas teadsid, et mõned Uiad ained No näiteks nüüd metsakuivendusvalik, et kas saksa või prantsuse keel vahelisi prantsuse keeles Otsus keel, siis mina, pea Venemaa kui vähe jõuab mere magama minna seal ütlema Bonzo matma seal aga kuidas ja ütlema pead. Jah ja tööd on tera varawell tahaksite Kihnu jõuda ning siis peakoti peale panna, aga teeme mõned küsimused jonnale. Kuskohast see siis selle õnne selles oma korteris üksi säravalt naabrivalve peal, aga seal korteris pidi olema küll vanem inimesi kesi hoidnud silma peal sassi seal õhtuti teed siis vahest vaata telekat ning õppi ning naasma Telefonis mere ääres päeva loojaminekut ka vaatamas kätte. Pärnus ei võlamuinastulud. Muinastulede öö pidasin kihnu sae juba. Ühisgümnaasiumis on ju mitmeid erinevusi. Valikaines. Oma valiku pidime meie juba vestlusele tegema ning mina valisi riigikaitse majanduseni projektijuhtimise. Kas see tähendab seda, et kui gümnaasiumisse vägevad olete, kas siis esimene kinno üürikas läheb Eesti kaitseväe Teeemme seda ei tea veel keegi, isegi? Ma ei tea. Pärast siis. See tundus sihuke uus ning huvitav, et seal saab metsas matkamas käia ning. Mõni kihnu poiss on rääkinud, et kui karmiga see asi seal lumehanges magamine olnd. No ma tahaks ise ikka järge prooviga Sanna hull asi, kui teised räägivad. Inimene ei õppida teiste kogemustest, ikka oma ähvardused on need kõige paremad koolitajad. Kas sellel omal lenne sardakaids ka juureses ei põle, me oleme üle selle sisse midagi panna. Mõni biilsesse Kihnu, Sven Mäksid, Kihnu õlise üksi akordionit, aga see oli liiga suur, et Lenna juure võtta. Kas see tähendab seda, et siis Kihnu rahvamuusikaga on aida? Ei, seda ei tähenda Kihnus ikka mänga vahest Kihnu kiriku ära, Victera käsiseltsis säält setomaalt. Täna riietestasid Kihnu, kupatab. Kihnu kupatab suur igatsuses igatsus aarete saare järgi. Kihnus on aarded ikka mitte üks, aga need on ikka suurt haarata, on üks meri ja teine inimesed, need on inimesed, olgu pärlid siis selle selle suure aardekirstu sees või näomerevaik liivi randas kirikut ei nimetanudki. Kirik on pühapäeval olemine, igatsus tooki saare peale ja siis ka koos sellega, palvetan aga siis Kihnu rahvaga. Oleks viljasaak, oleks ja et oleks elu hea, oleks tervist kõike. Et selline Ense kirikuelu ka sona vabas ja merd esimesena nimetasid, just just nüüd hakkabki ta mere magama minema. Aga siukest pilti, seda mul näete, no näed päeva loojumist, aga Tammerde loodud seda ei näe. Kas seda oled kuulnud, kuidas pähe susiseb, kudema? VSM läheb? Võib-olla, kui ikkagi hästi ette kujutada, siis kuulab küll. Aga kuidas siis ka Kihnu käsi kirikukäsi käib, nii nagu see elu üldse siin maa peal on, need hästi käib käsi. Ta on plaanis nüüd hakata remonti tegema, siis saab võib-olla kirika seest korda kõik peas korras olema, koldleriston torni otsas ning remondi käigus sai kirik natukene kannatada seest ja siis me tahame puhastada kõik selle lahtise, mis on selle krohvi uuesti võib-olla siis pahteldada, krohvida, uuesti, siis üle värvida ja nii, et oleks kirik seest nii ilusti säraks nagu rist kirikutornis. Kihnu kirik oli enne mõju luteri kirik ning siis, kui see suur venestamine tuli üle minema saanud, siis tehti temast õigeusu kirik. Aga kui vana see kirik üldse on? Numbrid on erinevad olnud, aga 1704 ent kuskil sinnakanti, et ega seda tolle kohta ma ei julge, nüüd pead andad, mis õige number on. See on siis peota 250 260 aastat. Vähemalt 10 põlve. Jah, võib-olla peakski mõtlema selle ümariku numbri peale, siis vaatame järgi ajaloo ürikutes, kuna ta täpselt oli ja teha suure rahvapeoosised, kuhu tulevad kõik kihnlased kokku ja. Kuule, eestlase tähendaks vähema usklikke rähvassis Euroopas, aga kuidas kihlastike luud? No kindlasti lõõts andsid, et nagu kõik inimesed siin maailmas, et tehnoloogia ja, ja raha tuleb pääle ja see usk nagu siis kaugele eestlased on üks jumalakartlik rahvas, et nad kardavad, et jumal nii palju, et nad julge kirikusse tulla, et see on selline naljaga öeldud, aga kihnlased käivad kirikus nagu kõik rahvas siin Eestimaal mandri peale, et ega käijad on vähe. Noortel on nii palju tegemist internetiavarustesse, et nendel ei ole aega tulla, kirikusse on põlvkondade vahetus, et ühed lähevad siit teisele poole kolivad ja noored ei ole veel peale jõudnud. Küsisin gepekas, ta tahab. Mind, õpetas vanavanaema. Tema oli minu nagu kasvataja minu esimestel aastatel, et kasvasime koos vanavanaemaga, tema õpetas nüüd palvetama. Kui vana, siis see olid õite noor ka, eks ma olin kolm-neli aastat ikka vana. Minu ema tema õigeusklik ütles, ega õhta, et lapsed pange nüüd käed kava, enne kui magama jääte. Ning ärge kedagi küsige jumala käest, öelge ainult Aitima tänase päeva kõige hea eest. Jah, et tänutunne on suur suur kingitus, kui oskame tänu tunda, ta võib meile anda väga palju sellist rõõmu ja südamerahuga. Me oskame tänulikult olla. Mis asja, sa tänulik oled, jumalale? Täna, ma olen jumalale tänulik, et ma sain kinno tulla, aga home homme lähen tänulik, et seal Kihnu saarel olla. Tuna aume, tänulik jumalale, et ma saan turgiat pidade koos kihlastega palvetada. Esmaspäev, tänulik, et ma saan jälle koominna setomaale jah, et mitte päris setomaale elama, panen seal veere peal sassi Kihnu rahvale soovid rahu, südamerahu ja õnne ja natukene rahaga raha ei tee imesid, inimesed teevad imesid. No raha on lihtsalt, ma ütlesin natukene näpuotsaga raha ei peaks olema eesmärk, vaid abivahend, et ta nagu segi läinud Mial. ParaEtti alama. Jah, see on tõsi, aga praegalt on raha nagu peremees, aga raha peaks olema sulane, siis oleks inimesed võib-olla tunduvalt õnnelik. Rõõmsamad ja Sakalamaamees, Jaak Allik on sedasi veel need kultuur, ilma rahata on abitu, aga raha ilma kultuurita olla häbitu. Tõsi, olen temaga nõus sihukese mõtetega lõpetamegi kihnukeelse saate siit virve pardalt Sacia siis kihnastele. Meie soovime kai.