Kahe Maarja Maarja Maarja. Räägi kaks käis euro soonikul. Mis asi see üldse on? Eurosonic on kolme päeva pikkune talendifestival, kuhu tuleb värskeid võimekaid muusikuid peaaegu kõigist Euroopa riikidest. Soovigi ainult näidata aitäh neljale 1000-le muusikatööstuse professionaalile kelle hulgas on 400 festivali esindajad. Publik on tegelikult aga veelgi suurem kokkukontsertide külastajaid ligi 40000. Õhtud on siis jah, muusika pärast, päeval toimub aga konverents või rahvusvaheline Eurosonic läbi, siis leiab aset ühepäevane Madalmaade muusikale pühendatud minifestival nimega Noor Tesla. Mistõttu kogu ettevõtmise täisnimetus, mida te ka aeg-ajalt meid välja hõikama olete kindlasti kuulnud. On Eurosonic noorterifa. Miks see tähtis on? Kuna seal on tõesti erakordselt kõrge muusikatöösturite, ajakirjanike ja muude võtmeisikute kontsentratsioon, siis artistide jaoks on seal veel see maagiline võimalus olla õigel ajal õiges kohas ja vähemalt mingil määral avastatud saada, ehkki ammu on muidugi teada ja ma kordan selle siin igaks juhuks ka üle, et avastamine üldiselt ei toimu muusikatööstuses, nii nagu muinasjutus. Et kõik on täielik juhus vaid selleks, et kedagi oleks üldse võimalik nii-öelda avastada, peab keegi olema kõigepealt teinud kohutavalt palju tööd ära ja oleme tegelikult täitsa üsna valmis. Viimastel aastatel neurosaanikult hoogu juurde saanud näiteks Salvador Sobral yange tuue lippa Roora Halma. Sealt on läbi käinud ka kellegi tiins Franz Ferdinand, lükke liigeemsbreik, Agne soobel. Anna Kalvi Tans. Seal antakse välja ka auhindu neile, kes on oma loominguga suutnud murda kodumaalt välja saada mängituks teiste Euroopa riikide raadiotes, sealhulgas ka raadio kaheksa ning esinenud Alice festivalidel. Kas mõni eestlane on ka kunagi premeeritud saanud? Jah, on küll. Ewert and to aastal 2013. Kes seal meie hulgast meil esinenud on? Päris mitmed need. Cache Trad Attack piiris rentija nimel meistri Jaan vinni puhkhuuli Motors Maarja nuutruum Ootjuga, Ingrid Lukas Aides, Elephants From Neptune Talbot, Bert On Beats. Aga Erki Pärnoja oma soolokavaga teleliik Kirtena Raasat seatavad tere jah, austaskeems. Aga kuidas siin esinema saab? Väga lihtne. Tuleb kandideerida. Mis konverentsil huvitavat räägiti? Paljugi näiteks oli kuulda, et kontserdikorraldajat enam artistidest treenimise ja sotsmeedia jälgijate numbreid ülemäära tõsiselt. Kui veel pisut aega tagasi olid need maru olulised, siis nüüd suhtutakse skepsisega, kuna elu on näidanud, et üllatus-üllatus kõva Online jälgjaskond ei tagagi piletimüüki. Treenimist ennast ei peeta, aga enam käärib värssivaks teguriks vaid ajutiseks arenguetapiks, millele ennustatakse peatset kadu või õigupoolest lihtsalt peetakse loogiliseks, et praegu asi küll õitseb, aga varsti tuleb kindlasti peale midagi sellist, mida me praegu isegi ennustada ei oska. Umbes nii, nagu vinüülplaat omal ajal muusika tarbimise võimalusi avardas. Kassett võimaldas igaühel ise salvestada ja CD heitis neile mõlemale kinda estreerimine siis omakorda CD-le umbes nii pidada peagi jälle tulema midagi uut ja uuenduslikku ja epohhiloovat. Muuhulgas visati nalja pooleks õhku idee sellest, et nüüd kahekümnendatel Pole ebatõenäoline, et ka mehe nostalgia muutub vinüüli sound'i õnnid kiidetud küll. Äkki järgmisena leiutab mingi seltskond, et just vana hea MP3 oma saba ja sarvedega on saundmis, mis seest päriselt soojaks teeb. Soojusest rääkides kliimamuutustega seoses ennustatakse žanrite rännet. Juttu oli näiteks Arktika registri, Islandi troopika Houssist mõned lahedad uued voolud meiegi veel välja, nagu näiteks Ecco pop ökob eesti keeles. Vedid, Hewin Pehkvest ja post influencer võiv turbo Yaholideeninsik. Üks põletav teema veel tehisintellekt muusikat loomes. See kõik on tõusuteel ja on inimesi, kes ei peagi seda. Kõige hullemaks asjaks, nii nagu süntesaatorid ja trummimasinatel ooperid arvutiprogrammid, on paljud laulja laulukirjutajad vabastanud bändipidamisest ja vajadusest tegeleda. Tuvide nuumamisega pidada, et tehisintellektipõhine musa loome peagi, loome võimalused veelgi suuremaks autonoomsuseks ja produktiivsuseks. Laulja, laulukirjutaja saab programmile oma üldisemaid ja konkreetsemaid soove sisestada programmi genereeritud, helikonservi tagasisidestada ja siis kui mingi täiesti arvestatava demoversioonini jõuda, ilma et peaks pilli mängima või traditsiooniga vaeva nägema. Kas see nüüd hea või halb? Eks igaüks ise otsustab. Mänedžeri muideks ka pidavat tegema Kambeki ajal, mil nii paljud otsad on artisti enda käes olla just manageerimine. See valdkond, mille kellegi teise võimekatesse kätesse usaldamine võib kaasa tuua suure arenguhüppe. Muidugi ei tohi unustada, et see maksab raha ja on ikkagi mõnes mõttes, kes õnnemäng. Kokkuvõtteks kokkuvõtteks on lunastab näha, kuidas popmuusikuks olemine ei ole enam mingi helesinine unistus, mida müstilisi teid pidi kuskil tagatubades läbirääkimisi pidades realiseerida ja seejärel pettuda, vaid täiesti normaalne ja isegi tavaline etapp noorusest ja positiivsest enesekuvandist. Noor popmuusika on eluterve. Noor popmuusika on elus. Maarja Maarja.