Tere eetris on portaal tehnolooga kommentaari esitab Kristjan Port. Iseseisvalt, maailma suurimaks ja populaarsemaks otsingumootoriks kasvanud Google'iga harjunutele on ilmselt endiselt raskuseid mõtelda, et sellel on ka veel emafirma. Teisalt on muutus loogiline. Info on uus nafta ja selle otsijatele vahendatud reklaamiga teenis firma nii palju raha et see sundis laienema teistesse potentsiaalselt ilusatesse valdkondadesse. Sündinud konglomeraadi juhtimiseks oli siis vaja luua uus kehand alfa bet. Aasta alguses liitus alfa, et seni neljaliikmelise klubiga liikmeteks saavad olla vaid ettevõtted, mille börsiväärtus kirjutatakse 13 kohalise arvuna. Teised triljoni dollari klubilised jagunevad pooleks nafta ja infotöötlejate vahel. Esimesena saavutas märgilise piiri Hiina naftafirma Petrutšaina. Ja klubilistest on see firma ka jutumärkides siis kõige odavam umbes 1,2 triljoni väärilise hinnasildiga. 2018. aasta augustis jõudis triljoni klubis Apple ja kui oleks võimalik osta, siis läheks hetkel maksma 1,4 triljonit dollarit. Eelmise aasta suvel lisandus veel Microsofti 1,27 triljoni USA dollariga. Ja Saudi Araabia naftakontsern ranko tuli börsile just äsja, 2019. aasta detsembris ja jõudis mõne päevaga uue verstapostini. Kui naftahiiu väärtus ületas kahe triljoni dollari piiri. Kuus tuli alfa bet võttis üle siis jutumärkides kõige odavama klubilise positsiooni, kuna selle väärtus Triljoni piiri peal saab näha, kas Google'i emafirma saavutab püsikliendi staatuse. Uksest sisse-väljakäimise võimalusele osutab Amazon, mille väärtus saavutas triljoni dollari piiri 2018. aasta septembris misjärel firma aktsiad kaotasid varduste, siis kogusid kaotatu tagasi, kuid hetkel seisuga jääb ikkagi sealt pesu see ettevõtte väärtus triljonit dollarit allapoole. Facebook tentsent, Alibaba gruppe, teised tuttavad suurfirmad peavad sama saavutamiseks millegi väga suurega üllatama. Sest nende väärtused kulgevad alles poole triljoni dollari juures. Kirjeldatud astronoomilised rahanumbrid jätavad enamuse külmaks, mis on ka põhjendatud juhul, kui mõteldavaid rahale, jäätise või auto ostmise vahendina. Meenutavaid näide Moby Dicki. Milles neljastel vaalapüüdjad teil kodus söögiisu nähes ühe korraga suure mereeluka lihakere kuid vaatenurka muutes valgustavad need arvnäitajad pilti maailmas toimuvast ja võib-olla ka tulevikust seda aktsiate väärtuse ennustamatuse kiuste. Sest firmade väärtus tuleneb nende toodete kasutamise populaarsusest ja inimeste usust arenguks jätkumisse. Isegi kui oleme tehnoloogilise keskkonnaga harjunud, on suures pildis kõik alles algus oma kohmakate kapriissed seadustega reguleerimata. Ja seda jutumärkide siis päriselt head lahendust otsivate pakkumistega. Elame samaaegselt vananenud, ideoloogiatele rajatud ja täiesti uut mõtlemist, eeldavate tehnoloogiate segapudru ajastut. Sellises olukorras keegi õigesti ei oskagi tulevikku kirjeldada. Egoga. Osutuda ettevõtetele, mis seda peaks teostama. Ainukene teadmine pärineb lähiajaloolisest kogemusest, tänu millele ongi nimetatud IT-ettevõtted osutamas rahaga panustajate lemmikut tahaks. Ekspertide hinnangul usk nimetatud IT-ettevõtetesse jätkub ja nende väärtus kasvab. Koostatakse uusi indekseid, kuhu lisaks kuulsale Fanglühendi liikmetele Facebook, Apple, Amazon, Netflix, Google kuuluvad võld, Twitter, Tesla ja Hiina hiiglased Baidu ning Alibaba. Järelikult nähakse tulevikku tänase päeva. Rikkumisena selles usutakse nafta ja maagaasipõhisele, energeetikale ning tuttavate suurkorporatsioonide loodavatele toodetele ning teenustele. Hoolimata, et senise kogemuse järgi muutuvad suured ettevõtted aeglaseks ning innovatsiooni suretavaks. Triljoni dollari ettevõtetel on raha nutikate alustavate Te võtate ülesostmiseks, mis tähendab, et need ideed sünnivad neist väljaspool. Kujutamine. Jõuavad lõpuks ikkagi suurte vaalade kõhtu kus need seeditakse ja allesjäänud osad liidetakse olemasolev, aga võib-olla ongi tulevik selles osas juba valmis. Aga julgemalt mõteldes võiks ju pakkuda, et mainitud tehnoloogiaettevõtted on ise neid tabava needuse tundemärkideks. Sest mõelge kiirusele, millega IT-sektori firmad jõudsid tänasesse triljonit dollarit. Kubisev muutuste tempod kasvavad ja järgmine muutus peaks saabuma veelgi tormakalt. Võimalik, et otsima ei peagi järjekordse Google'i või Netflixi süniendeid vaid muutus on seotud kaua ettevalmistatud sotsiaalsete protsessidega. Miljonite dollaritega firmades ära lihtsalt segab tumedamate märkide omamist. Kuula varasemaid portaale R2-e-L2.