Kahe orkaan ja Kristjan Port tere. Eetris on portaal, tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Võrreldes kõikide spordialadega liigub jalgpallis kõige rohkem raha. Euroopa jalgpallituru suuruseks hinnatakse 28,4 miljardit eurot. Antud juhul ei muuda raha laisaks, vaid vastupidi iga sammu ja tegevust mõõdetakse rahaks kas siis võidetud või kaotatud rahas. Psühholoogiliste testidega on demonstreeritud, et näiteks viie euro kaotamisega kaasneb kordades kehvem tunne võrreldes viie euro võitmisega. Vähemalt tunnete maailmas oleks siis kasulik kaotusi minimeerida. Jalgpallis avastati äsja uus pallurite töövõimet kahjustav probleem. Brasiilias korraldati teadlaste abiga kahest profimehest, kuna see eksperiment enne iga mängu jagati võistkond pooleks tunniks. Kolme rühma. Ühe liikmed vaatasid pool tundi videoid, teistele lasti mängida populaarsete pallimängu kolmandasse gruppi, sattunutele paluti sama aja jooksul lugeda sotsiaalmeedia postitusi. Vahetult enne pärast kirjeldatud sekkumist mõõdeti mängijate vaimse väsimuse määra ja seejärel algas traditsiooniline soojendus ning võistlusmäng. Mõne päeva pärast kordusselle erinevusega, et varasemalt määratud gruppide liikmetele anti mõne teise grupi tegevus. Kokku toimus kuus eksperimentaalse sekkumisega mängusessioon. Enne iga mängu uuriti mängijate hinnangut vahepealsele taastumisele ning mängu lõppedes küsiti hinnangut väsimuse osas. Võistlusmängudes analüüsiti kõikide mängijate tulemuslikkust, muuhulgas hinnati söötude hulka ja kvaliteeti. Söötude arv mängija kohta oli enam-vähem võrdne aga söödu vahelise otsustamise kvaliteedis ilmnes erinevus, mis seostus mängueelse eksperimentaalse tegevusega. Võrreldes passiivseid videoid vaadanud mõjusid videomäng ja sotsiaalmeedia lugemine otsustamise kvaliteeti langetavalt. Mängijate vaade püsis kauem vastastel ja lühemat aega omadel otsused olid aeglasemad ja Kehvemad eksperimendi korraldanud teadlased hoiatavad, et tõenäoliselt kurnavad arvutid. Mängija sotsiaalmeedia suhtlus samu tajumehhanisme, mida on vaja muutuvas ja kiire loomulises otsustamisprotsessis. Järelikult peaks kumbagi tegevust enne vastutusrikast tööd vältima. Jalgpallivälises töös aga esineb harvemini arvutimängu episoode võrreldes sotsiaalmeedias surfamisega. Sestap väärib sotsiaalmeediahügieen eriti valge kraalises töökultuuris suuremat tähelepanu. Ja sarnase vihje leiab kahes ülikoolis korraldatud uuringust. Ühinenud kuningriigis on siia Itaalia, Milano ülikoolide 285 üliõpilase seas hinnati õppeedukust, motivatsiooni, mängistust ja tajutud üksildust ning lisaks analüüsiti, kuidas üliõpilased kasutasid tehnoloogiat ja ennekõike internetiteenuseid. Erinevalt jalgpallurite lühiealisusega Ma just mänguolukordades otsustamise kvaliteedile käsitles ülikoolide uuringud. Tehnoloogilise kontakti pikemaajalisemat mõju üliõpilastest. Iga neljas veetis päevast üle nelja tunni Online keskkonnas. Kõige suurem osa sellest möödus sotsiaalmeedias. Ja tulemus on murettekitav. Üliõpilased, kellel esines rohkem internetisõltuvusele viitavaid tunnuseid, olid kehvema õppeedukusega. Neil esines rohkem raskuseid õppimise tõhusamalt korraldamisel ning tulevased eksameid põhjustasid neis ka suuremat ängistust. Jalgpalli näitega võrreldes vaatasid nad siis rohkem vastast, kui tegelesid oma mänguga. Samade üliõpilaste seas esines sagedamini üksildust ja see omakorda tegi õppimisele keskendumise raskemaks. Varasematest uuringutest on teada, et sotsiaalmeedia võib üksildusetunnet suurendada. Selleks piisata. Pilti tuttavas seltskonnast lõbusas olukorras milles pildi vaataja puudub. Jalgpallurite puhul sisaldab sotsiaalmeedia ohtralt mängija isikut puudutavaid kommentaare mille analüüs kurnab vaimu ja langetab otsuse kvaliteeti. Vähem tuntud sotsiaalse rolliga indiviidile piisab enamasti napimatest vihjetest võit, tunnustused. Puudumisest kurnata pead sarnase vaevaga. Kuna tegemist oli tervise valdkonnas, õpivad, Tudengitega võib oletada, et mõned neist jõuavad jalgpallisfääri. Järelikult oleks kõigi huvides luua sotsiaalmeediat. Ütlemiseks ratsionaalne norm sest vastasel juhul jäädakse suures mängus kaotusseisu. Kuula varasemaid portaale R2 L2.