Mõni sõna laevas käigu kui ma teatasin, et hakkan libahunti lavastama, ütles süüdiste, et ta mäletab vanemast ajast, et kihenduse muuseumis on veel mingisugune mossed vale libahundi kohta. Et vaatamegi järele, kas seal ei ole mingi õhus, kas seal ei ole mingisugust kasulikku materjali? Siit siis tähendas veel süttisse, et temale kõnelenud Kitzbergi ja kunagi libahundi üle, kus vana Kitzberg olla, kurtnud, et tema ei saa aru, mispärast nemad minu margust nii tahtejõuetud tossikaks mängivad tassikeseks mängivad. Sütiste sõitiski Tartusse ja tuli tagasi. Hütistele ja minule see variant osav sepp meeldis ja meie otsustasin mõned seigad Nursast käsikirjast sisse võtta. Et anda libahundile tugevama sotsiaalse kõla. Tekkis uus variant, mida mina kasutasin libahundid avastamisel. Uusi fragmente tuli juurde case'is. Selle variandi põhiline erinevus seisis selle eest, et tibandis käimise süütuse ei öelnud näkku mitte mari armukadedusest vat kubjas, kes jaanitulel Tiinale külge tikkus. Tema sai mõisa mitmeid selle vastu aku baasmõisatallis 60 kepihoopi. Sellega tõusis jaanitule pilt talurahva ja mõisameeste kokkupõrkeks. Minule tehti ülesandeks. Meie püüdsime pealse asi näidata uues valguses. Me püüdsime peaosalisi näidata uues valguses valgus poldeval alevit püüdsime näidata mehise mana võitlevama tugeva iseloomuga isikuna. Ta oli sunnitud Loovo Tiinat mitte tahtejõud, seepärast vaid tohutu üle põrmu pärast mis tema vastu oli. Inetuna ja seetõttu Alaverist satuna mõningal määral ka kibestatuna. Kuid meie püüdsime talviti veentusest näidata, et mari kannatab täiel määral Tiinaga. Tõotasin eta rahutu armukadedusest ja võitleb oma meest. Talli mängis õnnetu tiimist vanamoodi, terve hingeeluga inimest, kuid väga piiratud arusaamisega. Tiina kohta õla Kitzberg kusagil öelnud, et Tiinat olla mängitud mingi erand inimesena, mustlastüübina ja verisena. Et sellest ei tule mitte nii vise aru saada. Mina kõige paremaks pean tema surmastseeni. Seal oli tuvi niivõrd vahenditu. Ess haaras terve saali kaasa, mis libahundietendusel alfa juhtub. Siig Me saavutasime ühise töö viljana seda et me ei andnud mitte Minglust meeloomsemist, vaid andsime mehist võitlust saabuaxovaga. Jätkasime intensiivset tööd dekaadi eeltöödes. Mul juhus temaga mitmel puhul koos töötada ja mul on jäänud temast sügavalt inimliku iimse mulje. Näidend kõneleb meie lähemas minevikus kus töölised olid Vaberandi võimu all. See on esimene näidend, mis nii teravalt ja teadlikult tõstab ülesse klassivõitluse teema. See on relv natsionalistide jaa, kapitalistlikud elementide vastu, kes takistavad sotsialistliku ülesehitustööd veenva jõuga. Üldiselt hinnati Hässiga lavastust mis sulle antud mängutaseme üldsusega toredas. Hautis oli siin kaheksanda pildi demonstratsioon. Laval nähtud eakeerimised olid vaid kajastus traagilistest sündmustest tänaval. Kuid ometi oli siin saavutatud nii kõlada otsas kui ka näitlejate lihtsuses senine tööpäev sul. Et saalisistuja nii mulje Jakobson märkis selle pildi kohta, et aknatagune tihe juhus oli nii loomuomane, nii rõõmu, parane ja kaasakiskuv, et tahtsid ise aknast välja vaatava välja vaadata, et näha, mis seal õieti toimub. Kord on võtnud selle ülesandeks säilitada selle nähte eluliselt põhjuseid üldse aga väike kodaniku suhtumist on tihti raske elu, see on kõva sest ta on põimunud tihedalt muude elunähtustega. Ja nad kõik täiendavad autori loodud pilti. Meiegi ära võtta tähendaks juba rääkikud, on miljöö reformimist. Autor määrab ära vägapi tantselt kõigi pisemate asjade asetuse. Selles. Ma ei kahetse seda valikut. Vaatame hõime kuju. Ta oli riietatud pikka musta vene kuube ning jalas olid tal lakk säärikud. Kurgu all oli tal välja õmmeldud Clazz tükk, mis oli tal krae asemel. Kehastanud kokku ka Tauli kehastanud kokku kaapia. Hõime pis, seemena või silmad jälgisid kõiki Etti juures, mitte korrast kõrvalekaldumisi kõrvalekaldumisi. Ta jäigi, see, kes seda, et lauale pudenenud suhkruraasukesi Naised, miks seda polnud kokku pühitud ja too tõsised arutelud. Kuid tema suhtlus alati hästi neisse sellel oli raha, kellelt võis ta saada? Võiks kokkuvõtlikult öelda ette seemnenov oli omandimeele ja omandi Molaani lugesite ja sümboolne. Seda osa võib lugeda sõimle loodud kuuseparemiku hulka nii avalt kuul kui ka seesmiselt veenduselt. Kui näiteks kirikulauljateedele oi kaine, tegi ta talle solvavaid märkusi kuhjaga. Tükeleve oli purjus ja ütles, et kui ta oleks kuri, kuhu pääseks tema eest pesseeranov ja hakkas oma korpolence kujuga tema poole liikuma siis hakkas hõimleb pelgama ja taganes ukse poole. Kuid kasuba Nilly vastu oli ta tulivihane, sest see rääkis avalikult silma korra muutumisest. Kuid neli kaudu autor näitab, kuidas veidi tulekski elada. Ja Nill. Valtliku ratas käsitluses on kõige ägedam pesseemjanovi vastane. See on veel rida väga huvitavaid kujusid, kes kuuluvad pesema Petseemjanovi vastaste leeri. Ning kogu lavastus jättis hästi viimistletud mulje. Veidi aga sügavalt viimse galatodi. Tollal oli see sisuliselt lasteteater, mis teenindas seitsme kuni viieteistaastaseid noori. Tarvidus noorsooteatri järgi oli õige suur ning nõuti etendus ikka rohkem ja rohkem. Algul tuli läbi ajada Vanemuise ja vanad draamateatri repertuaariga kus oli põhiliselt saksa muinasjutte. Kaarel Toom ja orm jonkolt. Viimane kadus sõjakeerises, aga Olev kinnist ja Karl Tomist saidki hiljem Draamateatri näitlejat. Nad kõik paistsid silma oma lavalise andekusega. Jälle paistvat lavastused olid. Temal oli Kaana tantsustuudio, mis oli väga populaarne Aarne. Mina pöördusin tema poole. Kas tema ei tahaks abista neid sõitnud, ütlesin tantsude seadmisel. Tali meeleldi, nõus. Ja nii algaski meie viljakas koostöötantsijatega olid temas stuudio õpilasi. Need etendused olid väga oodatud. Kõige meeldejäävamad lavastused olid nõiaring ja õudne külaline. Väga huvitavad olid tema lavastus, just mass, teenid tema tantsuetendusse ja käisime esinemas ka Tartus ja Soomes. Ta oli kuulda noori neid, et väiksematele lastele pole midagi pakutud. Nii oli palju lapsi, kes jäid ilma teatrippa. Tollal külastas Tallinna Tšehhi nukuteater professor skoopa jootusel. See viis meid mõttele luua oma nukuteater. Ja kuid mõtte teostamine oli raske. Kuna meil oli paar inimest, kes iseseisvalt sel alal nokitsesin. See oli siirakute abielupaar. Ja samuti mõned soovijad näitlejad ning tegin neile ettepaneku omas vabassaaz teha. Üks katse. Katse tehtigi ja näitas, et meil on eeldusi sileda nupu tehnikatundlik, veidikene seisakut, kes õpetasid rakettidele. Nukkusid, liiguti niitidega. Nupud olid puust ja sellepärast väga rasked. Neid moodustajaid grupp, kes hakkas harjutama. Sinna kuulusid koldemalale Aino Talvi, Salme Reek, Oskar liiga loor tõi. Näitejuhiks sai mina kuigi maisiga alles kobasin sellest saed. Harjutustel kippusid niigi tassi minema ja tekkis pikki pause mängu sisse. Ojja jäi tohutuid keerumisi sinna juurde suurte. Ja mul tuli muidugi ka sõnaga veereda ja kooskõlastada tegevusega. Lõpuks saimegi kokku paatala. Kuigi esimene katse oli primitiivne, oli siiski. Et võtta see volitus tegevuskava ja asuda selle avaldamisele võeti vastu ka otsus sõita Tšehhisse skoopa teatriga tutvuma. Nii sõitsimegi. Mina koos kunstnik vajub veega Prahasse. Etendusi etendustest osavõtt. Ta tingimus oli selline, et etenduse ajal võis seista lava taga, ei too taga liikuda ega kõnelda omavahel. Muide etendusse patenti Hoim olid Kuubal elulise tähtsusega. Järsku hüppab kedagi tavaliselt lava taha ei lasknud. Me oleme elanud naastsõbralik, maa. Üldiselt jäi minu peale näitlejate mäng ja nende liikumine eriti jälgima niitide käsitlemist ja mitmenõukoguga koosmängu. Meeles pile mõõti ja proportsioone, Tammaetusid öös märke ei tohtinud. Siin Tuljaga vigurid appi tulla. Sõrmenuki vahet tuli kodus ära mõõta ja mõõdus kasutada. Aga kahenädalase töö järele võisime konstanteerida. Et kupa, teated, tegevuse ja ülesehituse koopia oli meil taskus ilmas kupa teadmata muidugi. Praas nägime kateisi nukuteatreid kuid skoopo pani rõhu mängulisele neutraliteedile. Siis kehtis teadetes oli rohkem rõhku pandud lavastuslikule küljele. Nii nägime ühes teates isegi Maiest juhati. Lavastust. Nukkude valmistamiseks oli Prahas kõigi teater peale üks töökoda peals kupa, kust meie saime endale õige mitmed nukud eeskujuks. Tupoli ette valvesse nõnda et juhuslikke vigu enam ei esinenud. Osa näitlejaid hakkas sellele spetsialiseerunud maa nagu tuvi liiga ja seljaluu. Tekkis juba huvitavaid avastusi, mis on jäänud püsima kauaks vaatajate mällu nagu varastatud unenägu. Töötlikese sõit kuule andjas, kastetilk ja võlude riigis kuude on see, et näitlejad lõid populaarsed kulud, mis hakkasid käima lavastusest. Lavastusse. Oma abi pakkus ka kunstnik Peeter Linzba, kes kujundas mitut asja. Lätti juhtina töötasid algul mina ja Voldemar Alev, hiljem Tõnn ja Oskar sei Aru. Lusikaga tee ääres põhiliselt Linda Saul. See on massiline etendus lahtise taeva all. Vana-Kreeka klassikalise teatri eeskujul. Tavaliselt mängiti sõjalauluväljakul. Teks oli Allikult kaunis lühike ja peane, õhk oli pandud tegevusele. Tegevus pidi toimuma ühes paigas ja deklaratsiooni vahetust ei tohtinud olla. Kogu etendus pidi toimuma ilma vaheaegade ja b, kes ma ainult poolteist tundi. Kuna etendusest võtsid osa suured massid ei saanud. Sõltu vaatajate hulga distsipliin ja tähelepanu. Samuti oli haarav lõpuatsioon, mis leppida ei tahtnud. Kahjuks on see traditsioon nüüd kadunud. Võib-olla kardetakse selle koldamise suurt ainelist kriisikut. Mis vihmad muidugi on olemas, kuna kollandamise kuul on ka väga suured. Neid asendavad sõja öeldut laulu ajal rahva vuntse õhtut, kuigi see on teistsugune üritus. Vahemärkusena tähendan, et viimasel ajal nimetatakse igasugust teatri etendust, mis toimub väljaspool lava salpi pädeva etenduseks. Mis on aga selle ütluse profoneerime? Sündis tööle vaataja suutmi teatrisse. Kuid pöörgem pelgus sündmuse saabumise. Raudsepp, kes ütles Mihkel mördi ja andis sellele vastamiseks Estonia ja Vanemuise hele Estonia juhid hoid tüki suhtes äraootaval seisukohal ja torkasid näidendi sügavale lauasahtlis. Ootab paremaid aegu. Kraana stuudiosse sattus Chuck juhuslikult ja me lugesime selle läbi. Me leidsime selle olevat hea. Ja alandas ajude honorari viiele protsendile tavalisi 10 asemel aga leid teatšova korda juuksed ja ütles Estonial leping ülesse. Nii kannid tükid kõigi õigutserdamas stuudiole. Et mis edasi saab, sündis aga midagi ootamatut. Etenduses võeti marulist jõuatsioon Rec värske. Juba poole hooajaga mängisime sea täismajadele 86 korda võrdseks. Algul võeti Arv poolt Mikumadi etendus väga Kallaselt lastu. Ja kõigi teatrite esindajad, nii kiideti tükk uuesti ülesse. Pole siis ka ime, et nad tõmbasid jõuliselt vaatajate tähelepanuvihku mandleid, mängiti kas mess ja läitkis talast Mihkumadi minu mängisime kõiki raudse puudi seoseid. Kuid vihmardi minul tuleb jääda ka näitlejatega, kelle löödud kujud olid ilmekat, mida ei oskajat ja Gatesi teisiti ette kujutadagi. Ehkki klassikaliseks on muutunud Aeshandel Mägi rapsiõli ja õud talve sule Ants. Et proovida oma jõudu ka väljaspool kodumaad, võeti ette võrseid. Ei zoomi. See oli esimene reis välismaale ja isuri isiku, kuid julge pealehakkamine on pool võitu, öeldakse sööde timmikuvandiga ja seitsme vennaga. Sõit enne sõitu kutsusime ennast kontrollima ühe Soome arvusse viljaneni, kelle allumine oli positiivne. See oli esimene juhus, kus esidiaate söötis väljakule Kulluma Sandma. Kõik reis õnnestus. Meie saime selles julgus ja võime oma võimet julgelt ka väljaspool näidata. Kõigele skonnas aga tekkis peale seda sõitu arvamine, et teatri nimi tuleks muuta, sest teada on juba küpsesse ikka jõudnud ja ei sobi enam koolineeme kanda. Ja nii saigi teater omale uueks nimeks. Eesti Draamateater. Nüüdisaegne Visnapuu, Metsanurk, Jakobson, Mälk ja teised kuid tekkis ka uusi kirjanikke, kelle looming polnud küll veel küllalt küps, kuid mis andis lootust tulevikus. Uute jube õude kirjanike juurde tulemine Toyotad seadasitsiooni. Küsimus, et miks valisime ärgu pärandeid nimelt oma miljöö käsitamine. Ja ka omad probleemid. Draamastuudio teatri mõni oojaa koosnes ainult algupäranditest. Kui meie võtsime Kawasega väärtuslikku klassikat ja väed välisteoseid. Need tiheti, kriis oli meil täielikult möödas. Laagri kool asutati konservatooriumi juurde kuhu kooli juhatajaks valiti mind. Selle kooli õppekava koostamisel tuli arvestada nyyd kogemusi, mida mina kui ma kui ka teised õppejõud hoiti töös aja jooksul alandanud. Minule oli materja yks palju neid probleeme, mida. Neid kasutasin õppetöös, samuti kasutasid teesid, õppejõud neid materjale, mida nad oma kogemuste najal oma teatritöös said. Need Meil polnud õpitamise ühtest, meetodi ühtel oli küll eesmärk. Siia juurde pean lisama, et enne teatrikooli avamist. Ma võtsin oma silmaringi, laiend Micheti välisreisi. Ma käisin teatrikooliga tutvumas Viinis, Valgse visk Berliinis, Prahas, järjad. Sellelt reisilt sain hulga nii positiivseid kui ka negatiivseid nulli. Kuid ma pean siin märkima hõõrideode Alba EK Berliinis nägin muuseas lilli hakkamani erastuudiot, kus õppemeetod meenutas mõningal määral kaslowski tööd. Meie oma õppekava Selle kooli lõpetaja Est nimetaksin eni viisimad ilmal tammult Voldemar Pansost ennendi Kaarel Toomi, Leida Aru, Aarne Ruus ja teisi. Ja pean ütlema, et sõja tõttu selle kooli tegevus katkes ja tekkis pauk. Kohe sõja järel. Kursused lõpetasid väga suutlikud nooled. Nimetaksin neid Heino mandri ole kin peenralt Külli Valter lutt Fellik pädinanud käike, Leida leevalt virve aruoja, Eva, meil Uno lõitja Liit alma teised. 46. aastal asutati Diaadi instituut, mis kestis 52. aastani. Instituut töötas täielikult Nõukogude teatril koolikavade järgi. Mina olin õppealajuhatajaks. Lõpeteist nimetaksin Jüri järveti Brehitatas Gunnar Kilgas, Evald Tordik, Eiki Alavee, Ellen Alaküla, Virve Jürna, Lembit Anton, Linda Lõmme, Eino Baskin, Einari Koppel, Kulno Süvalepp. Jaludošeraapid. Viime oiga ühtisi teatriteadlane. 1000 952. aastal tekkis jälle vaheteate tegelast ettevalmistamiseni. Neid. Siin olid uued pedagoogilised meetodid kolm peaineteegiti ühti näitlejameisterlikkus ja tehnika ja lavakõne. See ehitustöötajate nii põhiliselt esimesel kursusel õppejõududeks Voldemar Panso. Kalmet. Esimese lennu lõpetasid Tõnu Reinvald maru, Linda Kuusmaa, Hanno Kalmet, Aarne Üksküla seina, Üksküla meelisööd ees. Meie teatri ajalukku peale esimest lendu on tulnud veel rida lende, kelle seas on väga nimekad teelasi, kuid keda pole kõiki võimalik nimetada.