Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere. Eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Meediakünnist ületas uudis liivatünnide vahelisest kommunikatsioonist. Liiv võib liikuda tuule või vee mõjul ja kahjustada näiteks laevaliiklust või põhjustades erosiooni põllumajanduses. Cambridge'i ülikooli teadlased kirjeldasid suuremate ja väiksemate liivahunnikute liikumise protsessi käigus nende omavahelise mõjutamise ja koordineerimise ilminguid. Ajakirjandus kasutas uudise kirjeldamiseks sõna kommunikatsioon tehes seda küll jutumärkides aga sellest piisas ägeda diskussiooni täitmiseks. Elutu maailma suhtlemise ja läbimise olemusest ning võimalikkusest. Antud juhtumi puhul ei peeta silmas liivadüüni agentsust ehk vaba tahte olemasolu ja sellest tulenevad planeerimist ja koordineerimist. Olgu siiski lisatud, et igati lugupeetavad füüsikud peavad võimalikuks ühte igivana teooriat mateeria teadvusest ehk pandrichismist. Aga antud uudise puhul liigub mõte teistsuguse arusaamise maastikul. Probleem on sõnades, mida on vaja inimestega suhtlemiseks. Kuidas maailmas leiab tihti aset protsesse, milles kaks teineteisest sõltumatut süsteemi korrelleeruvad ehk hakkavad toimima teineteisega seotult kuni täieliku sünkroonsuseni välja. Kuna see saab toimuda läbi mingi seose, võidakse öelda, et süsteemid siis jutumärkides suhtlevad või kõnelevad omavahel. Mis loomulikult ei tähenda seda, mida inimestena suhtluse ja kõnelemisel mõtleme. Tegelikult oligi tünnide suhtlus vaid soojenduseks kontekstiks teisele ootamatule ja kuumale kommunikatsiooni käsitlevale diskussioonile. Juhtum sai alguses Chicago kohvibaaris, kus keegi klient nimega Kevin soovist tassikese kohvi kuid teda keelduti teenindamast, kuni ta ei võta kõrvast kõrvaklapi. Kevin kirjeldas juhtunut toidusõprade seas populaarseks nõustamisveeru pidavale Solakale ettekandjale. Just sellist nime kannab avalikkust nõustab grupp päris söögikohtades päriselt tegutsevaid pindajaid. Kevin küsis, kas antud loos on tema käitunud nagu siin ta kasutas teatud anatoomilised viidet. Kemin lootis ilmselt lunastada vale empaatiale. Kõrvaklapid on tänavapildis levinud ja telefoniomanikele vajalikud abivahendid. Nende kaudu võidakse suhelda, kuulata muusikat või puud kasta. Või siis mitte. Sest kõrvaklapid on võib-olla lihtsalt kõrvas, kuna neid ei ole sealt ära valitud. Ja me ei tea, kas kerin kuulas midagi või siis mitte. Soolaka ettekandja nõuanne algas sõbraliku hooletusega, et Kevin kuulas midagi nii olulist. Selle katkestamine kolmekümnesekundilise eks kohvi tellimiseks oli välist tatud. Sellisel juhul jätkas nõuane, võinuks taastuda hetkeks kõrvale ja oma tegevuse lõpuni viia. Või juhul, kui see oli mõni infotehnoloogia võimalusi positiivselt hõlbanud asutus võinuks ta kasutada kohvi tellimiseks nutitelefoni rakendust ja kogu juhtum oleks olemas. Ta jäänud, lähed lihtsalt võtad vaikselt ja tõhusalt oma kohvi katkestamata, midagi, mis on ilmselt palju olulisem kui lühike vestlust teenindava inimesega. Sest Kullakoogike jätkas soolakas ettekandja õpetajast sõnadega. Teenindaja on inimene täpselt nagu sinagi. Nende roll sinu elus võib olla ajutine ja talitluslik aga ka neil on tunded, lootused, unistused ja soovid. Ning ilmselt nagu sinagi sobivad nad sinu teenindamise soovi kuulamise hetkel ka sinult jagamatut tähelepanu. See poleks pelk lahkus ja viisakus, mida sa kallis, kakuke lihtsalt nõustuda. Maailm võiks rohkem häirida, vaid see aitaks tagada, et edastatakse info just sellisest kohvijoogist, mida sa soovid. Ümber jutustatud dialoog lõpeb sõbraliku Piitega piibli tõele hoiduda tegemast teistele, mida ise ei soovi. Antud dialoogile järgnenud üht ja teist arvamust esinenud vestlustes peegeldub sotsiaalse keskkonna muutus ja samas mingite ideaalide muutumatus. Näite leiab kaua kestnud kombest, et tuppa sisenedes võetakse peast. Samuti ei tohtinud söögilauas istuda, müts peas, mitte mütsiga poleks majja mahtunud või peakate muudaks toitu väikeste viisakusega silmas inimestevahelist, kommunikatsiooni austusest, tänulikkusest lugupidamisest ja nii edasi. Neid asju on tihti raske või liigne öelda sõnadena. Ja võib-olla vajab suhtlus lihtsalt kust, milles mütsi liigutamine on pea märkamatu, kuid siiski olulise sõnumiga infopala. Sotsiaalmeedia, ajastupildi ja teksti formaadi surutud suhtlus on vaesustanud like ikooni tasemele. Võib-olla varsti suhtlemegi nagu liivatünnid õigemini vaidleme, kas see ongi üleüldse suhtlus. Sestap tasuks mõelda, kas võiks proovida uue ajastu kaabu kergitamise asemele midagi modernset näiteks teise inimesega rääkides kõrvaklapi kõrvast võtmist. Lihtne, sest väike samm inimesele suur tegu inimsoole. Kuula varasemaid portaale R2 L2 spurdi.