Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Sõitjate arv keskmiselt ühe auto kohta on pidevas languses. Euroopa liidus kogutud andmete näitel oli kaheksakümnendatel sõidukis umbes 1,8 inimest. No enne kui keegi minestab, olgu selgitatud, et kedagi tükkidena ei veeta ja tegemist on arvutusega, milles loetakse sõidukis viibijad ja jagatakse siis autode arvuga. 90.-te keskel Badeedel sõitvaid autosid keskmiselt poolteist reisilist ja kümmekond aastat hiljem oli vastav näitaja kümnendiku võrra juba väiksem. Sama trend kordub teistes arenenud riikides. Näiteks Austraalia suurlinnades on tänaseks autos peale juhi kõrvalistmel veel kõige väike statistiline tükik reisijat. Arvuna on see nii väike, et piltlikult mahuks tükk arvestusliku reisijad väikesesse boikoti. Trendi põhjuseks peetakse ühiskonnas süvenenud individualiseerunud ist leibkondade suuruse langust ja sõiduki omamise kasvu. Minestamise oht siiski püsib, mõeldes reisijate arvu langusest tulenevatele ohtudele. Oht on haigeks jääda ja surma saada. Sest kui iga inimest transporditakse eraldi sõidukiga, kas nagu keskkonnasaaste ja sellest tulenevate haiguste risk. Samuti suurendab autorohkus istuva eluviisi süvenemist ning lõpuks on suur oht Teha autoga avarii. Õnnetus võib aset leida jalakäijaga või autodes viibijatega. Tagajärjed võivad olla väga rasked ja traagilised. Maailmast kogutud andmetel tuleneb 90 kuni 95 protsenti autoõnnetuste põhjus inimestest. Ja juhul, kui nimetatud ohutegur roolist kõrvaldada Ja eksju nii mõnigi õnnetus olemata? Hispaanias Barcelonas tegutsevat Globaalse tervise instituut avaldas huvitava analüüsi saabuva robotautode ajastu võimalikust mõjust inimese tervisele. Tagajärjed võivad olla head või halvad, sõltuvalt siis meie valikutest. Mõnedel hinnangutel saavutab isejuhtivate sõidukite müük aastaks 2030 taseme tänu millele uute autode müük kogu kokku arvatakse, et täielikult või peaaegu isejuhtivate autodega sõiduteenuse mugavuse ohutust vähendavad personaalse auto omamise soovi. Kas robotautode müük vanad või mitte, selle üle võib vaielda. Aga suures pildis ei muutu kuigi palju. Ostu trendi kujundavaid tegureid on palju ja mõne äratundmiseks peab vaatama autolinnast kaugemale. Näiteks võib robotautode kasutus USA teedel ühes aastas ära hoida 25000 surmajuhtumeid ja majanduslikust kokkuhoiuks aastas hinnatakse umbes 200 miljardit USA dollarit. Inimmasside käitumist on õnnestunud mõjutada märgatavalt väiksemate arvnäitajatega, olgu näiteks kas või küüniline mäng vaktsineerimise hirmudel. Surmatemaatikat ekspluateerivad peaks aga kõik ellujäänuid huvitama ju analüüsi autorite optimistlikud ennustused. Kuigi nagu juba hoiatatud, sõltuvalt siis meie valikutest leidub ka halba. Järelikult peaksid ohtlikest arengutest rohkem teadma. Analüüsi kaasata. Seni uue põlvkonna autode kohta tehtud teaduslikke uuringuid ja sellega seoses märkisid teadlased mõningase üllatusena oodatavate muutuste nappi käsitlust avaliku poliitika valdkonnas. Seda on rahva tervise küsimus. Uue auto põlvkonnaga peaks arvestama näiteks sõidukite kütusevalikuga. Sisepõlemismootoreid tootev tööstus ju ei kao üleöö ja suure tõenäosusega toodetakse või muudetakse robotautodeks ka fossiilset kütust kasutava mootoriga autosid mis omakorda mõjutab autode kasutamise režiime seoseid teiste transporditeenustega ja nii edasi. Näiteks kas autosid omatakse renditakse kas need jõuavad ühiskasutusse, milles samal marsruudil viibis sõidukis palju võõraid isikuid ja nii edasi. Tervisele kasulikumaks stsenaariumiks oleks ühiskasutuses elektrisõidukid mis on omakorda siis integreeritud ühistranspordi, aga kanala käimise ja jalgrattakasutamisega. Sest näiteks kui linna keskmes väheneb parkivad autod, Altpinda jalakäijatele, võib tüüpiline päevane liikumismuster muutuda kehalist aktiivsust soosimaks. Tüüpiline tööpäeva liikumist. Distants on üllatavalt väike, kõigest mõned kilomeetrid. Sellest osa võiks liikuda tervislikumalt, kui vaid selleks oleks autodest vaba ruumi. Antud stsenaarium. Vähendaks müra ja õhusaastet võimaldaks kujundada avalikku ruumi inimesesõbralikumaks ja nii edasi. Teisalt aga paistab Kui igaüks tahab endale isiklikku robotautot ja osa neist kasutavat fossiilset kütust oleks arengu vastupidine. Kasvaks istuv eluviis. Keskkond oleks saastatum ja tänavatel oleks omamise tõhususest tulenevalt rohkem liikuvaid sõidukeid. Valik tundub lihtsana nii hull, kui teaks, kes on otsustaja. Kuula varasemaid portaale R2 L2.