Tere de kullede enge Q peramist mulgi uudistesaadet. Mõni päev enne esimese lume tulekut saime mulgi Abja nütele poole suve lõpuseminare pidamisega. Esimene mulke suve lõpuseminar peeti Mulgimaa pealinn on kattekümne kaheksandal septembril ja töine nüüd 23. novembril. Sihcoli läbi aruta ja kirja panna mulgi kultuurinukka kivi, ehk siis nii inimese kotusse, sündmuse kombe, ilma milleta ei ole smulgi niiges. Nabrilla hom. Mess mulgises oma pealinn on välja nuputive ja minast kasusest arupidamisest tõusma. Peas kõneleme mulgi kultuuri instituudi juhataja Nigoli Kairi ja mulk, vanem Rahneli Peeter. Idee oli kokku panna aja mulgi ajaloolised stendid, et siis hiljem tutvustada, kust me tuleme, kes me oleme ja mida me teeme, et kus see mulkide pärimus ja kultuur üldse alguse on saanud, küsiti siis siin minevee kõrt seminaril ja küsiti ka interneti teel inimeste käest, et mis Homsis kõige tähtsam asja mulkeaaloon, mis siis välja tulli, kõige olulisem on ikkagi talude päriseksostmine ja raudtee areng, kui rongid hakkasid liikuma, mulgid said oma lapsi saata koolidesse ja siis meil tulid need suured hariduse eeskujud, sõjaväejuhid ja et paljud kuulsad mulgid Mulgimaa 1850. aastal hakkas tunduvalt ettepoole minema, kui ülejäänud Eesti, kui olid talud päriseks ostetud, siis loomulikult koguti raha selleks, et saada talusid, arendada aga koheselt oma lapsi kooli saata. Ja püüti anda lastele haridust nii poistele kui ka tüdrukutele. Ääretult suured olid Mulgimaa laadal enamalt jaolt ikka sügisel, kui olid loomalaadad, needsamad loomad, mida osteti seal ülesostjate poolt küll läksid Riiga, küll läksid Peterburgi, kui alustas ka lina oma võidukäiku kogu maailmas tänu sellele, et Ameerikas tänameid olnud Euroopasse toormaterjali, mis on siis puuvill, asendati see linaga. Linakasvatuslina töötlemine läks siin ikka täie lauluga lahti. Prilla siin viis tarbetahvel suurt meest saab seina peale panna, et kus me siis üles pannas, kus neid mätta saab ja kas neid tuleb ka manu. Hetkel on projekt täpselt poole pealt tuleb veel viisakalt ajaloolisstendi, alustades siis ärkamisajast kuni selleni, kuidas sõja ajal neid talusid hävitati ja plaan on neid saata erinevatesse muuseumitesse. Rändnäitusena on mulgi kultuuri instituudi üritustel plaansed nii-öelda taustale panna, et inimestele tutvusta seda ajalugu ja just sellisel lihtsamal moel, et mitte raamatu faktide näol vaid et seda üldist ülevaadet anda. Eks nad lähevad kultuuriasutustesse ja koolimajadesse, tahame ikkagi näidata väga ilusal ja huvitaval kujul õpilastele seda, mis oli Mulgimaa, mis oli ta läbi aastasadade ja kuni siis küüditamiste lõpuni välja. Kes omnitegelase, kelle üle võime mulgi uhke olla ja kelle abiga meie kultuuri tulevastel põlvel edasi anda, selle üle oli appi aru pidame Tulluga, Tarvastu mees kastanikalle. No lisas Nikolai batoorinile, kes kuulub kindlasti maailmakirjanike paremate hulka, tahaks kindlasti nimetada Ado Reinvald Andresele Jennyt, Hendrik Adamson-Ei Massa ära unetud, see tähendas, et päeva tegid nagu näitises Valdur Mikita, kes esindab minu jaos kana ja ürgset looduslähedast kultuuri, mis peas kõnetena tähendab sel päeval kikki elavatest mulkest masse Äravunete, samuti raba anud, keda ega eestlane läheb ja kes on siis mulgi ainelise kultuuri ikoone minule tulli vil meelde mulke vanetest religioonist. Tarvastu oli kodusse, mis Sollive siis sähance, aianukke nukan olla või kodus, kuhu siis egaste parendas, söögi puulisest andsime mulgi esimese Suuder kodus vaimule see on väga vana kultuuri kiht, muidugi ei massa ära unetega mulke Vanna jumalat. Koorti kui sätodel on oma Peko, siis Multel on oma jumal. Ma loodan, et üten päeval võttas keegi kirjute epase koordist. Sess kõrrast Sammede jutu otsan saateks said kokku Ilves, Kristi uwembet, Mulgimaalt jälle tulevad õisi pääiki puul. Seitse õhtu.