Tere de kullede jõulukuu esimest mulgi uudistesaadet. BMW kõneleme mulkegige uhkembest ja kallimbest rööva tükist, mulgi kuubest minevee, talve kirjutivee, Tarvastu Muuseumi sõprade seltsinaise, Mulgimaa pärimuskultuuri programmi projekti, et hakati esiTarvastu käsitöökoolitajat meistri käe all omale pikk-kuube tegema. Rahvakultuuri keskus, andki raha ja nõnda hakkas juba kevade töö pääle. Nüüd vastu talve on asi sealmaal, et kube hakkab valmis saama. Kuidas ja Mess pärast, Tarvastu naiste läki pikkuv tegemise tuhin pääle tulli selja teeb nüüd käsitöö koa Bernaine salmi Riina. No meil oli selle heashiki mitu põhjust ka, kõigepealt ilmus hiljuti mulgi rahvarõivaraamat hästi suur ja paks ja seal on nendest pikuubest palju pilte seen. Tõse Tarvastu rahvarõivatükki on meil ka see, kes õpitu ja valmiski detu kuube ei ole veel Kennigite Ennu meil kõige tähtsam põhjus on veel see mulgi uhkuse tagaajamine, et kuidas siis east uhket asja ei ole nüüd meil, kuidas seda kuube siis veel on kutsutuga, sellel on palju nimesid, ollu, vamus siis, ja must särk või siis pikk särk ja ka nöör, kuub, aga meie kasutame kõige rohkem iki pikku või mulgi kuub kontsade omale õpet meiega me tegutseme päris päälinnast seansse õpetajad, kes on vääga pikka aega seda tööd Tennu ja kes on teada ja tuntud rahvarõivameister ja tema nimi on Silvi allimann, mean de siis õige Tarvastu pikk-kuub omm, õige Tarvastu naise pikub omm mustast täis villatsest rõivast kuni 19. sajandi poole peale Oliver Kuue lambapruuni ja siis hakati rõvast mustas Värma ja umbes samal ajal hakati ka punast bakla peale panema kuv Olive laia seljaga ja Puursega rikkalikult nöörkaunistusi kuube ulatile poolde säärde. Mis siis sellel naise ja nihe kuuel vahet, tolliilunööri oli meestel vähem, naistel rohkem, meeste krae pidi olema tumesinine, naistel võis olla roheline, meeste kuubedel rohelist Essola lõhandiku lappi, Olive meestel punatse naistel võisime olla ka rohelise või ka muidugi meeste kuu või käsi veel rohkem Lõmala kinnid naistel oli suurem kaelava mehe kantsive kuube musta võrkvööga naistelt Pique peal vööd Essole. Kunagi, kui palju seda Kaarus paela siis ütte kumme peale läheb, kaitsekümmend kuni 30 meetrit läheb seda ära Tarvastu oma iseäralik selle poolest, et siin on seda rohkelt, pan toosama mooduga paistun, aga Mulgimaal näites Halliste ja Karksi ei olegi seda bakla pandud, aga Elmen jälle vanemal ajal spanto, aga kui nägime, et siin pulkantintsi andest uhke bakla panti, siis hakkas vene maga panema. Aga kust te selle kuube rööbashoide Esigi nendel peenixten Abakani putan, ei ole seast rõivast, millest seda kuube kõlvast ette, see sai tellitud hoopis Indiast, aga mispärast esiKudadessa Eesti villavabriku ei kett türa säändest sic et ütle kõrdset lõnga, mis kannatas telge peale panna ja Kudada. Enamjagu Tarvastu kube tegi seda naise ja nemad ei vegi endale Tarvastu naisebicube Agassi Urve Kärstnest võte ette Elme pikkuv tegemise Mess pärast. Nõnda kõneleb Urve esi. Mina esiole ilme kandist peri, et Riidaja ja Kärstna oligi Helme kihelkonna, minu kumb on ise ilme oma, aga käis Tarvastu muudu, sest Kärsta asub nagu praegu Tarvastu kandi sellepärast ongi sihuke omatmuudu kuub, mis selle Kuve tegemise mansis kõige raskem, Polli, see oli Väiga suur töö, aga kige rasemboli Paala peale avamine, nii ütleme ikka nii krõnksu need ühtemoodi olema. Kun, kotale sa siis nüüd oma uue kuu väge näed ja tegi juba esimese praktiseerimise võti eesmärgis riida ja kooli kokkutulekule minna, kuuege ja pingutisi valmis ohuku veel õmblisi haaki ette, oli ikka uhke tunne küll ja külm kaessaka. Sess kõrrasson, mulke kube jutu otsan saateks said kokku Ilves, Kristi, ilusat jõulukuu jakku kõigile.