Kere de kullede jürikuu peramist, mulgi uudistesaadet on volbriõhtu ja seome haiku, võib näta või kuulda midagi säänest, mida muidu ei näe. Aga kes arvab, et nõialiigume paljalt volbriööl jätkixi, nõiduse ja selgeltnägemise värk on nüüdse moodu asi, seeessub Mulgimaa mees kastanikalle, hakkas minema aasta seda nõiavärki uurima ja nüüd on tal vanadest ajalehelugudest valmis saanu kogundi terve raamat, mis kõneleb, eestin tegutsenud ime arstest posidest ja nõidest. Pämbeduudi raamat. Nõiduslik Eesti allistan esimest korda rahva ette. Mess panni ütte, mõistliku Mulgimaamehe nõiateadust uurma kõneleb nüüd Kastoni kalle esi. Mineva aasta sügisel vaadessi Eesti selgeltnägijate tuleproovi ja kas huvi pärast otsime vanu, lehelugusid Eestis tegutsenud imearstidest ja nõidest lõudse, säält nänna Cyrivest materjali, et siin naelud minut arvutitaade terves poolaastas üsna pea sai minule selges tuleb raamat deta ja nõialugusid testi rahvage jagada. Vastasel raamatun Hamm kuun 70 avalehe lugu aastatest 1000 katesse 120 kuni 1943, mis pajatab Eesti on tegutsenud rahvaarstidest, kes on tohterdamises kasutanud vahendit raat, harjast, kunni, vankri määrdeni täädegi leidub, nende hulgas on nii vägev võimetage kui ka kahtlase väärtusega abiteid. Aga mis siis olli veni kõige põnevam Baloo, mis sa seal tääda said? Kõige põnevam oli üks esimesi eesti Aalehe usutlusi 1000 katesse 100 katlakümne teisest aastast seal, osutades kratitegemise päält kätte saadu tütarlast Taali. Juba kaitses neljapäeva ristiil kuradile verd andma käänu, enne, kui asi välja tuli ja khati käie. Samast aastast on periga lugu maojaanist, kes selli oma taren, üten rästik idega. Kas ka mõni kant esiäranis välja tolli või, või kuidas Mulgimaal nende nõida ja ravitseja tegi hom? See, kui palju kuskilt kandilt ravitseja tolli sõltus ka sellest, kui palju nende lugusid kirja Balti aadel A Le toimetusele saadeti. Aktiivsem tundus olevat Viljandimaa kant ja ka Mulgimaa, sest kolmandiku jagu lugusid on just Viljandimaalt. Peri, Mulgimaa ja Viljandimaa tõmbasime ravitsed ligi, sest siin jõveti massa nendele tohterdamine eest. Ma arvan ka seda, et läbiv joon läbi raamatu on see anda, et kui sul usku sole, siis sa ei saa Navitust ka savid usku traatharja ravitsevatesse võimetesse ja sa saad terves lausa imede vallast. Paist olevat lugu Saaremaalt Sõrvest, kus selle jaos, et põld rohkem ville kannas, kajuti kalmuaiast, inimese laip välja ja panti jäästamise aas Ägla pääle. Raamatu kõige vanem lugu kõneles saare Tõnisest Tarvastu Suistle mehest tema tohtri nõkse tahtsa mõisnike saa kuldrubla eest ära osta aga Tõnis Rüütel, et tema ränga vande all pandunuetcennigi ei või seda tääda ja viisama tarkuse endaga ühte lauda. Praegu on ju ka see selgeltnägemise asi, väega moodun ja kõik, nii, ega midagi ei ole muutunud. Inimene Miki lootna, miski Avitus väljapoolt tema probleemi ära lahendab. Viimane asi on see, et ta esiendaga tööle hakkas, et lootus sureb tõesti viimasena. Ja ma usun, et meie raamatu lugemine hävitas parem pide mõista esivanempide uskmisi ja ilmavaadet lõpetuses hoiata lugejat, et ära esikodun raamatust leitu tosterdamise nõkse küll terradi. Segatehnika on pildid, ei raamatuse töine mulk Tauli Anu, kes on seni teadatuntud laulja Anu kõnel mulgiuudistele, et joonistada, on talle eluaeg meeldinud siiam Tauli Anul juba kolmas raamat, millele ta pildi andennu. Ta ütleb taas kunsti, veel rohkem deta. Laulmist muidugi sellepärast maha jätta. Sess kõrrast Sammede nõia jutu otsan saateks saed kokku. Ilves Kristi lustilist volbriööd kõigile. Ja pidage meeles, et rahvatarkuse järgi Amommen esimesel mail just õige haigerne maha teete.