Tere, kullake, mulgi uudisid tämbe, kõneleme üttest, ihaldet, vihad ja Bellat raamatust, mida pea haigugennigi nännu ei ole. Mille kohta on rahva suunas aastahaiga põnevik, lugusid liikunud. Nimelt ainult Mulgimaa mees kastanikalle oma kaarnakivi kirjastuse alt välja raamatu Alice kirjade kuues ja seitsmes Moosese raamat. Maagiline vaimude kunstsaladuste saladus. Eelmine rügsest raamatust nii Eesti ilma valget 1914. aastal. Mis raamatuga tegu on ja kas seda ka tõemeeli Bellat temast saab, kõneleb toimet teie välja. Anday kastanikalle esi. Temast kõneldi kui nõiduse õpikust kui raamatust, kelle omanik saab esiäralikku väe tähempasel päeval tuleb välja, et ega inimesi ei tee sellest raamatust suurt midagi. Minu mõte oligi see raamat siis välja anda, kui kultuurilooline tekst. Raamat sisaldab ühelt poolt juudi müstikat Kabalismi, seal on säänse retsepti nagu seitsmepeni Kuurme saape. Kuidas neid deta seal on kulla valmistamise õpetus saab deta mütsi, mis teeb su nähtamatus. Kas see ole anud julgust, Manuga, see, et inimese tänapäeval vaatame nagu Rasike rohkem selle nõiakunsti ja ebateaduse poole ja kick, nii selgeltnägija ja nii on Väiga hinnan prilla. Ma ei mäleta, kui ma kunagi ülikooli pääl käivici siis professor saagjevalt ütel, et eestlase on nõiarahvas, teist säändest maa peal ei ole, kus on nõnna palju erinevate võimetega inimesi ei ole sellega päri ja teiselt poolt tänane kirik ei vasta paljudele inimeste küsimustele ja seepärast on rahval väga suur huvi müstika ja imede suhtes. Aga kuidas selle raamatuga siis oli, et kas teda siis kohe üldse Essole ennem või? Esimene selline suurem rükk ilmus eestin tsaariaja lõpupoole, enne seda oli see raamat välja antu Saksamaal, aga Tsaari-Venemaa võimud ei lubanud seda oma territooriumile seepärast, et nähti ohtu kirikule usklikele, kuid see asi ära keelate siis tekib. Sellega seoses on väga palju müüte ja uskumusi. Ajutises usuti tõemeeli, et Tartu linna peal ajaloo muuseumil on hästi suur Moosese raamat, ahelded põranda külge, et seal on musta lehe ja punatse Värmige tekst. Rahvaluuleuurija Eisen on kõnelenud tema ballel võimude käest luba tellida Saksamaalt üits eksemplar Moosese raamatut tallasesteti, erand aga tingimusel, et ta ei tohi seda kellegiga jagada. Pääle nende nõiduse õpetuste on seal ka säänsid peris tarvilikke õpetusi näituses, perenaistele või jahimeestele peremeestele, et kuidas midagi ega päevast deta. Peris sellise kaasaegse tundusid minule põllumeeste jahimeeste nipi, kuidas meelite mingi ainege näituses looma omale lähiksele või siis kuidas piprateradega palavikku alandada ja hamba või kõrvavalu vastu võidelda ja s-olen-nännu šansid retsepte isegi vanaemade vanaden. Retsepte. Moosese raamat, et kas ja kuidas ta kabiiblega seotum Piiblen on kirjan, Moosen sate tilliks latsena tiptima, kuningakotta ja hõpsa seal maagiat, tarkust tõi selle siis juudi usundis. Need, kes piibli tunnevad päävet Moosesele, oli võlukepp, millega ta kaljust näituses vett välja võlus. Siberastam tekkimine, uskumus, etne, Moosese tarkuse ollyweegaa kunagi Piiblin 607. raamat, aga et nad on välja jäätu rahvas ei näeks kiki peenem teid tarkusi, et see ikkagi jääs valitud inimeste jaos. Sess kõrrasson mulke Jutoodsan saateks saed kokku Ilves, Kristi Uvend Mulgimaalt jälle tulevad õisi bee pikipuul seitse õhtu.