Nii külast segakoor, noorus, kes kevadel tähistab oma kuuekümnendat sünnipäeva trammist jõudis eetrisse nii vikerraadio kui ka klassikaraadio hommikuprogramm ning kultuurisaade delta minu kõrval andis ETV klassikaraadiost. Sa oled siin trammis olnud hommikust saati. Kuidas on teha raadiosaadet liikuvast trammist? Tuleb tõdeda, et tegelikult üsna samamoodi nagu stuudiost, lihtsalt ümbruskond muutub. Hommikul, kui me alustasime, oli pime. Ühel hetkel tõusis päike, kõik ümberringi hakkasid linna nägema. Oli paar voolukatkestust, mida ilmselt raadiomaja stuudios ette ei tule, aga sellegipoolest. See kõike kinnitas seda, et raadiot on võimalik teha igalt poolt. Raadiorežiid õppinud vikerraadio ööülikooli autor ja toimetaja Jaan Tootsen ütleb, et raadioelujõulisuse taga peitub sõna- ja mõttekooslus, mille kvaliteedi hoidmiseks on vaja meie ajastu kiirustamiste tootmiste soosivale iseloomule vastuvoolu ujuda. Et mulle tundub, et hästi palju on nagu läinud sellise noh, otsesaate sellisena toodete tegemiseks ma vihkan sellist sõna nagu tootmine, et see on lihtsalt täiesti ilge eriti mis tahes nagu loomingulise asjas, et toodetakse uudiseid, toodetakse saateid. Et see saadet töömaht on oluliselt kasvanud. Tegijate maht ei ole, kasvanate mahtu ei ole niimoodi kasvanud ja küll öeldakse, et noh, te teete nüüd arvutiga, eks ju, et vanasti lõigati lint tee, et, et see kõik võttis aega rohkem, et see on tõsi, et arvutiga saab paljusid asju teha kiiremini. Aga mis on ära unustatud, on tegelikult ju mõtlemisaeg, et see ongi see, et sa saaksid ka raadiotöötajana laadida ennast või ammutada mingisuguseid uusi teed või et, et selles mõttes siin noh, ma ei taha öelda, et inimesed töötavad läbipõlemise ääreni, aga aga tihti see on see, et et tegijatelt hästi palju nõutakse. Et kusagil on ka need noored, kes nagu sidrunit pigistatakse tühjaks ja siis minnakse jälle uue, värske verega edasi. Et selles mõttes ta on nagu selline noh ma ei taha julm maailm, aga mulle tundub, et see aastatetagune selline süvenemine, põhjalik, kus on nagu ära kadunud. Võib-olla nagu õpetaja Laur ütles, et teeme poole vähem, aga teeme väga hästi.