Konkursi täielik ooperi- ja kontserdilaulus võistlevad sopranit lõpetasid täna ennelõunal oma teise vooru. Kui muidu oli neil päevil publikut miskipärast hõredamalt, siis täna lisal tulvil laulis üks meie kahest edasi jõudmast. Veera Tales. Ja nüüd meie väike ülevaade sopranite esinemisest Linda Saul, ma olen teid näinud tõesti peaaegu kõik see aeg poolteist nädalat filharmoonia kontserdisaalis. Teil kui õppejõul on kindlasti omad tähelepanekud, jah, tõepoolest, sõproneeti on esitatud sellel konkursil vägarid kallikult rikkalik on ka see tohutu ilus, hääleb materjal, mida lauljat meile siin need väljavalitud lauljad esitavad, see on suur rikkus ja Iluvokaalkunstis, ma ei ole mitte järjekindlad saanud kõikidel päevadel kuulata ja võib-olla et minu kõrvatest on mööda läinud nii mõnigi ime. Kuid nende hulgast, mis ma kuulnud olen. Ma olen küll välja noppinud oma arvamise järele parimaid. Väga häid lauljaid on siin palju ja, aga see, mis laulja meisterlikkusest puutub, siis neid on ikkagi üksikuid ka ikka nendes valikus, mis meile nüüd siin esitatud on, me vaatame, et nad teisse tuuri lauljat, kes esimeses tuuris andsid oma parima, jätsite mulje, millegipärast täna on paljudel toonus langenud, kas see on pinge lõdvendamine või milles asi on aga väga paljud laulavad alla oma esimese tuuri taset. Aga on ka neid, kes lähevad tõusuteed ja üllatavad oma lauljad meisterlikkuse ja vastupidi lõbusaid ja oma kõrge muusikakultuuriga vokaaltehnilise täiuse poolest. Üks nendest Svetlana strielseva tema on Moldaavia riiklikku ooperit, teatri solist praegu. Noh, see oli haruldane laul ja ma pean ütlema, see oli nii suurepärase viimistletud vokaaltehnikaga, tema hääles mitame soprani juures väga hindame ja nõuame nii-öelda kõlas üheaegselt nii sära kui pehmus, see on ideaal nii-öelda Meyersi operite kasvatamisest saavutaksime niisuguse kvaliteedi, siis esines eile veel Usbeki riikliku ooperiteatri solist raisse tseptšerjand, ka see oli minu jaoks vapustav. Ma ei ole niisugust interpretatsiooni Downi Glinka romansid, kes ja Uuzovskis senini veel kuulnud ka kõige suuremate meistrite juures ma teen võib-olla ülekogus nii palju kui mina oma elus mul võimalus on olnud kuulata, aga see esid, see oli, see oli midagi erakordset, see teeb niisugustel rõõmu ja niisugune õnnetunne on pärast seda kuulmist, et tahaks minna koju vaikselt istuda ja mõelda selle peale, et kaua aega kõikide nende nende imepäraste lauljate taga on pedagoogiline meisterlikkus. Kui me kõiki neid pedagoogilisi saaksime esile tõsta ja nendest rääkida, siis oleks ka väga huvitav. Sellepärast ikkagi pedagoogi käsi ja pedagoogi isiku mõju uisad tema õppemeetod ja kõik see on, Jungis kujundab lauljad terviklikult. Praegu kuulete esinemas Moskva filharmoonia solisti Natalja treitzgajat. Kõlab Sergei Rahmaninovi romanss. Ära laula, kaunitar. Ja nagu juba tavaks saanud, vestleme meie saate teises pooles žüriiliikmetega. Praegu on minu vestluskaaslane, üks Nõukogude Liidu tuntumaid ooperisoliste armeel Haine Wagner. Kuna väga paljud meie raadiokuulajad mäletavad tema hääl küll meil on tema linte ja väga paljud kindlasti on teda isiklikult ka näinud laval Stalini ja biolootšini. Seclatrje Faid, Tallinn isteetitlastackimi Maiimikalieega, Meika Granžey, Elsa maati. Leningradi konservatooriumi tudengi Tatjana lõõma riva teise vooru kavas oli ka ravil liha panera. Saate lõpuni laulabki aserbaidžaani konservatooriumi üliõpilane Haavisi Ibragimov kõla paaria modeeerrhadžibekovi ooperist kör Kokla.