Kahe orkaan ja Kristjan Port. Tere. Terviseportaal tehnolooga kommentaaris heitleb Kristjan Port. Poodides võib peagi häda rahvast vähemaks. Põhjus on iseseisev koroonaviirusega seotud hirmus sattuda rahvarohketes olukordadesse kuigi ka sellel või pandud mängus olla oma oluline osa võimaliku muutuse taga Amazoni strateegiline samm. Esialgu saame vaadata, mis juhtub USA. Arvestades jaekaubanduse karmi konkurentsi ja kaubanduskeskuste olelusvõitlus klust. Otsib ju iga kaupmees võimalusi oma äri tõhustamiseks ja inimestega seotud kulutuste vähendamiseks. Inimeste all on mõeldud eeskätt töötajaid, kuigi ostjatega seotud kulutusi peab minimeerima ja tulemust maksineerima. Amazoni infopõhine automatiseeritud ja tõhus kaubandusmudel kleebib traditsioonilisemad vormis poonikest konkurentidelt majandusliku jätkusuutlikkuse. Firma suudab kaupu pakkuda odavamalt, paindlikumalt, suuremasse, kiiremini uuenevas valikus ning geograafiliselt laiema haardega. Viimane tähendab, et kaupluselett ulatub iga kliendini sõltumata, milline kaubanduskeskus püüab teda enda omaks pidada. Klient saab odavama kauba kätte kodus ja võibsile muretult tagastada. Amazoni järgmine samm meenutas pidu hauaplatsil, kui virtuaalpoode pidanud firma asus rajama oma. Füüsilisi kaupluseid piltlikult siis pinnale, millelt oli eelmisel ettevõtjad majanduslikus mõttes surnuks kägistanud. Oma poe pidamine ei olnud siiski konkurendi asemele astumine vaid täiesti uue ärimudeli rakendamine. Uuenenud teenus pakub kliendile onlain poest. Mugavust teha ostud ilma järjekorrata. Hosti laeb oma telefoni vastava rakenduse. Võtad poest kauba ja läheb sellega tagasi oma maailma. Taustal muudavad sensorid ja kaamerad ostlemise kontrollitud infoboks milles ostjale jääb ainukeseks tööks raha juurde teenida. Nii lihtne. Poest pole ühtegi müüjat ning põhimõtteliselt saaks sellise kaubandusasutuse juhtimisega hakkama paarike inimesest ja koerast. Inimene annab koerale süüa ja koer valvab, et inimene tahaksin ühelegi nupule. Täna toimetab Amazon Go kaubamärgi all tegutsevates ärides natukene rohkem inimesi. Aga neid on vähe ja nad ei asukassades. Hetkel tegutseb USA-s 26, Amazon Go kauplust. Esimesed poed pole kuigi suured. Umbes paarisaja ruutmeetrilised toidu- ja esmatarbe kauplused. Kuulduste järgi plaanitakse avada järgmise, umbes 600 päeva sees veel 3000 analoogset poodi. Asjaolu kui need värske uudise juurde. Firma mängib pikka mängu. Meil on rahamaailma tippu kuuluv tehnoloogilise see võimekus ja maailma suurim leit, soovi korral ka oma tootmisvõimsus ning antud teema arenduseks on neil läbiproovitud uutmoodi kaubanduspinna haldamiseks Tehnoloogiapoodi pidavatel. Konkurentidel napib ressurssi teadmist ja tehnoloogiaaja ning rahana millegi samalaadse kiiremas korras väljaarendamiseks. Ja isegi kui nad suudavad. Tehnoloogiaga lagedale tulla jääb küsitavaks tehtud kulutuste tasateenimise aeg. Sestap soovides oma klientide teenindamist analoogsest suunas arendada oleks odavam võtta kasutusele Amazoni tehnoloogiat. Aga no miks peaks firmasid? Klientidele müüma sellepärast, et müües oma tehnoloogiat konkurentidele näeb klient poe uksel silti Pauard by Amazon. Pääsedes konkurenti jutumärkides abistama, on juba lihtsam pakkuda sellele täiendavaid teenuseid ehk piltlikult Öeldes. Sarnaselt konnadele keedab Amazon turul tegutsevaid partnereid aeglasel tulel. Šveitsis. Uudised firma asuski oma Gazedeta poodidele tehnoloogiat konkurentidele pakkuma. Pika mängu jaoks sobivad kõige paremini teatud tüüpi poed. Kuulduste järgi. On firma arendamas koostööd mitmesuguste väiksemate spetsialiseerunud kaubanduspindadega staadionitest, lennujaamade, nii seda tüüpi poodi. Külastavatel klientidel on enamasti kiire, ostusoove juhivad koha peal kujundatavad impulsid kuid järjekorrad nägemine. Nende ostuisu aidates koondadel jõuda soovitud kaubaga poe uksest välja muutvad kliendid ühtlasi Amazoni teenuse kasutajad, eks ostjateks, kellele saab müüa oma tooteid ja teenuseid väljaspool kaupluseruume. Meieni. Pea jõudma Amazoni tehnoloogia analoogse arendustööga tegelevad arvatavalt sajad, kui mitte tuhanded alustavad tehnoloogiaettevõtet. Amazoni olemas. Lihtsalt sunnib ülejäänud maailmapoodnik samadeid kõndima. Umbes nii, nagu juhtus siirdumisega Online keskkonda. Pole välistatud, et koroonaviiruse põhjustatud käitumismuudatus vältida rahvarohkeid lähikontaktiga paiku nagu poodide kassajärjekorrad. Tarnebki siin muutust kirjeldava katalüsaatorit. Kuula varasemaid portaale. L2.