Ütle mulle sellist asja, et kui kompaktkaamera vahetas välja telefon, siis on jäänud ju need, ütleme endised, siis peegelkaamerad ja, ja need, mis alguses tulite, objektiivide kõikidega ja nende juures on ju toimunud ka mingi areng ja siis on veel tagasi tulla retromood või midagi sellist kummalist, et nende areng ei ole jäänud ka pidama, mis on need tavalised minu mõistes tavalised fotoaparaadid olnud klassikalised, et seal on kogu aeg midagi, toimub. Kui me jah, eelmisel korral rääkisime sellest nii-öelda pildistavate seadmete lihtsamast otsast ehk siis telefonidest ennekõike natuke kompaktkaameratest, jaga erukamadest, kompaktkaameratest, siis tegelikult meil on, siit edasi läheb nüüd see nii-öelda keerukamate kaameratel perekond ja ma ütleks, et nende kaamerate puhul on see minu jaoks on väga lihtne jaotus inimesed, kes tahavad pildistamisega tegeleda. Et see ongi tegelikult see kriteerium. Ehk siis, kui me räägime peegelkaameratest või, või siin keskHormaatidele, Hay kaameratest või hübriidkaameratest, mida me kõik jõuame täna mainida, siis need on kõik sellised aparaadid, mis teevad väga head pilti siis kui sa sellesse pildistamise protsessi juba ise. Ehk siis keerad sealt pealt erinevaid kettakesi, nupuke, esivõibolla vahetada objektiive ja kindlasti pildistamise puhul mõtled mitte lihtsalt ei tee pointenšuut, ehk siis ei tulista lihtsalt nupule vajutades kuskil suunas nagu, nagu enamasti telefoniga tehakse, eks ju, ja ka siin on toimunud täpselt samasugune huvitav põlvkondade ja, ja tehnikate areng ja kohavahetus. Et kui me vanasti rääkisime, et kompaktkaamerad olid need lihtsad kaamerad inimestele, siis peast fotograafidele olid mõeldud need peegelkaamerad, ehk siis tegelikult väga eksitav sõna on üleüldse see peegelkaamera ja eksitab on tema nimi ka inglise keeles Essellaar ehk singel Läns Flex kaamera, kaamera, mis tähendab tegelikult ühte objektiivi, aga ometigi peegelkaamera on just need kaamerad, kus me saame objektiive vahetada teda, nii et iseenesest ei, hea näide sellest taas kord, kuidas ajalooliselt tuleb mingi termin, mis tähendab sisuliselt risti vastupidist asja sellele reaalsusele. Et mõnes mõttes ongi paras aeg käes, et, et järgmine ajastu tuleks kätte oma uute seadmetega, sest et kui juba asja nimetus tähendab midagi hoopis muud, kui asi ise on, siis ilmselt innovatsioon peab siin sekkuma. Aga nii naljakas kui see nende nimedega ei ole, siis need kaamerad, mis tänaseks asendavad aina enam ja enam peegelkaameraid, nendel ei olegi korralikult nime, neid nimetatakse siiamaani hübriidkaamerat, eks. Ja need on siis sellised kaamerad, millel on kõik peaaegu kõik peegelkaamera head omadused, seal saab vahetada objektiive, seal on kõik need erinevad manuaalsed ja pool manuaalsed režiimid alles saab käsitsi teravustada. Aga sealt on välja võetud üks väga oluline peegelkaamera element ehk siis seesama peegel ja ka prisma, mis tähendab seda, et kui me oleme kõik harjunud, et peegelkaameras vaadatakse läbi selle augu sisse ja sa näed nii-öelda reaalselt täpselt, mis seal toimumas on, siis nüüd asendab seda digitaalne displei ja sa vaatad sealt august sisse ja sisuliselt sa näed nagu videot, ehk siis sulle kantakse seesama läbi objektiivi nähtav pilt edasi digitaalse videona ja seda prismat, mis sulle selle nii-öelda valguse sinna silmaauku koondas, enam seal kaamera sees üldse olemas ei ole. Miks see nii juhtus, juhtus niimoodi, et see peegelprisma olid peegelkaamera kõige kohmakamad ja suuremad komponendid ja kui need kaamera seest välja visata ja siis ühtäkki muutusid need kaamerad täpselt kaks korda väiksemaks. Nii et hübriidkaamerad omavad siis kõiki peegelkaamerate funktsionaalsuse, välja arvatud see, et sa saad sealt vaadata täpselt läbi seda, mida sa läbi objektiivi nii-öelda silmaga näed, vaid sulle näidatakse nii-öelda videopilti. Ja nad on muutunud poole väiksemaks, üldiselt ka näevad hulka nägusamad välja, sest et need peegelkaamera kippusid olema sellised veidi kohmakalt futuristlikud, suured mustad kolakad siis nende hübriidkaamerate tulekuga muideks fotograafia saanud väga tugeva uue sellise populariseerimise laine, sest et need kaamerad on väiksemad ja mõnus kaasas kanda, Nad näevad stiilsed kohati selliseid veidi retrohõngulised välja ja, ja tulemus on see, et võib-olla isegi inimesed on hakanud natuke rohkem ka nende fotokatega pildistama telefonide asemel, sest et peegelkaamera tundus liiga kohmakas, liiga eilne. Nii et hübriidkaamerad on siis sellised sellised kaamerad, kes täna tõesti ilma teevad ja juba ütleme, kui siin tuleb kuskilt Euroopa suurlinnadest informatsiooni, siis neid müüakse kohati juba 10 korda rohkem kui peegelkaameraid. Nii et me siin Eestis kindlasti natuke perifeerias oleme veidikene nendes näitajates tagapool. Aga kindlasti see tavakasutaja tavahobipilt Nika vaatavad aina rohkem maailmas selle hübriidkaamera poole, miks profidelinata? Ega peegelkaamerad ei ole ka maganud lihtsalt ja oodanud, millal nende turg ära võetakse ja millal need maadelt ära kaovad, nii et peegelkaamerad ongi suuna võtnud sellise professionaalse või väga tõsise harrastaja suunas ja siin on kaks lihtsat põhjust. Esiteks, praegu nad saavad kasutada ära seda võimalust Nendel endiselt on see prisma ja peegel, ehk siis sa näed läbisele silm ava läbi selle pildiotsija täpselt seda, mida sa pildistama hakkad ja see ei ole videosignaaliks nii-öelda konverditud, vat sa näed päriselt läbi klaaside. Ja minule kui fotograafil on see äärmiselt oluline. Sest et alati läbi selle videosignaaliks muutmise toimub mingi väike ajaline nihe. Ehk siis ma ei taha seda nihet, vaid ma tahan näha, kes 100 protsenti reaalajas ilma igasuguse video ilma igasuguse töötluseta. Ja teine asi on, see professionaalid kasutavad väga tihti väga suuri objektiive ja pole mingit mõtetega põhjust muuta kaamerat väiksemaks, kui objektiivid on ikka suured, sest füüsikaseaduste vastu endiselt võidelda ei ole võimalik. Ja kui sa oled väga nõudlik objektiivide suhtes näiteks sul on vaja teleobjektiive või sul on vaja väga-väga valgusjõulisi objektiive siis tihtipeale juhtub niisugune olukord, et sul on väike nunnu hübriidkaamera ja objektiiv on viis korda suurem kui see kaamera. Sellisel juhul ei ole mitte mingit mõtet omada seda nunnut hübriidkaamerat, kui sa pigem paned võrdselt hästi tasakaalustatud peegelkaamera suure objektiivi. Nii et peegelkaamerad on tegelikult kaotanud küll laias laastus kõvasti turgu aga nad on muutunud veelgi professionaalsemaks ja veelgi rohkem mõeldakse selle nii-öelda pildistaja kõrge kõrge lennuliste soovide peale. Ehk siis, kui vanasti olid peegelkaamerad väga tihti kompromiss, kaamerad nii harrastajatele kui edasijõudnud harrastajatele kui professionaalidele igasugustele erinevatele, siis nüüd jäävad need peegelkaamerad rohkem tõesti sellistele väga nõudlikele kasutajatele. Ma tänan sind tänaseks ja järgmisel nädalal tahaks rääkida natukene fotoaparaatide moest.