Kaheportaal ja Kristjan Port tere. Eetris on portaal tehnoloogia kommentaari esitab Kristjan Port. Jaapanlane Aki Hiro Yokoi jäi mõttesse. Ta oli just näinud telereklaami, milles poiss üritas reisile minnes kaasa võtta oma kilpkonna. Miks mitte pakkuda lastele kaaslaseks midagi sellist, mida vanemad ei saa reisile minnes ära keelata. Mõttesaki Hiro ja rääkis ideest kolleegidele. Mõne aja pärast valmis paarsada kilpkonnaga suhtlemist asendavad elektroonilist mänguasja. Neid jagati tookyoshibuja ringkonna gümnaasiumi neidudele testimiseks. Tulemus oli sedavõrd julgustav, et paarinädalase kasutajakogemuse järel kuulutati välja uhiuus nähtus mänguasjade maailmas. Peaaegu elavaks mõeldav kunstlik sõber Tamagutsi kalendrile seisis november 1996. Taskusse mahtuv võtmehoidja suurusedama Kotsi jutumärkides. Elu algab sisselülitamisest käivituva munast koorumise sünniga ning kulgeb seejärel läbi mitme etapi. Abitu beebifaasile järgneb lapse siis teismelise lõpuks täiskasvanupõli tegelase. Pidamine ja elukaare pikkus sõltuvad inimesest, hooldaja töö kvaliteedist. Hoolitsema peab muu hulgas mängu asjakesed toitmise unemängimise ravitsemisest näiteks une ajal tule põlema jätmine õigel hetkel riisi kausikesega kostitamata või virtuaalse väljaheite koristamata jätmine lähevad kirja hoolsuse vigadena. Saabuvad haigused ja kiirenev elutempo toovad lõpuks asjakese ekraanile. Uba meenutava obakitsi silmad ja suu kinni, otsa ees valgekolmnurk. See on tama Kotsi vaim. Obacketši ei söega hooli maise elu pakutavast. Tema koitši on surnud. Tema eluke kestis umbes 25 päeva. Halva kohtlemise puhul vähem kilpkonna elakski kauem. Härra korpusena mõõdetuna on kummagi kaotus sarnase kaaluga. Teistes riikides ja kultuurides müüdutama otsides asendas paketid ingel UFO või midagi sama ulmelist. Heade elu elanud obacetzi munes ekraanile väikese muna aga seda ei õnnestu ellu äratada. Nuppudele vajutades kuvatakse lahkunu eluiga või kellaaega. Erinevalt kilpkonnast, kellel vastavad nupud puuduvad, saab virtuaalse mängukaaslase kahe nupukombinatsiooniga restartida ja algab kelu uue hingelisega. See tähendab, et algab järgmine emotsioone. Raputav suhe. Esimesele Tamagotšile järgnes peagi uus täiendatud versioon. Fännid nimetavad neid heasüdamlikult vastavalt mudelitega T1 P2. Aastate jooksul on loodud samal teemal tehnoloogilisi variatsioone mängu konsoolidesse ja mobiiltelefonidesse. 2000 seitsmeteistkümnendal aastal otsustas originaali loonud firma pandai 20 aastat vanad mudelid. Muutumatul kujul kaubandusliku surmast üles äratada. Vähestele mõistetava. Võib-olla hommikuma müstikaga seotud loogika ilminguna kirjeldati vabriku tootmisliinilt oma Kotsi ülestõusmist kohtumisena lõplikuks hüvasti. Üks rohkem neid ei tehta. 25 päeva võib kellelegi pikemas elus tunduda tühise ning tuva seigana. Vahest tunneme end vähe? 25 päeva murest rõõmu. Kedeni rutiinist üllatusteni, toidust, dekaalideni, sünnist surmani leiavad inimeses nupp, mida vajutades sünnib unikaalne suhtekogemus. Igakordne hüvastijäturituaal ja vihje millelegi lõplikust ilmajäämisest äratavad inimestes huvitavaid igavese eluteemalisi reaktsioone millest leiab kultuuri, religiooni siduva ühise ideena, häkkimise. Maises elus äkki me keha talis Plusi, kasutades rohtusid, skalpelli ja psüühika programmeerimist. Masinate puhul kordub sama mehhaanilise loogikaga sirgjoonelisem asja robus samas vormis. Kotsidele võib tulemusega olla paradiisiks ja põrguks. Paarikümne aastaga kujunes välja elujõuline tama Kotsi, häkkerite kultuur. Virtuaalse hingeelupäevade pikendamisele suunavate otsingutega tulid päevavalgele ka elu, millisesse surma kiirendavad mehhanismid. Näiteks võis vastavate teadmistega õelus hoogu sattunud teismeline seadistada noorima pereliikme või naa pidama Kotsi elu põletavasse mõned minutit kestvas resiini beebifaasist. Kohtumiseni obakitsiga. Ja riid kuuluvatest eruvürtside valikusse. Häkkimise põhisuund on aga siiski elu ja pikendamine ja. Kes eksistentsi rikastamine tänaseni koguneb vastavatesse foorumitesse tama Kotside ellu jumaliku sekkumise võimalustel arutlevate tegelaste aktiivne seltskond. Mõned meetodid eeldavad asjakese lahti Grubimist, patareide eemaldamist või kontaktide jootmist. Eesmärk kompeta halastamatut aega, millega seoses peab mainima, et aeg ei asu ainult masinas. Kirjeldatud sammude tegijatel on panustatud. Kena rohkem kui tama Kotside traditsioonilisel sihtrühmal. Paljud on neist umbes paarkümmend aastat vanemad millest võib järeldada, kui suurt mõju omas esmakohtumine taskusse peidetud kilpkonnaga. Kuula varasemaid portaale R2 L2.